Legale wiet en hasj: wat zijn jouw ervaringen?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Lientje ziet uitbreiding niet zo zitten, Geert denkt aan een motie en de moralistische pepermunt sabbelende SGP komt met een motie.
Zouden ze nou echt niks beters te doen hebben in Den Haag?
Die motie wordt toch niet aangenomen maar het geeft wel goed aan hoe gevoelig het onderwerp ligt en welke kant een aantal partijen op willen.
Huh, wat bedoel je? Welke motie?

Relmuis

Wijs gebruiker
"SGP-Kamerlid Van Dijk roept de Tweede Kamer in een motie op om gebruik te maken van die grondwettelijke mogelijkheid (artikel 86) en de betreffende initiatiefwet (oorspronkelijk van D66) dus in te trekken. Hij diende de motie woensdagavond in tijdens een debat over de uitbreiding van het experiment gesloten coffeeshopketen."

SGP website.

Neo-Shulginist

Badass junkie
"SGP-Kamerlid Van Dijk roept de Tweede Kamer in een motie op om gebruik te maken van die grondwettelijke mogelijkheid (artikel 86) en de betreffende initiatiefwet (oorspronkelijk van D66) dus in te trekken. Hij diende de motie woensdagavond in tijdens een debat over de uitbreiding van het experiment gesloten coffeeshopketen."

SGP website.
Gelukkig dat ze nooit meer dan drie zetels hebben dan die gristenen

Raoul_Duke

Experimenterende gebruiker
Ik heb ook een aantal wietjes en een soort hash op van het experiment.
Over het algemeen best tevreden met de kwaliteit, vooral Zai Zai en Headband Crescendo zijn favoriete wietjes.

De royal medic hash is inderdaad eigenlijk gewoon kief, maar wel 31% thc en vrij goedkoop.

Daarnaast maak ik de laatste tijd vooral edibles en daarvoor is die Royal Medic echt prima.
Verder erg prettig om er zo vrijwel zeker van te zijn dan ik niet teveel zware metalen of zelfs chemische cannabinoïden binnen krijg en dat ik niet bijdraag aan gevaarlijke situaties in woonwijken.

De legale producten zijn in Breda en Tilburg vaak een stukje goedkoper dan de illegale, maar zelfs als ze duurder zouden zijn, zou ik meteen voor legaal gekweekte cannabis kiezen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
De royal medic hash is inderdaad eigenlijk gewoon kief, maar wel 31% thc en vrij goedkoop.
Okee, ja, dat snap ik vanuit het oogpunt van kostenefficiëntie. Maar dat was ook wel een beetje mijn kritiek: dat de hasj echt volledig vanuit het oogpunt van kostenefficiëntie lijkt geproduceerd.

Raoul_Duke

Okee, ja, dat snap ik vanuit het oogpunt van kostenefficiëntie. Maar dat was ook wel een beetje mijn kritiek: dat de hasj echt volledig vanuit het oogpunt van kostenefficiëntie lijkt geproduceerd.

Kan ik me wel in vinden, maar ik vond deze voor kief nog best goed.
Ik ben ook best bereid om een stuk meer te betalen voor echte lekkere weed of hash.

Maar een klein beetje in een jointje, smaakte niet verkeerd.
En aangezien ik de laatste tijd vooral edibles maak, is deze voor mij helemaal prima.
Omdat ie zo makkelijk verpoederd, is ie eigenlijk ideaal om cannaboter mee te maken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
De zesde en laatste proefronde: Wedding Cake
25% THC, en <1% CBD

Als het zakje van de Wedding Cake opendoe, dan vind ik het ruiken zoals white widow: degelijk, maar ook een beetje saai. Als ik goed oplet ruik ik een beetje citroen, maar vooral mycrceen. Dat is de typische cannabisgeur die vrijwel elke wiet heeft. Drugshonden worden specifiek met die geurstof getraind om wiet en hasj op te sporen.
Als ik de wiet grind komt een wat meer subtiele geur me tegemoet. Het lijkt een beetje alsof de geur van een vers gebakken spacecake op me afkomt. Misschien met een vleugje zwarte peper erdoorheen.

Eerlijk gezegd vind ik de toppen wel wat lui geknipt. In een klein topje vind ik een blad terug dat bijna net zo groot is als de top zelf. Dat blaadje zat opgevouwen tussen stampers, maar alsnog vind ik het een beetje een misser. Je ziet aan zulke dingen wel hoeveel aandacht er wordt besteed aan het eindproduct. Een foutje kan gebeuren, maar een goed voorteken is het niet.

De damp uit de ballon van mijn vaporizer proeft als één smaak die het geheel vormt van.. een soort wedding cake! Tenminste, als je dezelfde redelijk smaakloze slagroomtaart bedoelt die er mooi uit moest zien, en lekker neutraal smaakt zodat niemand hem echt vies vindt. Als ik goed proef dan kan ik hinten van citroen proeven, maar de myrceen blijft de overhand houden in de smaak. Wellicht is deze wiet wel wat voor mensen die een lekker zacht wietje zoeken. Maar ik heb in mijn vaporizer liever wat spannenders.

Het effect zou ik omschrijven als energiek, creatief, ietwat vergeetachtig, en best praterig.

Wedding cake is een topper ja! Ook afstammelingen daarvan.
Ik zit nu met een jointje met Blanco er in. (Die is GOEDDDD! ❤️)
Deze:

Alleen zit er volgens het menu in "mijn" shop geen 27% THC in maar 23%.

Ik vind geur en smaak ook echt super belangrijk voor de totale ervaring.

Ook let ik best op de terpenen. Zegt best veel (maar niet altijd) over het effect. Kun je in de shop makkelijker een gelijke vinden.

Blanco heeft hoofdzakelijk Caryophyllene.

Ik bekijk de lijst hieronder met wiet met gelijke terpenen en zie dat ik heel veel wietsoorten met Caryophyllene lekker en fijn vind.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wat vond je zo top aan wedding cake eigenlijk? Ik hoorde andere mensen er ook lovend over spreken, maar ik vond het best een saaie strain.

Ik vond vooral de toppen zacht en qua structuur/broosheid het erg fijn tussen de vingers voelen. Zonder (te)veel plak hars. De geur mag van mij wat meer verschillend of meerdere smaakjes zijn en dat merk ik ook aan de geur. Lekker goed ruikbaar en niet té erge “stank”.
Effect is best wel sterk en als ik er weinig en rustig van rookte werd ik vrolijker, prateriger en relaxter. Niet mega stoned gevoel maar als ik een aardige joint weg rookte werd ik goed fysiek relaxt (net geen couch potato), stress en piekeren verminderde en me gewoon echt lekker voelde.
Al vind ik zijn ”kindje” Ice Cream Cake/Pie nóg beter en “luxer”.
Ik weet dat ik voorkeur heb voor veel wietsoorten met de hoofd terpenen caryophyllene . Ik bestudeer altijd nieuwe wietjes.

Familielid Gelato is ook wel goed al is daar bij ons de kwaliteit elke keer verschillend helaas.
De Runtz families (vooral White Runtz) vind ik vaak ook wel goed. Wel duur hier.
Dus een echte caryophyllene liefhebster!

Mazed

Al een aantal keer legaal spul gekocht. Ben zelf geen dagelijkse roker, maar ben wel fan van de legale wiet. Erg potent en je weet zeker dat er niet mee gerotzooid is!

• Like
Waarderingen: ljuv

henkie2

Bewuste gebruiker
Die documentaire "Legale Wiet" laat briljant zien hoe simpele dingen in Nederland onnodig ingewikkeld gemaakt worden. Vond het best leerzaam denk dat de gemiddelde stoner gewoon geduld moet blijven hebben.

Ik zou mijn zuurverdiende centen met liefde willen besteden aan "de staat" die goed geproduceerde CANNABIS verkoopt in de winkel, maar helaas is dat voor mij in Den Haag hier nog geen optie. Dus ben ik genoodzaakt te gaan naar de coffeeshop die spul van criminelen verkoopt, of laat ik maar zeggen, andere manieren (zoals de apotheek, met zeer beperkte keuzes) om aan mijn "menselijke behoeften" te voldoen. Terwijl ondertussen wel belasting van mijn inkomen door diezelfde staat verspild wordt aan oorlog, waar niemand voor gestemd heeft!

/hippie rant :greenheart:^_^

guap

Ik was laatst ook in een van de green company shops. Had wel gehoord dat er overheidswiet word verkocht in tilburg alleen had pas door dat deze shop was toen ik het menu checkte😂. Ben zelf gegaan voor COG mixed up (toppenmix). Met de bodemprijs van de waarde van een pakkie peuken voor 5gr van dit wietje is de kwaliteit verbazend goed, hoe skaff ik was van een 0.8je puur was niet gezond voor 17% thc (ik ga zeker de rest nog een keer proberen).

Toch vraag ik me af hoe ze met een prijs zo laag als deze, (≈waarde van 1 redbull per g) zorgen dat niemand het misbruikt voor geld.
De prijs voor enigsinds kwaliteitwiet op straat ligt namelijk net iets lager als het goedkoopste wietje in een doorsnee shop, wat houd mensen tegen van met een groep van 10 man (of meer) allemaal 5 gram te halen bij beide shops en het voor de straatprijs buiten tilburg te verkopen?

De mixed up toppenmix bestaat meestal ook uit mooie toppen en niet het popcorn/gruis dat je bij veel shops ziet.

*Disclaimer: deze vraag is puur voor theoretisch doeleind

Laatst bewerkt:

henkie2

Bewuste gebruiker
Wat houdt men tegen om "overheidswiet" in bulk in te kopen en vervolgens op "straat" door te verkopen met dikke winst?

Interessante vraag, puur hypothetisch gezien.

Ik kan natuurlijk niet namens alle stoners spreken maar ikzelf vind dit een vreemde manier om centjes te verdienen. De meeste chronische stoners zijn denk ik wel "wat verder" in het denken en kunnen voor zichzelf voorzien in primaire levensbehoeften op normale manieren, inclusief CANNABIS :greenheart:.

Godzijdank voor de lakse houding van de authoriteiten op plekken waar er nog geen legale wiet wordt verkocht, "ze" geloven duidelijk ook niet meer in de zwaar achterhaalde regels :stoned:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik was laatst ook in een van de green company shops. Had wel gehoord dat er overheidswiet word verkocht in tilburg alleen had pas door dat deze shop was toen ik het menu checkte😂. Ben zelf gegaan voor COG mixed up (toppenmix). Met de bodemprijs van de waarde van een pakkie peuken voor 5gr van dit wietje is de kwaliteit verbazend goed, hoe skaff ik was van een 0.8je puur was niet gezond voor 17% thc (ik ga zeker de rest nog een keer proberen).

Toch vraag ik me af hoe ze met een prijs zo laag als deze, (≈waarde van 1 redbull per g) zorgen dat niemand het misbruikt voor geld.
De prijs voor enigsinds kwaliteitwiet op straat ligt namelijk net iets lager als het goedkoopste wietje in een doorsnee shop, wat houd mensen tegen van met een groep van 10 man (of meer) allemaal 5 gram te halen bij beide shops en het voor de straatprijs buiten tilburg te verkopen?

De mixed up toppenmix bestaat meestal ook uit mooie toppen en niet het popcorn/gruis dat je bij veel shops ziet.

*Disclaimer: deze vraag is puur voor theoretisch doeleind
Goeie kritische vraag! Echter is het doelbewust beleid om de legaal geproduceerde wiet goedkoper te maken dan het illegale aanbod. Zo wordt de cannabis aantrekkelijk voor de consument en de hoop is dat daardoor de vraag naar het illegale aanbod afneemt.

Er zal vast wel eens een zakje wiet buiten de shop van hand wisselen. Maar ik denk dat dat niet enorm vaak zal gebeuren; zeker niet als er voldoende shops in de buurt zijn die wiet verkopen. Het prijsverschil is bovendien niet zó groot dat je echt rijk kan worden met het doorverkopen van shopwiet. Bovendien heeft legale wiet juist een groot voordeel voor consumenten: je kan controleren waar en hoe het gemaakt is en wat erin zit. Als je de wiet bij iemand anders koopt kan er misschien nog mee gerommeld worden...

Overigens is de term staatswiet niet helemaal terecht, want de wiet wordt door private bedrijven geteeld. Die bedrijven worden wel gecontroleerd door de overheid om te kijken of ze zich aan de strenge regels houden.

guap

Goeie kritische vraag! Echter is het doelbewust beleid om de legaal geproduceerde wiet goedkoper te maken dan het illegale aanbod. Zo wordt de cannabis aantrekkelijk voor de consument en de hoop is dat daardoor de vraag naar het illegale aanbod afneemt.

Er zal vast wel eens een zakje wiet buiten de shop van hand wisselen. Maar ik denk dat dat niet enorm vaak zal gebeuren; zeker niet als er voldoende shops in de buurt zijn die wiet verkopen. Het prijsverschil is bovendien niet zó groot dat je echt rijk kan worden met het doorverkopen van shopwiet. Bovendien heeft legale wiet juist een groot voordeel voor consumenten: je kan controleren waar en hoe het gemaakt is en wat erin zit. Als je de wiet bij iemand anders koopt kan er misschien nog mee gerommeld worden...

Overigens is de term staatswiet niet helemaal terecht, want de wiet wordt door private bedrijven geteeld. Die bedrijven worden wel gecontroleerd door de overheid om te kijken of ze zich aan de strenge regels houden.
De COG toppenmix is 2 "goudstukken" per gram en prima door te verkopen voor 7 das op een ons 500 winst. Ik denk dat voornu deze loophole blijft bestaan maar idd als overal in het land legale wiet verkocht word zal dit voordeel verdwijnen.

ILoveRCs

Wijs gebruiker
ik heb 15 jaar lang elke dag wiet gerookt (3 joints nodig om stoned te worden met erg sterke wiet). maar 1 HHC gummy van 50mg is genoeg voor mij om 3 uur stoned te zijn tegenwoordig. De tolerantie gaat van 100% naar 0% in ongeveer 1 maand. eerst had ik 2 plakjes spacecake (THC) nodig om stoned te worden, nu een halve (75% minder tolerantie dus). Ik snap dat minder blowen sws geen optie is voor de meeste mensen, was voor mij t zelfde toen ik 5 gram per week rookte.

maar uiteindelijk afgebouwd had naar 5 gram per maand. dit is maar een indicatie van hoe snel je tolerantie kan dalen! en je letterlijk 10x (of meer) zo goedkoop kan uitkomen. voor mij scheelt t al 300-400 euro per maand alleen aan peuken, de wiet erbij gerekend is het 500-600 euro per maand besparing

^_^^_^:thumbsup1:

henkie2

Bewuste gebruiker
Inderdaad, ik heb ook wel eens zo'n berekening gedaan, het komt er op neer dat zelfgemaakte edibles en THC olie van de apotheek op de lange termijn veel betere keuzes zijn dan smoken, zowel voor de portemonnee als voor de gezondheid.

De kracht van een THC break wordt onderschat.

Maar, eerlijk is eerlijk, smoken met een BONG is de ultieme cannabis-ervaring :sunglasses:

guap

Inderdaad, ik heb ook wel eens zo'n berekening gedaan, het komt er op neer dat zelfgemaakte edibles en THC olie van de apotheek op de lange termijn veel betere keuzes zijn dan smoken, zowel voor de portemonnee als voor de gezondheid.

De kracht van een THC break wordt onderschat.

Maar, eerlijk is eerlijk, smoken met een BONG is de ultieme cannabis-ervaring :sunglasses:
Tenzij je hash bonged 💀😂

PatatKruidje94

Ik ben helemaal tevreden maar ik merk eigenlijk geen verschil met illegale wiet. Fijn in elk geval dat er geen of minder bestrijdingsmiddelen worden gebruikt en laten we het er maar op houden dat belasting betalen een deugd is dus met dit experiment meedoen ook. Enige nadeel vind ik dat het allemaal voorverpakt is en je dus niet zelf kan bepalen hoeveel je koopt meteen aan een gram vast zit

G.Amer

Bewuste gebruiker
Okee ik heb net wat Fritter Licker in mijn vaporizer gegooid, en dit vind ik echt heel erg lekkere wiet!
Kwa smaak zijn deze en Zwirlz tot nu toe mijn favoriet! De Zwirlz is wat sterker, ik dacht 25% THC.
Ik had eerst nooit gedacht dat we zulke kwaliteit zouden krijgen voor deze prijs.
De wat grotere zakjes vind ik wat onhandig, vooral als je meerdere grammen van hetzelfde besteld.

Leuke reports!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Kwa smaak zijn deze en Zwirlz tot nu toe mijn favoriet! De Zwirlz is wat sterker, ik dacht 25% THC.
Ik had eerst nooit gedacht dat we zulke kwaliteit zouden krijgen voor deze prijs.
De wat grotere zakjes vind ik wat onhandig, vooral als je meerdere grammen van hetzelfde besteld.

Leuke reports!
Ja de zakjes zijn wel wat veel afval voor weinig wiet. Ik vind het wel goed dat die van cellofaan gemaakt zijn, want cannabinoïden plakken daar niet aan en je krijgt er ook geen stukjes plastic van in je wiet.

XMR

Wijs gebruiker
20241005_171841.jpg
2 weken geleden erg positief verrast door de race fuel OG van Fyta. Hele sterke overheersende smaak die je mond lang bedekt houdt.

Door die positieve ervaring had ik vandaag in de shop besloten dat ik een nieuw overheids merk wat ik nog niet eerder gezien had zou gaan proberen (Hollandse Hoogtes). Prijs lag wel wat hoger dan andere merken (ik noem niks specifieks).
IMG-20241022-WA0006.jpeg
Ik ging voor de ZiZi en de variant Rainbow ZiZi. Het bedrijf werkt samen met de makers van deze genetica (Karma Genetics), dus dit zijn exclusieve soorten.

De ZiZi is oprecht een van de uniekste smaken is die ik in mijn smokerscarriere heb mogen proeven (had hem in een vaporizer gedaan voor maximale smaak).

IMG-20241022-WA0008.jpeg
Ik sta nu op het punt om de Rainbow ZiZi te testen en zal wellicht zo een update plaatsen... update onderaan

Knap staaltje genetics terouwns:
1000026679.jpg
Update: de Rainbow ZiZi ruikt niet eens naar wiet, ik snap niet hoe dat mogelijk is. De geur is mild op de neus (niet dat prikkende zure) en doet mij denken aan wasverzachter die een lichte, zoete geud heeft. De geur is echt heel uitnodigend om er wat van te consumeren!.

De smaak is in mijn vaporizer exact zoals ik mijn zou voorstellen bij de geur. Dit wietje is erg zoet, flueelzacht over longen en buiten de zoetheid complex in smaak. Ik kan de smaak echt niet plaatsen, het was een compleet nieuwe smaakbeleving.

Kortom: echt een mega aanrader als je jezelf of een ander eens wilf trakteren op een premium wietje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwachf dat het wiet experiment zulke goede wiet zou hebben👍.

Laatst bewerkt:

Raoul_Duke

Ik eet/rook gemiddeld 1 a 2 keer per week wat en merk dat ik de laatste tijd graag een stukje omrijd om een legaal wietje of hash te halen.
Regelmatig om edibles te maken, maar ook om te roken.
Over het algemeen zeer tevreden met de kwaliteit. (smaak van wiet en sterkte van de hash om edibles mee te maken)
Vooral de prijs-kwaliteit verhouding is erg goed en fijn idee dat je geen bestrijdingsmiddelen of andere toevoegingen binnenkrijgt.

Jaïr

Newbie
Ik woon in een gat in Groningen, niet heel ver van de stad maar ver genoeg dat er heen gaan een tripje is. Ik haal eens in de zoveel tijd 100 tot 150 euro aan legale wiet daar. Dit bestaat voornamelijk uit AH Euroshopper- ik bedoel COG Selection zakjes. Deze wisselen qua inhoud van wietsoort en het zijn vaak de minder mooie toppen van een batch. Dat betekent dat je verschillende soortjes met korting kan krijgen, maar je initieel niet weet wat je koopt(bla bla iedereen weet dit)

Mijn ervaring is dat de wiet erg droog is. Leuk, want 5 gram is dan meer wiet dan als je minder droge wiet hebt, maar minder leuk omdat je hele toppen vergruist tot poeder voor je het doorhebt, en je er snel meer van gebruikt dan je wil.

Ik haal ook vaak wat anders erbij, zoals Fritter Licker, Race Fuel of Sour Blast. De wiet stelt totaal niet teleur, ook niet ten opzichte van wat sommige shops in Groningen vroeger hadden(ookal was het dan voor abnormale prijzen).

Ik zit te denken om vanavond, als ik weer heen ga, ook de (Euroshopper)legale hasjiesj een kans te geven. Als iemand daar aanraders voor heeft hoor ik ze graag. Mijn keuzes zijn COG traditional platinum, Gold of Silver hasj. Per gram verschilt de prijs nauwelijks of niet maar per 5 wel, wat ik bijzonder vindt.

Al met al lekker spul en als de prijzen enigszins gelijk blijven ben ik er(als consument, als beleidsraadsgever zou het echt een ander verhaal zijn) een groot voorstander van dat deze formule de zwarte markt achter de coffeeshop zou kunnen vervangen.

Als enige kritiekspuntje zou ik geven dat het voelt alsof de zakjes zo ontworpen zijn dat ze makkelijk op camerabeelden te herkennen zijn met hun formaat en felle kleuren. Een neutralere, discretere verpakking met gezondheidswaarschuwingen zou ik een voorstander van zijn. Kan zijn dat ik gewoon een wappie ben, maar sinds er overal camera's hangen voel ik me niet meer overal even rustig met zo'n zakje.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als enige kritiekspuntje zou ik geven dat het voelt alsof de zakjes zo ontworpen zijn dat ze makkelijk op camerabeelden te herkennen zijn met hun formaat en felle kleuren. Een neutralere, discretere verpakking met gezondheidswaarschuwingen zou ik een voorstander van zijn. Kan zijn dat ik gewoon een wappie ben, maar sinds er overal camera's hangen voel ik me niet meer overal even rustig met zo'n zakje.
Ik denk dat de opvallende kleuren vooral is met het achterliggende idee dat mensen niet per ongeluk denken dat het wat anders zijn. Daar is wel over nagedacht bij het opzetten van het wietexperiment. De commissie knottnerus heeft ook geadviseerd om geen edibles beschikbaar te stellen, mede vanwege de kans dat mensen dan onopzettelijk cannabis kunnen binnenkrijgen.

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik zit te denken om vanavond, als ik weer heen ga, ook de (Euroshopper)legale hasjiesj een kans te geven. Als iemand daar aanraders voor heeft hoor ik ze graag. Mijn keuzes zijn COG traditional platinum, Gold of Silver hasj. Per gram verschilt de prijs nauwelijks of niet maar per 5 wel, wat ik bijzonder vindt.
Ik ben benieuwd wat je van deze pseudolegale hasj vindt. Ik kom weleens in Groningen om wat cannabis te kopen. Ik heb nog geen pseudolegale hasj of wiet geprobeerd.

Neo-Shulginist

Badass junkie
@Neo-Shulginist er is dus een verschil tussen private kwekers en overheidswiet?
Er is geen overheidswiet of staatswiet. Alle legaal geteelde cannabis in Nederland wordt door bedrijven gemaakt. De overheid heeft die bedrijven wel een vergunning gegeven, wat nodig is want anders overtreden ze de Opiumwet.

Staatswiet is eigenlijk een scheldwoord bedacht door mensen die tegen deze vorm van legaliseren waren omdat ze vonden dat de overheid te veel stuurde op het proces van legaliseren. Zo zijn er slechts 10 telers aangewezen (waarvan 7 nu operationeel), waren er eisen inzake de Wet Bibob wie er betrokken mocht zijn bij de teelt, de overheid was betrokken bij het maken van een bijsluiter waarin wordt gewaarschuwd voor gezondheidsrisico's, en zo nog wat andere zaken.

G.Amer

Bewuste gebruiker
Vanaf 7 april aankomend jaar mogen de shops in de gemeentes die mee doen met het experiment alleen nog maar legale wiet en hasj verkopen.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Als ik op dit moment naar het assortiment kijk bij gemiddeld shop hebben ze nog grotendeels illegale wiet. Ook liggen de prijzen voor illegale en legale haze soorten ver uit elkaar, zo'n 40% duurder, minimaal.
Als dat zo blijft lijkt het me dat meer mensen toch weer een dealer opzoeken.

En daarnaast vraag ik me af of de telers het wel aankunnen. Al een paar keer gehad dat de legale wiet deels of helemaal niet meer op voorraad was in de shop.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Heb van de week weer n tweede batch sky walker (24%THC) gekocht. Bevalt heel goed, lekker stoned.
Ik koop laatste maanden alleen nog maar indica of indicia dominante varianten en moet zeggen dat het goede wiet is wat ik tot nu toe gekregen heb.
De selectie is ook betaalbaar en dat heeft me eenmaal laten denken van dit is m' niet.
Deze soorten heb ik al geprobeerd

Permanent Marker
Sky Walker
Triple choc Cookies

BrieMetDeBril

Badass junkie
En daarnaast vraag ik me af of de telers het wel aankunnen. Al een paar keer gehad dat de legale wiet deels of helemaal niet meer op voorraad was in de shop.
Ligt dit aan de telers?
Denk eerder aan de bevoorrading dat niet meteen geregeld kan worden voor de legale markt, gaat veel meer aan vooraf denk ik dan de "gangbare" weg waarin de eigenaar alle regie over heeft.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik heb wisselende ervaringen met 'staatswiet'. Het is vaak zo droog dat het bijna verpoedert en dat rookt niet lekker.

G.Amer

Bewuste gebruiker
Ligt dit aan de telers?
Denk eerder aan de bevoorrading dat niet meteen geregeld kan worden voor de legale markt, gaat veel meer aan vooraf denk ik dan de "gangbare" weg waarin de eigenaar alle regie over heeft.
Ik weet niet hoe / door wie het geleverd wordt, maar het lijkt me door de telers zelf.

Maar dan nog, op dit moment zijn er van de 10 geselecteerde telers pas 4 operationeel, en als het goed is in april 2025 nog 3 andere, als ze niet nog meer vertraging hebben.
Gaat dat genoeg zijn om het hele 'illegale' aanbod te vervangen?

Bovenaan