Ik woon in een gat in Groningen, niet heel ver van de stad maar ver genoeg dat er heen gaan een tripje is. Ik haal eens in de zoveel tijd 100 tot 150 euro aan legale wiet daar. Dit bestaat voornamelijk uit AH Euroshopper- ik bedoel COG Selection zakjes. Deze wisselen qua inhoud van wietsoort en het zijn vaak de minder mooie toppen van een batch. Dat betekent dat je verschillende soortjes met korting kan krijgen, maar je initieel niet weet wat je koopt(bla bla iedereen weet dit)
Mijn ervaring is dat de wiet erg droog is. Leuk, want 5 gram is dan meer wiet dan als je minder droge wiet hebt, maar minder leuk omdat je hele toppen vergruist tot poeder voor je het doorhebt, en je er snel meer van gebruikt dan je wil.
Ik haal ook vaak wat anders erbij, zoals Fritter Licker, Race Fuel of Sour Blast. De wiet stelt totaal niet teleur, ook niet ten opzichte van wat sommige shops in Groningen vroeger hadden(ookal was het dan voor abnormale prijzen).
Ik zit te denken om vanavond, als ik weer heen ga, ook de (Euroshopper)legale hasjiesj een kans te geven. Als iemand daar aanraders voor heeft hoor ik ze graag. Mijn keuzes zijn COG traditional platinum, Gold of Silver hasj. Per gram verschilt de prijs nauwelijks of niet maar per 5 wel, wat ik bijzonder vindt.
Al met al lekker spul en als de prijzen enigszins gelijk blijven ben ik er(als consument, als beleidsraadsgever zou het echt een ander verhaal zijn) een groot voorstander van dat deze formule de zwarte markt achter de coffeeshop zou kunnen vervangen.
Als enige kritiekspuntje zou ik geven dat het voelt alsof de zakjes zo ontworpen zijn dat ze makkelijk op camerabeelden te herkennen zijn met hun formaat en felle kleuren. Een neutralere, discretere verpakking met gezondheidswaarschuwingen zou ik een voorstander van zijn. Kan zijn dat ik gewoon een wappie ben, maar sinds er overal camera's hangen voel ik me niet meer overal even rustig met zo'n zakje.