Legale wiet en hasj: wat zijn jouw ervaringen?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heel misschien ga ik morgen naar Groningen om 'wietproef' hasj te kopen.

Ik vind het nog steeds raar dat er nu 'legaal' wiet wordt gekweekt, dat dit mag worden gekocht en verkocht door een coffeeshop met een vergunning, maar dat ik zelf nog steeds overgeleverd ben aan een gedoogbeleid en bezit van diezelfde wiet illegaal is als ik de coffeeshop verlaat.
Haha ja als je bedenkt dat het gewoon een kruid is en dat veel planten in mijn tuin veel gevaarlijker zijn dan cannabis, dan wordt het wel een beetje gek dat er zoveel controledrang omheen is. Tuurlijk cannabis is een verslavend kruid en veel blowen is niet gezond. Maar het is allemaal wel een beetje uit balans.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nieuwe proefronde: BIO Humo Dulce
20,35% THC en <1,0% CBD

Deze wiet komt in een rond potje wat lijkt alsof het van glas is.... Maar als je erop tikt dan kom je erachter dat het -helaas- van plastic is gemaakt. De QR-code op het deksel van het potje doet het ook niet, waardoor er geen gegevens bekend zijn over de test.

Als ik het potje opendoe dan komt er een zeer aromatische lucht opgestegen. Het is een geur die ik niet zo vaak ruik in cannabis, dus het kost wat moeite om hem thuis te brengen. Het ruikt nogal naar jasmijn en/of kamperfoeli. Het is een heel zoete lucht die zomaar in een vrouwenparfum gestopt zou kunnen worden. Niet slecht, als je het mij vraagt. Als ik wat beter ruik dan kan ik ook nog een klein beetje lavendel thuisbrengen, en de muffe kattenpislucht die je wel eens in kush of wierook tegenkomt.
De geur van deze wiet lijkt nogal op die van Bio Mac die ik eerder heb gereviewd. Dat was een van mijn meest positieve reviews (tesamen met Fritter Licker). Dus dit belooft veel goeds!

Als ik de top uit het potje haal dan valt me op hoe hard en stevig die is. Deze wiet is in ieder geval goed droog. De bloem is best aardig geknipt, maar niet perfect. Er zitten nog wel een paar kleine blaadjes die een ervaren knipper er nog wel af had gekregen. Dat de blaadjes er nog aan zitten is geen ramp, want de top ziet er prima uit. Toch is het niet de mooiste knipbeurt die ik ooit heb gezien.

Als ik de wiet vermaal in een grinder dan komt ineens veel meer de lavendelgeur naar voren. Ook ruik ik nu wat citroen. De jasmijngeur is er nog wel, maar ik moet er echt naar zoeken. Al met al is het een complexe mix van bloemige geuren, wat ik een voordeel vind!

Zoals gebruikelijk verdamp ik de wiet met mijn Volcano vaporizer, waarmee ik optimaal de smaak kan proeven. Bij het proeven komt er opnieuw een heel bloemige lucht naar voren. Hmmmmm! Lekker! De jasmijn komt nu weer meer op de voorgrond. De damp is ook lekker zacht. Bij een tweede hijs proef ik weer meer lavendel. Zo blijft dit wietje verrassen. De tweede ballon heeft altijd wat minder smaak, en vaak gaat de wiet dan naar verbrande aardappel smaken. Nu heb ik geen aardappelsmaak, waar ik zelfs een beetje verbaasd over ben.

De wiet is wel een beetje te sterk naar mijn smaak. Met een THC-percentage van ruim 20% zit deze wiet ergens in de bovencategorie qua sterkte. Persoonlijk heb ik liever wat minder, omdat ik anders nogal onrustig stoned wordt. Bij dit wietje kan ik duidelijk wat verwarring merken. Tijdens het schrijven van dit bericht raak ik de ballon kwijt. Ik kijk nog even rond, en blijkt 'ie gewoon recht voor mijn neus te liggen. En dan is de tweede ballon nog niet eens op :sweatsmile:

Had ik de andere strains een rapportcijfer gegeven? Nee he? Tijd om daar verandering in te brengen.
Ik moet helaas wat minpunten geven voor de niet-werkende QR-code. Bovendien zou een perfect wietje een betere balans hebben tussen THC, CBD, en andere cannabinoïden. Maar dat zijn echt de enige minpunten die ik kan geven voor BIO Humo Dulce.

Dus krijgt BIO Humo Dulce van mij als eindcijfer een 8,7 :grin:

Laatst bewerkt:

XMR

Wijs gebruiker
20,35% THC en <1,0% CBD

Deze wiet komt in een rond potje wat lijkt alsof het van glas is.... Maar als je erop tikt dan kom je erachter dat het -helaas- van plastic is gemaakt. De QR-code op het deksel van het potje doet het ook niet, waardoor er geen gegevens bekend zijn over de test.

Als ik het potje opendoe dan komt er een zeer aromatische lucht opgestegen. Het is een geur die ik niet zo vaak ruik in cannabis, dus het kost wat moeite om hem thuis te brengen. Het ruikt nogal naar jasmijn en/of kamperfoeli. Het is een heel zoete lucht die zomaar in een vrouwenparfum gestopt zou kunnen worden. Niet slecht, als je het mij vraagt. Als ik wat beter ruik dan kan ik ook nog een klein beetje lavendel thuisbrengen, en de muffe kattenpislucht die je wel eens in kush of wierook tegenkomt.
De geur van deze wiet lijkt nogal op die van Bio Zkittlez die ik eerder heb gereviewd. Dat was een van mijn meest positieve reviews (tesamen met Fritter Licker). Dus dit belooft veel goeds!

Als ik de top uit het potje haal dan valt me op hoe hard en stevig die is. Deze wiet is in ieder geval goed droog. De bloem is best aardig geknipt, maar niet perfect. Er zitten nog wel een paar kleine blaadjes die een ervaren knipper er nog wel af had gekregen. Dat de blaadjes er nog aan zitten is geen ramp, want de top ziet er prima uit. Toch is het niet de mooiste knipbeurt die ik ooit heb gezien.

Als ik de wiet vermaal in een grinder dan komt ineens veel meer de lavendelgeur naar voren. Ook ruik ik nu wat citroen. De jasmijngeur is er nog wel, maar ik moet er echt naar zoeken. Al met al is het een complexe mix van bloemige geuren, wat ik een voordeel vind!

Zoals gebruikelijk verdamp ik de wiet met mijn Volcano vaporizer, waarmee ik optimaal de smaak kan proeven. Bij het proeven komt er opnieuw een heel bloemige lucht naar voren. Hmmmmm! Lekker! De jasmijn komt nu weer meer op de voorgrond. De damp is ook lekker zacht. Bij een tweede hijs proef ik weer meer lavendel. Zo blijft dit wietje verrassen. De tweede ballon heeft altijd wat minder smaak, en vaak gaat de wiet dan naar verbrande aardappel smaken. Nu heb ik geen aardappelsmaak, waar ik zelfs een beetje verbaasd over ben.

De wiet is wel een beetje te sterk naar mijn smaak. Met een THC-percentage van ruim 20% zit deze wiet ergens in de bovencategorie qua sterkte. Persoonlijk heb ik liever wat minder, omdat ik anders nogal onrustig stoned wordt. Bij dit wietje kan ik duidelijk wat verwarring merken. Tijdens het schrijven van dit bericht raak ik de ballon kwijt. Ik kijk nog even rond, en blijkt 'ie gewoon recht voor mijn neus te liggen. En dan is de tweede ballon nog niet eens op :sweatsmile:

Had ik de andere strains een rapportcijfer gegeven? Nee he? Tijd om daar verandering in te brengen.
Ik moet whelaas wat minpunten geven voor de niet-werkende QR-code. Bovendien zou een perfect wietje een betere balans hebben tussen THC, CBD, en andere cannabinoïden. Maar dat zijn echt de enige minpunten die ik kan geven voor BIO Humo Dulce.

Dus krijgt BIO Humo Dulce van mij als eindcijfer een 8,7 :grin:
Goed gekweekte bio wietjes zijn heerlijk! Biologisch kweken doet in mijn ervaring de smaak echt ten goede.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Goed gekweekte bio wietjes zijn heerlijk! Biologisch kweken doet in mijn ervaring de smaak echt ten goede.
Helaas is de teelt alsnog binnen, onder kunstlicht, in potten. Dus het gaat er meer om dat ze tuinaarde gebruiken in plaats van steenwol of hydro. Biologisch klinkt meer alsof het buiten of in een kas in de volle grond is geteeld.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nieuwe proefronde: Mango Twizzler
25% THC en <1,0% CBD

Deze wiet komt in kenmerkende rode gripzakken van stevig cellofaan. Dat is een goed verpakkingsmateriaal voor cannabis, omdat het geen interactie heeft met de cannabinoïden (in tegenstelling tot plastic). Maar de verpakking voelt ook nogal overdadig groot voor één gram wiet. Helaas leidt de QR-code alleen naar een standaard bijsluiter op de website van de fabrikant. Verder moet ik maar het THC-gehalte geloven wat op de voorzijde van de verpakking wordt vermeld. Verdere informatie over de cannabis krijg ik niet. Wat dat betreft had ik meer verwacht van het experiment.

Als ik het zakje opendoe dan komt er inderdaad meteen een mango-geur opgestegen. Bij een tweede keer ruiken lukt het me om verschillende geuren te onderscheiden: ik ruik citroen, dennenappels, lavendel, en hop. Bij het vermalen van de wiet wordt de 'mango' geur nog wat sterker. Het ruikt zeker lekker fruitig, maar niet heel complex.

De bloemen zijn klein, maar behoorlijk stevig en aardig goed geknipt. Ik zie nog één klein blaadje ergens. Helaas zijn de bloemen niet heel goed gedroogd. De wiet veert nog een beetje mee als een spons.

De damp die uit mijn Volcano vaporizer komt is lekker zacht. Ik proef nog duidelijk wat citroen, maar lavendel begint de boventoon te voeren bij het proeven. In een tweede hijs proef ik weer wat meer hop. Wat dat betreft smaakt deze wiet toch wat complexer dan dat 'ie in eerste instantie rook. Ik moet zeggen dat het absoluut lekkere wiet is. Het is wat meer standaard dan Humo Dulce die ik gisteren proefde. Maar als ik vanaf morgen altijd Mango Twizzler zou moeten roken, dan zou je mij echt niet horen klagen.

Het is al wat later op de avond, dus ik word vooral moe van het proeven. Ik denk niet dat het heel lang duurt voordat ik ga slapen. Na de tweede ballon word ik een beetje onrustig en chaotisch. Ik weet niet of ik dit echt een heel lekkere high vind. Dat heb ik wel vaker met zulke sterke wiet.

Misschien kan je Mango Twizzler het best vergelijken met een soort opgeleukte amnesia. Mango Twizzler heeft een stuk meer smaak dan de standaard sterke wiet in de gemiddelde coffeeshop. Maar je wordt er ook een beetje para van. Er zullen vast veel mensen op zoek zijn naar de sterkste wiet. Maar persoonlijk heb ik liever een wat milde variant.

Relmuis

Wijs gebruiker
Klinkt als een USA strain, Amerikanen zijn gek op zoetigheid.
Een kruising tussen Twizzler en een mago strain zou ik zeggen, maar alleen van die laatste heb je er al tientallen.

Ben over Auto Melonade Runtz erg tevreden, ruikt niet eens meer naar wiet, rode druiven doet het me aan denken.
Uniek terpenenprofiel; farneseen, β-farnesene om precies te zijn.
Nooit van gehoord.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nog eentje dan: Zwirlz
25% THC en <1,0% CBD

Opnieuw gaat het hier om wiet in de overdadige rode verpakking. En opnieuw doet de QR-code het niet......

De wiet ruikt heel klassiek: een beetje zoals we kennen van white widow. Prima dus, maar niet heel bijzonder. Het is een ietwat muffe lucht, met een hintje citroen, ik ruik wat hop, een heel klein beetje lavendel. Maar dan moet je wel goed ruiken, want ik ruik voornamelijk standaard-wiet.
Als ik de wiet vermaal dan komt de citroen en lavendel wat meer los.

Deze toppen zijn wat beter gedroogd dan de Mango Twizzler die ik hiervoor heb geprobeerd. Als ik de bloemen tussen duim en wijsvinger samenknijp dan breekt plots de bloem in kleine stukken. Een goede indicatie dat het lekker droog is.
Opnieuw zijn de bloemen goed geknipt. Wel gaat het om wat kleine exemplaren. Dat vind ik niet per se erg. Maar het is toch altijd wel leuk als je een grote bloem mag ontvangen.

De damp vind ik eerlijk gezegd best wel smaakloos. Ik moet echt goed mijn best doen om nog iets van de lavendel terug te proeven. In eerste instantie merk ik geen scherpe smaak in mijn keel. Helaas moet ik bij de tweede ballon een beetje hoesten.

De space vind ik niet heel onrustig, wat me een beetje verbaast gezien het THC-gehalte. Wel maak ik veel fouten bij het typen. Kennelijk is mijn fijne motoriek wel aardig verstoord.

Met de niet-werkende QR-code, de muffe standaardlucht, kleine bloemen, smaakloze damp, en hoog THC-gehalte, kan ik helaas geen dikke voldoende geven. Dus de eindscore van Zwirlz is een 6,3.

Neo-Shulginist

Badass junkie
20,35% THC en <1,0% CBD

Deze wiet komt in een rond potje wat lijkt alsof het van glas is.... Maar als je erop tikt dan kom je erachter dat het -helaas- van plastic is gemaakt. De QR-code op het deksel van het potje leidt tot een webpagina waarop een testrapport te zien is. Ik kan daar precies zien welke cannabinoïden en welke terpenen er in de wiet zitten.

Als ik het potje opendoe dan komt er een zeer aromatische lucht opgestegen. Het is een geur die ik niet zo vaak ruik in cannabis, dus het kost wat moeite om hem thuis te brengen. Het ruikt nogal naar jasmijn en/of kamperfoeli. Het is een heel zoete lucht die zomaar in een vrouwenparfum gestopt zou kunnen worden. Een blik op het testrapport bevestigt mijn vermoeden. De geurstof fenchol blijkt het sterkst in deze wiet, en dat is de geur van asters die vaak in parfum verwerkt wordt. Niet slecht, als je het mij vraagt. Als ik wat beter ruik dan kan ik ook nog een klein beetje lavendel thuisbrengen, en de muffe kattenpislucht die je wel eens in kush of wierook tegenkomt. De geur die ik niet direct herkend had was cederhout. Maar het testrapport laat duidelijk de aanwezigheid van die geur zien.

De geur van deze wiet lijkt nogal op die van Bio Mac die ik eerder heb gereviewd. Dat was een van mijn meest positieve reviews (tesamen met Fritter Licker). Dus dit belooft veel goeds!

Een perfect wietje zou een betere balans hebben tussen THC, CBD, en andere cannabinoïden. Maar dat is echt het enige minpunt dat ik kan geven voor BIO Humo Dulce.

Dus krijgt BIO Humo Dulce van mij als eindcijfer een 9,2 :grin:
EDIT: Ik heb verkeerd gekeken. Kennelijk was er wel een testrapport beschikbaar van BIO Humo Dulce!

Daarom heb ik het eindcijfer aangepast naar een 9,0. En ik heb de review aangepast zodat ik mijn reukvermogen kan vergelijken met de test.

Schermafbeelding 2024-12-22 om 21.41.59.png

Neo-Shulginist

Badass junkie
De volgende test: BIO RS11
15,37% THC en 1,34% CBD

In een rond potje van hard plastic zit een bloem van ongeveer 1 gram. Als ik mijn neus in het potje stop dan komt er een beetje een zure muffe lucht opgestegen. Volgens mij is dit wat de Amerikanen dank noemen. Het doet me denken aan kush-varianten die ik meestal niet uitkies. Maar hey, verandering van spijs doet eten, toch?

De bloem ziet er heel mooi stevig uit en is perfect geknipt. Als ik een stukje van de bloem af wil halen dan kraakt het geheel mooi: een teken dat het goed droog is. Ik ben ietwat verbaasd dat er zo weinig THC in deze bloemen zou zitten, want het geheel is behoorlijk plakkerig. Misschien dat er nog andere cannabinoïden aanwezig waren in redelijke concentraties?

Schermafbeelding 2024-12-22 om 21.57.16.png

De geuren in deze wiet had ik echt nooit geraden: aster, kamille, hop, cederhout, citroen, en dennenappels. Eerlijk gezegd vind ik het testrapport interessanter dan dat de wiet ruikt. Maar misschien moet ik dit nog even wat verder ontdekken.
Als ik de wiet vermaal dan komt de geur van dennenappels me duidelijk tegemoet. Ik probeer met goed snuiven de kamille te herkennen, en ik denk dat het me lukt, maar ik weet ook niet zeker of ik het me inbeeld. Deze geur ga ik proberen om te onthouden!

Als ik de verdampte wiet proef dan kan ik geen 'oehh' onderdrukken. Ja, dit is absoluut echt heel lekkere wiet. Meestal kies ik voor de complexe bloemenweide (met lavendel, citroen, peper), dus dit is wel echt iets anders. De wiet proeft meer als een dennenbos-wiet, met hier en daar een bloemetje op een open plek. Ik kan me zo inbeelden dat ik op een dergelijke plek min of meer hetzelfde zou moeten ruiken. Uiteraard komen de geuren en smaken veel geconcentreerder uit de ballon. Ideaal, want dan kan ik gewoon thuis blijven.
De tweede ballon bevat uiteraard wat minder smaak. Dat is altijd zo. Maar ik proef ook geen verbrande smaken. Wel wordt de damp een klein beetje prikkelend in de keel als ik een grote hijs neem. Het is zeker niet de meest zachte damp die ik ooit heb geproefd, maar het is zeker wel smullen!

Ik begin meteen te gapen als de wiet begint in te werken. Ik voel me loom, maar niet onprettig. Het kost aanzienlijk meer moeite om deze laatste zinnen op te schrijven. Alles gaat echt veel trager.

Alles bij elkaar ben ik echt supertevreden over deze wiet. Een heel bijzondere strain dit, en zeer professioneel geteeld. Het THC-gehalte is wat mij betreft goed zo. Er had nog een beetje CBD bij gemogen voor een perfect oordeel. Aangezien het enige minpunt is dat de rook een beetje kriebelde in de keel, kan ik niet anders geven dan het rapportcijfer: 9,3 :grin:

Kordie

Badass junkie
Interessant.

Ik dacht dat de legale wiet allemaal voorgedraaide joints waren.
Maar dat is niet zo als ik het goed lees?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Interessant.

Ik dacht dat de legale wiet allemaal voorgedraaide joints waren.
Maar dat is niet zo als ik het goed lees?
Oh nee hoor, je kan gewoon wiet en hasj kopen. De wiet is van zeer goede kwaliteit en vaak iets goedkoper dan het reguliere aanbod. De hasj van de aanbieder die ik heb geprobeerd was helaas heel slecht.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja, meestal wel. Ongeveer 15 a 20% tabak en de rest wiet.
Ja precies dat is al een hele andere manier van consumeren he. Een beetje alsof je je groenten gaart in de as van de bbq, in plaats van in de oven.

Soms is dat heerlijk, zoals met knolselderij in zoutkorst. Maar over het algemeen heb ik liever zo min mogelijk assmaak in dingen die ik wil fijnproeven. Die smaak neigt nogal te overheersen namelijk 😂

Laatst bewerkt:

Hippie Langwaus

Badass junkie
Hierbij een review van twee verschillende wietsoorten van door de overheid gereguleerde kweek.

1) Race Fuel OG van Fyta:

23% THC en <1% CBD

Geoogst op 03/07/2024
Verpakt op 27/12/2024
Gerookt vanaf 10/01/2025

De geur van deze wiet na het openen van de verpakking doet me aan Amerikaanse IPA's denken. Fruitige hoppige geuren die me aan Amarillo en Simcoe hop herinneren.

De wiet is goed gedroogd en is daardoor prima met de vingers te verbrokkelen. Ik gebruik voor het roken een nieuw metalen pijpje.

De rook smaakt zeer goed en is niet hard voor de longen. De high is inspirerend, activerend en zeer aangenaam. Met dit THC percentage lukt het zelfs door mijn hoge tolerantie te prikken.

Ik ben erg tevreden over deze wiet. Deze wil ik wel vaker roken.

2) Gas Supreme van Fyta:

21% THC en <1% CBD

Geoogst op 18/06/2024
Verpakt op 28/11/2024
Gerookt vanaf 10/01/2025

De geur van deze wiet is zwaarder en neigt meer naar diesel. De wiet is droog genoeg, maar iets buigzamer dan de Race Fuel OG. Voor deze wiet gebruik ik een grinder voor het malen.

De rook is iets steviger dan die van de andere wiet en ik merk ook dat mijn ogen veel meer reageren op deze wiet. Ze worden wat rood en er ontsnapt zelf een traantje.

De high is meer stoned, lichamelijk en ontspannend. Het kan daarbij nog steeds inspirerende effecten geven.

Ook deze wiet is van hoge kwaliteit en een prima keuze voor de toekomst.

Shinyzappy

Bewuste gebruiker
Ja de zakjes zijn wel wat veel afval voor weinig wiet. Ik vind het wel goed dat die van cellofaan gemaakt zijn, want cannabinoïden plakken daar niet aan en je krijgt er ook geen stukjes plastic van in je wiet.
Nog even terug komend op de verpakkingen van de zo ge heten “StaatsCannabis”
Plastic en verwanten ervan zijn een probleem in deze maatschappij.
Denk hierbij aan Petflessen, verpakkingen etcetera.. de overheid is vóór het klimaat als in minder plastic maaaarrr ondertussen keurt het wel goed dat Cannabis wordt verkocht in te grote verpakkingen… lijkt het dan?

Natuurlijk ik ben niet dom , ik weet zelf ook dat er meer werkprocessen en al aan voorafgaat maar alsnog.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nog even terug komend op de verpakkingen van de zo ge heten “StaatsCannabis”
Plastic en verwanten ervan zijn een probleem in deze maatschappij.
Denk hierbij aan Petflessen, verpakkingen etcetera.. de overheid is vóór het klimaat als in minder plastic maaaarrr ondertussen keurt het wel goed dat Cannabis wordt verkocht in te grote verpakkingen… lijkt het dan?

Natuurlijk ik ben niet dom , ik weet zelf ook dat er meer werkprocessen en al aan voorafgaat maar alsnog.
Ik weet vrij zeker dat ze bij het ontwerpen van het experiment gesloten coffeeshopketen de duurzaamheid van de verpakkingen niet hebben meegewogen. Dat hadden ze uiteraard wel kunnen doen ja.

Raoul_Duke

Experimenterende gebruiker
Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat legaal spul gekocht bij verschillende shops in Tilburg.
Kwaliteit van de weed is over het algemeen behoorlijk goed en relatief goedkoop.
Verpakking varieert nogal per leverancier, maar is over het algemeen netjes.
THC percentages variëren van 15 tot 28%.

Hash heb ik ook een aantal keren gekocht.
Als het gaat om stoned worden, dan lukt dat prima, maar de smaak is niet optimaal.
Beste ervaringen heb ik met de static hash die van verschillende soorten wordt aangeboden met THC percentages van rond de 50 procent.
Smaakt redelijk, maar vooral ideaal om edibles van te maken, aangezien je erg veel THC krijgt voor je geld.

Ook hebben ze tegenwoordig vapes met een halve gram rosin erin (als ik het me goed herinner 64 en 66% THC).
Zowel een indica als een sativa.
Beetje gemengde gevoelens hierover.
De smaak is prima, het werkt prima en zeer snel en je ruikt er niet heel veel van, waardoor je vrij anoniem op straat of binnen kan roken.
Nadeel is dat je vaak flink hard moet hijsen om wat binnen te krijgen. Volgens de medewerker in de shop hadden al meerdere mensen hierover geklaagd.
Daarnaast is zo'n vape nogal prijzig. Ongeveer 20 euro duurder dan de rosin, die ook los verkrijgbaar is. Nogal een groot prijsverschil voor een wegwerp vape (wel oplaadbaar).
Verwacht van de rosin trouwens geen topkwaliteit, zoals in het minder legale circuit wel eens beschikbaar is. Maar de prijs is dan ook de helft lager als wat ik voor topkwaliteit wel eens betaald heb.

Alles samen ben ik erg positief over het experiment.
Fijn idee om te weten dat de weed echt schoon is, qua weed ruim voldoende keuze en ook nog eens fijn geprijsd.
Het wordt wel tijd dat er ook edibles beschikbaar komen.
Ik heb deze slechts een keer gezien in een shop en dat waren erg dure bonbons met maar 5mg THC per bonbon.
Zaten wel in een mooi doosje. :grinning:

Shinyzappy

Bewuste gebruiker
Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat legaal spul gekocht bij verschillende shops in Tilburg.
Kwaliteit van de weed is over het algemeen behoorlijk goed en relatief goedkoop.
Verpakking varieert nogal per leverancier, maar is over het algemeen netjes.
THC percentages variëren van 15 tot 28%.

Hash heb ik ook een aantal keren gekocht.
Als het gaat om stoned worden, dan lukt dat prima, maar de smaak is niet optimaal.
Beste ervaringen heb ik met de static hash die van verschillende soorten wordt aangeboden met THC percentages van rond de 50 procent.
Smaakt redelijk, maar vooral ideaal om edibles van te maken, aangezien je erg veel THC krijgt voor je geld.

Ook hebben ze tegenwoordig vapes met een halve gram rosin erin (als ik het me goed herinner 64 en 66% THC).
Zowel een indica als een sativa.
Beetje gemengde gevoelens hierover.
De smaak is prima, het werkt prima en zeer snel en je ruikt er niet heel veel van, waardoor je vrij anoniem op straat of binnen kan roken.
Nadeel is dat je vaak flink hard moet hijsen om wat binnen te krijgen. Volgens de medewerker in de shop hadden al meerdere mensen hierover geklaagd.
Daarnaast is zo'n vape nogal prijzig. Ongeveer 20 euro duurder dan de rosin, die ook los verkrijgbaar is. Nogal een groot prijsverschil voor een wegwerp vape (wel oplaadbaar).
Verwacht van de rosin trouwens geen topkwaliteit, zoals in het minder legale circuit wel eens beschikbaar is. Maar de prijs is dan ook de helft lager als wat ik voor topkwaliteit wel eens betaald heb.

Alles samen ben ik erg positief over het experiment.
Fijn idee om te weten dat de weed echt schoon is, qua weed ruim voldoende keuze en ook nog eens fijn geprijsd.
Het wordt wel tijd dat er ook edibles beschikbaar komen.
Ik heb deze slechts een keer gezien in een shop en dat waren erg dure bonbons met maar 5mg THC per bonbon.
Zaten wel in een mooi doosje. :grinning:
Bij welke shop verkopen ze die vapes of mag dat hier niet genoemd worden? Zo niet dan zoek ik zelf wel bij de shops

Raoul_Duke

Experimenterende gebruiker
Eerder deze week een best lekkere legale hash gekocht.
C O G Hasj Wedding Cake HQ.
Qua structuur lijkt deze veel meer op Marokkaanse hash.
Geur is wat licht en zit een beetje tussen Marokkaanse hash en wedding cake weed in.

Smaakt prettig en is zacht voor de keel.

Is trouwens van Canadelaar. 34% THC en <1% CBD.

Hopelijk komt er de komende tijd wat meer van dergelijke legale hash.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Soms gaat zo'n hoeveelheid kriebelen in de keel, waarna je moet hoesten. Dat gebeurt vaak als er te veel kunstmest is toegevoegd bij het maakproces

Ahaaaa! Door kunstmest dus.
Ik kan idd heel soms in ene hoesten van een wietsoort waarbij ik het eerst niet had.
BV met de Sweet-Sugar-haze had ik dat.

Thanks, weer iets geleerd!

Bovenaan