Ik denk opiaten, en de chemische bewerking ervan, die werken lichaamlijk, geestelijk heb je er niet zo een behoefte aan, maar je gebruikt weer om je niet ziek te voelen. ( en dan ben je weer de hele dag in je hoofd bezig om het te kunnen scoren) en is het weer geestelijk. Maar dat kan in sommige gevallen ook tussen de oren zitten. Erg moelijk. Voor iedereen kan het namelijk anders uitpakken.
lichaamlijk om niet ziek te zijn, en geestelijk om je niet ziek te willen voelen.
Verslaving is heel wat moeilijker uit te leggen, dan : geestelijk of lichaamlijk.
Als je lichaam verslaafd is, ben je wel aan het nadenken om hoe je je weer beter kan voelen, en werkt het ook weer geestelijk.
Een keer heeft iemand me een sigaret aangeboden, daar bleek dus iets in te zitten, wat in een klap, al mijn spierpijn, kiespijn, maagklachten deed verdwijnen. De week erna alleen maar zweten, diaree, en andere klachten. Ik verlangde behoorlijk naar een trekje van dat heerlijke goedje, tot ik in gesprek kwam met een dakloze, Die ik wel eens vaker een broodje gaf, of een kopje koffie (ken m al een jaar of tien) Die vertelde me dat de spierpijn en maagklachten beter zijn, dan het verlangen naar het heerlijke gevoel. Hij zei dat het heroine kon zijn, en liet me aan het folietje ruiken wat hij bij zich had. Het leek op de zelfde geur.
(In dit geval, geestelijk, weet niet wat het was, want voor iedereen kan iets anders aanvoelen.)
het verlangen ernaa, raak je waarschijnlijk lang niet kwijt.
Sjezus, wat zal een heroine verslaafde, die elke dag het verlangen heeft zich dan kut moeten voelen. Terwijl dit maar een fractie was. Een eenmalig gevoel. Ik kan me heel goed voorstellen dat Dat moeilijk is.