Lichamelijke verslavende drugs

Sunseed

Belezen gebruiker
Hey,

Welke drugs zijn allemaal lichamelijk verslavend? (ik doe een spreekbeurt over drugs :tongueout:).
Bedankt.

Heroine. Hiervan ben je een week je ziek, een weekje zware griep aan iedereen aan.

Daarentegen leiden geestelijke versalvingen vaker tot lichamelijke ongemakken, de geest is de sterkste.

Angramar Temenos

Badass junkie
Wiet, geloof het of niet.

Extreem zweten, slapeloosheid en een zware hoofdpijn zijn de vaakste verschijnselen. Dit gebeurt trouwens alleen maar bij lang en hevig gebruik (bijv. 2 jaar lang elke dag 2-3 gram wegroken).

Oom Klaas

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Wiet, geloof het of niet.

Extreem zweten, slapeloosheid en een zware hoofdpijn zijn de vaakste verschijnselen. Dit gebeurt trouwens alleen maar bij lang en hevig gebruik (bijv. 2 jaar lang elke dag 2-3 gram wegroken).

'k Weet niet of je dat echt als lichamelijk verslavend kan zien, of gewoon een reactie op de geestelijke verslaving want daar heb ik te weinig kennis over...Maar wat ik wel weet is dat 2 jaar lang idd elke dag 2-3 gram roken dat met je doet...
Ben zelf na 2 jaar zeer intensief blowen, waarvan anderhalf jaar iedere dag minimaal 2,5 gram, afgekickt en het ziekelijk zweten, totale insomnia en koppijn die je gek maakt (ook door slaapgebrek) komen mij jammer genoeg erg bekend voor... :(

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Verslavend zijn o.a:
Wiet, XTC, Cocaine, heroine, GHB, Speed(Amfetamine), Hasj, Opium, Crack en voorderest weet ik ff niks meer, maar het zijn er véééél.

Sunseed

Belezen gebruiker
Serenity, het eerste wat ik op google krijg is deze topic :').
Is het voor sommige mensen zo moeilijk op een forum een ander antwoord te geven dan google?
ik denk dat 90 % van de vragen die hier gesteld worden wel Ergens kunnen gevonden worden met google, dus eigenlijk kan je niets meer vragen in een forum, enkel discussies starten?

Bedankt al de rest :)

Atropa

Bewuste gebruiker
Eigenlijk alleen alcohol, opiaten, Meth, GHB en crack. Maar ook dergelijke pharms.

Voor alcohol moet er door een extreme barriere worden doorgezopen willen er zich withdrawals voordoen. Gezien de hevige naeffecten (katers) gebeurd dit niet zo snel aangezien je forse kopstoten in je gezicht krijgt al ruim vorens je daar bent. Je moet echt al met een lamlendige kater opnieuw aan de whiskey gaat na het opstaan enz.

Met GHB, crack en opiaten worden ze het makkelijkst bereik. Bij GHB en opiaten zijn er vrijwel geen naeffecten waardoor er makkelijk wordt overgegaan tot weer een dosis enz. Eigenlijk kun je zonder probs onder invloed het leven door todat je eens wilt stoppen.

Crack geeft zo'n verschrikkelijke uitwerking en de drempel om 'effe nog 1 keer te teugen' is zo laag en het jantje lacht jantje huilt effect is zo tegengesteld dat er maar door en door gebased wordt tot er uiteindelijk van uitputting en ellende opgave is en er een lange diepe slaap volgt. Verrot lichaam, koud en nare koorts, rillingen en algemeen slap gevoel zijn extreme afkicks. Bovendien is er sprake van een soort levensmoeheid en het roken van 1 nieuwe pof maakt alles weer 'goed'. Het lichaam zit ook weer in z'n jasje voor zolang het duurt. Ditzelfde geldt ook voor Meth.

Voor de rest kunnen koffie, wiet, tabak, benzo's, speed/cocaine (beide eigenlijk meer overschrijding van lichaams capaciteit) ook dergelijke 'afkicks' geven, maar die zijn stukken milder en minder levensingrijpend dan de andere beruchte middelen.

Grof Speed en Coke misbruik kan ook bizarre gevolgen hebben, de heroine junk die boven de WC klappertandend z'n stront eruit gooit zal beter af zijn dan de paranoide speedfreak of cokejunk die geweldswaas voor z'n ogen heeft.

Linkuei

Newbie
Coke is dus wel degelijk zwaar verslavend, ik weet niet of het aan de vorm ligt maar een vriendin van me is 2 weken geleden begonnen met een BASE. voor de beginners --> (coke roken in een pijpje) en ze zij van te voren alleen dit weekend, en nu is ze nogsteeds bezig, dusja heb met haar gebroken, elk 10tje gaat nu bij haar direct door naar de sossadealer.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk opiaten, en de chemische bewerking ervan, die werken lichaamlijk, geestelijk heb je er niet zo een behoefte aan, maar je gebruikt weer om je niet ziek te voelen. ( en dan ben je weer de hele dag in je hoofd bezig om het te kunnen scoren) en is het weer geestelijk. Maar dat kan in sommige gevallen ook tussen de oren zitten. Erg moelijk. Voor iedereen kan het namelijk anders uitpakken.

lichaamlijk om niet ziek te zijn, en geestelijk om je niet ziek te willen voelen.
Verslaving is heel wat moeilijker uit te leggen, dan : geestelijk of lichaamlijk.

Als je lichaam verslaafd is, ben je wel aan het nadenken om hoe je je weer beter kan voelen, en werkt het ook weer geestelijk.

Een keer heeft iemand me een sigaret aangeboden, daar bleek dus iets in te zitten, wat in een klap, al mijn spierpijn, kiespijn, maagklachten deed verdwijnen. De week erna alleen maar zweten, diaree, en andere klachten. Ik verlangde behoorlijk naar een trekje van dat heerlijke goedje, tot ik in gesprek kwam met een dakloze, Die ik wel eens vaker een broodje gaf, of een kopje koffie (ken m al een jaar of tien) Die vertelde me dat de spierpijn en maagklachten beter zijn, dan het verlangen naar het heerlijke gevoel. Hij zei dat het heroine kon zijn, en liet me aan het folietje ruiken wat hij bij zich had. Het leek op de zelfde geur.

(In dit geval, geestelijk, weet niet wat het was, want voor iedereen kan iets anders aanvoelen.)

het verlangen ernaa, raak je waarschijnlijk lang niet kwijt.

Sjezus, wat zal een heroine verslaafde, die elke dag het verlangen heeft zich dan kut moeten voelen. Terwijl dit maar een fractie was. Een eenmalig gevoel. Ik kan me heel goed voorstellen dat Dat moeilijk is.

Taz

Newbie
Hallo,
Ik wilde toch nog even een berichtje plaatsen. Toevallig net les gekregen op drugs! (sociale academie) ennuh. er zijn maar heeeel weining drugs lichamelijk verslavend!! Alleen Alcohol. GHB en Heroine. Dat verbaasde mij ook, omdat veel mensen denken dat veel drugs ook lichamelijk verslavend is (door alle geestelijke aspecten) maar het waren experts... je kan het op deze site terug vinden http://www.novadic-kentron.nl/hoofdsite ... /index.htm
Zij zijn professioneel, er wordt teveel geschreven op internet.

groetjes!

TrippyShit

Badass junkie
Alcohol
Heroine
Ghb
poepkousen
wiet (bij jaren lang gebruik treden er toch echt lichamelijke klachten op bij stoppen)

En vast nog wel wat meer maar daar kom ik zo 1,2,3,4,5,6,7 niet op..

Wakkoe

Belezen gebruiker
Taz zei:
Hallo,
Ik wilde toch nog even een berichtje plaatsen. Toevallig net les gekregen op drugs! (sociale academie) ennuh. er zijn maar heeeel weining drugs lichamelijk verslavend!! Alleen Alcohol. GHB en Heroine. Dat verbaasde mij ook, omdat veel mensen denken dat veel drugs ook lichamelijk verslavend is (door alle geestelijke aspecten) maar het waren experts... je kan het op deze site terug vinden http://www.novadic-kentron.nl/hoofdsite ... /index.htm
Zij zijn professioneel, er wordt teveel geschreven op internet.

groetjes!

Tabak

Afhankelijkheid
Lichamelijk matig, geestelijk zeer groot.

Beter opletten..klik op de eerste de beste link en krijg dit ervoor..

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Een lichamelijke verslaving houdt in dat het menselijk lichaam gewend en afhankelijk is geraakt aan een stof die intensief gebruikt wordt. Het lichaam heeft zich als het ware helemaal aangepast aan het middel en kan niet meer zonder. Wordt er in zo'n geval gestaakt met het gebruiken van die stof, dan ontstaan er ziekteverschijnselen zoals koorts, slapeloosheid en braken (soms zeer heftig met kans op een dodelijke afloop!). Dit noemt men onthoudingsverschijnselen. Voorbeelden van lichamelijk verslavende drugs zijn: eigenlijk alle opiaten (met heroine als de bekendste), alcohol, ghb, nicotine, de meeste benzo's en in veel lichtere mate ook cafeine.

Ik zag dat sommige mensen ook drugs als crack, meth en speed opgeschreven hadden. Dit zijn echter drugs waarbij gemakkelijk een (zware) geestelijke afhankelijkheid ontstaat, maar er is hierbij absoluut GEEN sprake van een lichamelijke verslaving! Er kan bij deze drugs wel een lichamelijke tolerantie ontstaan: dat wil dus zeggen dat je lichaam gewend raakt aan de stof en dat je steeds meer nodig hebt om hetzelfde psychische effect te bereiken. Toch noemt men dit ook nog steeds GEEN lichamelijke verslaving (terwijl veel mensen het wel daarmee verwarren): wanneer men het gebruik staakt, neemt die tolerantie weer gemakkelijk af en het lichaam vertoont daarbij verder geen ziekteverschijnselen. Integendeel zelfs, het krijgt nu juist de kans om eindelijk weer eens wat te gaan herstellen. Er kunnen daarbij wel geestelijke onthoudingsverschijnselen optreden zoals somberheid, depressies, verveling en het (leven) niet meer leuk vinden zonder het middel.
In die zin doet zo'n geestelijke afhankelijkheid eigenlijk ook niet echt onder aan een lichamelijke afhankelijkheid. Zware depressieve onthoudingsverschijnselen kunnen bijvoorbeeld net zo dodelijk zijn als lichamelijke onthoudingsverschijnselen (denk aan zelfmoord). Daarnaast heeft regelmatig gebruik van deze middelen vaak een uitputtende werking op het lichaam, alleen door die sterke geestelijke afhankelijkheid worden deze signalen door de gebruiker genegeerd. Door de slopende werking van het middel zelf, kan het lichaam op den duur dus ook behoorlijk (en eventueel onherstelbaar) ziek worden.

Het is wel zo dat veel drugs met het risico op een lichamelijke afhankelijkheid, daarnaast ook nog eens geestelijk heel kunnen verslavend zijn (bijvoorbeeld heroine, maar ook alcohol!). Er is bij deze gebruikers dan sprake van een dubbele afhankelijkheid, wat de afkick uiteindelijk in veel gevallen ook dubbel zo moeilijk maakt! In die zin zijn lichamelijk verslavende drugs, in mijn ogen, dus toch net iets riskanter dan de middelen waarbij "alleen" een geestelijke verslaving kan optreden...

Extisi

Wijs gebruiker
Je komt er alleen achter of het lichamelijk verslavend is door hetzelf vaak genoeg te gebruiken.
En ik ben er achter gekomen dat weed zeker wel verslavend kan zijn. :stoned:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Er zijn toch echt wel een aantal bekende drugssoorten waarbij klinisch/wetenschappelijk is aangetoond dat ze over de eigenschap beschikken om het menselijk lichaam verslaafd te maken en dat dit dus grote gevolgen kan hebben voor de gebruiker. Dat je een lichamelijk verslavende werking alleen maar zou kunnen ontdekken door de drugs gewoon zelf maar vaak genoeg te gebruiken, is echt de domste bullshit die ik ooit heb gelezen! Als je eenmaal echt lichamelijk verslaafd bent een middel, kom je er maar moeilijk weer helemaal van af. Je lichaam protesteert immers als je plotseling je gebruik weer stopzet en deze klachten kunnen zeer ernstig zijn. Bij de Cold Turkey van heroine, alcohol en GHB kan het lichaam zelfs in zo'n levensbedreigende "shock" raken, dat medische begeleiding en/of een ziekenhuisopname absoluut noodzakelijk zijn!
Het hangt uiteraard wel van het middel, de mate en frequentie van gebruik en de persoon zelf af, in hoeverre zo'n verslaving zich daarna potentieel wel/niet ontwikkelt. In de praktijk is met bepaalde middelen (met name de opiaten) echter wel gebleken dat de lichamelijke afhankelijkheid bij vrijwel alle gebruikers al heel snel optreedt. De ontwenningsverschijnselen zijn daarbij ook nog eens zo ondraaglijk, dat afkicken voor velen een zeer zware opgave zal zijn...

Wiet/hasj zijn overigens niet lichamelijk verslavend. De tabak die men er vaak in een joint ook nog doorheen mixt bevat echter nicotine en dat vergeten veel mensen nog wel eens! Vooral als je nooit gewone sigaretten/shag hebt gerookt, maar wel altijd een (stevige) blower bent geweest, kun je nicotine-achtige ontwenningsverschijnselen verwachten.THC (de werkzame stof in cannabis) is namelijk alleen geestelijk verslavend. Je kan hierdoor uiteraard wel psychische ontwenningsverschijnselen krijgen (en misschien krijg je van die "kopzorgen" op den duur ook wel een soort echte koppijn), maar wanneer men altijd "puur" heeft gerookt hoort je lichaam in de regel dus geen ziekteverschijnselen te vertonen als je aan het stoppen bent!

Bovenaan