1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Liefde die nooit helemaal overgaat.

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door DrippTone, 3 aug 2010.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. DrippTone

DrippTone Badass junkie Tripreporter

Wat is jullie ervaring? Heb je een ex waarvan je nog steeds houd? Gaat dat ooit nog over of is dat voor altijd?

Ik voel nog zo danig veel liefde voor een ex van mij dat ik er van tijd tot tijd nog best veel moeite mee heb dat het uit is.

Een soort van misplaatst liefdes verdriet wat zo nu en dan eens terug komt als je er weer aan denkt.

En zo lang als dit al duurt en dat het soms nog steeds zo heftig is als toen het net over was geeft voor mij toch wel aan dat dit toch wel altijd een deel van mij zal uitmaken. Mijn liefde voor haar.

Sinds dien kan ik ook niet zeggen dat ik 'echt' verliefd ben geweest, wel relaties gehad maar geen van allen zo speciaal.

Soms vraag ik me af of ik niet gewoon ziek in me hoofd ben. Maar ergens geloof ik toch dat er wel iemand komt waarvan ik net zoveel kan houden als van dat meisje.

2. Volgin

Volgin Experimenterende gebruiker

Ook last van, somewhere along the line heb ik mezelf ervan overtuigd dat als je écht van diegene houdt, je niets meer moet willen dan dat diegene gelukkig wordt. En als dat niet met jou is... so be it.

Alleen wel lastig om iemand te vinden die haar dan kan "vervangen" aangezien zo iemand een zodanig grote rol speelt (heeft gespeeld) in je leven kan het moeilijk zijn diegene aan de kant te zetten.

3. Andrew

Andrew Badass junkie

Neuh

4. Exceptional Insight

Exceptional Insight DF-koning Emeritus Mod

Ik ben verliefder dan ooit tevoren. So nee, geen last van.

5. Dreuge

Dreuge Badass junkie

Ook geen last van, helaas, je staat er alleen voor jongen :(

6. cropp

cropp Badass junkie

Dat heb je toch altijd wel als het serieus is?

Ik heb wel een ex waarvan ik zeker weet dat ik er probleemloos 80 mee word, maarja...

7. BacingsPen

BacingsPen Badass junkie

Heb ik ook! Zeker omdat ik ook haar familie heb leren kennen en begravenis van haar opa heb mee gemaakt... Ze valt ook op meisjes, 1 van de redenen dat het uitgegaan is.... Ze heeft een jaar nadat het uit was nog gezegd: Als ik wat ouder ben blablabla..... Ze vond zichzelf gewoon nog te jong voor iets serieus (ze was 21 en ik toen 20)

Laats smste ik haar in een drnoken bui en ze belde meteen op.... Dan sta je wel even te kijken: Shit.... Ze is/wil mij dus ook niet echt vergeten en houd nog van me????

Ze heeft mijn leven ook behoorlijk o de kop gezet en heb (toen ze eenkeer niet thuis kwam snachts) mijn hand tegen de muur geslagen en gebroken....

Daardoor 3 maanden niet kunnen werken en totaal de kluts kwijt en ben eigenlijk pas nu(meer dan een jaar later) een beetje over haar heen en stel me ook weer open voor andere meisjes....

Maar zal nooit meer mijn hele hart kunnen geven denk ik....

8. Flameon

Flameon Badass junkie

Heel herkenbaar dripptone. Ik geef ook nog heel veel om een ex van mij. Ben wel zover dat ik nu vriendschappeljk met haar kan omgaan. Tip: begin niet meer met zoenen met haar oid, dat kan je nl kapot maken. Is mij destijds eens gebeurd. Wat gewoon een gezellig bij klets avondje leek is veranderd in een droom ... die maar voor even duurde, en dan is de klap twee keer zo hard.

9. KapiteinPinda

KapiteinPinda Belezen gebruiker

Herkenbaar. Ik mis m'n ex ook nog, maar ik denk dat dat niet meer dan normaal is. Je bent er namelijk op een dag smoorverliefd op geworden, en dat is met een rede: die persoon was voor jou de ware, en het zal dus echt niet alleen maar kommer en kwel zijn. Maar soms zijn er gewoon nadelen die zo in de weg staan dat een normale relatie niet meer mogelijk is. Dat is dan erg jammer, maar dan houdt het op... Dan kun je iemand wel als een gek gaan missen...
    Gewoon even wachten, met de tijd wordt het minder erg :wink:

10. W.F.L.

W.F.L. Badass junkie

Nou.. Tuurlijk denk je dat op zo'n moment en verliefd word je niet zonder reden, maar ik stel me daar toch wat vragen bij als je een aantal jaar later iemand tegenkomt die nóg leuker is :P

Of denken jullie: "Mijn ex was toch wel veel leuker.."? :confused:

11. DrippTone

@ Pinda, dit is niet van vorige maand maar van 6 jaar geleden. Hoeveel tijd moet daar overheen gaan dan?

12. Angramar Temenos

Angramar Temenos Badass junkie

Enorm veel last van x.x;

13. Flameon

Flameon Badass junkie

Echte liefde roest nooit kerel

14. DrippTone

Dat blijkt. Maar is het normaal om er na zo lang nog steeds moeite mee te hebben?

15. Flameon

Flameon Badass junkie

Als dat niet normaal is ben ik abnormaal.
    Als er echt liefde was denk ik dat dat normaal is

16. verneukeratief

verneukeratief Badass junkie

Zes jaar is wel extreem lang. Maar ik heb met het kwijtraken van een liefde toch ook flink last gehad. De voicemail op afstand afluisteren was net uitgevonden en die heb ik toch zeker wel een jaar dagelijks afgeluisterd. :openmouth: Haar voicemail dan.

17. Irezz

Irezz Bewuste gebruiker

Met zo'n dingen kwets je jezelf toch enkel harder? Als het gedaan is tussen mij en 'n liefde verwijder ik meteen alle bewijs van existance van die persoon. Hoewel ik nooit 'n ex heb gehad die eigenlijk het downe gevoel waard was. Ik ben extreem veeleisend denk ik. En kan ie 't niet aan, tsjah...

18. Deranged

Deranged Badass junkie

Liefde die nooit helemaal overgaat stopt er vanzelf mee als je zelf eindelijk een keer vergaat of staat gewoon al die tijd stiekem paraat voor het op een dag spontaan als de vurige bliksem op iets of iemand inslaat die vervolgens fictief verlamd uit een trucage rolstoel opstaat en er met veel rokend kabaal en vuur een vonk overslaat die stiekem eigenlijk al enige tijd onderliggend bestaat waarna deze keer vervolgens niets meer ineens ontstaat waarbij iemand maar beter heel snel al zijn shit en additionele bezittingen aan jou afstaat voor het er met verdekt opgestelde ontkenningen ineens gruwelijk hard panisch op los slaat en net zolang doorgaat tot het amper nog iets van je gezicht of ballen overlaat.

19. funky_skunk_junky

funky_skunk_junky Wijs gebruiker

@ Deranged: Wat een lange zin. :P

@ Dripptone: Ik ken het ja. Ik zit ook al 4 jaar lang met zo'n "liefde die nooit helemaal over gaat".
    En het ergste is dat ik er nooit wat mee heb gedaan. :(

20. Deranged

Deranged Badass junkie

Klopte inderdaad iets nog helemaal niet.

Of niet helemaal.

Thanks for the heads up.

21. funky_skunk_junky

Dat is uhh... beter?

22. Deranged

Deranged Badass junkie

Niet?

23. funky_skunk_junky

Jawel joh. It's okidoki.

24. verneukeratief

verneukeratief Badass junkie

Het is niet de meest praktische methode om snel over een geliefde heen te raken inderdaad. Iedere x weer een keiharde klap in je bek als ik haar nieuwe vriend op de voicemail hoorde.
    Gelukkig ben ik in de loop der jaren met vallen en opstaan ´een stuk beter´ geworden in het afsluiten van liefdes.

25. cropp

cropp Badass junkie

Is er iemand die na zijn ``grote liefde`` ieder leuk meisje/jongen het liefst uitkotst, en gewoon alleen wil zijn?

Dat je bewust geen gevoel meer in je hele omgeving investeerd omdat je dat er toch niet uithaald?

26. Exceptional Insight

Exceptional Insight DF-koning Emeritus Mod

Which is good. Als je (te?) hoge eisen stelt en iemand vindt die daaraan voldoet én het toeval wil dat diegene net zo ondersteboven is van jou als andersom... just might be the one.

27. BacingsPen

BacingsPen Badass junkie

mee eens!

28. Miss Kittin

Miss Kittin Badass junkie Emeritus Mod Tripreporter

Heb ik tot 2x toe gehad en ik dacht ook dat het nooit meer over zou gaan, maar de jaren zijn verstreken, inmiddels ben ik gesetteld en getrouwd met een hele fijne vent en dat gevoel naar die twee exen toe, heb ik niet meer gehad.

De tijd heelt wonden, het is echt waar! :wink:

29. DrippTone

Dus ik doe er waarschijnlijk gewoon belachelijk lang over maar uiteindelijk komt alles goed? Dat hoop ik wel.

30. Eendagsvlieg

Eendagsvlieg Bewuste gebruiker Tripreporter

Dat verdwijnt wel lichtelijk, zodra jij liefde voelt voor een ander meisje/jongen.

31. KapiteinPinda

Nee dat denk ik dan niet :wink:. Ik bedoelde meer dat op het moment dat je verliefd wordt, je een persoon toch minder goed kent. Dat er bepaalde aantrekkingskracht bestaat, maar dat je later ook veel afstotende factoren kan ontdekken. Dat betekent dan echter niet dat die punten die je tot iemand aangetrokken doen voelen genegeerd kunnen worden.

Misschien klink ik wat vaag :P

32. KapiteinPinda

Ik denk dat het scheelt hoe je er naar kijkt. Als je nog veel aan je ex blijft denken is het logisch dat je er moeite mee hebt. Als je tegen jezelf roept "gebeurd is gebeurd, life goes on", is het alweer een stukje makkelijker.

Bovendien maakt het ook uit hoe jullie uit elkaar zijn gegaan. Of er al langer problemen waren, wie heeft besloten om het te beëindigen, etc. En een tip die ik je kan meegeven: als je een keer een leuk iemand tegenkomt, ga die persoon dan niet vergelijken met je ex. Ga er geen maatstaf van maken dat iemand leuker/aardiger/etc moet zijn, want dat schiet ook niet op... :wink:

33. Miss Kittin

Miss Kittin Badass junkie Emeritus Mod Tripreporter

waarschijnlijk wel, no worries... :wink:

34. Drientje

Drientje DF-koning

Wij zitten in hetzelfde schuitje Dripp!

Nog nooit was ik zo verliefd op een jongen en nog nooit was ik zo hard gekwetst. Nu 4 jaar later durf ik weer voorzichtig mezelf open te stellen voor verliefdheid maar nog steeds denk ik dat ik nooit meer zo verliefd kan worden als ik op mijn ex was.

Tijd heelt alle wonden maar er zal voor altijd een litteken zijn wat je ziel gemerkt heeft. Ook littekens vervagen maar dan nog blijft het een hard stukje in je ziel.

35. ik doe mijn best

ik doe mijn best Bewuste gebruiker

De moeder van mijn dochter.Mijn ex dus.Maar haar moeder is helaas te vroeg gestorven.En die liefde voor mijn ex,die bestaat nu nog.Een-als- liefde die nooit helemaal overgaat.

36. Eendagsvlieg

Eendagsvlieg Bewuste gebruiker Tripreporter

37. Beanhead

Beanhead Badass junkie

Hoeveel tijd er ook voorbijgaat ik vind dat er nog steeds restanten blijven, helemaal vergeten is onmogelijk.

Ermee leven lukt uiteindelijk wel :)

38. knolselderij

knolselderij Wijs gebruiker

mwa niet egt. tijd heelt wonden. plus ben tegenwoordig geen relatie man

39. Flameon

Flameon Badass junkie

Nu ik weer goed bevriend ben met mijn ex kan ik zeggen dat liefde nooit helemaal over gaat. Maar kan het wel een plaatsje geven en haar het geluk gunnen met die andere afschuwelijke kerel .... ondanks dat ik die patser echt niet moet.
    Neemt niet weg dat ik nog wel eens vaker terug denk aan "onze tijd" en ernaar verlang

40. Scopolamine

Scopolamine Bewuste gebruiker

Ik heb vandaag na meer dan 5 jaar een vriendin/ex terug gevonden, wat ik altijd al een speciaal en 'sterk' meisje heb gevonden... Terwijl iedereen haar vroeger (vijf jaar geleden en daarna) peste op school, bleef ze ALTIJD sterk, en liet ze haar niet onderdoen.
    Dat trok me aan tot haar; een sterke geest, door dik en dun; en ben buiten 'iedereens' wil, toen toch een relatie begonnen met dat meisje...

Maar vijf jaar geleden was ze plots weg.. en had sindsdien elk jaar naar haar gezocht.. GSM-nummer gevraagd aan personen die haar zouden kennen, maar telkens leverde het niets op.
    vorige week voegde een meisje me toe via facebook, en ik zag meteen wie het was.. Het was 'zij'...
    Vandaag heb ik meer dan een uur gereden naar haar thuis (waar we dan hadden afgesproken natuurlijk, ik ben geen stalker! ) ... Ze zag er nog steeds net dezelfde uit, en we vlogen mekaar recht in de armen, voor een dikke knuffel, die ik niet vergeet...
    We hebben wat rond gereden, ergens wat gaan drinken, iets gaan uit-eten, en natuurlijk veel bijgepraat.

Uiteindelijk zijn we dan naar haar 'thuis' gegaan, waar we wat geknuffeld en gezoend hebben...
    Het leek net alsof die barrière van vijf jaar ertussen nooit bestaan heeft... Het was speciaal, om het op een bescheiden manier uit te drukken...

Er komt zeker nog een vervolg op... voor de geïnteresseerden... :)

Azarius vaporizers and accessories
Laden...