1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Liefde die nooit helemaal overgaat.

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door DrippTone, 3 aug 2010.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. tomz0r

tomz0r Badass junkie

Dit is zo ongeveer precies wat ik wou schrijven.

2. Tripper

Tripper Wijs gebruiker

Daarom hou ik van deze man! :hearteyes: Als je boek eindelijk af is, dan ben ik de eerste die hem koopt!

OT.

Nee, geen last van. Liefde voor ex-en verdwijnen na van loop van tijd.

En hoe meer je vandaag leeft des de meer heb je vrede met gisteren omdat er geen gisteren bestaat, alleen vandaag!

3. W.F.L.

W.F.L. Badass junkie

En morgen.

4. Tripper

Tripper Wijs gebruiker

Voor morgen geld dezelfde regel.

Verleden moet je vergeten en morgen dat zijn alleen maar zorgen.

Vandaag is de dag dat ik leef!

5. W.F.L.

W.F.L. Badass junkie

Jaaa ik probeer maar niet aan morgen te denken.. :rolleyes:

Lukt niet altijd even goed trouwens :grin: Zoals nu :openmouth:

6. Tripper

Tripper Wijs gebruiker

Goeie tip voor je. Ga op een stoel zitten of op de bank liggen. Focus op het niets en probeer dit voor 10 of 20 min vast te houden. Zodra je jezelf erop betrapt dat je weer ergens aan denkt, focus dan weer op niets. Je zal zien dat je na de meditatie minder aan denkt aan morgen. Probeer daarna zoveel mogelijk aan het nu te denken.

7. cropp

cropp Badass junkie

Mijn verleden is anders wel een mooie brug naar de toekomst, en vandaag leven wil niet zeggen dat je niet met het verleden of de toekomst bezig kan zijn...

8. Tripper

Tripper Wijs gebruiker

Hoe meer je met morgen bezig bent, des de meer zal je met morgen bezig zijn. We leven vandaag toch? Waarom dan al bij morgen zijn in je gedachtes.

En die brug kan mooi lijken, hoe mooier het je allemaal voorstelt des de meer zal het tegenvallen.

9. cropp

cropp Badass junkie

Ik heb een heel helder beeld van de toekomst, en het verleden heeft bewezen dat mijn toekomst beeld best relevant is, en het gaat niet alleen om een toekomstbeeld, maar ook om een plan...

Wat wil je bereiken, waar leef je naar toe, dat is ook een toekomstbeeld, je kunt niet iedere dag een beetje aanrommelen...

plus: het verleden was mooi, en ik heb tijd genoeg, dus kan ik het best een beetje koesteren...

10. Drientje

Drientje DF-koning

Op niets focussen is zo goed als onmogelijk, alleen ervaren meditators kunnen dat. Focus op je ademhaling. En dan niet die van net en ook die komt, gewoon de adem die er NU is.

11. Tripper

Tripper Wijs gebruiker

Ik bedoel focus op een punt en ervoor zorgen dat er geen gedachte komt.

12. cropp

cropp Badass junkie

Je hoofd vrij houden van gedachten is juist focussen op niets, maar dat kan bij jullie ook anders werken, natuurlijk...

13. weyoun22

weyoun22 Bewuste gebruiker

Het allereerste meisje met wie ik echt een serieuze verkering heb gehad en waar ik ook tot over mijn oren verliefd op was, is het enige meisje waar ik heel af en toe door een bepaalde associatie (bijvoorbeeld een geur of vooral bepaalde muzieknummers) weer helemaal verliefd op kan worden voor die dag. Dan voel ik me weer net als toen ik 16 was.

Ze gaat trouwens mee naar KoRn mijn eerste liefde. We hebben elkaar al 4 jaar niet gezien, maar we houden allebei nog steeds van KoRn en we hebben allebei een relatie die niet van KoRn houden en die niet mee willen. Dat wordt echt een wazige dag. Als het net zo goed voelt als vroeger dan ga ik daar zeker naar handelen.

14. Flameon

Flameon Badass junkie

Mijn ex slaapt hier nog heeeeeeeel soms, na een personeelsfeest meestal. Dahm wat is dat moeilijk. Had ik maar de kracht om te zeggen dat ze het gewoon maar niet meer moet doen :( Zij met mij tussen vier muren, en de gedachte dat het bijna raak was (samen wonen dan) maakt het er niet gemakkelijker op. Meestal kan ik het een plek geven, heel soms heb ik het daar wel lastig mee. Tsja echte liefde reost niet

15. cheiron

cheiron Bewuste gebruiker

Kan heel lang blijven hoor :wink: Mijn eerste vriendinnetje, van ehhm ondertussen 16 jaar geleden. Zie ik nog steeds soms, houd ik ook nog steeds van. Maar het is geen goed idee dat we 'echt' iets krijgen, dat werkt dan weer niet, waarschijnlijk. Ik heb er dus geen last van, maar geniet gewoon van het gevoel.

Die intensiteit slijt wel hoor, zeker. Maar de liefde kan best blijven. Mooi als het dan lukt om te accepteren dat het is zoals het is, en te genieten van de liefde...

Ik vind het wel gezond klinken hoor :wink: en als je de andere reacties leest, je bent echt niet de enige. Zoals iemand anders ook al zei: je bent niet voor niks ooit op die persoon gevallen. Dat de liefde niet altijd de vorm van een relatie kan krijgen, tja, thats life. Maar er zijn gelukkig heel veel andere vormen voor liefde...

16. DeepPurple

DeepPurple Belezen gebruiker

Toen het uitging met mijn ex, heb ik me nog anderhalf jaar zwaar kut er over gevoeld. Daarna ging dat pijnlijke gevoel weg, probeerden we een vriendschap die niet lukte waarna we volledig onze eigen levensgang gingen. Recentelijk, zij momenteel in Spanje met eigen relatieperikelen, ik in Nederland met een nieuwe vriendin, merkten we beiden los van elkaar dat we de laatste tijd weer met enige heimwee terug denken aan de leuke dingen samen en daardoor hebben we toch weer wat meer contact gekregen. Tot een relatie of seks zal dat nooit leiden maar het is toch fijn om te merken dat een deel van die intense band die je in een relatie kan krijgen, nog niet weg is en misschien wel nooit weg zal gaan. Ergens zal er altijd iets unieks tussen ons blijven bestaan en dat is een fijne gedachte.

17. cheiron

*knikt instemmend*

18. Flameon

Flameon Badass junkie

Kan bevriend zijn met een ex wel?

19. Dreuge

Dreuge Badass junkie

beter van niet
    ik doe er tot nu toe niet aan in ieder geval

20. cheiron

Tuurlijk wel, waarom niet. Mijn beste vriendinnen zijn ex-en :)

21. cropp

cropp Badass junkie

Jawel

Net als sex met je ex, das kij-flex :sunglasses:

22. NorthernLightBE

NorthernLightBE Bewuste gebruiker

Ik heb wel redelijk wat liefjes gehad, maar 1 keer echt echt verliefd geweest. Daarvoor dacht ik verliefd te zijn, was ik wel verliefd maar helemaal niet in die proportie dan vorig jaar.

Alles ging ook heel erg vlug, ik kende haar 2 weken toen we door omstandigheden samen een nachtje doorbrachten in een tent :hearteyes:. Smoorverliefd allebei, niet normaal meer. Zelfs kussen voelde beter dan mdma inslag, perfect gewoon. Maar er schorte wel wat, zo moest het allemaal per sé geheim blijven voor haar. Ze is werkelijk het mooiste meisje dat ik ken, en ik niet alleen. Buiten de 4 muren van de slaapkamer en de momenten dat er echt niemand in de buurt kon zijn was ik niet meer dan een goede vriend. Ik ging er redelijk aan onderdoor, liefde maakt echt blind. Na een maandje was het dus uit. Ze was prachtig en het kutte is dat ze het ook wist. Meer en meer werd dat me duidelijk, hoe ze genoot van het feit dat als ze ergens binnenkwam al de aandacht van de jongens steelt van haar vriendinnen en dan iedereen om haar vinger wind om ze dan af te stoten en om me dan te bellen hoeveel jongens haar wel niet probeerde te krijgen die nacht. Misschien een beetje overdreven van mij, maar ik ben echt nog altijd kwaad op haar. Ze had zeker ook heel mooie kanten, maar die waren steeds minder echt naarmate ik haar meer kende. Met lede ogen en het verdoofde schild rond me keek ik dan hoe ze het liefje na me kuste, en het liefje daarna, en dit en dat. De maanden erna toch nog in geslaagd dat gevoel te verbergen en dagelijks uren te bellen met haar. Zo rond juli heb ik haar een week niet gecontacteerd, en toen eigenlijk praktisch doodleuk vervangen door een andere goedgelovige jongen. Toen heb ik echt ingezien dat ze t gewoon niet waard is, ik wil wel best vrienden blijven maar om weer door alles te gaan als toen, nee bedankt.

TL;DR= Het gevoel van 'eeuwige' liefde gaat over, maar bij mij duurde het toch 10 maand

23. W.F.L.

W.F.L. Badass junkie

Ik ga mezelf zo de liefde insmoren jah :stoned:

24. Theupsetter

Theupsetter Bewuste gebruiker

:beer:

25. Flameon

Flameon Badass junkie

Voor iemand waar ik van heb gehouden blijf ik altijd houden, heb een zwak voor degene en die blijft ook voor altijd in mijn hart zitten. Hoe kut het einde ook soms was. Niemand komt aan me ex :grin:

26. christiana

christiana Newbie

Ik moet hier toch echt even op reageren. Wat ben ik blij dat te lezen! Ik ben al meer dan een jaar in de ban van een man... en volgens mij gaat dat gewoon nooit meer over... Ik wist niet dat je zo voor iemand voelen kon, dat iemand je zo kon raken. In het begin dacht ik " wat overkomt mij nou"?? Hij voelde ook iets voor mij maar het is nooit iets geworden tussen ons. Ik weet ook niet of het zou werken of we bij elkaar zouden passen. Maar he als ik eerlijk ben kan dat me niets schelen, ik wil gewoon bij hem zijn. Maar heb t losgelaten, hij moet het zelf ook wel echt willen. Ik vraag me af of ik ooit nog zoiets voor iemand voelen kan. Ik hoop t want ik wil niet mijn leven alleen slijten en ik weet nu dat ik echt dit diepe gevoel wil en geen relatie op rationele basis aanga. Dit klopt gewoon. Begrijpen doe ik het voor geen meter... Als je me vraagt wat ik nou zo leuk vind dan kan ik zeggen, hij heeft karakter, hij is Man- man, verzorgt zichzelf en zijn leven goed, is opbouwend , spiritueel, intelligent. Maar bovenal is het iets in de diepte van zijn innerlijk wat ik niet benoemen kan... Ik zie hem nog steeds, hij woont in mijn woonplaats. Soms denk ik dat het beter is om hem niet meer te zien, maar dat wil ik helemaal niet, ik wil er niet overheen komen, ik wil hem zien, voelen wat ik voel... zijn blik in de mijne. Ik voel me fijn als ik hem gezien en gesproken heb...
    tsja wat moet ik hier nu mee?
    (Overigens ik ben geen jonkie van 20, ben een vrouw van in de 40)

Christiana

שמש vindt dit leuk.
  27. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Wakker worden uit de droom en doorgaan met je leven?

ilovehasjandweed, Avīci en Roze Olifant vinden dit leuk.
  28. christiana

christiana Newbie

doe ik ook mindless, maar het gevoel blijft, zoiets heb ik nog nooit gevoeld.

29. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Liefde bestaat.
    Als je echt van iemand hebt gehouden zal je altijd nog een beetje liefde hebben voor die persoon. Anders was de liefde nep.
    Van een persoon houden is echt en puur wat wel ingeruild kan worden door haat.
    Maar die haat word gevoed door de liefde die je hebt voor deze persoon.

Lichtjeshemel en Jen vinden dit leuk.
  30. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Mooi verhaal, bedankt voor het delen... en zeker herkenbaar.

Pure liefde komt soms maar van één kant helaas. Zelfs dan kan de liefde voor die persoon blijven. De meeste mensen die een onbeantwoorde liefde meemaken proberen dat zo snel mogelijk los te laten. Maar als jij dat anders ervaart en er anders mee omgaat is prima toch? Ik zou wel je gevoel voor liefde en je verlangen naar hem los koppelen anders blijf je jezelf (en hem?) kwellen. Liefde voor iemand is ook iemand los kunnen laten. Anders ben je meer bezig met iets wat vooral jij graag wil.

Edit: lees nu pas dat het bericht al 3 maanden oud is... :sleeping:

Laatst bewerkt: 15 nov 2018
    Fenrir vindt dit leuk.
  31. Probleem

Probleem Experimenterende gebruiker

Emoties kum je besturem mann

32. Jen

Jen Belezen gebruiker

Het is niet te besturen. Maar je kan er mee leren omgaann...

Probleem vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...