Liefde is kut!

Djo

Badass junkie
GRRRR! Waarom blijf ik dan toch nog gevoelig voor die ene gozer?!
Niet verliefd of zo! Wil ik dan zo graag liefde?
Ik krijg al genoeg liefde in de groepsorgies! :hearteyes:
Moet ik weer zo egoistisch voor mezelf zijn en weer teveel van mezelf eisen! Ik wil geen man, maar ja, ik wil wel liefde van een man! Lekker gecompliceerd dus! :rolleyes:

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
jcutter zei:
:kots: Het leven is moeilijk, daarom is het verstandig om veel te sporten, van jezelf te houden, zeer kieskeurig te zijn, lief voor mensen te zijn en je best doen om karaktereigenschappen te ontwikkelen wat goed aansluit op mensen zoals: humor, inlevingsvermogen, vlotte babbel, lief zijn enz. Jkutje heeft gesproken :sunglasses:

Het leven is zo moeilijk als je het zelf maakt. Alles wat er gebeurt heb je zelf in de hand. Je "hoeft" wat jij daar allemaal zegt niet te doen, wees gewoon jezelf en accepteer dat ook.
:rock:

Beyond Illusion

Belezen gebruiker
Djo zei:
GRRRR! Waarom blijf ik dan toch nog gevoelig voor die ene gozer?!
Niet verliefd of zo! Wil ik dan zo graag liefde?
Ik krijg al genoeg liefde in de groepsorgies! :hearteyes:
Moet ik weer zo egoistisch voor mezelf zijn en weer teveel van mezelf eisen! Ik wil geen man, maar ja, ik wil wel liefde van een man! Lekker gecompliceerd dus! :rolleyes:

Samengevat:
Je wil alleen de leuke/mooie dingen van de liefde zonder ergens aan vast te zitten? Als je echt gek op iemand bent, wil je niet alleen de liefde maar ook de man met zijn hele pakketje levenservaring erbij. En als het goed is, is dit ook wederzijds...

Bij deze nog een beetje liefde erbij :hearteyes:

Tot de volgende groepsorgie :wink:

jcutter

Badass junkie
On Topic: Ik ben van mening dat je liefde moet zien als iets wat ervaringen teweeg brengt. Een ervaring die iets moet gaan toevoegen aan de mensheid.

Ik geloof niet dat je helemaal gelukkig bent, wanneer je levenslang met iemand je leven deelt. Dat zou wel mooi wezen en zeker iets zijn waar ik naar streef. Je bent verliefd op elkaar en na jaren ga je pas echt van elkaar houden. Dat houden van: moet ervoor zorgen dat je, je kinderen verzorgt en klaar maakt voor de maatschappij. Als dat allemaal is bereikt; dan gaan mensen toch vaak scheiden of ze blijven bij elkaar en sterven samen. Alleen zijn dit IMO vaak relaties waarin de man de baas is en niet de vrouw. Dat is iets wat ik zie bij bejaarde mensen die al enorm lang bij elkaar zijn.

Zeg nou is eerlijk: hoeveel mensen blijven nou werkelijk langer dan 20 jaar bij elkaar, (hebben kinderen) en zijn gelukkig met elkaar? In landen waarin de vrouwen emancipatie normaal is? Ik wil jullie vrouwen nergens de schuld van geven hoor, maar is het niet zo dat liefde 1 doel heeft en wanneer die bereikt is; jullie inzien dat alles chemisch was? En dit leuke en slechte herinneringen bij je achterlaat?
Is dit te "diepgaand" voor jullie of zijn jullie te laks om hier op te reageren :confused:
:sunglasses:

Beyond Illusion

Belezen gebruiker
jcutter zei:
On Topic: Ik ben van mening dat je liefde moet zien als iets wat ervaringen teweeg brengt. Een ervaring die iets moet gaan toevoegen aan de mensheid.

Ik geloof niet dat je helemaal gelukkig bent, wanneer je levenslang met iemand je leven deelt. Dat zou wel mooi wezen en zeker iets zijn waar ik naar streef. Je bent verliefd op elkaar en na jaren ga je pas echt van elkaar houden. Dat houden van: moet ervoor zorgen dat je, je kinderen verzorgt en klaar maakt voor de maatschappij. Als dat allemaal is bereikt; dan gaan mensen toch vaak scheiden of ze blijven bij elkaar en sterven samen. Alleen zijn dit IMO vaak relaties waarin de man de baas is en niet de vrouw. Dat is iets wat ik zie bij bejaarde mensen die al enorm lang bij elkaar zijn.

Zeg nou is eerlijk: hoeveel mensen blijven nou werkelijk langer dan 20 jaar bij elkaar, (hebben kinderen) en zijn gelukkig met elkaar? In landen waarin de vrouwen emancipatie normaal is? Ik wil jullie vrouwen nergens de schuld van geven hoor, maar is het niet zo dat liefde 1 doel heeft en wanneer die bereikt is; jullie inzien dat alles chemisch was? En dit leuke en slechte herinneringen bij je achterlaat?
Is dit te "diepgaand" voor jullie of zijn jullie te laks om hier op te reageren :confused:
:sunglasses:

Nee hoor, had het gewoon niet gelezen :wave: Maargoed een diepe reactie dan maar...

Laten mijn ouders nou heel toevallig het schoolvoorbeeld zijn van hoe het wel moet :mrgreen:
Maken geen ruzie, genieten meer van het leven nu mijn broer en ik het huis uit zijn, houden van elkaar etc...
mijn moeder werkt part-time, mijn vader fulltime. Dus ja een beetje traditionele rolverdeling. maar vader kookt in het weekend, helpt met stofzuigen, ruimt elke dag de wasmachine uit en ruimt deze rotzooi ook op...

Ik weet ook wel dat dit vaak niet het geval is. Je merkt dat in deze samenleving iedereen aan het zoeken is naar zijn/haar rol in de samenleving, in een relatie, in een gezin. Vroeger waren er bepaalde standaarden die je kon volgen. Nu moet je het helemaal uitzoeken. Vrouwen willen en kunnen geen huisvrouwen meer zijn. Dit word niet geaccepteerd en ze willen ook geen ouderwetse huisvrouw zijn, omdat ze een hbo of een universitaire opleiding hebben.
Zou ik zelf ook niet willen! Laat mij maar lekker werken en me vriend 2 dagen in de week^^ Ideaal.

Maargoed door alle veranderingen in de maatschappij waardoor er andere verwachtingspatronen zijn gekomen is het inderdaad lastiger om relaties te laten slagen...
Dit komt omdat vrouwen zijn gaan emanciperen en mannen dit zijn accepteren... schuld van beiden JC :wink:

Khoop dat ik mijn hersenspinsels een beetje heb kunnen verwoorden... :wave:

Beyond Illusion

Belezen gebruiker
Ooohkee speciaal voor jou!!!

mannen kunnen niet mee-emanciperen waardoor alle relaties stuklopen!!!!
Foei mannen!!

Aantstootgevend genoeg??? :wave:

Beyond Illusion

Belezen gebruiker
Hmmm ego's zijn er om overheen te walsen
Mensen zonder ego zijn mooie mensen :wink:
Mensen met ego, tja... je moet er gewoon niet teveel van hebben...

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Beyond Illusion zei:
Hmmm ego's zijn er om overheen te walsen
Mensen zonder ego zijn mooie mensen :wink:
Mensen met ego, tja... je moet er gewoon niet teveel van hebben...

Zijn mensen zonder ego niet kamerplantjes? :P

Djo

Badass junkie
jcutter zei:
een neutraal antwoord dus :wink:
Ik wil mijn hoofd stoten!! :sunglasses:

Ik kan er geen commentaar op geven, want het is een goed stuk wat je geschreven hebt JC. :)

Ga anders tegen een muurtje aanbonken of zo! :grin:

jcutter

Badass junkie
jcutter zei:

Serenity

Badass junkie
TechNora zei:
Na mijn vorige relatie dacht ik dezelfde dingen als jij nu schrijft. Ik was zo hard gekwetst, en het heeft me zoveel pijn gedaan, dat ik ook dacht nooit meer iemand zo dichtbij te durven laten. Voor mij was het de eerste keer dat ik iemand op zo'n diep niveau vertrouwde en toeliet, en juist die persoon liet me keihard vallen, waardoor ik me ineens realiseerde dat alles wat ik dacht dat we samen hadden een illusie was.

En toch... Op dit moment ben ik weer ergens ingedoken. In het begin had ik heel erg mijn bedenkingen, en deed ik er alles aan mezelf maar niet open te stellen. Ik bleef mijn reserves houden, en was druk bezig mijn gevoelens niet te diep te laten gaan.

En toch moest ik op een bepaald moment zwichten. Nog steeds durf ik het niet helemaal te geloven, en echt helemaal vertrouwen doe ik het nog niet... Ik heb nog steeds heel hard die gevoelens in mijn achterhoofd, die misschien wel lijken op die van jou.

En toch... toch denk ik langzamerhand dat ik de sprong ga wagen, omdat het leven niet bedoeld is om terughoudend te zijn. Liever ga ik opnieuw keihard op mijn plaat, dan dat ik op de tribunes van mijn eigen leven blijf zitten... Ik wil groots, en meeslepend, en passioneel leven, risico's nemen, liefde voelen. Leven in het moment, en niet al bij voorbaat wantrouwend zijn..

Het is waarschijnlijk nu moeilijk voor je om te horen, maar ik denk dat je echt tijd nodig hebt om het een en ander te verwerken. En weer terug te komen bij jezelf... Ik weet wel een beetje waar dit voor jou over gaat, maar aan de andere kant ook helemaal niet. Dus ik wil je ook geen advies geven, of van die shit. Wel wil ik je sterkte wensen, en oja toch nog een aanrader: neem veel tijd voor jezelf, doe dingen die je ontspannen, en terugbrengen naar de essentie van wie je bent. Een reisje (kan ook gewoon een weekje zijn) helemaal voor jou alleen, naar een stad waar je nog nooit bent geweest kan een enorme oppepper zijn.

Nogmaals sterkte meis! En een hele bijzondere bloem om je hopelijk een beetje op te vrolijken:

Jezus, Technora, wat prachtig verwoord. Ookal ben ik ontzettend gelukkig in de liefde op het moment, deze woorden hou ik in m'n achterhoofd, mocht het ooit eens misgaan. Ik sluit me volledig bij je aan.

needlefreak

Bewuste gebruiker
Al zoveel ontgoocheld en gekwetst... LOVE HURTS :cry:
Ik geloof er niet meer in... :(

Heroin, its my wife and its my life.

Spor

Wijs gebruiker
DonnieDark0 zei:
Ik heb nu ruim 5 jaar een relatie en ik kan me niet voorstellen dat het ergens mis zou kunnen lopen.
Mocht dat toch gebeuren zal dat wel de bedoeling zijn geweest. Ik geloof dat (bijna) alles wat er in je leven gebeurt van te voren bepaald is, dus ook wie je ontmoet en voor hoe lang dat de bedoeling is.

Dus ook al haat je liefde nu er komt waarschijnlijk ooit wel weer iemand op je pad. :hearteyes:

Als dit waar is, dan wil ik het gene wat dat bepaald wel een spreken want dan wil ik weten what the fuck ik hem ooit misdaan heb dat ie mij zoveel gezeik in mijn leven bezorgd.

Ik geloof dus absoluut niet erin dat alles voorbepaald is

Verder tja, weet niet wat ik van de stelling moet vinden... Op zich wel, maar het blijft toch he. Mij is allerlei bizars overkomen in een relatie van in totaal 6 jaar, en op het moment ben ik er wel klaar mee, maar ik zie het nou ook weer niet zitten om de rest van mijn leven alleen te blijven, Komt met de tijd denk ik wel weer, maar eigenlijk weet ik van tevoren dat het ook altijd een hoop allende met zich meebrengt.

we zullen zien

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
weet wel dat die grote mooie bloem heel erg stinkt :sunglasses:
dus niet egt een compliment alsje die aan je vrouwtje geeft :wink:
verder kan liefde kut zijn maar vooral erg lekker :hearteyes:

Flameon

Badass junkie
Een stelling waar ik 2 dingen op kan antwoorden:
Liefde kan heel mooi zijn als het allemaal goed loopt. Als er geen problemen zijn in de relatie op wat voor gebied dan ook dan kan liefde me echt wel gelukkig maken. Liefde kan ook heel erg kut zijn ... bv door vreemdgaan. Iets in iemand steken, en niks terug krijgen of achteraf de bons krijgen is niet om vrolijk van te worden.

GrayMatter

Experimenterende gebruiker
Liefde is aleen kut als door Cupidos chokehold het licht uit je ogen word gewurgd zodat je blind bent voor alles......

phy

Bewuste gebruiker
Liefde is een kwestie van chemie...

Een cocktail waar constant wat bij geflikkerd en af gesnoept wordt. Soms zoet. Soms zuur. En potentieel explosief.

Drientje

DF-koning
Liefde is mooi, maar zoals met alle mooie dingen, hoe mooier het ene is, hoe lelijker of pijnlijker de keerzijde. 2 jaar geleden ging mijn ex vreemd, nu nog steeds durf ik me niet aan iemand te binden, bang om opnieuw verscheurd te worden door verdriet. Ik weet zeker dat dit blijvende en zichbare schade heeft aangebracht aan mijn ziel.

Weet je wat nog het ergste is? Hij is vrolijk door aan het leven en heeft ondertussen nog meer vrouwen hetzelfde leed berokkend. Misschein wordt het tijd dat hij een portie terug krijgt van al het leed.... Mijn volgende keer ayahuasca vraag ik of ik ook dit mag loslaten en me echt vrij mag gaan voelen!!

X

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Komt wel goed lieve doortje! Ga je de 26ste ook weer naar ayahuasca?

Ik stel mn mening weer wat bij whehe. Liefde is niet kut, het kán kut zijn.

phy

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Liefde is mooi, maar zoals met alle mooie dingen, hoe mooier het ene is, hoe lelijker of pijnlijker de keerzijde. 2 jaar geleden ging mijn ex vreemd, nu nog steeds durf ik me niet aan iemand te binden, bang om opnieuw verscheurd te worden door verdriet. Ik weet zeker dat dit blijvende en zichbare schade heeft aangebracht aan mijn ziel.

Weet je wat nog het ergste is? Hij is vrolijk door aan het leven en heeft ondertussen nog meer vrouwen hetzelfde leed berokkend. Misschein wordt het tijd dat hij een portie terug krijgt van al het leed.... Mijn volgende keer ayahuasca vraag ik of ik ook dit mag loslaten en me echt vrij mag gaan voelen!!

X

Ik ken ook mensen die zijn belazerd duur hun geliefde en er helemaal kapot van zijn. Niemand meer kunnen vertrouwen. Littekens blijven. Je kan er aan krabben. Of er van leren. Is heel simpel gezegd, i kno, maar het is wel de waarheid. Zorg de volgende keer dat ze je niet krijgen. Zonder de hysterische bitch/klootzak uit te hangen natuurlijk.

Djo

Badass junkie
Djo zei:
Precies, ik ben er helemaal klaar mee!
Na een relatie van 10 jaar, zeg ik hier echt dat ik never en te nimmer meer een relatie wil.
Ik kan me niet indenken, dat ik nog met iemand zo'n band op kan bouwen. Zal best!
Maar ik beloof geen eeuwige trouw, de ware bestaat niet! (althans niet voor mij!)

Ik zou de eerste tijd in een nieuwe relatie me alleen maar elke dag bang zijn, dat het mis zou lopen. Uit zou gaan. Mijn gedachten slaan met me op hol, ik weet het.

Misschien loopt die ene wel ergens rond, maar in elk geval hoop ik dan dat hij me ooit vind!

Maar ik ben er helemaal KLAAR mee. :kots: erop!

Ruth, we worden nonnen of zo, in het kadaverklooster! :grin:

Whehehehe! Wij hebben ons voornamelijk gedragen als nonnen! :P
Nonsens!
:rockband:

Whehehehe! En nu ben ik verliefd of zo en het is wederzijds of zo!
Maar 2 of 3 keer in mijn leven overkomt me dit speciale gevoel, dat gevoel dat zegt, dat alles goedkomt. Dat ene speciale gevoel! :hearteyes:

Djo playt de Madhirockband!
:rockband:

Flameon

Badass junkie
phy zei:
Drientje zei:

X

Ik ken ook mensen die zijn belazerd duur hun geliefde en er helemaal kapot van zijn. Niemand meer kunnen vertrouwen. Littekens blijven. Je kan er aan krabben. Of er van leren. Is heel simpel gezegd, i kno, maar het is wel de waarheid. Zorg de volgende keer dat ze je niet krijgen. Zonder de hysterische bitch/klootzak uit te hangen natuurlijk.

Opzich een goede visie Psy, maar helaas is het makkelijker gezegd dan gedaan. Ook al wil je van een litteken leren, soms blijft de jeuk er toch waardoor je weer moet krabben.
Ik heb ook zoiets dergelijks meegemaakt als Drientje. En tsja ik moet zeggen, ik heb er inderdaad ook veel van geleerd. Maar met name de eerste periode toen het pas uit was had ik daar naast ook nog heel erg veel jeuk en moest ik krabben

Drientje

DF-koning
[SF] Safiertje zei:
Komt wel goed lieve doortje! Ga je de 26ste ook weer naar ayahuasca?

Ik wacht even tot na Boom/ de zomer... Geld speelt een grote rol en ik wil het uiterste uit deze sessie halen.... :hearteyes:

Ik wens jou echt een goede reis toe met ayahuasca, je krijgt wat je nodig hebt! Dat kan heel heftig zijn of heel zacht. Het zat er een beetje tussenin bij mij, precies wat ik aan kon...

X

jcutter

Badass junkie
Hoe kut het ook mag zijn: ik kan niet wachten totdat ik weer eens verliefd ben op een meisje die ook verliefd op mij is.

phy

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
phy zei:
Drientje zei:

X

Opzich een goede visie Psy, maar helaas is het makkelijker gezegd dan gedaan. Ook al wil je van een litteken leren, soms blijft de jeuk er toch waardoor je weer moet krabben.
Ik heb ook zoiets dergelijks meegemaakt als Drientje. En tsja ik moet zeggen, ik heb er inderdaad ook veel van geleerd. Maar met name de eerste periode toen het pas uit was had ik daar naast ook nog heel erg veel jeuk en moest ik krabben

Eens. Mijn littekens hebben ook krabsporen. Het is natuurlijk ook een kwestie van tijd.

gamezz

Bewuste gebruiker
ik moet ook geen relatie meer hebben,
ben gedumpt door men meisje paar maand geleden voor m'n beste maat :(
meest kut gevoel ter wereld geen ruzie met die vriend meer :)hij heeft haar gedumpt omdat ze irritant deef (deed ze tegen mij ook wel maar ik wist hoe ik haar moest aanpaken)
en nu wilze persé iets beginen met een jongen die haar al heeft bestolen om heroine te kopen :confused:

Careless

Experimenterende gebruiker
Klinkt heel droog maar liefde voor mij is gewoon een gevoel, net als dat ik hou van warme douches op xtc, seks op xtc en optreden met een band.
Dat zijn in mijn ogen de goede liefdes.
Helaas voelt men zich gedwongen om je aan 1 iemand te binden en dit is nobel maar ook weer erg jammer want het gaat je een hele hoop pijn bezorgen.

Ik heb geen relaties van 10 jaar gehad, mijn enigste egte serieuze relatie waar ik van hield heeft me op de dag dat we het 2 jaar hadden gedumpt voor een ander, en als dat nog niet genoeg was loog ze bij de politie dat ik der 2 jaar lang misbruikte..
Jah inderdaad liefde kan kut zijn, maar heroine ook en toch is het ook het lekkerste gevoel ter wereld en kan je er niet omheen als je het gehad hebt..

heb nu 2 maanden een nieuwe vriendin maar helaas merk ik aan mezelf dat ik nog lang niet klaar ben voor een relatie.
Er zat een jaar tussen de 2 maar helaas word ik nog geterroriseert..

en nog iets.... je kan ook gewoon lekker in de rondtte neuken...niets mis mee op zijn tijd, kijk eens verder dan het sprookjesverhaal en durf eens voor jezelf te kiezen:wink:

phy

Bewuste gebruiker
Pats!

En als een bel spat het uit elkaar. Natuurlijk waren de scheurtjes al zichtbaar. Maar toch doet het pijn. Soms is liefde waarlijk KUT.

Flameon

Badass junkie
phy zei:
Pats!

En als een bel spat het uit elkaar. Natuurlijk waren de scheurtjes al zichtbaar. Maar toch doet het pijn. Soms is liefde waarlijk KUT.

Sterkte met het verwerken :(
Ook al zie je het aankomen, de klap is dan nog altijd heel erg hard en doet vreselijk veel pijn. Liefde is niet gemakkelijk vaak

3970

Wijs gebruiker
Ik kan niets anders zeggen dan dat liefde iets verschrikkelijk moois is voor mij, en voor mijn vrouw. Al ruim 22 jaar zijn wij bij elkaar, en het lijkt wel alsof we nog steeds verliefder worden. Ik denk dat dat komt omdat onze relatie blijft groeien, en omdat we elkaar steeds beter leren kennen en waarderen, en dat is zo iets moois!!

Ik gun echt iedereen de liefde die wij ervaren, het verrijkt je leven gewoon eindeloos! :hearteyes:

Hemi

phy

Bewuste gebruiker
3970 zei:
Ik kan niets anders zeggen dan dat liefde iets verschrikkelijk moois is voor mij, en voor mijn vrouw. Al ruim 22 jaar zijn wij bij elkaar, en het lijkt wel alsof we nog steeds verliefder worden. Ik denk dat dat komt omdat onze relatie blijft groeien, en omdat we elkaar steeds beter leren kennen en waarderen, en dat is zo iets moois!!

Ik gun echt iedereen de liefde die wij ervaren, het verrijkt je leven gewoon eindeloos! :hearteyes:

Hemi

Je hebt maar geluk Hemi, met zo'n partner voor het leven. Ik hoop de mijne ook een keer te vinden!

De klap is idd altijd hard. Het is verbazend hoe je jezelf gek maakt met een spiraal van gedachten. Stemmingswisselingen, angst, woede, onzekerheid en vastberadenheid wisselen elkaar in hoog tempo af.

Eventjes doorbijten maar.

Flameon

Badass junkie
Je hebt gelijk Helmi. Als je zo'n relatie als jij kan hebben dan mag jij en je vrouw zich erg gelukkig prezen.
Helaas heeft niet iedereen dat geluk momenteel, maar voor alle singles hier zal het wel goed komen. Altijd positief blijven denken is mij geleerd, en het leven met een lach bekijken. Wat er ook gebeurd, ooit komt alles goed :)

Inderdaad even doorbijten Phy. Soms duurt het even ook wel lang, maar er komt een dag dat je je erbij neer kan leggen en het kan accepteren.
Blijf ook niet hopen, daarmee maak je jezelf alleen maar gek en das niet de bedoeling!

phy

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Blijf ook niet hopen, daarmee maak je jezelf alleen maar gek en das niet de bedoeling!

Als er 'een' waarheid dan is het dat wel!!!!!
We hebben afgesproken om vrienden te blijven. Nu hopen dat lukt.

Bovenaan