Neo-Shulginist
Badass junkie
Oh, nou, sorry als het zo overkomt. Ik heb zelf niet het idee dat ik denk in termen als 'dit middel is goed' en 'dit middel is fout'. Elk middel heeft zijn eigen risico's en die probeer ik altijd, of op zijn minst zo vaak mogelijk, te benoemen in mijn reacties.klopt.altijd ben je tegen benzo.M.a.w de rest is goed
Volgens mij is in dit geval sprake van een benzo-afhankelijkheid die samenhangt met slaapproblemen. Zo klinkt het in ieder geval vanwege het dagelijks gebruik en de epileptische aanvallen bij geen gebruik. Voor dat soort problematiek is er gewoon een gestandaardiseerde behandeling beschikbaar onder toezicht van deskundige professionals wiens diensten worden vergoed door de zorgverzekering. Dat lijkt me de meest logische keus.
Als iemand nou zou komen vragen van 'hee, ik heb last van slaapproblemen, is het nu een goed idee om dagelijks lorazepam te gaan slikken?' Dan zou ik inderdaad zeggen van 'nou, doe maar niet, want waarschijnlijk werkt het twee weken en daarna krijg je last van epileptische aanvallen als je niet meer gebruikt en dan moet je naar de dokter voor hulp bij het langzaam afkicken van benzo's (waarschijnlijk met diazepam vanwege de lange halfwaardetijd) en dan krijg je alleen nog maar meer last van slaapproblemen.'