Low stress training

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

Eve's drop

Wijs gebruiker
20210603_214827.jpg20210603_214836.jpg

Tja.....

Ik dacht wortels zoeken alweer onder de pot door, dus moet er actie worden ondernomen. Maar hoe ga je nou zo'n gebogen apparaat ompotten zonder schade te maken?

Onderkant oude pot uitsnijden en weer extra 20 liter vers medium om haar voetjesxte strekken.

Brilliant al zeg ik het zelf.

Blijft op juiste hoogte door wat schroeven net door de pot te boren.

Handige harry :stoned: :smoke: :stoned: :smoke: :sun::sun::sun:

Eve's drop

Wijs gebruiker
20210604_031341.jpg20210604_031038.jpg

Altijd mooi die nachtfoto's als er thc op de topjes komt.

Nu nog zeker 4x zo dik worden haha!

5x misschien wel

Eve's drop

Wijs gebruiker
20210606_001458.jpg20210606_001620.jpg20210605_231940.jpg

De sugar royal ga ik na wat wikken en wegen toch gebruiken.

Dit omdat het de aanmaak van flavonoïden en terpenen zal stimuleren en voegt ook aminozuren toe waardoor ze een snellere celdeling zal krijgen en zich dus beter kan concentreren op het aanmaken van hars.

Dit gebeurd namelijk als de plant bevrucht raakt, door de extra hars zal ze de zaden beter kunnen beschermen.

Maar zaden willen we niet, wel plakkerige topjes :stoned:

Kan worden bijgevoegd in een normaal voedingsschema en zal verder geen invloed hebben op je pk's.

Stikstof bevat het wel iets waardoor het dus al vanaf week twee kan worden bijgevoegd aan water, ratio 1ml op 1000cc, sommige zeggen 2.

Maar zoals ik al zeg, beter een zin in meer voeding dan teveel en onomkeerbare schade aanrichten.

Ik ga het proberen voor de wetenschap!

U zult snel resultaat zien, het weer ziet er weer goed uit voorlopig!

Peace

Laatst bewerkt:

Gympie

Badass junkie
± 25 cm..
paar blaadjes beetje verdord..
ging even niet optimaal qua drinken..
te veel, te weinig.. kweenie?
nu weer okay..
al tijd om over te potten?

Photo9000.jpg

Eve's drop

Wijs gebruiker
20210606_220555.jpg20210606_220502.jpg

Zo zien we weer een prachtig exemplaar van het
Heliotropisme van de wietplant.

Ten alle tijden zal zij zich weer richten naar de zon, van oost naar west.

Maar omdat ik de pot nog weleens verzet willen de bladeren op een aparte manier toch nog richting de zon om zo haar fotosyntese te krijgen en zo vollop glucose door de plant te sturen.

Ze heeft namelijk sterk de behoefte om rechtop als een kerstboom te staan en dat is dominant aan de wietsoort.

Dus stimuleer ik dit door de buigtechniek, maar ook een klein deel bladeren wegknippen op juiste momenten of iets wat van de wortels onderaan de pot te breken om zo haar te stimuleren om groter te worden.

Al met al is een te lage plant bijna niet te bevruchten zal ze denkrn en is er constant "low" maar beheersbare "stress" aanwezig en zo resulteert dat in een zeer bijzonder ogend bloemstuk wat zich eigenlijk niet geheel kan laten gaan , maar de zon roept haar strekkende tentakels en deze zullen blijven groeien zolang de dagen lang blijven en de nachten kort.
Maarja ze is nog steeds niet groot genoeg om voor nakomelingen te zorgen dus zal ze er alles aan doen om elke mogelijke tak die er is te vullen met pistils.

Morgen ga ik het eens over smaken en de invloeden van bepaalde meststoffen hebben. Want ook daar moet je op tijd aan denken!

Gegroet stelletje groen genieters!

Ik draai er nog een! :stoned: :sun:

Peace!^

Laatst bewerkt:

Eve's drop

Wijs gebruiker
In ieder geval veel sneller overpotten, ze zit nu echt in een te kleine pot en waarschijnlijk aan de groeispurt toe, vandaar dat ze kostbare energie uit de bladeren aan het halen is om toch te overleven.

Kijk in het vervolg goed naar de bodem van de potjes waarin je hebt gestekt, wanneer hier een klein deel wortels uitsteken betekend dit dat ze al op zoek is naar meer water en voeding.

Daarbij is ook een klein beetje ondersteuning in het begin van de stam aan te raden, zet dit niet te vast want dan zal ze daar op rusten, maar nu lijkt het erop dat ze veel te veel strekt i.v.m. de zonuren wees daar heel erg consequent in.

En je kan altijd nog een uitloper toppen om zo de boel te laten vertakken. Dit noemen ze high stress techniek en geeft zeer veel stress momenten waardoor je als beginner nogal veel fouten gaat maken.

Maar ondanks al deze info beginnen met overpotten, de penwortel zal waarschijnljjk al rond zijn gegroeid, maar wees gerust.

Alles komt goed, het is een gigantisch leerproces en je zal zien dat dit soort "onkruid" heel veel kan doorstaan, maar uiteindelijk maar een kleinn foutje fataal kan zijn.

Eve's drop

Wijs gebruiker
20210607_081706.jpg

Voor alle agenten/pseudokopers van het forum!

Allereerst welkom, ook jullie 😇

Mijn kweektechnieken zijn niet alleen voor de dope, maar voor de wetenschap, en mijn adhd.

Zo hebben wij een kleine 1000 verschillende soorten planten bomen mossen en organismen in en rondom huis.

Maar twee ervan zijn de cannabis versie, een indica sativa dominante en een speciale ruderalis, dat is een soort gekweekt op het noordelijk halfrond. Photo periodieke planten zullen dan ook pas gaan bloeien wanneer ze aanvoelt dat het najaar begint.

dat is met ruderalis dus niet, schijnt in st petersburg (russia) te zijn gekweekt, en omdat het daar op bepaalde seizoenen nagenoeg altijd licht is zal een photo periodieke plant daar dus niet bloeien, ze denkt namelijk dat het de gehele tijd groeiseizoen is en dat is niet wenselijk.
Want ineens gaat daar ook de zon heel lang onder en zal ze zich erg ongellukig voelen met meestal een verbleekte plant tot gevolg.

De "ruderalis" heeft dat namelijk niet, deze zal na 4 tot 6 weken groeien vanzelf al in bloei schieten om zo voort te planten!

mooi he wetenschap!

Peace out!

Nog eentje dan omdat het zo mooi is!
20210607_063841_001.jpg

Laatst bewerkt:

Eve's drop

Wijs gebruiker
Gisteren avond 10 uur.
20210606_220634.jpg
20210607_003143.jpg

Deze morgen 10:30
20210607_105256.jpg

Dit is het prachtige voorbeeld van het heliotropisme. (Zoeken naar de blauwe kleur rondom de zon voor de fotosyntese)

Top! Een prima medium en sterke plant, ondanks dat er een behoorlijke draai in de stam zit lijkt dit het hele process zelfs wat te stimuleren. Iets voor volgend jaar om beter te onderzoeken met twee dezelfde soorten.

Bon!

Eve's drop

Wijs gebruiker
20210608_104643.jpg

Ik ben begonnen met extra ventileren i.v.m. de dichtheid van de plant en de best wel brandende zon!

Omdat de plant niet verticaal maar vooral horizontaal groeit zullen er bladeren op elkaar gaan liggen, aan de onderkant van het blad verdampt ze zelf vocht om zo het blad te beschermen tegen de warmte.

Maar als dat dus op elkaar ligt en niet kwijt kan krijg je gegarandeerd schimmel.

20210608_110251.jpg

En wind is absoluut goed voor de sterkte van de takken in de plant, het beste is als alle bladvingers een beetje bewegen, maar windkracht 3 is ook geen probleem om prima wiet te kweken buiten.

Succes iedereen in ieder geval met de dames!

Houdoe!

CuriousExplorer

Badass junkie
Gelijk de grote pot!
Het vele opzoekwerk leerde mij dat verpotten teveel stress oplevert aan een AF.

Hoppaaaaa, enne welke soort als ik vragen mag?
Ruderalis dominant is wel overduidelijk.
Dosidos. Andere pot Watermelon.
Twee USA premiums.

Mooi man, goeie dagen komen eraan, dus oppassen met de hitte!
Klopt. Staan niet altijd buiten, meestal onder een plastic bescherming ..Komt goed. 😄

Eve's drop

Wijs gebruiker

In principe zijn kleine eerste generatie ruderalis/auto's vrij gevoelig voor stress in hun groeiperiode inderdaad, zeker omdat deze van zaailing maar 4 tot 6 weken groeit voor ze bloeit.

Maar ondertussen zijn er soorten die zich wel degelijk lenen voor lst of hst.

20210607_191218.jpg

Dit is ook een auto white widow die vanaf de 2de node al getopt is, en zo voorts.

1x overgepot van klein naar 20ltr en dat is zat.

Met een lightmix voeding tot 6 weken en daarna aankijken wat nodig is.

Wat sterk opvalt is dat de geur van auto's heel lang achterblijft ten opzichte van een gewone fotoperiodieke plant.

Deze geeft al veel sneller terpeen en flavoïde geuren af, de auto pas sinds ik wat sugar royal toevoeg.

Maar de geur zegt nu al dat ze zoet gaat zijn 😀

Eve's drop

Wijs gebruiker
20210608_143243.jpg

Gaat nu goed, voeding is hoog maar ec en ph zijn helemaal goed.

Ben met spoelen begonnen, verwacht nog 4 weken maar zie nu al dat er aan voeding in zogenaamde "lightmixxen" van a kwaliteit meer dan genoeg inzit.

20210608_143912.jpg

Deze kleur zegt genoeg, en dit is zelfs al verdund 1/5 met regenwater, wat overigens iedereen zou moeten doen. Daarom het vroege spoelen, kan er wel de andere mee voeden, win win man!

Voeg nog wel wat p en k toe voor bloei, maar altijd heel zuinig. Fosfor en kalium kunnen het maken of heel erg breken.

Dit is overigens high stress dus heeft weinig met een topic low stress te maken

Alakazam

Bewuste gebruiker
MVIMG_20210608_153622(1)(1).jpg

Ik pot die van mij vandaag over in grotere potten/kuipen en wil dan meteen met lst beginnen. Ik twijfel alleen nog of ik ze nog zal toppen/fimmen of enkel zal buigen. Ik ben er sowieso wel een beetje laat mee misschien, of is het nog te doen?

Eve's drop

Wijs gebruiker
Bekijk bijlage 23732

Ik pot die van mij vandaag over in grotere potten/kuipen en wil dan meteen met lst beginnen. Ik twijfel alleen nog of ik ze nog zal toppen/fimmen of enkel zal buigen. Ik ben er sowieso wel een beetje laat mee misschien, of is het nog te doen?

Zeker weten is dat nog te doen!

Maar niet gelijk na het overpotten geef ze even een dag om te wennen aan het verse medium.

Buigen kan je met alle zijtakken doen en ook zijn zijtakken eventueel nog te toppen.

Maar ikzelf zie nu in dat buigen van verse stengels en 1x toppen op de 5de node (niet fucken en missen) voor mij in dit kleine medium prima werkt! Ik doe dit wel altijd in de avond tijdens het rusten, dan zijn de takken lekker sappig.

Maar soort en genetica zijn allesbepalend dus zoek zeker op wat er nog mogelijk is en hoelang je nog denkt te hebben.

Niet direct als de eerste pistils te zien zijn gelijk denken nu kan ik niks meer want zeker de eerste twee weken groeien ze over het algemeen nog door.

Pas als de toppen trichomen gaan vertonen gaat lst niet meer lukken, al kan je nog tal van andere vormen toepassen om meer opbrengst te krijgen.

Gewoon doen, uiteindelijk is het maar een natte plant. Tal van andere mogelijkheden om lekker rookwaar te krijgen.

Experimenteren is leuk!

Alakazam

Bewuste gebruiker
Zeker weten is dat nog te doen!

Maar niet gelijk na het overpotten geef ze even een dag om te wennen aan het verse medium.

Buigen kan je met alle zijtakken doen en ook zijn zijtakken eventueel nog te toppen.

Maar ikzelf zie nu in dat buigen van verse stengels en 1x toppen op de 5de node (niet fucken en missen) voor mij in dit kleine medium prima werkt! Ik doe dit wel altijd in de avond tijdens het rusten, dan zijn de takken lekker sappig.

Maar soort en genetica zijn allesbepalend dus zoek zeker op wat er nog mogelijk is en hoelang je nog denkt te hebben.

Niet direct als de eerste pistils te zien zijn gelijk denken nu kan ik niks meer want zeker de eerste twee weken groeien ze over het algemeen nog door.

Pas als de toppen trichomen gaan vertonen gaat lst niet meer lukken, al kan je nog tal van andere vormen toepassen om meer opbrengst te krijgen.

Gewoon doen, uiteindelijk is het maar een natte plant. Tal van andere mogelijkheden om lekker rookwaar te krijgen.

Experimenteren is leuk!
Thanks voor de tips! Ik groei photoperiod planten, dus ze zullen voorlopige sowieso nog wel groeien (;
Ik was iets te enthousiast en heb even over het hoofd gezien dat ik ze beter niet meteen kon buigen, dat probeer ik volgend jaar dan maar.

Ik heb er twee getopt, een gefimt en met een niks gedaan.MVIMG_20210608_194453.jpg
MVIMG_20210608_195158.jpg

Eve's drop

Wijs gebruiker
Thanks voor de tips! Ik groei photoperiod planten, dus ze zullen voorlopige sowieso nog wel groeien (;
Ik was iets te enthousiast en heb even over het hoofd gezien dat ik ze beter niet meteen kon buigen, dat probeer ik volgend jaar dan maar.

Ik heb er twee getopt, een gefimt en met een niks gedaan.Bekijk bijlage 23763
Bekijk bijlage 23764

Ook dat zal zeker goedkomen, ze zal alleen wel even een rem op de groei zetten.

Na een dag of twee zie je dat alweer helemaal goedkomen.

Het buigen heb je in principe goed gedaan, maar zorg ervoor dat je de druk op de wortels niet te hoog maakt.

Nu heeft ze onderaan geen punt om de druk tussen de wortels en de stam op te vangen en krijgt ze schade net onder de grond, ook zeker niet wenselijk.

Op te lossen door net onder de onderste node te zekeren doormiddel van een horizontale stok zoals ik, of net zo'n draadje spannen en dan aan de andere kant van de pot aan een schroef vastmaken.

Hier een voorbeeld hoe ik het gedaan heb.

20210606_220555.jpg

Zie je dat er een bepaalde hoek is ontstaan in de stam vanaf de stok, dit zorgt ervoor dat ze niet aan de wortels gaat lopen trekken.

Succes met buigen!

Laatst bewerkt:

PerfectChaos

Experimenterende gebruiker
Deze geeft al veel sneller terpeen en flavoïde geuren af, de auto pas sinds ik wat sugar royal toevoeg.

Maar de geur zegt nu al dat ze zoet gaat zijn 😀
Als ik t goed lees heeft de sugar royal een NPK verhouding van 9-0-0, in hoeverre houd jij hier nog rekening mee in het toevoegen van andere voedingen?

Eve's drop

Wijs gebruiker
Als ik t goed lees heeft de sugar royal een NPK verhouding van 9-0-0, in hoeverre houd jij hier nog rekening mee in het toevoegen van andere voedingen?

In principe is het stikstof gehalte in het medium voor de bloeiende plant al lang gedaalt tot zover dat ze niet meer groeit, dat is 1 te zien en 2 zelfs te meten. Door minimaal 1 : 1000 ml 9.0.0 stikstof toe te voegen gaat dut niet direct resulteren in een overschot.

Men staart zich blind op nummers maar zie ook verhoudingen en tabbellen, simpel uit te rekenen in percentages en zo zie je dat het stikstof wat je toevoegd eigenlijk geheel niks doet.

Wel voeg je die aminozuren toe die ze eigenlijk enkel krijgt als ze bevrucht raakt 😉.

Peace me brudda :stoned:

Eve's drop

Wijs gebruiker
Vandaag toch nog de hoofdtop afgeknipt.

Dit omdat ze toch al deze kostbare energie in de hoogte wil steken en op deze manier zal ze toch meer energie in zijtakken willen steken.
20210610_220747.jpg

getopte deel.
20210610_220820.jpg

De autoflower is behoorlijk vet aan het worden ondertussen, dagelijks weer die zon is echt maximaal lekker. En het aanmaken van harsklieren word zo ook vollop gestimuleerd.

20210609_113315.jpg
20210610_220706.jpg20210610_220530.jpg

Ruikt ook heerlijk ondertussen, maar geur blijft maar beperkt tot de tuin, voor die andere zal dat wel anders zijn.

Peace :stoned:

Eve's drop

Wijs gebruiker
20210612_141914.jpg

Nog een paar weken (denk 3 weken nog)

En dan kunnen deze buds die aardig aan het rijpen zijn ge-oogst worden :smoke:

20210612_142049.jpg
Elke dag is het nu goed in de gaten houden wat er aan de gang is in en rondom de plant, nu is ze het vatbaarst voor fouten.

De geur is overigens echt zalig, zoet en fruitig zijn zeer sterk aanwezig in deze fase, na het drogen in een donkere ruimte (2 weken 52% LV) zal deze nog zeker voor een paar maanden in weckpotten afgerijpt worden op 62% en iedere dag goed laten boeren, dan pas zal je echt de terpenen maximaal kunnen proeven tijdens het roken.

Nu zal ik mijzelf echt niet 2 maanden geheel onthouden want met die suikerblaadjes kan ik nog veel leuks mee doen, thc schat ik op een goeie 20 a 22% van de bloemen. Misschien ben ik nu zelfs wel aan de lage kant.

Voor de high zou ze nu uitermate geschikt zijn om te oogsten, alle trichomen zijn bijna allemaal melkachtig, ik ga voor een couch-lock dus amberkleurig geeft mijn voorkeur!

Was gibt mit alle leute?

Canna gibt!!!

Bovenaan