Low stress training

Eve's drop

Badass junkie
20210614_132047.jpg20210614_132036.jpg

Nog een paar dagen strekken met die mooie dagen en dan met wat stabielere temperatuur kan ik haar donker zetten, eerste keer 48 uur non-stop om zo alle voorbloei te stimuleren en zodoende kan ze daarna 12/12 achter een donker zeil.

20210614_132016.jpg

In de tussentijd kan ik deze nog mooi 2 a 3 weken laten afbloeien, ligt helemaal aan het weer.

Als dat zo aanhoud is het vollop top :stoned: 🌍

CuriousExplorer

DF-koning
Iemand die weet wat er mis loopt?
Sinds vandaag 😔

Bijlagen

• 20210615_214550.jpg
    20210615_214550.jpg
    251,4 KB · Weergaven: 10
  • 20210615_214555.jpg
    20210615_214555.jpg
    293,1 KB · Weergaven: 10

CuriousExplorer

DF-koning
oh, lol.. wilde je er complimenteren..
De grootste an sich doet het goed.
Maar de kleine laat zijn blaadjes hangen, al moet ik zeggen dat de foto niet in zon getrokken is.
mss ff met je vinger langs de rand van de bak voelen..
sowieso niet te nat. Let ik speciaal op.
Misschien te weinig water inderdaad, ik geef ze morgen eens een halve liter en zie wel.
als er geen aarde aan blijft kleven is het te droog en hebben ze water nodig..

die van mij gaan ook niet zo geweldig.. maar goed, we zien wel hoe het uitpakt.
Jouw bladeren zien er al goed uit toch?
Het blijft moeilijk om autoflowers buiten te kweken in onq klimaat denk ik
(Vooral als leken )

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
De grootste an sich doet het goed.
Maar de kleine laat zijn blaadjes hangen, al moet ik zeggen dat de foto niet in zon getrokken is.

sowieso niet te nat. Let ik speciaal op.
Misschien te weinig water inderdaad, ik geef ze morgen eens een halve liter en zie wel.
oh, ik geef ze wel anderhalve liter per dag met dit weer.
er zitten wel openingen onderin je potten toch?
Jouw bladeren zien er al goed uit toch?
Het blijft moeilijk om autoflowers buiten te kweken in onq klimaat denk ik
(Vooral als leken )
khad voorheen stekjes.. was een stuk makkelijker!

Eve's drop

Badass junkie
Iemand die weet wat er mis loopt?
Sinds vandaag 😔

Staat die tent vol in de zon?

Dit lijkt op teveel warmte namelijk, daar gaan ze ook van hangen. De water/koeling verhouding is niet optimaal bij zulke hete dagen dus kan het zijn dat bladeren zich laten hangen.

Laat dit niet tever komen, dit is zeer stressvol voor de plant, goed ventileren en er misschien wel een ventilator bijzetten om zo koele lucht van onderaf lichtjes tegen de bladeren laten zwenken, niet direct op de plant want dat is ook niet wenselijk, daar drogen de bladeren dan weer te snel van uit en gaan ze vergelen.

Warmte is leuk maar boven de 27 graden is niet goed, trek ze voortaan even in de schaduw een uurtje.

Eve's drop

Badass junkie
20210615_112313.jpg

Hier gaat het nog prima, plant is behoorlijk uitgedijt en heeft veel honger, volle zon is lekker maar daar strekt ze zo hard van dat ze soms 5 cm per dag groeit, niet te snel.

Nog een week dan gaat ze donker want dit neemt te grote vormen aan voor de pot waar ze inzit, straks kunnen de takken de toppen niet aan en zitten we met alsnog een gestreste plant.

Eve's drop

Badass junkie
oh, ik geef ze wel anderhalve liter per dag met dit weer.
er zitten wel openingen onderin je potten toch?

Anderhalve liter??? Wow dat is wel veel zeg, het is niet verkeerd om de plant eens een beetje droger te laten, dit stimuleert de wortelstructuur om zo dieper de pot in te gaan omdat onderaan altijd meer water zit dan bovenin.

Als je daar bij blijft gooien zal ze te nat zijn en kan de plant niet zoveel vocht verwerken zelfs, lijkt namelijk nog erg klein voor de periode dat je eigenlijk al een heus boompje zou kunnen hebben.

khad voorheen stekjes.. was een stuk makkelijker!

Maar uit zaad krijg je veel betere plantjes 😇

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Anderhalve liter??? Wow dat is wel veel zeg, het is niet verkeerd om de plant eens een beetje droger te laten, dit stimuleert de wortelstructuur om zo dieper de pot in te gaan omdat onderaan altijd mer water zit dan bovenin.
ze vragen erom.. de blaadjes verdorren anders..
ik giet het wel rond de randen.

Maar uit zaad krijg je veel betere plantjes 😇
stekjes begonnen ook als zaadjes nietwaar? 🤔😅

verder heb ik ze denk ik wat te laat in de grote potten gezet en wat worteltjes beschadigd..

Eve's drop

Badass junkie
ze vragen erom.. de blaadjes verdorren anders..
ik giet het wel rond de randen.

stekjes begonnen ook als zaadjes nietwaar? 🤔😅
Dit is niet geheel waar, stekken worden veelal van een moederplant gehaald.

verder heb ik ze denk ik wat te laat in de grote potten gezet en wat worteltjes beschadigd..

Beetje wortelbeschadiging is niet erg, maar dan alleen de puntjes eraf, al is een autoflower overpotten echt risky bussiness.

CuriousExplorer

DF-koning
Staat die tent vol in de zon?
Ja.
Dit lijkt op teveel warmte namelijk, daar gaan ze ook van hangen. De water/koeling verhouding is niet optimaal bij zulke hete dagen dus kan het zijn dat bladeren zich laten hangen.
Aaaah okee. Weer bijgeleerd, dus eigenlijk mag die elke dag paar uur uit de zon?
Laat dit niet tever komen, dit is zeer stressvol voor de plant, goed ventileren en er misschien wel een ventilator bijzetten om zo koele lucht van onderaf lichtjes tegen de bladeren laten zwenken, niet direct op de plant want dat is ook niet wenselijk, daar drogen de bladeren dan weer te snel van uit en gaan ze vergelen.
Thanks voor de duidelijke uitleg !
Warmte is leuk maar boven de 27 graden is niet goed, trek ze voortaan even in de schaduw een uurtje.
Top, thanks !

Eve's drop

Badass junkie
ohww.. joh, wist ik niet!..

aiii.. hmm, wist ik ook niet.. naja.. we zien wel wat er van komt..

thx!

Al doende word men wijzer en wijzer, lees de gehele winter alles wat er te lezen valt tijdens het genot van je eigen oogst, proef wat er mis ging en denk alvast in januari na over je medium 🥰

Ik blijf het zeggen, het is maar een natte plant met ontzettend rare eigenschappen.

Eve's drop

Badass junkie
Ja, maar lees meer verhalen over te nat, dan verhalen over te droog. Maar ik ga inderdaad iets meer water geven.
Die ene is al een leuke plant ondertussen.

Dit is inderdaad waar ja, van een overschot zullen de wortels ook geen voeding uit het medium kunnen opnemen, je spoelt als het ware iedere keer vers water over de wortels en dat vinden ze hoe gek het ook klinkt voor onkruid... niet leuk.
Ook vinden ze een zuurstofrijk medium helemaal te gek, en je raad het al denk ik. Water en zuurstof gaan niet geheel in harmonie samen, maar kunnen ook niet zonder elkaar.

Ooh okee.
Als je stekkies hebt, mag je die delen 🤗

Altijd weggeven, nooit verkopen. Zo blijf je de onnozele gedoogdwet nog een beetje voor.

Dirkdirk

DF-koning
Bekijk bijlage 24066Bekijk bijlage 24067

Nog een paar dagen strekken met die mooie dagen en dan met wat stabielere temperatuur kan ik haar donker zetten, eerste keer 48 uur non-stop om zo alle voorbloei te stimuleren en zodoende kan ze daarna 12/12 achter een donker zeil.

Bekijk bijlage 24068

In de tussentijd kan ik deze nog mooi 2 a 3 weken laten afbloeien, ligt helemaal aan het weer.

Als dat zo aanhoud is het vollop top :stoned: 🌍
Wat doe je tegen de geur overlast? Heb je zeurburen? Ik ben al voor vrijheid en het gedogen van softdrugs maar die dingen stinken de hele straat onder, en dan steek je ze nog niet eens aan.

Eve's drop

Badass junkie
Wat doe je tegen de geur overlast? Heb je zeurburen? Ik ben al voor vrijheid en het gedogen van softdrugs maar die dingen stinken de hele straat onder, en dan steek je ze nog niet eens aan.

Elke dag blowen 10 jaar lang, ben ik het niet is de buurman het wel haha.

Gewoon open en eerlijk zijn, zo kan je tijdens een huisbezoekje zo die plant bij je buurman neerplempen.

Moet je niet gelijk de deur open trekken 🤣

Eve's drop

Badass junkie
Elke dag blowen 10 jaar lang, ben ik het niet is de buurman het wel haha.

Gewoon open en eerlijk zijn, zo kan je tijdens een huisbezoekje zo die plant bij je buurman neerplempen.

Moet je niet gelijk de deur open trekken 🤣

Ik zal het iets genuanceerder neerzetten om het geheel iets leesbaarder te maken haha.

De geur is iets waar terpenen de schuld van mogen krijgen, er zijn er 4 hoofdverantwoordelijk, maar deze komen van nature niet enkel voor in een cannabis plant, dit zijn stoffen die verantwoordelijk zijn voor de geur in dennebomen, citrusvruchten, basilicum en lavendel. Natuurlijk heeft cannabis die bepaalde geur om zich heen hangen, dit trekt niet alleen maar vervelende buren aan maar ook dieven.

Uiteraard hoort de geur gewoon bij de plant, daarmee kan ze uiteindelijk insecten aantrekken die eventueel al op een vruchtbaar mannetje hebben gezeten om zo bevrucht te geraken.

Dit is niet altijd wenselijk, maar ik denk dat praten en het stigma weghalen van dat plantje met een geurtje net zo sterk als basilicum veel beter werkt dan stiekem zijn in je eigen tuin.

De heilzame werking overheerst de stankoverlast, maar men wil er nog steeds niet aan geloven helaas

Flualhamdulillam

Badass junkie
Vorig jaar vol trots begonnen aan mijn eerste kweek! Halverwege kwam mijn kweekkast aan, waarna ik ze binnen heb gezet onder een HPS lamp. En toen werd het ineens 32 graden overdag? Ik had toch ook nog niet bedacht om het lichtschema aan te passen naar ‘s nachts aan... Dus het was een mooie 38 graden geworden in de kast 😳. Het is inderdaad alles behalve ideaal voor die plantjes... FC542A45-E8C5-4EB9-9FC9-28D61FB33AB0.jpeg
Hé wacht even... Foxtails? 🤣😉

Eenmaal gedroogd kregen ze de bijnaam ‘sushi wiet’ vanwege de muffe geur in de cure pot. Nooit van deze kweek gerookt uiteindelijk, heel veel geleerd, dat wel 😋

Eve's drop

Badass junkie
Vorig jaar vol trots begonnen aan mijn eerste kweek! Halverwege kwam mijn kweekkast aan, waarna ik ze binnen heb gezet onder een HPS lamp. En toen werd het ineens 32 graden overdag? Ik had toch ook nog niet bedacht om het lichtschema aan te passen naar ‘s nachts aan... Dus het was een mooie 38 graden geworden in de kast 😳. Het is inderdaad alles behalve ideaal voor die plantjes... Bekijk bijlage 24215
Hé wacht even... Foxtails? 🤣😉

Eenmaal gedroogd kregen ze de bijnaam ‘sushi wiet’ vanwege de muffe geur in de cure pot. Nooit van deze kweek gerookt uiteindelijk, heel veel geleerd, dat wel 😋

Dit is inderdaad een typisch voorbeeld van een soort doorstart van de plant. Ze heeft deels al heel wat bruine pistils maar ze blijft maar nieuwe aanmaken.

Meestal gebeurd dit alleen bij extreme langbloeiers of planten die veel te warm staan of teveel licht krijgen. Te warm is bladvergeling en teveel licht is met led zelfs gebleekte toppen.

Dirkdirk

DF-koning
Uiteraard hoort de geur gewoon bij de plant, daarmee kan ze uiteindelijk insecten aantrekken die eventueel al op een vruchtbaar mannetje hebben gezeten om zo bevrucht te geraken.
Een wietplant wordt bevrucht door insecten? Ik dacht juist dat de wietplant onkruid was en door niet aantrekkelijk te zijn (saai, geen felle kleuren) en gif (thc cbd etc.) juist alleen met wind bevrucht werd.

Eve's drop

Badass junkie
Een wietplant wordt bevrucht door insecten? Ik dacht juist dat de wietplant onkruid was en door niet aantrekkelijk te zijn (saai, geen felle kleuren) en gif (thc cbd etc.) juist alleen met wind bevrucht werd.

In beide gevallen is dat zo ja, maar hoe doet een plant dat als de wind altijd uit het noorden komt en de planten nooit op deze manier elkaar zullen vinden. Of de afstand is te groot daarvoor. Dan is die smerige kutvlieg er wel om op je bladeren te schijten en je toppen te bevruchten. :smoke:

Ze vallen uiteindelijk wel onder de categorie anemogamie (bevruchting door wind en pollen)

Maar een bij schijnt toch wel een grote rol te spelen in het verstuiven van mannelijk zaad.

Laatst bewerkt:

Eve's drop

Badass junkie
Als er geen wind is heb je kwekers zoals jij. Die plant sterft echt niet uit hoor.
Geen kweker, maar meer tuinier.

Ik vind niet alleen 1 soort mooi namelijk, dat zie ik dan meer als kweken.

Maar in en om ons huis hebben we ontelbaar veel soorten planten bloemen bomen groenten en bio-organismen zoals mossen en kleine biotoopjes.

Ik heb alleen wel echt een voorliefde voor cannabis in het algemeen ja!

Dirkdirk

DF-koning
Ik heb alleen wel echt een voorliefde voor cannabis in het algemeen ja!
Het is dat je de plant kan gebruiken als recreatieve drug of medicijn maar anders heb je er geen fuck aan.

Is dit zo'n soort waar je ook van die hennep kleding en tassen mee kan maken waar die hippies altijd mee lopen?

Flualhamdulillam

Badass junkie
0D924F36-EB4F-4D11-97D4-2C3D9348F6DF.gif
Nu ik zo weer door de foto’s aan het scrollen ben... Ik ga na lang uitstellen toch maar beginnen aan een nieuwe binnenkweek!
Denk dat het beste is na de warmste periode van de zomer? Dan voorkom ik in ieder geval dat het weer zo heet kan worden in de kast.

Strain uitkiezen dan maar

Eve's drop

Badass junkie
Het is dat je de plant kan gebruiken als recreatieve drug of medicijn maar anders heb je er geen fuck aan.

Nu doe je ze echt tekort dirk 😅
Is dit zo'n soort waar je ook van die hennep kleding en tassen mee kan maken waar die hippies altijd mee lopen?

In principe leent elke soort zich wel om kleding van te maken dit is i.v.m. de structuur van hennepvezels, mijn stijl is het niet.
Maar ook zadenolie is geen slecht product.

Of wat dacht je van touw? Ik heb altijd wel een rol hennep touw in huis.

Alakazam

Bewuste gebruiker
@Eve's drop

Ik dacht gelezen te hebben dat je je plantjes wat langer laat staan om amberkleurige trichomen te krijgen om zo een wat zwaardere body high en wat mildere headspace te krijgen. Die plant die je daar hebt is een sativa toch, hoezo kweek je dan niet gewoon een indica strain?

Eve's drop

Badass junkie
@Eve's drop

Ik dacht gelezen te hebben dat je je plantjes wat langer laat staan om amberkleurige trichomen te krijgen om zo een wat zwaardere body high en wat mildere headspace te krijgen. Die plant die je daar hebt is een sativa toch, hoezo kweek je dan niet gewoon een indica strain?

Het was de bedoeling om zowel een ruderalis, indica en een sativa plant neer te zetten.

Helaas is er eentje door mijn eigen stomme toedoen gesneuveld, doe een gordijn open en op de 1 of andere manier komt mijn hand zo op de indica plant, helaas.

Er staat nu een ruderalis/indica dominante (white widow)

En een northern lights (feminized, sativa75%/indica25% dominant)

Voor een echte totale indica couch lock zijn er gellukig in ons lage landje tal van mogelijkheden om daaraan te komen.

Alakazam

Bewuste gebruiker
Het was de bedoeling om zowel een ruderalis, indica en een sativa plant neer te zetten.

Helaas is er eentje door mijn eigen stomme toedoen gesneuveld, doe een gordijn open en op de 1 of andere manier komt mijn hand zo op de indica plant, helaas.

Er staat nu een ruderalis/indica dominante (white widow)

En een northern lights (feminized, sativa75%/indica25% dominant)

Voor een echte totale indica couch lock zijn er gellukig in ons lage landje tal van mogelijkheden om daaraan te komen.
Hmmm interessant, eigenlijk nooit over nagedacht om verschillende strains tegelijk te groeien. Wel leuk om mee te experimenteren, dat ga ik volgend jaar zeker proberen, ik ben benieuwd wat de verschillen zijn tijdens het groeien.

Eve's drop

Badass junkie
Hmmm interessant, eigenlijk nooit over nagedacht om verschillende strains tegelijk te groeien. Wel leuk om mee te experimenteren, dat ga ik volgend jaar zeker proberen, ik ben benieuwd wat de verschillen zijn tijdens het groeien.

Je staat ervan versteld hoe veelzijdig 1 soort plant is (ja 3000 smaken, dat wel)

Alle types hebben zulke eigenaardige eigenschappen, maar toch hebben ze in 95% van de gevallen een groene kleur en 5 vingers.

Ik sta er elke dag weer van te kijken, gemanipuleerd onkruid 😵

Eve's drop

Badass junkie
20210616_125650.jpg20210616_125715.jpg

Wat een warmte zeg!

Ik kan de fotosyntese bijna horen!

Ventilator erbij van een paar euro en goed voelen hoeveel vocht er doorheen gaat op een dag.

Dit doe ik door ze op te tillen, een goede indicatie want een liter extra voel je wel, en natuurlijk onder en bovenin de pot lekker vingeren 😂

Funny man, hold your horses.

Laatst bewerkt:
Bovenaan