Low stress training

Eve's drop

Badass junkie
Bij deze mijn allereerste hobbykweekje. Was niets van plan, wilde alleen een vriend een wietplantje geven en ontkiemde 3 zaadjes teveel. Ik ben enorm gek op planten, en vooral snelgroeiende stelen snel mijn hart. Dus ik ben verkocht!
Hartstikke leuk om te zien dat je direct vol overgave erin duikt! Top.
Ik zal vast een hoop verkeerd hebben gedaan en nog doen, maar al doende leert men. Ik verbruik zelf erg weinig (doe maanden met 2 gram) dus een leuke oogst voor eigen gebruik zou in theorie haalbaar moeten zijn.

Bekijk bijlage 27537
Het kneusje Amnesia haze: bleef achter in groei en ik heb haar niet getopt of iets. Bloeide als eerst, en hard ook! Maar gistermorgen ontdekte ik toprot, dus is ze gistermiddag op de operatietafel beland. Alle aangetaste meuk eruit geknipt en ze mag nu even binnen wonen. Hopelijk rijpt ze de overgebleven toppen nog netjes af, en zo niet: eens een kneusje, altijd een kneusje. Niet getreurd (of toch een beetje... Ze ging zo mooi!)
Toprot, helaas pindakaas. Maar het is helaas wel zo dat botrytis ook de stam zal besmetten en het zal zo ook uiteindelijk in iedere top terecht gaan komen, zeker als je ze niet kan verschuilen. Dan doe je er goed aan om de rest zeer nauwkeurig te checken en misschien al wel te oogsten. En geheel apart houden van de rest van je planten dus niet eerst de besmette plant knippen en daarna met ongewassen handen, kleding en gereedschap bij de andere dames aan de gang. Het is namelijk zeer besmettelijk.

Bekijk bijlage 27538

Bekijk bijlage 27542
Madame in pre operatieve toestand.

Bekijk bijlage 27543
De andere Amnesia Haze, getopt toen ze net begon te bloeien, heeft daarna nog een enorme spurt gemaakt.
Bekijk bijlage 27544
Bomvol kleine toppen, wat moet ik haar toefluisteren om die voller te krijgen? Afgelopen dagen worden haar grote bladeren geel. Moet en kan ik hier iets tegen doen?
Het geel worden is een process wat gebeurd in de laatste fase van de bloei, ze zal namelijk al haar kalium fosfor en magnesium en zodoende geen stikstof meer zal opnemen(de stof verantwoordelijk voor bladgroen) in de bloemen omdat ze onbevrucht is en zo veel grotere bloemen krijgt en geen groei meer zal doorgaan. Dit zijn indicaties dat een plant vaak om zeer specifieke voeding gaat vragen en om dat onder de knie te krijgen zul je heel wat uurtjes moeten studeren, maar eens je dat weet dan ben je vaak apl pro-actief aan het sturen van de plant en het kweekmedium.
Bekijk bijlage 27545

Last but not least, madame Silver Haze. De meest uit de kluiten gewassen dame van het gezelschap, zij begint er nu eens over na te denken om te bloeien. Haar heb ik netjes bij de 5e node getopt.

Alle planten zijn tegelijk ontkiemd, bijzonder om te zien hoe verschillend ze nu zijn! Ze gaan niet echt lekker op het vochtige natte weer, maar ik heb helaas geen mogelijkheid ze binnen te zetten. Sinds twee dagen staan ze onder de overkapping, en zodra de zon schijnt versleep ik ze. Om vervolgens weer te slepen als het regent.morgen arriveert er een foliekasje, hopelijk biedt dat wat soelaas. Het liefst verplaats ik ze naar het dakterras ivm geur en zonlicht, maar ik weet niet of dat haalbaar is als het gaat waaien.

Tips en tricks zijn welkom maar wees lief 😊
Hou goed bij hoe wat en waarom je iets doet en let dan ook goed op de reactie van je eigen creatie!

Ook internet staat bomvol info en ik zeg altijd maar, als je iets over wiet wil weten en het niet kan vinden, dan heb je niet goed genoeg gezocht. Werkelijk alles staat er beschreven over deze heilzame illegale plant.

Toevoeging: veel blad is gesneuveld door slakken. Ik haal er nu 's avonds zo'n 40 weg, en dan doe ik 's morgens nog een rondje. Wietplant is helaas hun lievelingskostje!

Tja slakken haha, maar 1 ding is zeker. Een slak eet niet graag van een zieke plant dus dat zit wel goed met de gezondheid. In principe helpt kopertape erg goed, zowel om de rand van de pot als een ruime ring om de stam, dat schrikt zo'n slijmerige gluiperd wel af.

Laatst bewerkt:

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hartstikke leuk om te zien dat je direct vol overgave erin duikt! Top.

Toprot, helaas pindakaas. Maar het is helaas wel zo dat botrytis ook de stam zal besmetten en het zal zo ook uiteindelijk in iedere top terecht gaan komen, zeker als je ze niet kan verschuilen. Dan doe je er goed aan om de rest zeer nauwkeurig te checken en misschien al wel te oogsten. En geheel apart houden van de rest van je planten dus niet eerst de besmette plant knippen en daarna met ongewassen handen, kleding en gereedschap bij de andere dames aan de gang. Het is namelijk zeer besmettelijk.
Aaargh shit. Ik heb madame toprot nu binnen staan, waar het warm en droog is en goed doorlucht. Toch oogsten? De meeste trichomen zijn nog helder. Ze staan sinds gister een stuk uit elkaar, dus ik heb hoop voor de rest. Wel schoon gewerkt gelukkig.
Het geel worden is een process wat gebeurd in de laatste fase van de bloei, ze zal namelijk al haar kalium (de stof verandwoordelijk voor bladgroen) in de bloemen willen steken omdat ze onbevrucht is en zo veel grotere bloemen krijgt. Dit zijn indicaties dat een plant vaak om zeer specifieke voeding gaat vragen en om dat onder de knie te krijgen zul je heel wat uurtjes moeten studeren, maar eens je dat weet dan ben je vaak apl pro-actief aan het sturen van de plant en het kweekmedium.
Kun je een tipje van de sluier oplichten qua voeding in deze fase? Ik heb bloeivoeding van plagron, maar het moet specifieker?
Tja slakken haha, maar 1 ding is zeker. Een slak eet niet graag van een zieke plant dus dat zit wel goed met de gezondheid. In principe helpt kopertape erg goed, zowel om de rand van de pot als een ruime ring om de stam, dat schrikt zo'n slijmerige gluiperd wel af.
Ze aten het hardst van madame toprot 🤣🤣 dus heb ik dan achterlijke slakken? 🤣🤣 Kopertape ga ik eens naar kijken. Heb net alweer 12 naaktslakken weggehaald (uit de hele tuin, dat wel). Jammer dat mijn honden geen slakken eten, anders hoefde ik ze niet meer te voeren.

Bedankt voor je tips man! Ik hoopte er al een beetje op haha

Eve's drop

Badass junkie
Aaargh shit. Ik heb madame toprot nu binnen staan, waar het warm en droog is en goed doorlucht. Toch oogsten? De meeste trichomen zijn nog helder. Ze staan sinds gister een stuk uit elkaar, dus ik heb hoop voor de rest. Wel schoon gewerkt gelukkig.

Kun je een tipje van de sluier oplichten qua voeding in deze fase? Ik heb bloeivoeding van plagron, maar het moet specifieker?
Ik heb de tips ietwat bijgewerkt want ik was iets te gretig met antwoorden. Maar in principe is een plant die duidelijk extra pistils gaat aanmaken klaar voor de bloeifase. Maar dan nog neemt ze stikstof op om die eerste twee bloeiweken nog maximaal te strekken. Dit is de (N) die dan nog vollop door je plant heen spuit. Maar ook fosfor (P) en kalium (K) zijn onmisbaar voor een gezond wortelgestel en deftige dame.

Tijdens de bloei zal ze in haar groeimedium stoppen met het opnemen van stikstof. Dit is omdat de plant aanvoelt dat het tijd word om zichzelf voort te planten en dus bloemen bij de geliefde vrouwelijke versies. Bloeifase is een geheel andere fase waar het bij de meeste mensen gigantisch mis kan gaan. Ze zal namelijk geleidelijk aan zelf meer fosfor en kalium uit haar medium opzoeken om zo die harde toppen te bloeien zodat ze groot en omvangrijk is om bevrucht te worden. In dat geval is het toevoegen van de juiste stoffen essentiëel om harde compacte en zeker ook potente bloemen te krijgen. Bloeivoeding is halverwege de bloei een goede meststof om haar al langzaam te laten wennen aan minder stikstof en meer fosfor en kalium. Dan als de laatste 3a4 weken aanbreken zul je om shop kwaliteit wiet te groeien echt heel goed moeten inlezen wat je precies moet bijvoegen want daar kan ik zo geen pasklaar antwoord op geven.

Het is namelijk de vraag of je medium wel actief genoeg is om bepaalde stoffen te verwerken. Het is namelijk van essentiëel belang dat je op een substraat kweekt waar alle micro organismen en bepaalde goede schimmels en sporen al in leven. Dit bevorderd namelijk de groei van wortels en het behoud van een luchtig medium, evenals ze voeding veel sneller kan opnemen en er zodoende minder stoffen ophopen en zodoende weer andere stoffen de toegang blokeert.

Ze aten het hardst van madame toprot 🤣🤣 dus heb ik dan achterlijke slakken? 🤣🤣 Kopertape ga ik eens naar kijken. Heb net alweer 12 naaktslakken weggehaald (uit de hele tuin, dat wel). Jammer dat mijn honden geen slakken eten, anders hoefde ik ze niet meer te voeren.

Bedankt voor je tips man! Ik hoopte er al een beetje op haha

Toprot is een zeer snel vermenigvuldigende schimmel die binnen no time je bloemen van binnenuit aantast. Tuurlijk zal er ongedierte aan ongezonde planten komen maar ze kiezen niet de vieze stukjes eruit.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb de tips ietwat bijgewerkt want ik was iets te gretig met antwoorden. Maar in principe is een plant die duidelijk extra pistils gaat aanmaken klaar voor de bloeifase. Maar dan nog neemt ze stikstof op om die eerste twee bloeiweken nog maximaal te strekken. Dit is de (N) die dan nog vollop door je plant heen spuit. Maar ook fosfor (P) en kalium (K) zijn onmisbaar voor een gezond wortelgestel en deftige dame.

Tijdens de bloei zal ze in haar groeimedium stoppen met het opnemen van stikstof. Dit is omdat de plant aanvoelt dat het tijd word om zichzelf voort te planten en dus bloemen bij de geliefde vrouwelijke versies. Bloeifase is een geheel andere fase waar het bij de meeste mensen gigantisch mis kan gaan. Ze zal namelijk geleidelijk aan zelf meer fosfor en kalium uit haar medium opzoeken om zo die harde toppen te bloeien zodat ze groot en omvangrijk is om bevrucht te worden. In dat geval is het toevoegen van de juiste stoffen essentiëel om harde compacte en zeker ook potente bloemen te krijgen. Bloeivoeding is halverwege de bloei een goede meststof om haar al langzaam te laten wennen aan minder stikstof en meer fosfor en kalium. Dan als de laatste 3a4 weken aanbreken zul je om shop kwaliteit wiet te groeien echt heel goed moeten inlezen wat je precies moet bijvoegen want daar kan ik zo geen pasklaar antwoord op geven.

Het is namelijk de vraag of je medium wel actief genoeg is om bepaalde stoffen te verwerken. Het is namelijk van essentiëel belang dat je op een substraat kweekt waar alle micro organismen en bepaalde goede schimmels en sporen al in leven. Dit bevorderd namelijk de groei van wortels en het behoud van een luchtig medium, evenals ze voeding veel sneller kan opnemen en er zodoende minder stoffen ophopen en zodoende weer andere stoffen de toegang blokeert.

Toprot is een zeer snel vermenigvuldigende schimmel die binnen no time je bloemen van binnenuit aantast. Tuurlijk zal er ongedierte aan ongezonde planten komen maar ze kiezen niet de vieze stukjes eruit.

Ik heb nog een hoop te leren! Ze staan nu gewoon op potgrond, dus het bodemleven e.d. zal wel niet helemaal lekker uitgebalanceerd zijn. Ik ga me er verder in verdiepen voordat ik mijn late kweekje (even groot als jouw latertje ongeveer) in een grotere pot gooi. Dus, plan voor morgen 🤣

Vandaag een van m'n bestelde kasjes binnen. Blijkt ongeveer drie keer zo groot als ik dacht, maar is met opzetten al op meerdere plekken gescheurd. Morgen maar eens contact zoeken met de webshop, of ze hierin een passende oplossing kunnen bedenken én waar het andere kasje blijft.

16286217627586516614246137047687.jpg

CuriousExplorer

DF-koning
Ik heb nog een hoop te leren! Ze staan nu gewoon op potgrond, dus het bodemleven e.d. zal wel niet helemaal lekker uitgebalanceerd zijn. Ik ga me er verder in verdiepen voordat ik mijn late kweekje (even groot als jouw latertje ongeveer) in een grotere pot gooi. Dus, plan voor morgen 🤣

Vandaag een van m'n bestelde kasjes binnen. Blijkt ongeveer drie keer zo groot als ik dacht, maar is met opzetten al op meerdere plekken gescheurd. Morgen maar eens contact zoeken met de webshop, of ze hierin een passende oplossing kunnen bedenken én waar het andere kasje blijft.

Bekijk bijlage 27620
@Eve's drop woont wel niet in NL.
(Denk ik)
Daar kun je nog een AF starten nu, maar in NL heeft dat geen zin meer.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ai caramba!

Ik zou er geen gras over laten groeien en gaan oogsten, helaas is deze ook al geïnfecteerd.

Zo is dat helaas met schimmel, het zweeft overal om ons heen en het grijpt zich vast op momenten dat de weerstand niet zo goed is.

Bij mens dier en plant!
Morgen gaan de dames onder het mes voor de oogst, daarna ben ik een week weg. Zij staan inmiddels op het dakterras, en eind bij de nog gezonde plant uit de buurt.

Het kasje wat ik afgelopen week had opgezet was waardeloos van kwaliteit en niet vast te zetten, dus lag al een paar keer om. Vanmorgen poging nummer twee, die lijkt beter. Foto's uploaden lukt me vandaag niet, komt vast later!

Laatst bewerkt:

Rivalrie

Badass junkie
Hoe lang zijn die nu boven grond? Want die blijft inderdaad heel klein.
Al zal het feit dat je geen opgewaardeerde grond hebt gebruikt ook meespelen.
Had hem pas volgens mij in (eind)juni in de grond gestopt hè :) jong plantje. Hoop dat ik in elk geval een paar gram er af kan halen en anders volgend jaar gewoon opnieuw doen, maar dan eerder.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb ondertussen mijn eerste beetje Amnesia haze droog. Was wel benieuwd, aangezien ik heel vroeg heb geoogst ivm toprot.

Dinsdag met een vriend getest, gister met een groepje ervaren stoners, en hij is goedgekeurd 😁 iedereen gaat op een paar hijsjes helemaal af. Verstand op 0 maar wel vrolijk. Ik word er vooral nuchter van, nuchter en blij.

Ivm de silver haze die ik tot nu toe hebt gerookt vind ik deze high veel fijner, veel helderder.

En over Silver Haze gesproken. Die bleef maar groeien, vond ik raar. Want Autoflower toch? Factuur maar eens gecheckt, het is dus geen Autoflower 🤣 ik ben bang dat mijn kasje niet groot genoeg is.
IMG_20210826_201523.jpg

Ramon den haag

Bewuste gebruiker
Ik heb ondertussen mijn eerste beetje Amnesia haze droog. Was wel benieuwd, aangezien ik heel vroeg heb geoogst ivm toprot.

Dinsdag met een vriend getest, gister met een groepje ervaren stoners, en hij is goedgekeurd 😁 iedereen gaat op een paar hijsjes helemaal af. Verstand op 0 maar wel vrolijk. Ik word er vooral nuchter van, nuchter en blij.

Ivm de silver haze die ik tot nu toe hebt gerookt vind ik deze high veel fijner, veel helderder.

En over Silver Haze gesproken. Die bleef maar groeien, vond ik raar. Want Autoflower toch? Factuur maar eens gecheckt, het is dus geen Autoflower 🤣 ik ben bang dat mijn kasje niet groot genoeg is.
Bekijk bijlage 28505
Gewoon even “knekken “ lijkt mij

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Gewoon even “knekken “ lijkt mij
IMG_20210831_114458.jpg

Vier van de vijf zijn nu naar buiten gebogen en zitten vast aan de buizen van de kas. De twee dikste takken (en dus ook de hoogste) vind ik erg spannend om daar wat mee te doen. Bang dat ik iets verpest.

's nachts gaat er nu een zeil over de kas, toch wel veel licht in de stad.

Ramon den haag

Bewuste gebruiker
Bekijk bijlage 28605

Vier van de vijf zijn nu naar buiten gebogen en zitten vast aan de buizen van de kas. De twee dikste takken (en dus ook de hoogste) vind ik erg spannend om daar wat mee te doen. Bang dat ik iets verpest.

's nachts gaat er nu een zeil over de kas, toch wel veel licht in de stad.
Als je even op zoekt op internet “knekken” dan staat er precies beschreven hoe je moet doen. Zeil erover is zeker beter in de nacht.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Als je even op zoekt op internet “knekken” dan staat er precies beschreven hoe je moet doen. Zeil erover is zeker beter in de nacht.
Inmiddels weer een hoop gelezen, morgen weer lekker verder knutselen 😁

Het blijft leuk, ik ben al aan het plannen voor volgend jaar

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Mijn dame staat vooral veel te groot te zijn. Aangezien het in de kas te licht bleef en ik als ik op vakantie ben niet iemand kan vragen elke avond en ochtend de kloteklus van een zeil erop en eraf doen te klaren, staat madame nu in de schuur. 12 uur donker, 12 uur met de deur open en lampen aan. Het is een beetje kiezen of delen: of 's nachts te licht en ze snapt niet dat ze moet bloeien, of overdag weinig licht 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Deze mooie dagen sleep ik haar overdag wel naar buiten

Bovenaan