• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSD, Through heaven and hell

Timmie94

Bewuste gebruiker
LSD; Through heaven and hell
Het was zaterdagnacht 15 augustus. Eindelijk was het zover, mijn eerste echte LSD trip zat er aan te komen. Ik ging dit doen samen met twee vriendinnen van mij J en M. Ieder van ons had al eerdere trip ervaringen met truffels opgedaan. Ikzelf had al drie keer eerder lsd genomen, maar dan in lage dossisen. (70/40/40ug) Dit maal gingen we voor het echte werk. We wilden niet dat het tegenviel dus besloten om 130ug te nemen. Tegenvallen deed het zeker niet en tegelijkertijd was het de grootste tegenvaller ooit.

Tijden zijn schattingen, ik heb wel een notitie boekje er bij gehouden voor enige leidraad.
Rond de klok van 0100 leggen wij de acid onder onze tong. We wachten in spanning af, benieuwd hoeveel heftiger dit gaat zijn dan truffels. Benieuwd wat voor visuals we te zien krijgen. Zouden alle kleuren in elkaar morhpen? Ga ik synesthesie ervaren? Hoe voelt dit dan aan. Vol met gezonde spanningen wachten we af.

1:35 we hebben lift off, de eerste kenmerken beginnen op te komen. J voelt het als eerste opkomen, ze zegt dat ze mn tapijt ziet golven, alsof alle stof als een soort van wormen bewegen. Iets later merk ik het ook, de tv lijkt groter en kleiner te worden, het begint. M en ik kunnen niks anders doen dan lachen, ik krijg na een kwartier enorme pijn aan mn kaken van het lachen maar het maakt me niet uit. Dit is geweldig leuk. M en ik beginnen ook te dansen in mijn woonkamer, ik wil meer dansruimte dus ik haal mn was af. J en M vinden het enorm grappig dat ik nu mn was doe. Ik wil gewoon meer dansruimte. Eenmaal klaar met de was heb ik eindelijk de ruimte, ik heb zo’n 12/15m2 aan open ruimte om te dansen. Ik sta rondjes te draaien met mijn ogen dicht, mijn armen zwaaien heen en weer. Hé als ik naar mijn armen kijk, dan lijkt het alsof ik ze erna ook nog zie. Wanneer je je hand zwaait, zie je een paar handen erachteraan wazen. We gaan naar de keuken en moeten enorm lachen om mijn specerijen rek. Tering wat is het grappig dat dat maar staat. De visuals blijven intenser worden. M eet een druif, maar met het stokje er nog aan dus het prikt in haar keel. We moeten keihard lachen dat dit gebeurt. Ik had een verse fruitsalade gemaakt met bramen,frambozen, grapefruit, banaan, verse munt en verbena. Oeh wat lekker zeg zo’n framboosje met een blaadje verbena erop. Of een braam met munt. Interessant.

Het is inmiddels een uur of 0200/0230 en we gaan echt hard. Dit is echt geweldig wat een euforie en wat een vette visuals hebben we. Alles lijkt te trillen of te bewegen. Waar ik met truffels ook wel dingen zag bewegen, maar daar moest ik er een beetje op letten nu bewoog alles gewoon. Ik hoefde er niks voor te doen, alles bewoog of vibreerde. Mijn muur waar een blauwe tl lamp op schijnt is ook oranje en groen. Hij verandert van kleur en is niet meer alleen blauw. De kreukels in mijn overhemd zorgen voor een explosie van geometrische patronen, fractals en te intense kleuren. We nemen de fruitsalade mee de woonkamer in en gaan op de grond zitten met de salade in het midden. J eet een framboos met een blaadje munt maar het prikt in haar keel. Ze spuugt het zo uit op mijn grond. M en ik hebben zo iets van kom op J je spuugt het toch niet zo uit. Ik vond het niet heel erg en zei dat kan gebeuren en ik ging een doekje halen om het op te ruimen. Ik had lavendel geplukt en in een vaasje gedaan, ik dacht misschien is dat wel top om aan te ruiken tijdens het trippen. J had het ondertussen een beetje koud gekregen en lag in mijn zitzak, met een emmer voor de zekerheid want ze was een klein beetje misselijk. M en ik gingen geweldig goed en terwijl M de tijd van haar leven had in de keuken ging ik weer even naar de woonkamer naar J, ik zat op de stoel en rook aan de lavendel die ik had meegenomen. Ik rook eraan, en ik voelde oranje. Dit was te bizar. Ik Kon oranje voelen terwijl ik lavendel rook. Wat de fuck was dit. De synsesthesie was misschien wel het meest bizarre wat ik ooit had meegemaakt. Het was echter ook het begin van het einde... J kon er met haar hoofd niet bij dat ze gewoon een framboos op mijn vloer had uitgespuugd. Als ze zo iets doet, wat echt niets voor haar is, dan is het niet goed dacht ze. Ze verloor haar controle.
J begint na een tijdje paniekerig te worden, ze wil iemand bellen. Ik raad haar af om de buitenwereld te bellen en het over haar heen te laten komen. Ze wil een goeie vriend van mij bellen, D. Die kent zij ook wel en is ook niet schuw van drugs dus die zou het niet erg vinden. Ik blijf haar afraden om de buitenwereld hierheen te halen. J belt met de brandweer, M en ik denken What the fuck waarom bel je de brandweer en we proberen haar telefoon af te pakken. Kom op zeg je gaat toch geen 112 bellen?! Ze voelde zich niet veilig. We zijn aan het trippen, dan moet je dat soort dingen echt niet doen. Ik probeer haar telefoon af te pakken en met veel moeite lukt dat. Ik denk ik haal de batterij er gewoon ff uit en leg hem op tafel, dan is ze zo weer afgeleid door andere dingen en waarschijnlijk krijgt ze hem toch niet in elkaar en gaat ze dan weer op anderen dingen focussen en komt het goed.

Ze pakt echter gewoon haar telefoon weer en gaat naar mijn toilet, ze doet de deur op slot en belt wederom met 112. De trip neemt nog steeds toe in intensiteit. Ze probeert de alarmdienst uit te leggen waar ze is maar ze komt niet goed uit haar woorden, ze weet mijn adres niet precies en probeert het die mensen uit te leggen aan de hand van; “als je vanaf CS komt, dan die lange weg, langs het St Lucas Andres Zkh en dan geuzenveld.” De mensen aan de andere kant van de lijn snappen er ook helemaal niks van, wel heeft ze gezegd dat we lsd op hebben dus hoogstwaarschijnlijk zullen de mensen daar gedacht hebben dat we een paar trippende gekkies zijn. Ik weet J van het toilet af te lullen en probeer om de alarmdienst uit te leggen dat er niks is en probeer ze weg te klikken, geen idee hoe dat moest alleen, ophangen. Elektronica is veels te boos tijdens het trippen, daarom had ik al mijn telefoon gewoon weggelegd.
J gaat weer ergens in de woonkamer chillen. Ik zie M in de keuken staan, maar wacht ik zie niet 1 M, ik zie er 2, of nee wacht 4. Hè ik zie 8 M’en in M. Terwijl ik naar de kijk zie ik ook op haar voorhoofd een oog, echt gewoon precies zo’n oog/image van Cheiron zn avatar.
Zoals je in het plaatje ziet hoe je in duizenden kamers gaat, zo zag ik dat ook eventjes. We gaan weer naar de woonkamer, J wordt alleen maar paniekeriger, ze gaat niet goed. Ze wil naar buiten toe, ik probeer haar tegen te houden want we beginnen vol te pieken, het is echt heel intens, alles zie ik in veelvoud en alles zie ik ‘open’. Alles zie ik in die duizenden al dan niet miljoenen keren.
Ergens rond 3:30. J rent naar buiten, ze voelt zich niet veilig zegt ze. Ze staat voor mijn portiek te schreeuwen als een malle, of er alsjeblieft even een nuchter persoon kon komen. Uiteindelijk komt mijn buurman naar buiten en die vraagt wat er aan de hand is. Ze is zo paniekerig, ik probeer haar te kalmeren en rustig te praten maar dat lukt niet. Ze vertrouwd mij, en M, maar die had ik binnen laten blijven, niet omdat wij ook trippen. Voor haar waren wij ‘kwaad’ in die zin dat wij haar naar binnen wouden trekken, dieper de trip, dieper in haarzelf. Het enige wat wij in werkelijkheid probeerde was haar te kalmeren maar het kon gewoon niet. Ze stond buiten op mijn portiek op blote voeten, samen met mij en mijn buurman. Mijn buurman probeerde haar rustig te praten, ze wou weer mee naar binnen. Maar mijn buurman moest erbij blijven, ze wou een nuchter persoon hebben. Ze was alle grip op realiteit kwijt en dat vond ze angstaanjagend. M, en vooral ik, vonden het echter geweldig. J zat op mijn stoel met mijn buurman tegenover haar en voor de zekerheid een emmer weer op haar schoot. M en ik lagen op de vloer anderhalve meter verderop. We piekten nu echt ik zag alles wat je kan zien met je ogen dicht ik ging nu mijn kamers in, een zwarte wereld, maar toch ook met allemaal kleuren. Het ging dieper en dieper, ik weet niet of ik op dit moment nog bewoog of stil lag op de grond. Ik wist niet meer wat echt was, was ik echt, zijn wij echt. Is de realiteit die wij normaal gesproken als normaal beschouwen wel de werkelijke realiteit. Ik was in het alles en in het niets. Wat bestond er nog? Bestaan wij? Ik heb nog nihil het besef dat het de acid is, M zit meer op mijn golflengte, ook nog nihil besef dat we trippen, maar het is er nog wel. Hoe ver het ook te zoeken is, we weten dat we hiervoor hebben gekozen en dat dit trippen is. Echt trippen. We (m en ik) liggen dus keihard te trippen op de grond. Zo intens, zo’n gevoel. Hier kan geen woordt tegenop. Geen woord van pracht, geen woord van kwaad. Geen woord links, geen woord rechts. Alles was ying, alles was yang. Alles was niets, niets was alles. M en ik wisten dus nauwelijks meer of we bestonden maar voor J was het te ver. Ze wist niet meer of ze bestond, mijn buurman vertrouwde ze ook al bijna niet meer. Ze vond het doodseng, ze bleef maar vragen of hij nuchter was, of hij de realiteit was. Hij hielp haar en bleef haar geruststellen, ook met dat de piek er bijna op zat. Hij gaf haar zijn horloge, en vertelde de tijd ze had iets vast, iets werkelijks. Dit hielp echter niet, ze wou ambulance zei ze. Ze moest weg. Mijn buurman probeerde haar nog gerust te stellen maar ze moest nu ook braken. Braken was het enige wat nog werkelijkheid leek te zijn voor haar. Ze verloor alle grip op realiteit. Waar ik dat juist iets moois vond was het te veel voor J. Aan de ene kant was ik ook wel blij hoor dat mijn buurman er even was, want ik was het ook helemaal kwijt. Maar wel in positieve zin.
De acid zat diep in J, het moest eruit ,braken was het enige nog wat ze kon doen. Haar enige realiteit, het leek alsof ze puur nog leefde op haar survival instincts ofzo. Haar lichaam protesteerde te erg, ze vocht er tegen...

De ambulance kwam. Volop aan het trippen staan er opeens drie ambulance broeders en twee politie agenten in mijn huis. J zegt dat ze zich niet veilig voelde, ze was bang dat een van ons zou springen van mijn balkon (balkon is nog geen 2,5m hoog). Ze wist dat we zoiets nooit zouden doen, en ze wist dat zij het ook niet zou doen, maar toch voelde ze zich niet veilig, want het ZOU wel kunnen gebeuren, zij zou het wel kunnen doen, want er was toch geen realiteit, ze snapte dat mensen zelfmoord kunnen plegen op de acid en ergens van af springen of zichzelf wat aan doen. Ze ging het niet doen en wou het niet doen maar snapte wel dat het zou kunnen. Het was te bizar voor woorden dit. Ze werd al wel rustiger toen de ambulance kwam, ze gaven haar een infuus en diende kalmerende middelen toe. Haar lichaam ontspande iets, haar geest draaide echter nog steeds op volle toeren. Inmiddels is het ergens rond 4:20, op mijn notitieblokje staat in ieder geval: 4:20 “zieke bad trip J”.

Ik heb het stervens heet dus ik neem snel een koude douche en probeer mijn apen onesie aan te trekken, verrekte ingewikkeld nog. Ik lig een beetje op de grond enzo. M zit in mijn badkamer, ze wou even in de spiegel kijken. Na een poosje vraag ik of het goed met haar gaat en ze zegt van wel. Het blijkt dat ze al een half uur in mijn badkamer is dus ik vraag of ze de deur wil open doen en gezellig met mij in de woonkamer komt chillen. Ze komt uit de badkamer en vertelt dat ze dacht dat ze in een helikopter zat en boven vloog. Terwijl ze ook iets in haar aderen voelde, zelf omschreef ze het alsof er ook bij haar een infuus in haar arm zat en dat ze iets in haar voelde vloeien. Voelde zij haar eigen lichaamsenergie?

5:15 de trip neemt iets af, de visuals worden iets minder soms heb ik het idee dat ik weer weet wat realiteit is. M en ik liggen op mijn tapijt met een paar kussens en een deken, we liggen een beetje knuffelend tegen elkaar aan. Ik heb mijn arm om haar heen en we proberen langzaam grip op de zaak te krijgen. Ik probeer haar uit te leggen wat er net is gebeurd. Ik wist vrijwel meteen toen J weg was, dat ze weg was. Maar M bleef af en toe vragen, en J is nu buiten hè? Het gaat nu goed met haar hè? Ik stelde haar gerust dat J even buiten was en dat het goed kwam. Rond deze tijd bedenken wij dat we misschien het ziekenhuis willen bellen om te vragen hoe het met J gaat. Ik zoek het nummer op maar besluit dat ik nog niet in staat ben om te bellen. We gaan weer verder met liggen op de grond. Er hangt een enorm beladen sfeer en het duurt tot ongeveer 0600 voordat we pas echt goed beseffen wat er is gebeurd zojuist. J belt ook op uit het ziekenhuis, het is fijn om haar stem te horen en te weten dat het weer wat beter met haar gaat. We proberen te bespreken wat er is gebeurd. Zij we proberen elkaar uit te leggen wat we allemaal net hebben gezien maar je kan zo iets gewoon niet uitleggen. J verteld dat ze oprecht dacht dat ze dood was, dat ze niet meer bestond. Het was zo eng zei ze, dat ze niet meer bestond dat ze dacht dat ze ook net goed dood kon, want dat was ze immers toch al. We moesten alles even op een rijtje krijgen, alles moest een plekje krijgen. Want tering wat wij net hadden gezien (terwijl J met buurman en ambu was) Wauw, zo iets krankzinnigs hadden we nog nooit meegemaakt. We wisten echt even niet meer of realiteit bestond zonet, en wat dat dan uberhaupt is.

Het is dus rond de klok van 0600 en ik heb M uitgelegd J in het ziekenhuis is, ik wachtte bewust eventjes met zeggen dat ze echt in het ziekenhuis ligt en niet ‘even buiten’ is omdat ik haar niet ongerust wou maken. Volgens mij wist M het zelf ook wel, maar er was net zoveel gebeurd, in onze eigen psyche dat ik haar niet meteen wou laten schrikken. Tenminste ik was bang dat ze dan misschien zou schrikken en ook paniekerig kon worden. We besluiten naar buiten te gaan, even weg van deze beladen ruimte. We wandelen door een parkje, hand in hand als een verliefd stelletje (niet dat we dat zijn, maar het voelde gewoon goed om even zo te lopen en bespreken wat we net hebben gezien en wat er is gebeurd). Terwijl we over kleine heuveltjes van gras kijken zien we de dauw erop, en af en toe raast er een gele gloed over. Zoals je dat in een film kan zien wanneer de zon op komt en het veld verlicht. Kleuren in de natuur werden soms uit het niets intenser. We liepen over een pad met allemaal schelpjes en steentjes erop en er hing een super mooie parelmoer glans over. Wat kunnen dit soort dingen mooi zijn. We lopen een tijdje en besluiten ergens op een bankje te gaan zitten. We kijken uit over een sloot, met daarachter een veld met wat schapen. Weer een heel stuk verderop een rij bomen en daar draven ook paarden. Langs de waterlijn van de sloot groeien rietstruiken met paarsige bloemen ertussen. Het lijkt soms alsof er pauwenveren in zitten. Na een tijdje hier gezeten te hebben en gepraat te hebben over hoe mooi alles is en nog steeds proberen te verwerken wat er net is gebeurd lopen we weer terug. We lopen over een bruggetje en ik zie dat er kroos ligt op het water. Ik sta ernaar, wou wat mooi. Het beweegt in allerlei patronen, er hangt weer een glans over, alsof het allemaal edelstenen zijn. Allemaal smaragden. Hoe langer ik er naar staar zonder te knipperen hoe meer ik zie, soms lijk ik weer die duizenden ogen erin te zien.

Rond 0730 zijn we thuis denk ik en we liggen weer op het tapijt met een deken naar muziek te luisteren. We zijn eigenlijk best wel moe maar slapen kan echt nog niet, we trippen nog te veel. We nemen een ballonetje.

Vanaf hier tot 13:30 hebben we niet veel bijzonders gedaan, een beetje uitliggen trippen, geprobeerd wat slaap te pakken maar dat ging toch niet. In de tussentijd veel contact met J gehad. Ik zeg haar dat het me spijt en dat ik me schuldig voel. Het voelt als mijn verantwoordelijkheid en zo had ik het niet gewild. Ik heb ook nog notities met tijd en een paar zinnen, een daarvan luidt “0500: Voel me schuldig, wou dit niet. Houd van haar” een ander, geschreven tussen 0500 en 0600;
“Lieve J
Het spijt me zozeer
Dit is niet hoe ik me de avond had voorgesteld
Met zn drieen lekker trippen
Veilig bij mij thuis
Niet wetende hoeveel ik van je houd

Lieve J ik hoop dat je het me vergeeft”

J had in het ziekenhuis een vriend van mij A als contact persoon opgegeven. A was die zaterdag naar Gaasper Pleasure festival en naar een after en had aan de snoepjes gezeten. Rond de klok van 11 of 12 echter was hij wakker en heb ik hem even gebeld en verteld wat er allemaal gebeurd is, en dat hij zich geen zorgen hoeft te maken en dat er niets ‘ernstigs’ is gebeurd.

13:30, M en ik gaan J uit het ziekenhuis halen. We lopen naar mijn huis en we proberen met zn drieen te bespreken wat er is gebeurd en wat wij hebben meegemaakt. Het voelt alsof we een hele hoop hebben meegemaakt en we moeten dit echt even verwerken.

Tussen 15:00 en 16:00 is D (eerder genoemd omdat J hem wou bellen) naar mij gekomen en A komt ook. We bespreken wat er is gebeurd, het is zelfs nu fijn om anderen ‘nuchtere/reeële’ personen er bij te hebben.

We eten wat, kijken een filmpje en rond 1900 gaat M naar huis, ze moet immers nog naar Eindhoven. J die durft eigenlijk niet naar huis, ze moet haar ouders dit vertellen maar ze is er nog niet klaar voor. Ze besluit wat langer te blijven zodat haar ouders slapen als ze thuiskomt en ze er eerst een nachtje over kan slapen. J is nog steeds redelijk paniekerig, en ik ben dat ook omdat ik wel wil dat ze veilig thuiskomt. Inmiddels zijn we ook al zo’n 32uur wakker. Ik besluit even met haar mee te gaan en te zorgen dat ze veilig op de trein stapt richting huis.

Het is 2200 en ik ga slapen. Om 1300 wordt ik wakker, en inmiddels lijkt het alsof ik het een beetje een plekje heb kunnen geven en wat heb verwerkt van wat er is gebeurd.

Digitalism

Belezen gebruiker
Wow, heel erg heftig! Naar mijn mening had dit nog veel slechter af kunnen lopen trouwens. Natuurlijk was de helft van je trip alleen maar ellende, maar de schade is beperkt gebleven tot gekreukte ego's, denk ik. Geen echte gewonden of iets in die trant.

Tijdens de goede momenten heb je de LSD wel erg gewaardeerd, lees ik. Een volgende keer trip je lekker samen met M en houdt J toezicht. Of is ze niet aanwezig. Weer met haar trippen lijkt me in ieder geval geen goed idee.

Bedankt voor je reportje. Juist dit soort leesvoer is erg waardevol voor beginnende trippers. De realiteit is nou eenmaal dat het soms ook goed fout kan gaan. Al is dit natuurlijk wel een redelijk extreem voorbeeld.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Heftig, heel heftig. Dit is een trip die je toch ook niet snel vergeten zal...

Goed dat je kalm gebleven bent tegenover jou vrienden, jammer dat het niet mocht helpen maar zoals hierboven gezegd het kon natuurlijk erger, veel erger...

Timmie94

Bewuste gebruiker
Nee dit is niet een trip om snel te vergeten...

Toen J alleen nog maar over kon geven leek het wel alsof er iets zo diep zat. het leek echt alsof er iets in haar zat dat eruit moest. Iets zat bij haar tot op het bot... dit was best wel eng om te zien.

en nee, J die zal geen psychedelica meer gebruiken, ze had al wel eerder een redelijke bad trip met psilo gehad en dacht dat als ze die nu weer zou krijgen het wel redelijk zou kunnen sturen.

Het viel mij vooral heel erg op tijdens de trip hoe snel het gaat en hoe erg je zintuigen door elkaar gegooid worden. Ik snap dat dit echt te overweldigend kan zijn. binnen een half uur ging het van golven en morphen van kleuren naar synesthesie naar een compleet verlies van correcte zintuiglijke waarneming en alle grip op werkelijkheid verliezen.

ik kon dat accepteren en genoot er daarom wel van, ik stond perplex van wat dit met me deed maar in positieve zin.

ik wist dat je trippen niet te licht moet nemen en dat het echt wel wat met je kan doen. ik heb met 25gr truffels ook wel in duistere hoeken van mn hoofd gezeten maar hier was ik echt niet klaar voor. Op zo een ervaring was ik niet voorbereid, dit ging al mn verwachtingen te buiten. zowel in positieve als negatieve zin dus.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zo indrukwekkend verhaal man. Echt heel heftig dat J zo zwaar bad is gegaan. Fijne buurman heb je trouwens dat die midden in de nacht even op verzoek komt tripsitten.

Ook wel mooi om te lezen dat jij en M toch nog zo hebben kunnen genieten. Het klinkt alsof je een ego oplossing hebt meegemaakt, dat "je" niet meer bestaat en oplost in het universum. Heel bijzonder is dat gevoel, ik heb het zelf ook een keer gehad en ervaarde het als een onvoorwaardelijke gevoel van liefde. Iets waarbij mijn beste MDMA ervaring niet eens in de buurt van kan komen.

Timmie94 zei:
Toen J alleen nog maar over kon geven leek het wel alsof er iets zo diep zat. het leek echt alsof er iets in haar zat dat eruit moest. Iets zat bij haar tot op het bot... dit was best wel eng om te zien.
Ik ben er persoonlijk echt van overtuigd dat moeilijke momenten in een trip altijd een reflectie zijn van je bewuste of onderbewuste dagelijks leven. In een trip wordt zoiets uiteraard veel meer uitvergroot waardoor je er vervolgens niet meer om heen kunt. Kun je je er dan aan overgeven dan leer je echt iets over jezelf en kom je er sterker uit, lukt dat je niet dan zak je alsmaar dieper die hel in.

Misschien is het goed om later nog eens met haar het gesprek aan te gaan en te vragen of er tijdens het bad gaan niet meer aan de hand was dan alleen het idee te hebben dat ze doodging. Grote kans dat ze al langer met iets loopt wat ze normaal bewust of onbewust wegstopt. Het is echt belangrijk dat ze dit goed gaat verwerken, anders kan ze er nog wel eens een trauma aan overhouden of bijvoorbeeld HPPD.

Snoeischaar

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
Timmie94 zei:
...ik wil meer dansruimte dus ik haal mn was af. J en M vinden het enorm grappig dat ik nu mn was doe. Ik wil gewoon meer dansruimte.

Hahaha, ik kan me dit al helemaal voorstellen omdat ik ook altijd van alles uit de weg ruim om maar meer dansruimte te hebben.

Verder wel een heftig maar eerlijk report, bedankt voor het delen daarvan. Had niet verwacht dat het bij deze dosis al zo mis zal kunnen gaan. Gelukkig dat je buurman wel wat verstand leek te hebben van de situatie!

Als je erop terugblikt, waardoor ging J nou zo bad denk je? Lijkt nu alsof die opmerking van jou en M over die uitgespuugde framboos de trigger was voor J om zeg maar in een negatieve gedachtespiraal te komen om vervolgens haarzelf niet aan de LSD effecten te kunnen overleveren.

Of was het toch echt puur die te intense overheersing van de LSD waar ze zich niet aan kon overleveren? (té hoge dosis en/of verkeerde mindset voor psychedelica)

Timmie94

Bewuste gebruiker
@Bee, Ja het is inderdaad heel belangrijk om er over te praten, ze heeft het haar ouders ook verteld en binnen mijn vriendengroep weet iedereen er inmiddels ook van. Ik heb haar ook verteld dat dit heel belangrijk is en dat het misschien ook wel goed is om haar verhaal op te schrijven als ze dat wil/kan of dat wanneer ze er over wilt praten mij altijd kan bellen of appen. Het laatste wat we willen is wel dat ze er een trauma aan over houdt, wat natuurlijk goed mogelijk is.

ik denk ook dat er dan toch iets onderbewusts niet goed zit ofzo en heb ook al wel laten doorschemeren dat ze misschien moet nadenken hoe dit kwam. En dat sommige juist op zoek gaan naar zulke situaties soms om er zelf van te leren. Uiteraard zal ik over enige tijd wel weer met haar praten en misschien dat we iets kunnen vinden hoe dit kwam, of ze ergens mee zat, of ze merkte dat er iets persoonlijks naar voren kwam.

@snoeischaar, Die framboos was voor haar inderdaad de druppel zei ze. ze vond het verschrikkelijk dat ze dit zomaar deed, dat ze niet eens meer rationeel kon nadenken om het gewoon door te slikken of naar de gootsteen te lopen. hier zat ze heel erg mee en vanaf dat moment kon ze zich er echt niet meer aan overgeven... Maar ook als ze die framboos niet had gegeten had ze zich waarschijnlijk er niet aan over kunnen geven, het ging allemaal veel te snel...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Intens dit report...

Ik had verwacht dat een dikke 100 microgram niet zo'n probleem zou zijn voor iemand die meerdere keren truffels heeft gedaan. Maja, zoals altijd met trippen weet je het nooit zeker. En het blijkt dus ook dat ze al eerder een moeilijke trip had gehad op truffels.

Maar eigenlijk komt het gewoon áltijd op hetzelfde neer bij 'bad trips'. Opgekropte zaken komen boven in een te snel tempo en waar de ene dat gewoon laat gebeuren (over zich heen laat komen), verzet de andere zich daar hevig tegen. En dat verzetten geeft nog meer nare gevoelens en dan zit je zo in een vicieuze cirkel. Uiteraard is mijn advies voor haar om te gaan mediteren en op een laag tempo dit alles te gaan verwerken. Niet iedereen is klaar voor een heftige psychedelische ervaring.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Ja zo kom je inderdaad snel in een vicieuze cirkel terecht maar volgens mij waren het niet eens zozeer opgekropte zaken, het was meer het feit dat alle zintuiglijke waarnemingen niet meer klopte. Kon het niet aan dat alles zo anders was.. dat de werkelijkheid zo verdraaid kon worden.

Waarschijnlijk gaat ze proberen haar verhaal op te schrijven, voor mij hielp het in ieder geval wel om dit report te schrijven heb ik haar verteld. Ze zegt alleen zelf dat ze sommige delen van de avond echt niet meer kan herinneren wat er nou is gebeurd en dat ze geen idee meer heeft van de volgorde van gebeurtenissen. Ik heb haar toen verteld dat het daarom misschien juist goed is om te gaan schrijven, dat er dan weer dingen naar boven kunnen komen en dat ze die 'black-out' weer kan invullen. Dit kan natuurlijk wel weer beangstigend zijn, om weer terug te gaan naar toen en het weer proberen te herbeleven. Heb haar verteld dat ze het vooral heel rustig aan moet doen en alles op zijn tijd moet verwerken en dat het dan wel goed komt.

Ik zit er zelf nog best wel mee in dat dit is gebeurd. Ik voel mij verantwoordelijk voor wat er is gebeurd en heb nog steeds een beetje een schuldgevoel. Het is een dosis die we zelf hadden besproken, twijfelend tussen 3 of 4 zegels. maar toch zit het me niet helemaal lekker... ik had de wijze moeten zijn (ben immers degene met de meeste kennis van drugs binnen mijn vriendengroep) en dan maar voor wat minder moeten kiezen en dat het wat tegen had gevallen... Echter, wat is gebeurd is gebeurd en kan je niet meer terugdraaien, we moeten alle drie gewoon een wijze les hieruit halen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Timmie94 zei:
Ja zo kom je inderdaad snel in een vicieuze cirkel terecht maar volgens mij waren het niet eens zozeer opgekropte zaken, het was meer het feit dat alle zintuiglijke waarnemingen niet meer klopte. Kon het niet aan dat alles zo anders was.. dat de werkelijkheid zo verdraaid kon worden.
Hoewel je denkt dat het waarschijnlijk geen opgekropte zaken zijn, denk ik dat het nog steeds goed is als ze bij zichzelf te raden gaat waarom dit heeft kunnen gebeuren. Ook het feit dat het haar te heftig werd en dat ze de 'werkelijkheid' kwijt raakte kan alsnog een reflectie zijn op haar dagelijks leven. Vind je haar iemand die graag de controle heeft wellicht? Ik noem maar iets hoor, maar hoewel trippen dus waarschijnlijk niks voor haar is kan deze ervaring nog steeds een reflectie van haar bewuste of onderbewuste persoonlijkheid zijn.

Timmie94 zei:
Waarschijnlijk gaat ze proberen haar verhaal op te schrijven, voor mij hielp het in ieder geval wel om dit report te schrijven heb ik haar verteld. Ze zegt alleen zelf dat ze sommige delen van de avond echt niet meer kan herinneren wat er nou is gebeurd en dat ze geen idee meer heeft van de volgorde van gebeurtenissen. Ik heb haar toen verteld dat het daarom misschien juist goed is om te gaan schrijven, dat er dan weer dingen naar boven kunnen komen en dat ze die 'black-out' weer kan invullen. Dit kan natuurlijk wel weer beangstigend zijn, om weer terug te gaan naar toen en het weer proberen te herbeleven. Heb haar verteld dat ze het vooral heel rustig aan moet doen en alles op zijn tijd moet verwerken en dat het dan wel goed komt.
Ik denk dat het haar uiteindelijk zeker goed gaat doen om alles wat ze nog kan herinneren op te schrijven. Fijn zal het niet zijn inderdaad, maar uiteindelijk zal ze het toch onder ogen moeten zien want anders gaat ze dit weg stoppen en blijft ze misschien met een trauma achter. Persoonlijk vind ik het schrijven van een tripreport ook altijd een enorm goede manier om alles in mijn hoofd weer op een rijtje te zetten.

Timmie94 zei:
Ik zit er zelf nog best wel mee in dat dit is gebeurd. Ik voel mij verantwoordelijk voor wat er is gebeurd en heb nog steeds een beetje een schuldgevoel. Het is een dosis die we zelf hadden besproken, twijfelend tussen 3 of 4 zegels. maar toch zit het me niet helemaal lekker... ik had de wijze moeten zijn (ben immers degene met de meeste kennis van drugs binnen mijn vriendengroep) en dan maar voor wat minder moeten kiezen en dat het wat tegen had gevallen... Echter, wat is gebeurd is gebeurd en kan je niet meer terugdraaien, we moeten alle drie gewoon een wijze les hieruit halen.
Ik snap dat je het enorm vervelend vind, maar je kunt dit jezelf echt niet kwalijk nemen. Zij wilden immers ook allebei 4 zegels, naar aanleiding van hun eigen bevindingen op internet. Bovendien zijn jullie allemaal volwassen en zoals Hunter S Thompson zo mooi zei: "Buy the ticket, take the ride"

Ik denk persoonlijk dat dit niet alleen een wijze les voor jullie zou moeten zijn, maar alle newbee trippers die hier meelezen. Hoewel LSD door de mensen die al redelijk wat ervaring met psychedelica hebben goed wordt verdragen, blijft het een sterk tripmiddel wat je niet moet onderschatten. Ik vind persoonlijk ook dat er door anderen vaak te makkelijk redelijk hoge doseringen worden aangeraden aan beginners, terwijl het zeker voor beginners echt afwachten is hoe zij reageren op psychedelica. Daar komt nog eens bij dat trippen echt niet voor iedereen is, heel veel mensen zullen er mentaal gewoon nooit klaar voor zijn. Om te kunnen trippen zul je je enorm kwetsbaar op moeten stellen en bovendien accepteren dat er ook een hoop minder leuke dingen naar boven kunnen komen. Daarbij zal er van je ego (je eigen opgebouwde identiteit) vaak weinig over blijven, wat ook behoorlijk beangstigend kan zijn voor veel mensen.

straatmadelief

Belezen gebruiker
Ik dacht dat 130 mcg niet eens zoveel was eigenlijk. Maar wat een heftig tripreport. Goed geschreven ook. Je wilt zulk soort bad trips altijd voorkomen natuurlijk. Je zult met de flow mee moeten gaan maar hoe weet je of je dat nog kan als je zo geconfronteerd wordt?
Geweldig dat je buurman een oogje in het zeil is komen houden. Heeft hij zelf ook ervaring met drugs en kende je hem al?

HoMaar!

@timmie

even voor mijn beeldvorming, hoeveel zegels hadden jullie per persoon genomen?
En hoe weet je dan dat jullie 130ug pp hadden?

Timmie94

Bewuste gebruiker
@homaar

Hadden vier zegels op. Deze zegels zijn getest en gekwantificeerd bij het testcentrum

HoMaar!

Bedankt voor je antwoord. Ik moest het vragen omdat ik nergens nog zegels onder de 100ug ben tegen gekomen.

Timmie94

Bewuste gebruiker
@bee, ze zei zelf later al dat ze aan de ene kant wel een beetje een 'controlfreak' is maar aan de andere kant ook wel een 'chaoot'. Zoals ze zelf zei vindt ze vaak controle in haar eigen rommel, als alles een zooitje is op haar kamer weet ze precies waar wat ligt :P Maar dan moet het dus wel haar eigen georganiseerde bende zijn, wat er misschien wel op neer komt dat ze inderdaad graag de controle heeft. Het is zeker niet iemand die over haar heen laat lopen of dingen maar laat gebeuren.

en ik weet dat ik mezelf dit niet kwalijk moet nemen, dat zegt zij ook de hele tijd maar toch vind ik dat lastig. Ben nou eenmaal een zorgzaam type en kan zulk soort dingen misschien te moeilijk los laten. Wellicht dat daar ook nog een les uit valt te trekken voor mij ondanks dat ik denk dat het niet zozeer een slechte eigenschap is. Wel vergeet ik daarom soms/vaak aan mezelf te denken.

@straatnadelief, nee de dosis was niet eens zoveel, als je het vergelijkt met andere reports in ieder geval. Voor een eerste keer was dit wel een stevige dosis maar van wat wij hadden gelezen hadden we niet verwacht dat het al zo intens kon worden op deze dosis. (We)/ik wist dat het bij zo'n dosis in ieder geval niet zou 'tegenvallen'.
Thanks dat je vind dat ie goed geschreven is :)
Het was erg lastig om mij nog over te geven aan de trip toen ik hiermee geconfronteerd werd, ik heb dat dan ook niet helemaal kunnen doen en uiteraard hing er een super beladen sfeer in mijn kamer nadat J weg was.
Ik ken mijn buurman eigenlijk niet zo goed, ik heb hem denk ik pas 3/4 keer gezien ofzo sinds ik hier woon. Hij wist wel wat we deden, had er zelf geen ervaring mee volgens mij maar kende de drug wel en/of bekende die het hebben gedaan. dat laatste weet ik niet zeker. Hij zei zelf dat ie wel een hardcore blower is of was dus hij wist hoe of wat. Hij wist dat ie J rustig moest zien te praten en zag ook wel in dat het op een gegeven moment tijd was voor de hulpdiensten. Hij zei, toen J, hij en ik voor mijn portiek stonden al wel dat ie dr zou proberen rustig te krijgen maar dat we misschien wel moesten gaan bellen als het niet minder werd...

Ik moet nog maar even een bos bloemen of iets dergelijks kopen voor hem denk ik :rolleyes:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Timmie94 zei:
Yup, maar opgekropte zaken zorgen voor het angstgevoel als je eenmaal voor jezelf de conclusie 'deze waarnemingen kloppen niet en horen niet zo te zijn' maakt. Als je niet veel dingen hebt opgekropt/weggestopt (in je onderbewustzijn) of simpelweg minder overweldigd bent hierdoor, dan kan je alsnog opmerken dat dingen niet zo zijn als normaal, maar dan is er minder angst. Dit was waarschijnlijk het geval bij jou en je andere vriendin die niet bad ging. Ik wil niet zeggen dat ik precies weet hoe het zit bij je vriendin J, maar dit is wat ik in trips over mezelf heb geleerd. Er is maar één manier om die angst werkelijk weg te krijgen en dat is om het compleet te voelen en niet weg te duwen. Anders sluit je je ervan af en blijft het gewoon zitten wachten in je onderbewuste, tot het weer een kans krijgt omhoog te komen.

Maar werkelijk iedereen (behalve een verlicht iemand) heeft opgekropte zooi in zijn onderbewustzijn zitten. Zelfs mensen die altijd hartstikke fleurig zijn. Ga je diep genoeg, dan ga je ontdekken dat er een immense angst voor de dood is. Letterlijk alles wat we doen is om die angst uit de weg te gaan, behalve één "activiteit": meditatie, wat niets anders is dan dit moment compleet accepteren inclusief alle angst die bovenkomt.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Timmie94 zei:
Yup, maar opgekropte zaken zorgen voor het angstgevoel als je eenmaal voor jezelf de conclusie 'deze waarnemingen kloppen niet en horen niet zo te zijn' maakt. Als je niet veel dingen hebt opgekropt/weggestopt (in je onderbewustzijn) of simpelweg minder overweldigd bent hierdoor, dan kan je alsnog opmerken dat dingen niet zo zijn als normaal, maar dan is er minder angst.

Ja dat is zeker waar. Ik weet dat ik dingen (onder)bewust weggekropt heb zitten en dat ik maar moeilijk over mijn gevoelens kan praten. Ik denk dat omdat ik dit weet, dat ik het kan accepteren als deze dingen naar boven komen. Eerlijk gezegd had ik hier misschien ook wel een beetje op gehoopt. Dat ik ergens tegen aan zou lopen en dat ik dan daar aan kan werken in mijn dagelijks leven. In zekere zin is dit ook wel gebeurd hoor en ik vind dan ook dat je altijd moet proberen een les oid uit een trip te halen. Maar had misschien gehoopt op something more 'profound'

Beide ouders van J weten het inmiddels en die zijn helemaal niet boos op haar geworden en die zeiden alleen maar dat ze hopen dat het een goede les voor haarzelf is geweest en dat zo iets niet weer moet gebeuren. Ze snapten dat ze het geprobeerd wilde hebben. Het gaat nu ook al weer een stuk beter met haar en ze denkt al een stuk minder aan wat er is gebeurt en ze heeft gelukkig wel gewoon het normale leven in een keer kunnen oppakken.

Daar ben ik ook wel erg blij om, dat het weer redelijk goed met haar gaat en dat ze alles heeft kunnen oppakken. Dat helpt mij ook om me minder schuldig te voelen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heb ik zelf ook vaak gehad dat ik hoopte op een echte 'profound' trip. En natuurlijk zijn dat juist de trips die dan wat tegenvielen. :wink: Het beste blijft toch om je te laten verrassen. Vooral psilo weet me dan altijd weer compleet te verbazen hoe anders dan verwacht de trip gaat, maar toch weer ongelofelijk mooi en profound dus. :wink: Elke keer is het op die manier nog mooier dan eerdere keren. Als je trouwens zo diep mogelijk wilt gaan, zou ik sowieso eens in je eentje gaan trippen (of had je dat al gedaan?). Dat is echt zo totaal anders en makkelijker om diep te gaan (imo). Ook makkelijker om de verkeerde kant op te gaan, maar als trippen echt je ding is, moet dat geen probleem zijn.

Mooi dat het beter gaat met J. :) En het lijkt me sowieso niet dat jij je schuldig moet voelen. Je had je immers goed voorbereid en hun goed voorgelicht. En bovendien had ze al tripervaring. Dit is helaas iets dat gewoon kan voorkomen bij trippen.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Nee ik heb nog nooit echt in mijn eentje getript. Psilo heb ik inmiddels al een jaar niet gedaan vind het denk ik iets te duister. Misschien dat ik dat ook weer is een keer een kans moet geven. En verrast was ik deze keer zeker wel hoor :openmouth:

Heb ook nog 2ce liggen en ben nog steeds heel benieuwd naar Changa/(dmt).

voorlopig laat ik het echter even bij hoe het is en ga ik geen grote 'uitstapjes' plannen denk ik :rolleyes:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fijn om te horen dat het weer beter met J gaat!

De beste of meest bijzondere (profound) trips krijg je inderdaad als je er met zo min mogelijk verwachtingen in gaat. 'Profound' is natuurlijk nogal een relatief begrip, maar ik vind een trip eigenlijk meest profound wanneer ik goed op mijn plek wordt gezet door psychedelica. Bij psilo heeft dat vaak een redelijk duister randje en bij LSD vaak een redelijk blij randje. Het grappige is dat ik DMT persoonlijk niet zo goed vind in het op mijn plek zetten, maar de ervaring toch behoorlijk profound vind. Waardoor dat is kan ik nog steeds niet helemaal de vinger op leggen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Persoonlijk noem ik een ervaring/inzicht 'profound' (Waarom hebben we hier niet een goed NL woord voor. 'Diepzinnig' vind ik niet een goede vertaling) als het in één keer door je normale (culturele) opvattingen over jezelf/de wereld heen prikt. Dus zeg maar dat je in één keer door de illusie heen ziet.

Interessant dat van die DMT. Dat moet dan wel heel wat anders zijn dan een paddotrip. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Persoonlijk noem ik een ervaring/inzicht 'profound' (Waarom hebben we hier niet een goed NL woord voor. 'Diepzinnig' vind ik niet een goede vertaling) als het in één keer door je normale (culturele) opvattingen over jezelf/de wereld heen prikt. Dus zeg maar dat je in één keer door de illusie heen ziet.

Interessant dat van die DMT. Dat moet dan wel heel wat anders zijn dan een paddotrip. :)
Wat ik bedoel met goed op mijn plek gezet worden komt eigenlijk wel overeen volgens mij met hoe jij het verwoord als door dingen heen prikken.

DMT is inderdaad heel anders dan een paddo of LSD trip, hoewel het overeenkomsten heeft is het bijna een ervaring op zich. Lastig uit te leggen aan iemand die nog DMT gedaan heeft.

Bovenaan