1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tripreport v/d Maand LSD trip report: laat los

Discussie in 'Tripreport toppers' gestart door NiandraLades, 3 nov 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

(Even vantevoren sorry dat ik je wil verbeteren op iets wat deel uitmaakt van jouw vakgebied. Ik vond dit echter vrij kort door de bocht. Niet onjuist, wel incompleet.)

Dat óók, maar mijns inziens vooral:
    "Ze is zo mooi" suggereert inderdaad dat uiterlijk de belangrijkste factor is in gelukkig zijn. Deze mensen begrijpen echter niet dat mentale gezondheid niets te maken heeft met het oordeel dat anderen vellen over je uiterlijk of over jou als persoon, en vaak zelfs niets te maken heeft met je zelfbeeld.
    "... ik snap niet waarom ze haarzelf dat aandoet." spreekt boekdelen over het onbegrip dat mensen hebben, hun onwil om zichzelf te onderwijzen, en hun overtuiging in hun eigen wijsheid en kennis op dit gebied.

Sorry dat ik je weer @ :upsidedown:

Iskra vindt dit leuk.
  2. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Zit ik met allemaal nieuwe voorbeelden te typen en uit te leggen hoe ik het wel bedoelde, verwoord fenrir exact de goede manier van hoe ik het bedoelde.

Fenrir vindt dit leuk.
  3. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Wil me nergens mee bemoeien maar vind het niet echt heel netjes dat jullie gaan zitten discussiëren onder een trip report :lolol: en al helemaal niet 1 als deze, heel mooi gedaan.

Fenrir vindt dit leuk.
  4. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Oké, ja dat kan, ik kan niet voor een ander denken. Zelf heb ik een dergelijke opmerking nooit op die manier ervaren. Ik kan me wel voorstellen dat het een beetje 'makkelijk' kan overkomen. (Extreme) onzekerheid is zeer complex - I know - en het is niet dat je ineens de aha-erlebnis gaat krijgen 'oh ik ben leuk!' en dat de onzekerheid *poef* weg is. Een minderwaardigheidscomplex is serieus levensbeperkend en moeilijk invoelbaar voor mensen die alleen bekend zijn met 'gezonde' onzekerheid.

Even losstaand van hoe de opmerking van Eik nu wel of niet geïnterpreteerd kan worden, zelf probeer ik altijd na te gaan wat iemands bedoeling achter een bepaalde opmerking is geweest. En als die duidelijk goed is dan maakt het eigenlijk ook niet zo heel veel uit wat iemand precies zegt, ook al missen de letterlijke woorden een beetje het doel. Een vriendin van mij ontwikkelde na haar zoveelste miskraam een ontzettende woede voor mensen die reageerden met opmerkingen als 'maar ben je er niet gewoon veel teveel mee bezig, en dat het daardoor niet goed gaat?' Tja, dat waren niet de meest sociaal invoelende reacties inderdaad, maar die mensen zeiden dat ook alleen maar omdat ze iets wilden zeggen tegen iemand die zich rot voelde.

En fijn om te horen dat je me leuk vindt ^^ maar als je dat niet vond was dat ook helemaal prima hoor, ik kan er best mee leven dat niet iedereen hier mij leuk vindt. :)

Fenrir vindt dit leuk.
  5. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

True that, sorry @NiandraLades! Was alleszins wel een enigszins constructieve discussie volgens mij.

@Fenrir, ik reageer via PB.

Anunnaki en Fenrir vinden dit leuk.
  6. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik ben de grootste offtopicschurk die deze aarde ooit gekend heeft... sorry @NiandraLades :(

Anunnaki vindt dit leuk.
  7. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Je lijkt wel ergens steeds een punt of iets te missen roze olifant.
    Die oude wijven hadden ook echt geen slechte bedoelingen.

Er is denk ik gewoon een verschil qua openheid of bewust zijn.
    Als ik daar iemand zijn ego mee krenk, het spijt me maar het is maar je ego.

8. Anunnaki

:coldsweat::coldsweat:

9. NiandraLades

NiandraLades Bewuste gebruiker Tripreporter

Ik vind de discussie niet erg hoor. Het is juist wel typisch dat deze discussie hier ontstaat omdat ik hier aan het einde van mijn trip ook last van had (het stukje over multi interpreteerbare zinnen). Dan zei ik iets, met alle goede intenties van de wereld, maar zodra ik het had uitgesproken 'voelde' ik zelf ineens alle mogelijke andere betekenissen. En die waren vaak zo totaal verschillend van wat ik er mee bedoelde te zeggen. Waardoor ik soms het gevoel had dat ik kwetste terwijl ik juist iets liefs wilde zeggen. Dan probeerde ik dat te corrigeren maar besefte dat ook datgene zo dubbel te interpreteren was... En toen zei ik maar niets meer en keerde ik meer in mezelf, iets wat ik altijd doe als ik het niet meer weet of bang of onzeker ben. Maar dat kan dan weer overkomen als desinteresse... Aah, vermoeiend!

In dit geval zag ik Eiks bericht als warm en heel positief, het deed me echt goed, ook al gelooft mijn eigenwaarde het niet en zegt: "lief van hem, maar er zijn een heleboel andere dingen die me wel stom maken, hij kent me niet in het echt dus heeft geen volledig plaatje van mij dus je kunt zijn complimenten niet in je zak steken." Maar ik weet dat dat iets is van mijzelf en spreek zoiets dan ook niet uit omdat ik Eiks woorden juist heel erg waardeer.

Pff, is het leven niet één grote paradox?

De link tussen hevige onzekerheid en depressie vind ik wel een logische, al geldt dat niet voor iedereen denk ik, maar het kan leiden tot depressie. En ja, ik ben lang depressief geweest en mijn onzekerheid speelde daar een grote rol in. Nu zou ik mezelf niet meer depressief noemen, gelukkig, maar mijn gevoel van eigenwaarde is nog wel wankel.

Rebell, Eik, Casaan en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Lees je de reacties wel, eik heeft nergens gezegd dat ze niet onzeker mag zijn, enkel dat hij zich afvraagt waarom ze onzeker is. Als jullie er steeds andere dingen in gaan lezen dan er werkelijk staat, dan blijven we bezig hè...

Lief dat je het voor hem opneemt. Maar het punt was dus dat de reactie van eik nergens over depressie ging. En dat hij zijn excuses aanbood heb ik ook gezien, maar daarna komt hij daar nog op terug en noemt hij het zelfs een domme reactie... ok, dus die excuses waren blijkbaar niet meer relevant.

Laten we er maar mee ophouden met zijn allen. Ik wilde iskra er vooral op wijzen dat zijn reacties zelfreflectie zijn en dat het dan nogal bot is om de reactie van een ander dom te noemen. Dat is gewoon niet netjes en nergens voor nodig.

Laatst bewerkt: 8 nov 2018
  11. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Weet je? Ik merk dat ik boos wordt terwijl ik jouw reactie lees. Hoezo lees ik de reacties niet? Hoezo moet iedereen met deze discussie ophouden? Omdat jij dat zegt? Ik denk dat de reacties gelijke tred houden met de draad van het report van Niandra. Wanneer ik dat mis heb zal ik gelijk mijn keutel intrekken, tot die tijd vind ik het report een fantastische gelegenheid om te spreken over depressie en onzekerheid. Alsook wat het met iemand doet of kan doen.
    Ik kom binnenkort met een inhoudelijke reactie. Tot die tijd blijf ik even offline denk ik. Kan ik tot rust komen.

12. Anunnaki

Mee eens maar dit gaat niet meer over depressie en onzekerheid.. Jullie zitten een beetje ruzie te maken over wat nou wel gepast is om te zeggen en wat niet. :confused:

Fenrir vindt dit leuk.
  13. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

Dat is zo herkenbaar. Zowel de angst voor afkeuring, alsook het feit dat een trip alles enorm kan uitvergroten en genadeloos blootlegt. Alles ligt onder een vergrootglas en dat kan enerzijds onprettig en angstig zijn, maar anderzijds ook een mogelijkheid bieden te ontleden waar het probleem precies vandaan komt en wat je er aan zou kunnen doen. Tijdens het dansen heb je jezelf een klein beetje bevrijd uit die angst. Ogen dicht en loslaten. Juist! Dans zoals jou dat goeddunkt. Dans omdat jij je daar goed bij voelt. Dans omdat jij de enige bent die dat op jouw manier doet, en je de wereld tekort zou doen als je het niet deed.

De beklemmende sfeer tussen jou en je man is voelbaar bij het lezen van je report. Erg sterk geschreven.

Waren deze gevoelens niet ook (deels) een uiting van een angst dát er ooit iets mis zou kunnen gaan tussen jullie? De angst om te verliezen wat er nu nog wel is? En het dus eigenlijk juist duidelijk maakt hoeveel hij van jou houdt?

NiandraLades vindt dit leuk.
  14. inExtase

inExtase Belezen gebruiker

Vind het heel mooi beschreven! Ook prachtig dat je zo los kan laten!
    Dat je niet per se je gevoel probeert te verbeteren maar het kunt zien en loslaten op dat moment.

NiandraLades vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...