LSD voor de eerste keer!!

hallotje

Bewuste gebruiker
Hi...

Ik heb al aardig wat ervaringen met diverse drugs soorten... Ik wil graag een keer lsd proberen met me vriendin.

Maar we hebben gewoon wat vragen:

Is het trippen net als bij paddo's? Of sterker ? of juist minder sterk ? Is er een manier om het effect te verminderen (vitamin c? ). Is het te adviseren om een deel van de trip buiten te doen? Word je niet gek ofzo?

Is het betrouwbaar om het op straat te kopen bij iemand die je niet kent? Word er veel gevaarlijke nep lsd in omloop gebracht ?

Nou ik hoop nog een boel tips te krijgen! We hebben er iig super veel zin in! Als we de lsd maar vinden :hearteyes:

Supervlieg

Wijs gebruiker
Mijn tip voor je eerste keer is

WEES VOORBEREID!

Dus zorg dat je betrouwbare LSD hebt, liefst getest, waarbij je weet hoeveel er daadwerkelijk op zit.

Daarnaast zou ik beginnen het in een vertrouwde omgeving te doen, en vooral met mensen die je compleet vertrouwd, waarbij je je goed voelt. Je kan gerust de buurt buiten verkennen, maar ga geen gekke dingen doen :grin:. Mijn ervaring met LSD is dat het buiten gewoon het leukst is. Vooral het idee een missie te hebben en een eigen avontuur beleven is geweldig. Maar doe het vooral stap voor stap en in een bekende omgeving. Dit kan frustraties voorkomen :smoke:

En vooral: neem je tijd. Zorg dat je geen tijdslimiet hebt of afspraken op dezelfde dag. Vermijdt confrontaties met de "normale wereld" (zoals een fysio die spontaan langskomt :mrgreen: ).

Ook moet je niet bang zijn voor wat er zou kunnen komen. Laat het lekker op je afkomen en neem desnoods wat minder om mee te beginnen, en als je denkt het aan te kunnen kun je altijd (niet te lang mee wachten natuurlijk) wat bijnemen. Maar probeer open te staan voor de dingen die gebeuren. Dit is in principe ook niet zo moeilijk want je weet wel dat je aan het trippen bent en dat het ook weer zo voorbij is. Dat fabeltje van het blijven hangen in een trip of mensen die van een brug afspringen gebeurt alleen bij extreme gevallen, mensen met aanleg voor een psychose die dan weer getriggered wordt door de LSD. Of in combinatie met bijvoorbeeld teveel alcohol (waar ik zelf nooit geen problemen mee gehad heb eerlijk gezegd).

Maargoed boven alles, geniet er gewoon van en er kan eigenlijk niks gebeuren :wink:

hallotje

Bewuste gebruiker
Bedankt man sietse!! Goede tips voor geruststelling :wink:...

Een goede rustige omgeving moet goed te regelen zijn en dat gaat ook wel goed komen... Vaak zeggen mensen dat je bij dit soort drugs iemand erbij moet hebben die nuchter is en evt. gerust kan stellen... Is dit niet echt nodig als je al vaak paddo's op hebt ? Is het veel heftiger of enigsinds vergelijkbaar?

Raak eigenlijk ook verdwaald met dat spul op? Ik heb al een paar keer gehad met paddo's dat ik dingen in me eigen buurt echt niet meer kende en ik echt met veel pijn en moeite me huisje terug kon vinden :P

In dat blijven hangen en zelfmoord plegen enzo geloof ik toch niet... Ik heb nooit dat ik me kut voel met drugs alleen maar super blij :).

Wat bedoel je precies met een missie eigenlijk?

azgaza

Badass junkie
Ik ga even al je vragen beantwoorden vraag voor vraag.

Lsd lijkt wel een beetje op paddo's qua werking. Het is moeilijk of zelfs onmogelijk om te zeggen welke van de twee sterker is. Lsd duurt veel langer en is over het algemeen iets visueler, met mooiere detailvollere visuals, en meer patronen in fellere kleuren, en dingen bewegen meer.
Verder vind ik het mentaal weer wat rustiger dan paddo's. Paddo's zijn vaak erg verwarrend en bij lsd valt dat eigenlijk heel erg mee.

Een deel van de trip naar buiten gaan is sowieso heel erg aan te raden; buiten trippen is heerlijk. Binnen ook wel. Het heeft allebei wel wat. Ik ga elke trip meestal naar buiten. Van lsd krijg je ook wat energie dus het rondlopen is dan erg prettig.

Er is niet echt gevaarlijke nep LSD. Er past onzettend weinig anders dan LSD op een zegeltje, dus als je zegels hebt, is de kans dat het vervuild is vrijwel nihil. Het is óf LSD, of het is gewoon een stukje papier. Er bestaat wel een (heeeel zeldzaam) stofje genaamd DOB dat ook op zegels past maar dat komt in nederland vrijwel niet voor.
Je hebt dus óf LSD, óf papier zonder LSD. Wel is het handig te testen als dat kan zodat je de sterkte weet. Een goede eerste trip is denk ik tussen de 50 en 150 ug. Als je eenmaal wat gewend bent is tussen de 150 en 300 ug goed (vind ik dan).
[/b]

hallotje

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je goede antwoord! Hier op dit forum ben ik echt al snel heel veel wijzer geworden over deze toch best wel gevaarlijke drugs. De regels die hier stonden voor eerst trip(s) klinken echt wel lekker... 1 regel waar ik nog niet aan voordoe is de 21 grens maar dat is nog maar een paar dagen.

Hier kan ik teminste wat mee en ik ga echt me best doen samen met me vriendin om het hele huis mooi en gezellig te maken voor trip. Ook heb ik in ieder geval een sitter geregelt... dat is een vriend die vaak bij me is maar niks gebruikt met hem kan ik goed lullen enzo en irriteer me nooit aan heb... (wat ik wel eens heb bij mensen als ik paddo's op heb). Ik denk wel beter is om nog even een paar weken te wachten zodat we goed kunnen bedenken wat we allemaal kunnen doen tijdens de heerlijke 12 uur. We staan er in ieder geval 100% achter en horen van veel mensen zoveel positieve ervaringen van deze drugs dat het ons zeker het proberen waard lijkt!

Ook de tips om niet de deur open te doen en GSM opnemen zijn denk ik erg handig!

Alleen vroeg ik me nog af of er manier of om de werking te verminderen. Bijvoorbeeld door veel dextro of vitamine c te nemen? En is het wel verstandig om er nuchter iemand bij te hebben? In de Beginners Regels staat van wel maar lees in het forum wel vaak tegenstrijdige dingen met nuchtere mensen bij je lsd trip...

Supervlieg

Wijs gebruiker
Bij mijn eerste keer ergerde ik me aan de nuchtere mensen. Die zijn vaak druk en vervelend, al helemaal als ze nog nooit getript hebben en dus geen idee hebben van wat je meemaakt. Maar als ze zich kunnen inleven in jouw situatie is het wel fijn zon iemand bij je te hebben. Zorg iig dat je in dat geval altijd naar ze luisterd want 9/10 keer zullen zij gelijk hebben, ook al lijkt het zo dom als wat :grin:

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik ben laatst zo stom geweest om een nuchter persoon langs te laten komen (een vriend) die ik niet voldoende geinformeerd had over wat hij vooral NIET moest doen... =/

Als je diegene goed inlicht dan is t wel veilig denk ik...

Trouwens, wat voor een zegels heb je, hoe sterk bedoel ik dan

azgaza

Badass junkie
Ik vind zelf nuchtere mensen erbij in een trip alleen goed als het er weinig zijn en ik ze heel goed ken. Met een hele groep trippers is leuker.

hallotje

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Ik vind zelf nuchtere mensen erbij in een trip alleen goed als het er weinig zijn en ik ze heel goed ken. Met een hele groep trippers is leuker.

Oke dan ga ik er zeker voor zorgen dat er geen nuchtere mensen bij me de buurt zijn!!

azgaza

Badass junkie
En je typte dat je nog moet bedenkenw at je allemaal wil gaan doen in die 12 uur.. ik zou zeggen laat je leiden door je trip. Ik zelf plan ook altijd heel veel, en daar komt dan uiteindelijk heel weinig van en eindigd het in hele andere dingen (maar wat ik echt wilde doen in de trip komt er meestal net wél van).
Aanraders zijn: buiten lopen, muziek luisteren, tekenen, sex hebben, tv kijken, gewoon in een kamer vage gesprekken, muziek luisteren en naar een vast punt in je beeld kijken en er is nog een hoop meer dat erg leuk is met LSD op.

Supervlieg

Wijs gebruiker
Inderdaad, ga op avontuur uit, lekker ongepland, laat je leiden door de LSD en je zal voor leuke verassingen komen te staan :mrgreen:

hallotje

Bewuste gebruiker
Ik vind het heerlijk om dingen te gaan doen met paddo's op... ik ben erg benieuwd of lsd net zo fijn is :hearteyes:

Supervlieg

Wijs gebruiker
Mijn ervaring is dat met LSD iets te doen hebben enorm prettig is. Nadeel is dan weer dat zodra je niets te doen hebt je eindeloos kan en blijft zoeken naar iets wat een onrustig chaotisch gevoel kan geven.

-spaceman-

Badass junkie
merci voor de antwoorden ook voor mij is dit erg helpvol aangezien mijn eerste keer lsd volgende week gaat plaats vinden :wave:

DreamWeaver

Badass junkie
-spaceman- zei:
merci voor de antwoorden ook voor mij is dit erg helpvol aangezien mijn eerste keer lsd volgende week gaat plaats vinden :wave:

Enjoy, waarde spacemeneer :)

Geniet ervan, het kan wel eens een memorabele gebeurtenis worden! :hearteyes:

Cato

Newbie
Ik ga het ook voor de eerste keer doen binnenkort. Voor ik het ga doen wil ik wel iets te weten komen over de psychische effecten:

In het verleden heeft andere drugs soms mindfuck/ een paranoide effect op mij gehad. Paddo's geeft me (meestal later in de trip) veel mindfuck, bij xtc is het afhankelijk van de setting en weed/hash geeft me per definitie mindfuck en een licht paranoide gevoel.

Heeft 1 van jullie gelijkwaardige ervaringen gehad?

Ik sta in principe open voor de trip, wil alleen niet bad gaan...!

azgaza

Badass junkie
Supervlieg zei:
Mijn ervaring is dat met LSD iets te doen hebben enorm prettig is. Nadeel is dan weer dat zodra je niets te doen hebt je eindeloos kan en blijft zoeken naar iets wat een onrustig chaotisch gevoel kan geven.

Klopt ja, als je met LSD niks doet en de plek waar je bent is niet optimaal dan krijg je het 'hetzoek' gevoel. Het gevoel dat wat je doet het niet is, maar dat je ook niet echt weet wat het nou wél is, en dat je het maar gaat zoeken.. en zodra je gaat zoeken heb je het weer.

Cato zei:
In het verleden heeft andere drugs soms mindfuck/ een paranoide effect op mij gehad. Paddo's geeft me (meestal later in de trip) veel mindfuck, bij xtc is het afhankelijk van de setting en weed/hash geeft me per definitie mindfuck en een licht paranoide gevoel.

Met mindfuck wordt meestal gewoon de invloed op de gedachtegang bedoelt. Paranoia staat hier verder los van, alle drugs veroorzake in principe dus een mindfuck, maar of je paranoI'de wordt hangt van jezelf af. Ik word bijvoorbeeld nooit paranoïde en ben ook echt nog nooit bad gegaan maar bij paddo's heb ik wel echt de meest absurde gedachtes gehad. LSD vind ik mentaal op sterke high wiet zonder sufheid lijken, je bent wel vaag, maar ook weer niet zóó vaag. Het zijn vooral hele mooie visuals.

Supervlieg

Wijs gebruiker
En paranoia wordt veroorzaakt door lang wakker zijn. Speed wil het nog wel eens versterken, maar als ik een nacht doorhaal zonder drugs word ik ook net zo vaag en para.

-spaceman-

Badass junkie
azgaza zei:
alle drugs veroorzake in principe dus een mindfuck, maar of je paranoI'de wordt hangt van jezelf af.

Sorry dat ik het zeg maar dat vind ik echt onzin... alle drugs geven je een mindfuck? Van xtc heb ik alles meer dan ooit op een rijtje... met paddo's heb ik zelden een mindfuck...

Mindfuck betekent gewoon het gevoel van, maar hoe kan dat nou.. of wat is daar aan de hand... en daar non-stop aan denken zodat je in een soort denk spiraal komt te zitten... dat noem ik een mindfuck

azgaza

Badass junkie
-spaceman- zei:
azgaza zei:
alle drugs veroorzake in principe dus een mindfuck, maar of je paranoI'de wordt hangt van jezelf af.

Sorry dat ik het zeg maar dat vind ik echt onzin... alle drugs geven je een mindfuck? Van xtc heb ik alles meer dan ooit op een rijtje... met paddo's heb ik zelden een mindfuck...

Mindfuck betekent gewoon het gevoel van, maar hoe kan dat nou.. of wat is daar aan de hand... en daar non-stop aan denken zodat je in een soort denk spiraal komt te zitten... dat noem ik een mindfuck

Mindfuck is meer gewoon dat er mentaal iets gebeurd. Er veranderd iets in je gedachtes. Of je dat nou positief of negatief opvat. Ik vind een rare gedachte loop, zoals ik met paddo's nog wel snel krijg, toch echt heel anders dan paranoia.

-spaceman-

Badass junkie
maar als je ''mind gefucked'' word is dat een negatieve omschrijving toch, iets waardoor je de weg kwijt raakt...

azgaza

Badass junkie
-spaceman- zei:
maar als je ''mind gefucked'' word is dat een negatieve omschrijving toch, iets waardoor je de weg kwijt raakt...

Ik heb het nooit persé als negatief gezien, meer gewoon de verandering in je gedachtes. Ik vind een 'negatieve mindfuck', wat jij dus gewoon mindfuck noemt meer een negatief gedachte loopje; valt onder ook onder mindfuck maar ik gebruik het begrip veel breder.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Nee de beste lsd zit op papier ongeacht dfe afbeelding ....

:wave:

6 uur is niets dat was een dosis van 50 mics of minsschien nog wel minder.

Stonie

azgaza

Badass junkie
6 uur is inderdaad kort voor een trip. Van sterke zegels zit ik al vaak tegen de 12 uur. De hofmanns die ik heb zijn wel heel goed, maar er zijn ook vellen met veel minder. De afbeelding zegt niks, of slechts een beetje. Vellen worden tenslotte vaker dan één keer gemaakt met dezelfde afbeelding, dus er zijn sterkere en mindere hofmanns.

Santatrip

Belezen gebruiker
Iemand nog meer ervaringen met de hofmanns? Heb ze namelijk thuis liggen maar nog niet geprobeerd...ben wel benieuwd, zodra ik de kans krijg zal ik zelf even n reportje typen maar doe nog ff tijdje rustig aan :P !

hallotje

Bewuste gebruiker
Afgelopen zaterdag heb ik het voor het eerst genomen!

Samen met me vriendin thuis op de bank... de dag daarna hadden we niks dus we hadden de tijd. Eerst een kwartje maar na een uur merkte ik weinig/niks... Toen maar een halfje en toen na 40 minuten voelde ik het wel goed. Later nog een kwartje...

Super leuke dingen gedaan en ontdekt. Het is het de leukste drugs die ik tot nu toe ooit gedaan heb. Vooral je vriendin der lichaam opnieuw ontdekken is super met de LSD op :grin:. Het is vet dat alles bewoog en heen en weer gingen. Geweldig visualitaties en heel beheersbaar.

Over een maandje ofzo gaan we het weer doen... Dan denk ik dat ik wel iets meer kan hebben.

Pikachu

Wijs gebruiker
Pas op hoor, begin maar gewoon met één, dat zal al een heel stuk harder gaan dan hem in partjes verdeelt te hebben

hallotje

Bewuste gebruiker
Ik was niet van plan om meer dan 1 in keer te gaan nemen :wink:... Het gevoel van LSD voelt zooooo vertrouwt :)

I LOVE LSD :hearteyes:

Flinter

Belezen gebruiker
Als je egt een tripper bent van de keiharde trip zou ik volgende keer voor de zekerheid een extra zegel meenemen :). Ook 1 tip voor je LSD trip neem een psygeltje mee :P (spiegetlje) dat is het meest psychische en zowat vetste wat je kan doen onder invloed van 1 zegel :grin:.

Flinter

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
hallotje zei:
Ik was niet van plan om meer dan 1 in keer te gaan nemen :wink:... Het gevoel van LSD voelt zooooo vertrouwt :)

We love lsd ....

We want your tripreport !!

Thanks Halotje ...

hallotje

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
hallotje zei:

We love lsd ....

We want your tripreport !!

Thanks Halotje ...

Jaja dat komt nog wel een keertje :wink:.... is mischien wel de moeite waard maar het was niet een speciale trip ofzo :-P

Bovenaan