LSD vraagjes

Hallo Allemaal,

Even een paar vragen:

Komt het volgende bij lsd gebruik voor?

1. Misselijk worden
2. Hoofdpijn
3. Spierpijn
4. Andere lichamelijke ongemakken.

Tevens gebruik ik wel eens XTC en MDMA. Hierbij zelf altijd het gevoeld te hebben dit actief mee te maken (niet verdoofd zoals bij alcohol of wiet). Hoe is dit bij LSD?

Ik heb twee opties voor tripsitters: 1 Pa 2 Vriend of beide. Wat adviseren jullie? Met beide zit het contact snor, voel me er op mijn gemak.

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
nee normaal krijg je al die dingens niet van of tijdens een lsd trip.
maar ik denk wel dat je soms hoofdpijn kunt hebben... als je een dikke mind fuck hebt :grin:

Debris

Bewuste gebruiker
1. Misselijk worden
Als je denkt dat je misselijk wordt wel.

2. Hoofdpijn
Als je denkt dat je hoofdpijn hebt wel.

3. Spierpijn
Misschien erna van 't strakstaan.

4. Andere lichamelijke ongemakken.
Niet zover ik ondervonden heb.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Misselijkheid heb ik alleen in het begin van de trip last van, daarna wel een raar gevoel van binnen, maar niet storend verder.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als ik LSD neem krijg ik vaak last van een aantal gewrichten. Mijn kaak zit vaak op slot, en mijn vingers knakken behoorlijk makkelijk. Met paddo's heb ik die dan weer niet.

tomz0r

Badass junkie
Je kan je lichamelijk raar voelen. Maar dat ligt dan aan je hersenen in plaats van aan je lichaam zoals bij xtc het geval is. LSD laat je hartslag ietsje stijgen maar doet verder lichamelijk niks.

Ik zou een vriend adviseren, ook al heb je een goede relatie met je vader. Het blijft toch een ouder van je en de band met een familielid is toch anders dan met een vriend, ook al heb je een goede relatie met elkaar. Een ouder heeft toch iets van een verzorgfunctie voor zijn kind. Daardoor denk ik dat je je minder ongemakkelijk zal voelen bij een vriend.

Veel plezier.

azgaza

Badass junkie
1. Misselijk worden Nooit gehad, geen van mijn vrienden ooit gehad.
2. Hoofdpijn Nooit gehad, je hoofd voelt overigens wel vreemd.
3. Spierpijn Nooit gehad in een trip.
4. Andere lichamelijke ongemakken. Nee totaal niet, da´s juist het fijne aan LSD, dat krijg ik er dus helemaal niet van.

En je maakt het heel bewust mee, wordt er iets allerter van want het heeft een licht stimulerende werking op je lichaam. Geheugen na de ervaring is vaak ook goed en duidelijk, alleen volgorde van dingen in de piek wil wel eens moeilijk zijn omdat tijd zo´n vaag concept wordt.
En over tripsitters.. tja dat is heel persoonlijk, kies iemand die het begrijpt, er vertsand van heeft en waarbij je je volledig veilig voelt.

Dan wordt het de vriend. Over het bewust meemaken, ik neem aan dat je je trip dan ook voor een zeer groot gedeelte zelf kunt sturen? Ik ben geestelijk vrij sterk vandaar ook de vraag, indien het niet lekker voelt zal ik graag willen dat ik mezelf rustig kan praten en er van kan laten genieten (ik schiet niet zo snel in paniek) maar dan moet ik het natuurlijk wel bewust meemaken.

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Crossfires zei:
Dan wordt het de vriend. Over het bewust meemaken, ik neem aan dat je je trip dan ook voor een zeer groot gedeelte zelf kunt sturen? Ik ben geestelijk vrij sterk vandaar ook de vraag, indien het niet lekker voelt zal ik graag willen dat ik mezelf rustig kan praten en er van kan laten genieten (ik schiet niet zo snel in paniek) maar dan moet ik het natuurlijk wel bewust meemaken.

Dat komt wel goed, LSD is niet persé zo'n achtbaanrit als paddo's oid. Zolang je rustig aan doet en je bewust blijft dat je tript is het erg comfortabel sowieso :)

Oh en op je vragen in de eerste post, geen van alle heb ik of mn vrienden last van.

azgaza

Badass junkie
Crossfires zei:

LSD is redelijk stuurbaar ja, met name beinvloedbaar door jezelf. Een trip positief draaien werkt vaak makkelijk door afleiding, en LSD is sowieso een vrij mentaal vriendelijke substantie, dus als je geestelijk sterk bent denk ik dat je het vooral heel leuk zou vinden.

Maar hoe helder voel je je? Niet verdoofd? Met alcohol op weet ik ook wat ik doe echter voel ik me dan wel verdoofd en niet helder van geest. Tegenover MDMA dat ik met gewoon anders voel maar wel helder in m'n hoofd.

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Crossfires zei:
Maar hoe helder voel je je? Niet verdoofd? Met alcohol op weet ik ook wat ik doe echter voel ik me dan wel verdoofd en niet helder van geest. Tegenover MDMA dat ik met gewoon anders voel maar wel helder in m'n hoofd.

Je voelt je juist energiek! lopen lukt bij een normale dosis erg goed in een rechte lijn. je bent alleen heel erg vergeetachtig en snel afgeleid eerder. Maar dat hangt ook van de dosis af :) :stoned:

Verder heb je het duidelijk tripgevoel in je hoofd natuurlijk :P

L

Lid 6909

Gast
Ik had de eerste twee uur van mijn acid trip eigenlijk niks door, toen ineens zat ik naar de grond te kijken en zag ik die soort van 'pulseren', vanaf toen kwamen uit alle hoeken de vetste fractals!

Super drug (L)

Inhale

Bewuste gebruiker
Ik was verschrikkelijk verbaast hoe helder LSD was. LSD is tot nu toe de enige drugs zonder "waas" erbij. zelfs mdma geeft een soort "waas". ik vind lsd de meest heldere drugs die ik heb geprobeerd.

tomz0r

Badass junkie
Inhale zei:
Ik was verschrikkelijk verbaast hoe helder LSD was. LSD is tot nu toe de enige drugs zonder "waas" erbij. zelfs mdma geeft een soort "waas". ik vind lsd de meest heldere drugs die ik heb geprobeerd.

Bij mij verschilt dat heel erg per trip. Soms heb ik het gevoel dat ik alles snap, en de slimste van de wereld ben. Maar soms voel ik me echt heel vaag, dan snap ik zelfs de stomste dingen niet.

Wacky

Badass junkie
Alles kan met lsd.

Zelf heb ik last van mijn schouder (muisarm). Normaal heb ik daar niet heel veel last van zolang ik er niets mee doe. Tijdens het trippen soms wel extreem veel.
Ken ook iemand die ooit een enkel gebroken heeft gehad, allang weer genezen, maar tijdens een trip lijkt hij soms weer gebroken.

Wirwar

Belezen gebruiker
Ja, heb ik ook.
Vroeger ongeveer een jaar terug 2 keer een klaplong gehad en als ik nu trip krijg ik altijd zo'n raar gevoel aan mijn longen.. alsof ik niet vrij meer kan ademen.
Ik weet natuurlijk dat het door de lsd komt dan, maar vind het wel een beetje irritant.
Krijg ook altijd een verstopt neus :confused:

cronos

Wijs gebruiker
raar getript zaterdag ,deze zomer had ik anderhalve zegel (maya)genomen,dan ging alles op een moment in een fast tempo(mensen gingen vlugger dan normaal,...)nu zaterdag anderhalve zegel(hoffman genomen)op een moment ging het deze keer in slow motion...vreemd,maar wel grappig

azgaza

Badass junkie
LSD werkt niet elke keer hetzelfde, ik heb trips gehad met vrijwel geen gedachtes en trips waar ik zo snel dacht dat ik mijn gedachtes fysiek niet meer uit kon spreken, verder heb ik geen wazige trips gehad maar wel trips waar ik het 'niet meer snapte' maar het ook niet 'hoefde te snappen' waardoor het alsnog chill was.

cronos

Wijs gebruiker
azgaza zei:
LSD werkt niet elke keer hetzelfde, ik heb trips gehad met vrijwel geen gedachtes en trips waar ik zo snel dacht dat ik mijn gedachtes fysiek niet meer uit kon spreken, verder heb ik geen wazige trips gehad maar wel trips waar ik het 'niet meer snapte' maar het ook niet 'hoefde te snappen' waardoor het alsnog chill was.

ik weet ongeveer wat je bedoeld hoor,maar het was best een verwarrende trip...ik zal eens proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.normaal nemen we steeds mayas...akkoord de trip was niet altijd hetzelfde,maar we hadden toch meestal het zelfde gevoel bij het nemen van 1 zegel:euforie,visuals,energiek zijn,...
nu deze zaterdag dus een hoffman genomen:we waren met 2 personen in een café(waar openlijk gepraat word over drugs,enfin om het kort te maken een vertrouwde omgeving),dus 1 zegel hoffman binnen dus,na een tijdje zeiden wij tegen elkaar...het is maar een licht tripje hoor(de werking duurde opvallend langer dan die mayas,bovendien smaakte de hoffman nogal zuurder dan de mayas)dus besloten we maar een halve zegel bij te nemen,dus in de café wat verder aan het praten met vrienden,opeens keken we naar elkaar en moesten we toch toegeven dat we redelijk goed aan het trippen waren,na een bepaalde urentijd van het trippen,was er een uitwerkingsperoide(dus we dachten dat de trip bijna gedaan was)en een tijdje later begint het heftigste moment van de trip(heel raar hoor,ligt dat nu aan het anderhalve zegeltje,die we later ingenomen hebben?(who knows)anyway het was wat verwarrend,maar het was gelukkig funny :grin:

J0rrit

Badass junkie
Andere stof ofzo? Ik had namelijk van een halve maya ook maar 6 uur durende trip, terwijl die wel hard was op de piek.

azgaza

Badass junkie
Maya's trip ik tussen de 10 en 16 uur van, komt na 30 minuten op. Komt heel erg overeen met de beschrijving van LSD, bovendien zijn mijn maya's getest :).
Ik zou zeggen laat die hofmanns testen, dat klinkt vreemder eigenlijk.

J0rrit

Badass junkie
azgaza zei:
Maya's trip ik tussen de 10 en 16 uur van, komt na 30 minuten op. Komt heel erg overeen met de beschrijving van LSD, bovendien zijn mijn maya's getest :).

Klopt misschien wel. Ik heb ze niet getest, maar weet zeker dat mijn bron niet liegt over de kwaliteit. Mijn mayas voelde ik na 10 min al, na 1 uur waren ze op de piek bijna.

azgaza

Badass junkie
J0rrit zei:
azgaza zei:

Klopt misschien wel. Ik heb ze niet getest, maar weet zeker dat mijn bron niet liegt over de kwaliteit. Mijn mayas voelde ik na 10 min al, na 1 uur waren ze op de piek bijna.

Ja dat heb ik dus bij alle zegels, piek is altijd al na 1 tot 1.5 uur bij mij, maar duurt vervolgens minstens 8 uur voor de comedown uberhaubt begint.

wodansman

Newbie
Hi,

Geen van de zogenoemde verschijnselen krijg ik echt last van (2x pas getript, eerste keer iets meer dan een kwart, 2e keer een halfje, ik weet dat dat nog kleine dosissen zijn maar toch).
Wat ik wel merk is dat mijn lichaam wat onrustiger aanvoelt, ik niet meteen echt een positie aan kan nemen waar ik echt lang in kan blijven liggen of zitten, maar dat verschilt wel kwa moment / fase van de trip. Misschien kan dat ook wel liggen aan hoe je omgeving is (was vrij druk en chaotisch, met meerdere personen die zelf ook veel rondliepen en geen vaste zit/ligplek hadden). Ik denk ook zoals iemand in bovengenoemde reactie stelde dat het er heel erg aan ligt of je dénkt dat je een van de verschijnselen hebt of krijgt. Voor de rest zou ik zelf persoonlijk liever met een goede vriend trippen, maar dat is een persoonlijk iets, en ik ken jouw relatie met je vader natuurlijk verder niet.

wodansman

Newbie
hydroxytryptamine zei:
Ja, heb ik ook.
Vroeger ongeveer een jaar terug 2 keer een klaplong gehad en als ik nu trip krijg ik altijd zo'n raar gevoel aan mijn longen.. alsof ik niet vrij meer kan ademen.
Ik weet natuurlijk dat het door de lsd komt dan, maar vind het wel een beetje irritant.
Krijg ook altijd een verstopt neus :confused:

kan een lichamelijk "trauma" zijn wat in je onderbewuste doorleeft so to speak.
misschien een idee (als je er echt last van hebt) om eens langs te gaan bij een alternatiev genezer die met apparaten de blokkades in energiestromen kan meten en opheffen (en ja, deze apparaten bestaan echt, zijn geen frankenstein hocuspocus nepdingen en werken echt :)

anders is het misschien echt een psychologisch iets (trauma, om het maar even een woord te geven, ook al klinkt dat misschien wat erger dan het hoeft te zijn) wat terugkeert als een soort herinnering tijdens het trippen

Wirwar

Belezen gebruiker
Ik kan er wel mee leven met dat gevoel tijdens het trippen hoor.. :wink:
Het is nou eenmaal zo en als ik niet trip doet het ook nog af en toe pijn, gaat waarschijnlijk nooit meer weg.
Ben er wel aan gewend ondertussen.

Bovenaan