Magic truffels

Siemen23

Experimenterende gebruiker
hey iedereen

Had vorige week weer een s wat truffels bestelt (30 g atlantisch), heb deze weekje laten drogen tussen wc papier (elke dag vervangen). Nu zag ik dat ze vandaag ineens wit zagen en heb ze in een baggy gestopt. Nu vroeg ik mij af of dit schimmel is en ze dus niet meer eetbaar zijn of dat het gewoon mycelium is? (Het zijn allemaal witte puntjes maar heel veel bij sommige stukjes, maar dus geen groen fso)

Siemen23

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Kwamen ze niet in een seal dan? Ik laat die van mij altijd in de seal zitten en leg ze in de koelkast. Dan blijven ze maanden goed.

Ik weet het niet zeker of die van jou nu niet goed meer zijn, maar ik zou het niet vertrouwen als mijn truffels er anders uit zouden zien dan normaal.

Siemen23

Het zijn er wel maar een paar die wat wit zijn

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    136,1 KB · Weergaven: 2.961

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zou het zelf niet vertrouwen. Eigen risico als je ze nog gaat nemen.

Volgende keer zou ik ze lekker in de seal laten (als ze daar in komen) en dan onder in de koelkast. Kun je ze maanden goed bewaren.

Hoe ruiken ze trouwens?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vraag even bij de smartshop na of dit ok is? En waarom uit de seal halen zoals mindless al zegt? Ze worden altijd zo mooi vacuüm gesealed aangeleverd, dan kun je ze lang bewaren in de koelkast.

Siemen23

Ivm met ouders is dit wat moeilijk, maar van geur hebben ze nog steeds de lekkere aardachtig notengeur.

Bovenaan