Wat een stomme reactie... Twee drugs combineren die je serotonine leegtrekken is wel gewoon heel stom en gevaarlijk. En de een is daar gevoeliger voor dan de ander, dus dat jij of de vrienden van TS het doen zegt niet dat het risicoloos is voor TS.
Het is niet levensbedreigend an sich, tenzij er troep in je 3mmc of mdma zit. Laten testen dus. Het probleem is vooral dat de effecten erger zijn dan anders, en je soms zelfs heel andere effecten gaat merken met combineren. Je kan meer dorst krijgen, waardoor je bijvoorbeeld nog meer water gaat drinken. Te veel water is wel levensbedreigend. Belangrijk dat er iemand op je let dus.
Verder is het wel gewoon onverstandig en een beetje zonde van je ervaring... Beiden middelen werken op je serotonine receptoren en mdma is zelfs een serotonine "slurper". Van 3mmc is de werking nog niet goed onderzocht, dus dit zou ook zomaar een slurpert kunnen zijn. Dit vergroot de kans dat je het serotonine sydroom krijgt, en zoals je zegt: ja, daar moet je zeker bang voor zijn. Zelfs als er niet direct ernstige gevolgen optreden, is er nog een risico dat dit na een volgend gebruik wel gebeurt. Je beschadigt je hersens langdurig. En ja, er zijn al veul mensen jou voorgegaan die mdma en 3mmc hebben misbruikt zonder langdurige problemen, maar deze mensen hadden toen een stuk minder informatie dan wij nu. Jouw eigen verantwoordelijkheid hoe je met die info omgaat uiteraard.
Ook werken beiden drugs op dezelfde manier, en door toleratie zul je van het ene middel niet of weinig merken nadat je het andere middel al hebt gebruikt. En daarmee bedoel ik vooral de positieve effecten zoals euforie e.d. Je gaat er heus wel strakker van staan, als dat je doel is, maar het doet wel af aan de algehele ervaring imo.
Al met al een kutidee dus, zonde van je ervaring, je geld, je receptoren en de effecten zullen er niet op vooruit gaan. Maar, zelf weten!
Overigens is deze vraag al heul vaak gesteld, dus als je meer wil lezen:
Hallo, Ik ben vrij nieuw wat betreft het gebruik van drugs. Ik heb al eens XTC gedaan een aantal maanden terug. Nu wil ik volgende maand weer XTC doen maar volgende week misschien ook 3-mmc. Mijn vraag is, put de 3-mmc ook je serotonine voorraad uit waardoor de XTC minder leuk zal zijn volgende...
drugsforum.nl
Hoi hoi, Volgend weekend heb ik een technofeestje. Nou ben ik redelijk nieuw in het gebruiken van drugs en wil ik wel echt voorzichtig doen. De eerste keer dat ik XTC gebruikte was op een soortgelijk feestje, zo'n vier maanden geleden. Ik heb toen op één kwartje de hele nacht doorgehaald. De...
drugsforum.nl
Ik ga aankomend weekend naar een techno feest waar ik graag xtc wil gaan gebruiken om deze reden heb ik bewust 4 maand niks gebruikt. Alleen heb ik vorige week een blunder gemaakt aangezien ik in een dronken bui op een feest 2/3 sleutel puntjes 4-mmc heb gebruikt, ik vermoed 80mg :shrugman...
drugsforum.nl
Ik ben van plan aankomend weekend op een zaterdag voor het eerst Miauw te gebruiken. Nu gaan we die zondag erna op dat festival XTC gebruiken. Wat zijn de gevaren hiervan? Waar moet ik rekening mee houden? Raad je het af?
drugsforum.nl
Ik heb interesse in 4-mmc. Maar het probleem is dat dit blijkbaar een kruistolerantie heeft met xtc. Wat betekent, dat als ik het XTC-gevoel wil behouden, slechts 1x in de 3 maanden 4-mmc of xtc mag doen. Nu neem ik enkel 1x om de 3 maanden XTC/MDMA en heb telkens het goede love-gevoel, dit wil...
drugsforum.nl
Beste Psychonauten, Komende Pasen heb ik een festival gepland staan. Echter heb ik een maand geleden(04-03-2023) XTC gehad, tekort geleden dus om weer drugs te nemen die op serotonine werken... Daarom zoek ik leuke drugs voor op een festival. Zelf zat ik te denken aan GHB, speed of 3MMC. Maar...
drugsforum.nl