Mdma en 3mmc combineren

Hallo! Ik ga binnenkort met paar vrienden xtc doen, ik ben wel al bekend met xtc heb het nu al 2 keer gedaan en de stof miauw (3 mmc). Alleen ben ik niet bekend met het combineren van de twee stoffen heb er wel veel over gelezen want ik vind het wel fijn als ik al wat van de stoffen afweer voor dat ik ze ga gebruiken, er staat vaak dat het word afgeraden.

alleen toch ben ik wel benieuwd aangezien vrienden van mij het ook vaker doen en bij hun gaat het vaak ook goed, alleen is het combineren levensbedreigend want ik ben niet echt bang voor de mentale problemen op lange termijn ( al weet ik dat misschien wel moet zijn) alleen heb daar nooit echt last van gehad en stel ik ga ze krijgen heb ik wel genoeg info om der goed mee om te kunnen gaan alleen ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat het met je doet op het moment zelf is het namelijk nu echt zo gevaarlijk als mensen zeggen dat het is of kan het wel voor een keertje ?
Ik hoor er graag over

Levensgenieter23

Experimenterende gebruiker
Achja, zoveel wordt afgeraden en is slecht voor je. Het is verstandiger om niet te combineren, maar het gebeurd toch wel. Zorg er alleen voor dat je verstandig gebruikt en niet te veel in 1x. Ik combineer de 2 ook wel eens, want vind 3mmc relaxter om mee te beginnen. naar mijn ervaring is beginnen met 3mmc beter, zodra je de xtc neemt overheerst dat alles. Dan heeft het ook niet veel nut meer om 3mmc te nemen.

Achja, zoveel wordt afgeraden en is slecht voor je. Het is verstandiger om niet te combineren, maar het gebeurd toch wel. Zorg er alleen voor dat je verstandig gebruikt en niet te veel in 1x. Ik combineer de 2 ook wel eens, want vind 3mmc relaxter om mee te beginnen. naar mijn ervaring is beginnen met 3mmc beter, zodra je de xtc neemt overheerst dat alles. Dan heeft het ook niet veel nut meer om 3mmc te nemen.
Oooh oke, ik heb vaak ook last van cravings ik weet niet of jij daar ook veel last van hebt, maar verdwijnen die dan nadat je de xtc hebt gebruikt ?

ljuv

DF-koningin
Achja, zoveel wordt afgeraden en is slecht voor je.
Wat een stomme reactie... Twee drugs combineren die je serotonine leegtrekken is wel gewoon heel stom en gevaarlijk. En de een is daar gevoeliger voor dan de ander, dus dat jij of de vrienden van TS het doen zegt niet dat het risicoloos is voor TS.

alleen is het combineren levensbedreigend
Het is niet levensbedreigend an sich, tenzij er troep in je 3mmc of mdma zit. Laten testen dus. Het probleem is vooral dat de effecten erger zijn dan anders, en je soms zelfs heel andere effecten gaat merken met combineren. Je kan meer dorst krijgen, waardoor je bijvoorbeeld nog meer water gaat drinken. Te veel water is wel levensbedreigend. Belangrijk dat er iemand op je let dus.

Verder is het wel gewoon onverstandig en een beetje zonde van je ervaring... Beiden middelen werken op je serotonine receptoren en mdma is zelfs een serotonine "slurper". Van 3mmc is de werking nog niet goed onderzocht, dus dit zou ook zomaar een slurpert kunnen zijn. Dit vergroot de kans dat je het serotonine sydroom krijgt, en zoals je zegt: ja, daar moet je zeker bang voor zijn. Zelfs als er niet direct ernstige gevolgen optreden, is er nog een risico dat dit na een volgend gebruik wel gebeurt. Je beschadigt je hersens langdurig. En ja, er zijn al veul mensen jou voorgegaan die mdma en 3mmc hebben misbruikt zonder langdurige problemen, maar deze mensen hadden toen een stuk minder informatie dan wij nu. Jouw eigen verantwoordelijkheid hoe je met die info omgaat uiteraard.
Ook werken beiden drugs op vergelijkbare manier, en door (kruis)toleratie zul je van het ene middel niet of weinig merken nadat je het andere middel al hebt gebruikt. En daarmee bedoel ik vooral de positieve effecten zoals euforie e.d. Je gaat er heus wel strakker van staan, als dat je doel is, maar het doet wel af aan de algehele ervaring imo.

Al met al een kutidee dus, zonde van je ervaring, je geld, je receptoren en de effecten zullen er niet op vooruit gaan. Maar, zelf weten!

Overigens is deze vraag al heul vaak gesteld, dus als je meer wil lezen:

Laatst bewerkt:
Wat een stomme reactie... Twee drugs combineren die je serotonine leegtrekken is wel gewoon heel stom en gevaarlijk. En de een is daar gevoeliger voor dan de ander, dus dat jij of de vrienden van TS het doen zegt niet dat het risicoloos is voor TS.

Het is niet levensbedreigend an sich, tenzij er troep in je 3mmc of mdma zit. Laten testen dus. Het probleem is vooral dat de effecten erger zijn dan anders, en je soms zelfs heel andere effecten gaat merken met combineren. Je kan meer dorst krijgen, waardoor je bijvoorbeeld nog meer water gaat drinken. Te veel water is wel levensbedreigend. Belangrijk dat er iemand op je let dus.

Verder is het wel gewoon onverstandig en een beetje zonde van je ervaring... Beiden middelen werken op je serotonine receptoren en mdma is zelfs een serotonine "slurper". Van 3mmc is de werking nog niet goed onderzocht, dus dit zou ook zomaar een slurpert kunnen zijn. Dit vergroot de kans dat je het serotonine sydroom krijgt, en zoals je zegt: ja, daar moet je zeker bang voor zijn. Zelfs als er niet direct ernstige gevolgen optreden, is er nog een risico dat dit na een volgend gebruik wel gebeurt. Je beschadigt je hersens langdurig. En ja, er zijn al veul mensen jou voorgegaan die mdma en 3mmc hebben misbruikt zonder langdurige problemen, maar deze mensen hadden toen een stuk minder informatie dan wij nu. Jouw eigen verantwoordelijkheid hoe je met die info omgaat uiteraard.
Ook werken beiden drugs op dezelfde manier, en door toleratie zul je van het ene middel niet of weinig merken nadat je het andere middel al hebt gebruikt. En daarmee bedoel ik vooral de positieve effecten zoals euforie e.d. Je gaat er heus wel strakker van staan, als dat je doel is, maar het doet wel af aan de algehele ervaring imo.

Al met al een kutidee dus, zonde van je ervaring, je geld, je receptoren en de effecten zullen er niet op vooruit gaan. Maar, zelf weten!

Overigens is deze vraag al heul vaak gesteld, dus als je meer wil lezen:

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik weet dat er al veel vragen zijn over xtc en miauw alleen niet veel antwoorden op het combineren der van vandaar de vraag, ik had inderdaad al veel gelezen over een serotonine syndroom en dat dat levensgevaarlijk kan zijn daarom, leek het me in de eerste instantie ook niet zo’n goed idee. Alleen dat ontstaat toch pas als je het vaker gaat gebruiken als in echt vaak vaak, dus kan een keertje de twee combineren echt zo veel kwaad of is dit een beetje te risico vol hoe dan ook dankjewel voor de reactie en de daarbij horende info !!

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Heel erg bedankt voor je reactie! Ik weet dat er al veel vragen zijn over xtc en miauw alleen niet veel antwoorden op het combineren der van vandaar de vraag, ik had inderdaad al veel gelezen over een serotonine syndroom en dat dat levensgevaarlijk kan zijn daarom, leek het me in de eerste instantie ook niet zo’n goed idee. Alleen dat ontstaat toch pas als je het vaker gaat gebruiken als in echt vaak vaak, dus kan een keertje de twee combineren echt zo veel kwaad of is dit een beetje te risico vol hoe dan ook dankjewel voor de reactie en de daarbij horende info !!
Mja het risico is niet echt heel goed in te schatten om een paar reden...
Zoals ik al zei, velen zijn je al voorgegaan en er goed vanaf gekomen. Dat kan dus ook gewoon. Al geven van deze groep ook enorm veel mensen aan dat mdma echt voor hun verpest is: het gewenste effect is nooit meer teruggekomen.
Als het goed is heb je inmiddels ook gelezen dat bepaalde medicatie echt levensgevaarlijl kunnen zijn: MAO remmers en SSRI's (antidepressiva). Mocht jij of je omgeving medicatie slikken, check de wisselwerking dan ECHT goed een paar dagen voor je wil gebruiken. Maar daarnaast is zelfs het serotonine syndroom meestal niet levensbedreigend. Wel doet het gewoon echt veel met je koppie, en das uiteraard best zonde. Denk bv aan moeilijker op woorden komen, geheugenverlies, slechte concentratie. Klinkt misschien niet direct heel heftig, maar ik zou er niet aan moeten denken persoonlijk.
Daarnaast werkt het enorm verschillend per persoon. Waar de een pas na heel erg veel misbruik "echt" last hoeft krijgen, kan dat voor de ander al gebeuren bij een enkele keer een normale dosering. Kan dus best zijn dat het voor jou veeeeel heftiger is dan voor je vrienden.
Daarnaast zijn 3mmc en 4mmc gewoon nog veel minder goed onderzocht... De echte risico's en langdurige effecten kunnen dus niet echt gegeven worden. Maar de gegevens die er tot nu toe zijn zijn niet mild. Ook zonder combigebruik lijken 3mmc en 4mmc behoorlijk neurotoxisch te zijn en permanente schade aanrichten. Dit komt ook door die enorme cravings die je noemt: men neemt gewoon (veeeeeeee) te veel. En het is ook behoorlijk verslavend erdoor.

Mn eerlijke antwoord zou zijn: Nee, waarschijnlijk ga je niet meteen de pijp uit van 1 of 2 keer deze combinatie. Maar het kan wel heel vervelend voor je aflopen, dus waarom zou je het risico nemen? Ook kan het je drugsgebruik in de toekomst compleet verpesten... Is dat het je waard?
Ik was er zelf tot een jaar of 3 terug ook niet zo pinter op, ik gebruikte gewoon wanneer ik gebruikte en wat er dan ook op tafel lag. Maar ergens in een helder moment bedacht ik me, ik wil de mdma magie niet kwijt. Dus nu beperk is de risico's daarop en die voor mn gezondheid zo veel mogelijk😊

Oja - en jij bedankt voor je vraag! Verstandig dat je hier eerst zelf wat research naar doet ipv volledig op de ervaringen van je vrienden te vertrouwen.

Bovenaan