Shit psychedelibee...jij bent een stuk intelligenter dan ik denk ik want ik snap niet helemaal hoe ik je reactie moet interpreteren. Zou je dat misschien iets eenvoudiger kunnen formuleren want ik heb zwaar het gevoel dat jij er veel verstand van hebt. Sorry voor deze kneuzige vraag.
Ik zal het even anders proberen te verwoorden/uitleggen. Voor vrijwel elke drug geldt dat deze in een bepaalde zoutvorm komt en dat de drug daardoor nooit 100% puur kan zijn. Het pure deel daarvan heeft echter wel een naam en dat noemen we de base (daar komt ook de naam basecoke vandaan bijvoorbeeld). De verdere uitleg hiervan en hoe je dat kan berekenen heb ik ooit eens een topic over geschreven, maar dat wordt vrij ingewikkeld dus die zal ik je voor nu besparen.
Voor MDMA geldt dus dat deze maximaal 84% puur kan zijn, of anders gezegd dat MDMA maximaal 84% base kan bevatten. Nu is het echter zo dat wanneer je met drugs naar het testcentrum gaat en je de uitslag krijgt, je deze altijd in de base krijgt. Lever je MDMA kristallen in dan krijg je bijvoorbeeld te horen dat deze 80% base zijn. Lever je een pil in dan krijg je bijvoorbeeld te horen dat deze 200mg base bevat.
Wanneer je MDMA kristallen hebt en hiervan dezelfde dosering als in een pil wilt nemen, zul je dit dus altijd moeten omrekenen. Want 100mg MDMA kristallen a 84%, zijn in werkelijkheid vergelijkbaar met pillen waar een dosering van 84mg in zit. Neem je normaal altijd pillen met een dosering van 100mg, dan heb je met MDMA kristallen dus 100/0.84 = 119mg MDMA kristallen nodig.
Ik hoop dat het zo wellicht iets duidelijker is geworden.
Wat betreft de 1 a 1.5mg per kg regel, is niet helemaal bekend of deze gaat om 1 a 1.5mg MDMA base of 1 a 1.5mg MDMA kristal. Maar aangezien de meesten altijd met doseringen van pillen werken is het gebruikelijker om met 1 a 1.5mg MDMA base te rekenen. Uiteraard doseer je lager als je met 1 a 1.5mg MDMA kristal zou rekenen. En lager doseren is natuurlijk altijd beter voor je lichaam en geest, maar aangezien er zoveel mensen met de iets hogere dosering rekenen zit je dan waarschijnlijk nog steeds wel aan de meer veilige kant qua dosering.