MDMA

Heanne71

Newbie
Hallo ik ben nieuw op het forum. Heb een vraag ik hoop dat het geen probleem is dat ik die hier stel. Ik kan via een dealer aan pure mdma komen, Modknip

En wat is een goede dosis om mee te starten? Ik wil mdma proberen omdat ik alleen het love gevoel van xtc wil, het speedy hoeft niet zo nodig. Daarom wil ik overstappen op pure mdma.

MeejheM

Badass junkie
mdma en xtc hoort hetzelfde te zijn, mdma als werkzame stof en xtc als straatnaam voor de pilvorm.

xtc tabletten zouden geen andere werkzame stoffen moeten bevatten, maar soms stoppen ze er andere troep in.

verder noemen we hier liever geen prijzen, maar je hebt 5000mg als je die 5 afneemt, dat is vergelijkbaar met 35 pillen ongeveer.

mdma is niet altijd zuiver, en pillen varieren ook in sterkte. laten testen is dus aan te bevelen.

een goede dosis om te beginnen is je gewicht in milligrammen, en dan 1 keer innemen en niet bijpakken.

combinaties met alcohol of andere drugs moet je het risico zelf maar van inschatten. er is genoeg te lezen hier. welkom op het forum.

Wacky

Badass junkie
Inderdaad, in XTC zit bijna nooit iets anders dan MDMA en inactieve bindmiddelen/kleurstoffen. Toch zegt iedereen verschil te merken en een meer speedy effect van pillen te hebben.

Bij MDMA merken velen echter ook verschil. (ik niet want ik ben onverantwoord en combineer het met speed en alcohol) MDMA kan varieren van kristal helder kleurloos/wit tot bijna zwart. Donkerder gekleurde MDMA geeft dan een meer speedy effect. Dit lijkt mij dan ook gelijk een mogelijke verklaring voor het meer speedy effect van de pillen. Ze zullen daar wel niet de mooiste MDMA voor gebruiken.

Een andere verklaring is denk ik de dosering. Met MDMA zijn de meesten een beetje voorzichtig met doseren en nemen eventueel niet de hele dosis in 1 keer maar meer verspreid. Met pillen nemen ze een groter dosis in 1 keer. Mede ook omdat een pil van bijvoorbeeld 150mg overeenkomt met 200mg mdma kristal. (kristallen zijn 70-74% zuiver gewoonlijk en de test uitslag voor pillen is zover ik weet puur de MDMA zelf, zonder het zout dat er aan gebonden zit)

De kleur van de MDMA zegt niet heel veel over de zuiverheid, ook donker gekleurde test gewoonlijk boven de 70%. Op dit moment is er MDMA in overvloed en is zowel bij pillen als bij MDMA de kans dat ze je iets anders aansmeren of dat het vermengd is minimaal. Ik zou alleen mijn verdenkingen hebben als de MDMA poeder is ipv kristallen.

Narayani

Bewuste gebruiker
Het belangrijkste is wel gezegd denk ik, wat ik nog mee kan geven als tip, zeker als het om zo'n hoeveelheid gaat, is neem even de moeite om een redelijk nauwkeurig weegschaaltje te lenen of aan te schaffen. Ze hoeven niet duur te zijn (die van mij kreeg ik zelfs gratis bij een bestelling bij de smartshop). Dan kan je je dosis netjes afwegen en ja dat maakt zeker verschil voor je ervaring. Veel mensen denken dat MDMA 'rustiger' is omdat ze eyeballen (zomaar op het oog inschatten hoeveel je neemt). Dat kán het risico met zich meenemen dat je te veel neemt, maar nog vaker volgens mij gebeurt het dat je wat lager doseert omdat het lastig in te schatten is. Je afgewogen dosis kan je in capsules stoppen om mee te nemen (ook eenvoudig aan te schaffen en niet duur) of in een vloeitje doen (kost je bijna niks).

Heanne71 zei:
Ik vind dat persoonlijk duur aangezien ik minder betaal voor een xtc. Is dit een normale prijs?

Ik neem aan dat je met 'een xtc' bedoelt 1 xtc-pil. Maar een gram MDMA daar doe je (hopelijk) wel wat meer feestjes mee. Laat je het wel even testen? :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat xtc meer speedy zou zijn als mdma kristallen is echt onzin, zolang je dezelfde dosering van beiden neemt is het effect gewoon hetzelfde. Je moet beiden dan wel laten testen, anders kun je geen doseringen vergelijken. Van pillen krijg je de uitslag in aantal mg base en van poeders krijg je die in percentage base.

Ik denk dat mensen xtc vaak speedy ervaren omdat pillen tegenwoordig zo sterk zijn en velen dus veel meer mdma binnen krijgen wanneer ze aan de pillen zitten dan wanneer ze voorzichtig mdma kristallen doseren.

Heanne71

Newbie
Bedankt voor de uitleg, de xtc pillen die ik tot nu heb gebruikt waren 200mg en neem altijd een halve. Ik hou van het love gevoel, en dat steeds willen dansen hoeft voor mij niet zo nodig. Vandaar dat ik hoopte dat mdma alleen het love gevoel zou geven. Als dat niet zo is dan heeft het geen zin om dat te gaan kopen. Vind het ook zo veel wat ik in ene moet afnemen, daar doe ik 10 jaar mee.

Wacky

Badass junkie
Heb je verder geen vrienden die het ook wel eens doen ?
Dan zou je misschien eerst eens een keer kunnen proberen hoe het is met spul van iemand anders voor je zoveel koopt. Of je zou het samen kunnen kopen :)

Je kunt ook als je nog van die 100mg pillen hebt eens proberen de volgende keer te beginnen met een derde of een vierde ipv een halve en dan eventueel elk uur een 8e erbij pakken. (maximaal tot je de hele pil op hebt)
(en dat is voor mij al een belangrijke reden om mdma te doen ipv pillen, niet zon gehannes om te doseren)

Er veel bij blowen helpt ook om de energie een beetje onder controle te houden :)

Heanne71

Newbie
Blowen gaat hem niet worden, ik kan niet tegen dat rook in mijn keel.
Ik ga een xtc pil in stukjes verdelen en dan steeds wat nemen tot ik uiteindelijk een halve heb.

Thx voor de adviezen.

mikoz

Bewuste gebruiker
onder invloed van mdma voel ik de rook niet prikken in mn keel, maar voel ik elke hijs een super fijne 'body-rush' :)

MeejheM

Badass junkie
Heanne71 zei:
Blowen gaat hem niet worden, ik kan niet tegen dat rook in mijn keel.
Ik ga een xtc pil in stukjes verdelen en dan steeds wat nemen tot ik uiteindelijk een halve heb.

Thx voor de adviezen.

das 1 maal verdelen, mocht je het nog afvragen...

laat je ze wel even testen, je wilt rond de 100mg uitkomen, dus een 200mg pil een keer breken.

Bovenaan