Medicatie vr speedmisbruik

CrazyOnSpeed

Belezen gebruiker
Hallo ik ben echt dankzij dit forum gaan denken over stoppen met pep. Dank jullie met goede raad !! Nu wou ik vragen of ik hier medicatie vr moet hebben want ik voelde gisteren zelf niks en had toch 1g gebruikt toen en ik voelde me zelfs amper wakker worden, en ik blijf me enorm wazig voelen. En ik ga nu gewoon vr 3maanden stoppen om te beginnen want ik ga anders altijd last daar mee hebben. Want denken julli ? Grtz

Laatst bewerkt:

Danny0531

Belezen gebruiker
Medicatie voor stoppen met pep nee je moet gewoon stoppen. Lekker bijslapen gezond eten sporten en dan kom je ervanzelf weer bovenop. Weet niet hoelang je al een verslaving hebt en hoevaak en hoeveel je normaal gebruikt. Maar hoelanger je verslaving hoe langer het herstel duurt.

CrazyOnSpeed

Belezen gebruiker
Medicatie voor stoppen met pep nee je moet gewoon stoppen. Lekker bijslapen gezond eten sporten en dan kom je ervanzelf weer bovenop. Weet niet hoelang je al een verslaving hebt en hoevaak en hoeveel je normaal gebruikt. Maar hoelanger je verslaving hoe langer het herstel duurt.
Ja ik dacht het al bedankt voor de tips , ik gebruikt van mijn 15de en ik ben nu 31 jaar de laatste 2 jaar dagelijks gebruik

Syl

Badass junkie
Ja ik dacht het al bedankt voor de tips , ik gebruikt van mijn 15de en ik ben nu 31 jaar de laatste 2 jaar dagelijks gebruik

Mijn huisarts heeft mij toen ik echt net begonnen was met afkicken oxazepam gegeven(10 mg).
Dit om overdag minder onrustig te voelen en constant bezig te zijn met het score van de speed.
Dit heeft mij echt wel geholpen want de onrust werd stuk minder erdoor.
Ben wel al vrij snel gestopt ermee omdat je er erg moe en sloom van word en dat overdag.
Maar in de beginfase is het wel een aanrader!!.
En ja ook aan oxazepam kun je verslaafd raken.
Maar iemand die speed gewend is word met afkicken al geconfronteerd met een enorme zware vermoeidheid.
De oxazepam doet daar dan nog schepje bovenop.
Dat is niet waar je happy van word dus zodra onrust in je hoofd afneemt ben je ook blij als je er mee kunt stoppen geloof mij.

CrazyOnSpeed

Belezen gebruiker
Mijn huisarts heeft mij toen ik echt net begonnen was met afkicken oxazepam gegeven(10 mg).
Dit om overdag minder onrustig te voelen en constant bezig te zijn met het score van de speed.
Dit heeft mij echt wel geholpen want de onrust werd stuk minder erdoor.
Ben wel al vrij snel gestopt ermee omdat je er erg moe en sloom van word en dat overdag.
Maar in de beginfase is het wel een aanrader!!.
En ja ook aan oxazepam kun je verslaafd raken.
Maar iemand die speed gewend is word met afkicken al geconfronteerd met een enorme zware vermoeidheid.
De oxazepam doet daar dan nog schepje bovenop.
Dat is niet waar je happy van word dus zodra onrust in je hoofd afneemt ben je ook blij als je er mee kunt stoppen geloof mij.
OKe dit is ook goed om te weten want ik had zelf al zoiets in gedachten , maar goed dat ik hier vragen kan stellen , dank je.
Ik hoop dat alles met jou ook in orde komt , veel sterkte !

inner_search

Badass junkie
Dit zou ik je dan weer afraden..
Het zal helpen , maar voor mij veel verslavender dan speed zelf.

Mij traject van stoppen met degelijks gebruik was eigelijk.
2 weken thuis van werk om goed bij te slapen , eten en drinken.
Na die 2 weken terug gaan werken en zo veel mogelijk je zinnen verzetten achter werk met , trainen nzo..
Eigelijk alles behalve in de zetel hangen en nix doen.

Ik heb het nog zeer moeilijk met niet gebruiken (in het weekend dan) en dat gaat dan over 2/3 lijntjes op vrijdag.
Maar ik de week gebruik ik nooit meer !

En moest je er dan toch vanaf zijn , waarom maar 3 maand , om dan die gewonnen 3 maand zomaar de vuilbak in te gooien ?

CrazyOnSpeed

Belezen gebruiker
Dit zou ik je dan weer afraden..
Het zal helpen , maar voor mij veel verslavender dan speed zelf.

Mij traject van stoppen met degelijks gebruik was eigelijk.
2 weken thuis van werk om goed bij te slapen , eten en drinken.
Na die 2 weken terug gaan werken en zo veel mogelijk je zinnen verzetten achter werk met , trainen nzo..
Eigelijk alles behalve in de zetel hangen en nix doen.

Ik heb het nog zeer moeilijk met niet gebruiken (in het weekend dan) en dat gaat dan over 2/3 lijntjes op vrijdag.
Maar ik de week gebruik ik nooit meer !

En moest je er dan toch vanaf zijn , waarom maar 3 maand , om dan die gewonnen 3 maand zomaar de vuilbak in te gooien ?
oke...ik ben niet bij de dokter geweest ik voelde me te vermoeid . maar dan ga ik het zonder verder proberen.
Bedankt voor tips en die 3 maand had ik in gedachten dat ik zeker zolang zou volhouden.

Ik heb ook moeite om nu veel te zeggen , gewoon omdat het lijkt alsof ik wegval ofzo.

Gr

inner_search

Badass junkie
oke...ik ben niet bij de dokter geweest ik voelde me te vermoeid . maar dan ga ik het zonder verder proberen.
Bedankt voor tips en die 3 maand had ik in gedachten dat ik zeker zolang zou volhouden.

Ik heb ook moeite om nu veel te zeggen , gewoon omdat het lijkt alsof ik wegval ofzo.

Gr
Gewoon je eige ding doen de eerste weken man , als je niet wil praten tegen anderen er over , schijf je vevoelens even op zodat je ze niet vergeet , en je er achteraf over kan praten.
Want praten helpt echt enorm hard !
Wat ik van men therapeute opgestoken heb en echt werkt om minder te nemen is ,
Film jezelf de dag dat je in je afkick zit.
Ik denk dat dit NU het ideale moment is voor jouw.
Beschrijf tijdens het filmen wat je gevoelens zijn , wat je wil verbeteren aan jezelf en waarom je je nu zo kut voelt en vooral waarom je je niet zo kut meer wil voelen.

De hele bedoeling van het filmen/vlog bij houden is jezelf te confronteren met hoe slecht je je voelt na het gebruik , en van zodra je de drang krijgt te gaan gebruiken , bekijk je de vids even terug.
Dit helpt mij enorm om geen full relapse te krijgen.

Niemand behalve jij hoeft deze te zien natuurlijk als je dat niet wil.. enkel men vrouw zit naast me als ik deze vids/vlog maak.

DEEPScar807

Experimenterende gebruiker
Zo zou ik het niet bekijken. Bij een jarenlange verslaving kan de gedachte ‘Nooit meer’ bij sommigen een hoop angst, stress, onzekerheid,.. opwekken. Wat kan leiden tot zelfs geen poging meer willen doen om te stoppen.

Dus er een datum opzetten zou ik niet direct als iets negatiefs zien. Het kan een soort van rust, troost,.. bieden, als je weet dat er een eind aan zal komen.
Na deze periode kan dan nog beslist worden definitief te stoppen. Op dit moment zal het haalbaarder voelen.

Het zou natuurlijk kunnen dat OP een compleet andere reden heeft hiervoor.
Ik wou gewoon even duidelijk maken dat het onbewust een tactiek kan zijn om juist wel volledig te stoppen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ja ik dacht het al bedankt voor de tips, ik gebruikt van mijn 15de en ik ben nu 31 jaar de laatste 2 jaar dagelijks gebruik.
Poeh, dat klinkt als 2 jaar lang leven als kasplantje, sorry dat ik het er zo dik bovenop leg maar dat klinkt niet mals.

De clichés van beweging, gezond eten en goed slapen gaan helpen al ga je dat waarschijnlijk niet meteen perfect kunnen oppakken.

Succes en sterkte gewenst.

CrazyOnSpeed

Belezen gebruiker
Gewoon je eige ding doen de eerste weken man , als je niet wil praten tegen anderen er over , schijf je vevoelens even op zodat je ze niet vergeet , en je er achteraf over kan praten.
Want praten helpt echt enorm hard !
Wat ik van men therapeute opgestoken heb en echt werkt om minder te nemen is ,
Film jezelf de dag dat je in je afkick zit.
Ik denk dat dit NU het ideale moment is voor jouw.
Beschrijf tijdens het filmen wat je gevoelens zijn , wat je wil verbeteren aan jezelf en waarom je je nu zo kut voelt en vooral waarom je je niet zo kut meer wil voelen.

De hele bedoeling van het filmen/vlog bij houden is jezelf te confronteren met hoe slecht je je voelt na het gebruik , en van zodra je de drang krijgt te gaan gebruiken , bekijk je de vids even terug.
Dit helpt mij enorm om geen full relapse te krijgen.

Niemand behalve jij hoeft deze te zien natuurlijk als je dat niet wil.. enkel men vrouw zit naast me als ik deze vids/vlog maak.
Ja maar uw vrouw mag dit gerust zien hoor...het is anoniem en ik denk dat u vrouw ook wel weet over deze dingen dus geen probleem en dank voor tips en hulp.

inner_search

Badass junkie
Ja maar uw vrouw mag dit gerust zien hoor...het is anoniem en ik denk dat u vrouw ook wel weet over deze dingen dus geen probleem en dank voor tips en hulp.
Ik heb het over dat men vrouw enkel MIJN persoonlijk dagboek mag lezen of inkijken :grin:
Wel vriendelijk dat ze dat ook in dat van jouw mag :grin:

Hoe gaat het met je ?
Heb deze vrijdag weer 150mg gebruikt :expressionless:

CrazyOnSpeed

Belezen gebruiker
ah ja maakt niet uit haha en ik ben er nog altijd af kunnen blijven maar ik ga nu mijn zinnen zetten op truffels en dergelijke

Bovenaan