grinz ene

solly voor de generalisatie ..
ik zal het trachten uit te leggen .. zal wel weer een lang verhaal worden so be warned
maar mij zien als junk?
helemaal niemand op dit moment .. ikzelf niet omdat ik weet dat ik gewoon af en toe een probleempje ontwikkel, waar ik tot nu toe redelijk mee om heb weten te gaan ...
paar weken terug had ik mezelf nog wel een junk gevoeld hoor .. elke dag ziek wakker worden is een bitch natuurlijk .. dus das meer een emotionele constatering dan een rationele .. wat 7 dagen zonder dope allemaal kan doen he
heb verder gewoon een koophuis goed inkomen en alles wat mn hartje begeert .. dat maakt me juist zo bang .. als dit nml niet al genoeg is .. wat zoek ik dan toch elke keer in die zooi ...
magoe die hulpverleningsproblematiek
die paar keer hulpverlening zoeken gaven me echt dat idee .. en daarom heb ik het nu zonder hulpverlening gedaan .. voor zolang als het duurt ( tot nu toe voor altijd

) .. dus blijf vooral duimen
en niet geheel onterecht dat die hulpverlening dat denkt natuurlijk .. eerlijk is eerlijk .. als je ziet wat voor mensen over het algemeen de heroine hulpverlening opzoeken, kan ik het ze niet kwalijk nemen dat ze mij ook als een leugenachtige 'vageling' zien
maar stel je maar eens voor .. je weet door ervaring dat 30 mg methadon genoeg is .. die koop je als 'junk' op straat natuurlijk ..
maar omdat er voor mij op dat moment geen stok achter de deur en dus geen controle was bleef ik bij die 30 mg ook bruin gebruiken .. en dat werkt niet ...
maar goed .. je hebt een helder moment .. laat je opsluiten bij je ouders en komt er na twee dagen zonder opiaten achter van pfffff dit trek ik nu niet ... en dus toch naar boumanhuis .. of de delta in rotterdam ( was savonds laat dus bouman was dicht )
en daar kreeg ik dit te horen .. je slikt nu of die tien symorons a 5 mg per stuk of je gaat nu weg en je krijgt niets ... ook al zei ik dat 5 genoeg waren ...
als ik die tien niet had genomen had ik een dag later niet in een methadon programma gekomen en duis weer doodziek geweest ..
die tien maakten me zo suf als de pest .. nou als je van meeth suf wordt heb je teveel lijkt me

afgezien van dat ene lid hier

(solly kanjer no offence

) natuurlijk ..
toen ik dus een dag later op de vijverhofstraat in rotterdam kwam .. voor mn vanaf die dag dagelijkse methadon drankje en ik nog zei van 25 ml ( 50 mg ) is teveel .. ik zou graag de helft willen ... kreeg ik te horen dat dat pas kon na een positieve plas ..
sjah en die heb je niet na 2 dagen zonder drugs .. een week later weer piesen .. die was dus negatief .. maar daar kwamen ze dus pas weer een week later achter toen de uitslagen er waren .. na die twee weken op 50 mg was het dus al veel moeilijker om omlaag te gaan dan als het gelijk had gebeurd ... dus omlaag met kleine stapjes per week
toen begon de ellende helemaal .. ik had de mazzel dat ik niet iedere dag mn drankje hoefde te halen omdat ik werk had .. ik mocht dus 1 keer per week ..
ik werkte onregelmatig .. en precies iedere keer kon ik die ene dag niet komen .. mn ma mocht het 1 keer halen ... mocht ernaa niet meer (begrijpelijk) .. de week daarna mocht ik het zelf een dagje later halen ..
dat mocht weer een week later ook niet meer (onbegrijpelijk, want ze waren elke dag open ) .. maar mn baas kon me die dag ook geen vrij geven omdat het zo enorm druk was ... elke week opnieuw ...
en dus zeiden ze na 5 weken en op de eerste keer piesen na altijd een schone plas, en inmiddels op 15 ml (30mg) van als je het niet zelf kan komen halen, hoef je het niet meer te halen ...
sjah en wat moet je dan ? .. je baan opzeggen? dan kon ik niet eens meer de buskaarten betalen die ik nodig had om die zooi te halen ...
niet meer komen? een afhankelijkheid op 30 mg methadon is echt nog een hel ( en ja geprobeerd ) .. toen kwam ik erachter dat afkicken van de meet nog erger is dan van de bruin
voor mij hield dat dus in dat ik weer 'moest' gaan liegen en dope gebruiken .... om die heilige baan en the only way out maar te behouden ..
want lul die ik was ... ik d8 als ik van de meeth geleidelijk omlaag kan gaan ( 5 weken lijkt dan opeens heel lang ) ... kan ik dat ook van de bruin ..
tuurlijk lukte dat niet ... en dus had ik weer een half jaar later de keuze ..
baan opzeggen en bij ouders thuis de koude kalkoen een handje gaan geven ...
maar wel met een ervaring rijker .. hulpverlening werkt niet voor mij want ze willen me niet geloven ook al lieg/loog ik niet ....
en dus ( dat was mn tweede keer 'afkicken'.. de eerste keer was ik 21 jong en sterk en wonder boven wonder lukte me dat ( overigens ook nadat ik dus eerst in een methadonprogramma zat, maar kon gewoon toen echt die bruin niet laten staan .. idd een gebrek aan wilskracht dus .. )
daarom kan ik die hulpverlening ook niets verwijten .. ik weet van mezelf en van heel veel anderen dat de meesten gewoon bij blijven gebruiken ...
het enige dat ik ze kan verwijten is dat zij ( uit ervaring natuurlijk ) mij dat vertrouwen die tweede keer ( was ik 25 na een dik jaar gebruik... ervoor was ik clean ) niet WILDEN geven .. en dus hebben zij ( en uiteraard ikzelf, want uiteindelijk heb ik het natuurlijk zelf allemaal veroorzaakt ) dat gewoon totaal verkeerd aangepakt ...
nu had ik vorige week weer de keuze .. hulpverlening of niet .. ben dus meegeweest met iemand die ook gebruikte naar zijn begeleider .. en die begon gelijk al van nee wat jij wil kan niet ...
ik gebruikte tot vorige week 1 gram goede bruin per dag .. en mijn idee was dus 1 dag 30 mg meet .. 2e dag tussen de 15 en 25 .. naar behoefte ..
3e dag weer iets minder .. maar in ieder geval in die eerste week het leeuwendeel van de meet eraf ... en zonder bijgebruik he ...
die man lachte me in mn gezicht uit van dat kan niet en je moet je op laten nemen in een kliniek .. want dat hou je niet vol ... ( lijkt me vrij makkelijk te controleren natuurlijk ... beetje piesen doet wonderen )
nou nee dank je .. heb een gehandicapte vriendin met gehandicapte kinderen .. die kunnen niet een paar weken zonder me ... ( triest van me he ... dat dat uberhaupt al niet eens een stok achter de deur was om niet te gebruiken

majah mn enige verweer is daarop dat ik ook maar mens ben met alle problemen van dien, hoeveel ik ook van ze hou )
en dus ben ik weer een illusie armer maar wat wilskracht rijker daar weer weggegaan .. god wat was ik woedend ...
en alweer mams gebeld ( net als op mn 21e en 25e ) van ma je zoon is weer bezig helpppppp .. ( ben nu 31 btw .. weer een dik jaar 'gebruik' op de laatste 7 dagen na

)
met mn moeder samen naar de dagopvang in leeuwarden vragen wie zn meet wilde verkopen ( daar heb ik nog meer spijt van dan van mn gebruik he .. omdat ik zonodig die kutpillen moest hebben heb ik verdomme een ander nog meer laten gebruiken .. die heeft zn meet tenslotte niet verkocht om er een broodje hamburger van te halen .. eerlijk is eerlijk )
en dus 'gewapend" met een strip methadonpillen naar huis ..
dag 1 zes pillen voor me zoals ik wilde ... 1 genomen .. niet genoeg om geen pijn te hebben .. wel net genoeg om niet te spartelen van die pijn ...
en daar ben ik die man van die hulpverlening wel dankbaar voor .. zonder mijn boosheid naar hem toe had ik ze wel alle 6 genomen .. en had ik nu niet kunnen zeggen dat ik al 7 dagen geen opiaten heb genomen
dag later wilde ik nix maar lag dus echt te creperen .. en dus halve genomen .. op hoop van zegen ... net niet genoeg .. maar uit te houden ./. heel heel heeeeeel veel mediteren

..
mn ma is sinds eergister weer weg .. heeft de andere 8 pillen bij zich ( stiekum aan mn vrouw gegeven maar k doe net alsof ik nix doorheb

)
en die andere halve ligt hier nog lekker voor me .. in eerste instantie voor als het te erg werd .. sinds vandaag/vanmorgen eigenlijk als reminder
uiteindelijk ( tot nu toe

) heb ik dus toch gelijk gekregen ..
ik ben er inmiddels zo zeker van dat meet heel veel voor je kan doen .. maar alleen de eerste tijd .. en dan moet je gewoon zo snel mogelijk omlaag .. doe je dat niet word je net zo afhankelijk van de methadon als van de bruin .. en de ontwenning van methadon is langer en pijnlijker dan die van heroine ...
en iedereen aan wie ik het vraag die in een methadonprogramma komt .. je wordt volgestopt met die zooi .. en het boeit ze ( de hulpverleners

no offence ) maar heel erg weinig dat je net zo verslaafd aan de meet wordt als aan de bruin .. terwijl die meet juist moet zorgen dat je nooit meer bruin gebruikt en snel van de meet afkomt ..
misschien dat dat werkt bij gasten die moeten jatten voor hun dope, maar ik kon gewoon alles betalen .. al heb ik nu geen spaargeld meer

)
wat ik nu dus zie gebeuren is dat ze gebruikers dus meet als onderhoudsdosis gaan geven ... niet om snel af te bouwen maar om iemand de rest van zijn leven maar zoet te houden ... zolang je anderen niet tot last bent is meet toch prima? zo lijkt het wel in mijn ogen ...
en als je welke opiaat dan ook in je lichaam hebt blijf je vatbaar voor alle andere opiaten en zelfs barbituraten qua verslavingsgevoeligheid ... en dus vind ik het niet eens zo gek dat iemand na 2 jaar methadongebruik 'opeens' toch weer de bruinduivel in zn leven toelaat ... opium is opium ...
dus enesteene ... ik wil jou en alle andere hulpverleners echt niet over 1 kam scheren .. 'wij' als drugsverslaafden mogen god op onze blote knietjes danken dat er uberhaupt mensen willen helpen ..
en dus ook jou .. zeker als je zoals jij nog de moeite wil nemen om op een forum anderen voor te lichten ... ( das denk ik ook de reden dat ik het allemaal zo uitvoerig neerzet .. uitlaatklep voor mij natuurlijk, maar ergens hoop ik ook dat er tenminste 1 iemand misschien wel 'wakker' van wordt en toch NIET 1 keertje heroine probeert ... ikzelf was na 1 keer basaecoke helemaal verkocht .. en daardoor wat later ook verknocht aan de heroine )
je had tenslotte ook eigen schuld dikke bult kunnen zeggen
helaas ben ik echter toch van mening dat die paar mensen die echt geholpen kunnen worden op deze manier niet echt geholpen worden ,,, meer pappen en zoet houden zeg maar
en eerlijk is eerlijk ... ik zou ook niet weten hoe je zou kunnen zien wie wel en niet echt geholpen willen/kunnen worden .. dus lees deze klaagzang alsjeblieft niet als een verwijt naar jou en andere hulpverleners toe, maar gewoon als een kritische kanttekening van een ervaringsdeskundige ..
eentje die toevallig beide zijdes van de drugsproblematiek kent ... een drugservaringsdeskundige die in het dagelijkse leven nog mental coach is ook .. hoe dubbel kun je zijn zeg
gelukkig is het een eigen zaak die ik dus momenteel eventjes op 'hold' heb gezet natuurlijk ..
pffffff en nou heb ik teveel getiept .. zou nog zoveel meer neer willen zetten maar ik hoop dat het duidelijk is tot nu toe
in metta
ps tis wel een wat wazig verhaal geworden maar vergeef me

ben niet zo in mn normale doen natuurlijk