Medicinale heroine

neti

Badass junkie
Een van mijn clienten krijgt medicinale heroine voorgeschreven. Het gaat om een wit poeder dat er springerig is bij het roken. Het geeft niet een diepe rush. Deze client vermoed dat het neti gaat om heroine maar een soort morphine. De verslavignszorg houdt vol dat het gaat om zuivere heroine.

Iemand die hier iets zinnigs op kan zeggen?

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Ja wtf? Waarom zouden ze ervoor kiezen iemand met diamorfine te behandelen? Als pijnstiller zijn er betere te krijgen. Of is dat juist de ziekte heroïneverslaafd. Heb al wel gehoord van projecten waarbij men gratis bruin verstrekten aan junks om de crime tegen te gaan. Maar zuiver als geneesmiddel? Dan kunnnen de contra indicatie's zoals hooked geraken toch nooit op tegen de heilzame werking.

speeseend

Wijs gebruiker
quotethemadraven zei:
Ja wtf? Waarom zouden ze ervoor kiezen iemand met diamorfine te behandelen?

TF! Lees eens een stukje ''Belgisch drama'', dan ziet gij ook in dat het soms niet anders zijt!

lees dit

of dit

Het is maar hoe je het wilt zien, quotethemadraven!

Verder denk ik dat bij het roken van pure heroine een ander effect verwacht mag worden dan met de verneden straat-drek. Echter, de flash moet er wel zijn!!
.

neti

Badass junkie
quotethemadraven zei:
Ja wtf? Waarom zouden ze ervoor kiezen iemand met diamorfine te behandelen? Als pijnstiller zijn er betere te krijgen. Of is dat juist de ziekte heroïneverslaafd. Heb al wel gehoord van projecten waarbij men gratis bruin verstrekten aan junks om de crime tegen te gaan. Maar zuiver als geneesmiddel? Dan kunnnen de contra indicatie's zoals hooked geraken toch nooit op tegen de heilzame werking.

zoals ik begrijp is diamorphine dus heroine... en inderdaad zal het in zuivere vorm heel anders werken dan is versneden vorm.

mijn cliënt is heroineverslaafd en om aan zijn doses te komen is hij genoodszaakt zich in het dealcircuit te begeven en de criminaliteit in te gaan. Om deze man een stabiel leven te geven buiten de scene en de criminaliteit, om weer een leven op te kunnen bouwen, wordt er voor gekozen hem heroine op recept te geven. Dit omdat in het verleden afkicken niet heeft gewerkt.

Ondanks dat het spul lang neti zo rush-gevend is dan het straatspul, is hij toch al binnen een paar weken gehalveerd qua medicinale heroine dosis, zonder van de straat te bij te scoren. Wel gebruikt hij ngo steeds methadon ernaast. Nu al binnen een paar weken is er dus een vorm van stabiliteit ontstaan, waarbij ruimte ontstaat om aan het werk te gaan, en aan psychische problemen te werken.

Mooi project

speeseend

Wijs gebruiker
mooi om te horen dat het bij deze patient baat. Positieve verhalen zijn altijd fijn om te lezen, ookal zijn ze veelal van korte duur.

Maar ik hoop natuurlijk dat hij een dusdanig leefbare situatie kan creeren en behouden, dat hij zich niet meer als ''gebruiker'' hoeft te gedragen en voelen.

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
ok, jullie hebben idd gelijk, ik heb het overduidelijke over het hoofd gezien.
Heroineverslaving als diagnose was het laatste waar ik van uitging.
My bad .

neti

Badass junkie
De verslaving an sich is een psychiatrische stoornis. Deze man is al decennia lang verslaafd, maar het lukt hem niet om clean te worden. Ook een methadonbehandeling sloeg niet aan, waarmee ik bedoel dat deze meneer bleef bijscoren.

Sinds een ajar heb ik de persoon onder begeleiding en probeer ik met hem zijn leven op orde te krijgen. Zorgen dat betalingen gebeuren, er geen schulden ontstaan, oude schulden worden gesaneerd. Om dit proces van vooruitgang door te zetten is meneer aangemeld bij de heroineverstrekking. Doordat de drang en dwang nar scoren niet meer aanwezig is ontstaat er ruimte en rust om aan andere dingen te werken. Dagbesteding, psychische problemen, problemen met familie etc., etc. Voornaamste doel is dan ook het boeken van een significante vooruitgang, afkicken van de heroine is in principe niet aan de orde

Frisko

Badass junkie
heroine gebruiken was toch uit den boze bij methadon patienten...

methadon zorgt ervoor dat heroine niet meer gevoeld word oid... dus iets klopt er niet in je verhaal??? :confused:

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
In god we trust. Deze meneer heeft blijkbaar zijn lot uit handen gegeven aan het bruin. Wat ik me wel altijd afvraag bij zulke projecten is waarom altijd de heroine? Er zijn reusachtige problemen door meth/jaba over gans de wereld waarom zou men daar geen gelijkaardig project in starten? Waarschijnlijk omdat heroïne per definitie niet zo slecht is voor je lichaam en geest (als we de verschrikking van een verslaving niet meetellen) ten opzichte van crank.
Maar toch vind ik dat ze ergens worden bevoordeeld, ze zullen minder rap opgegeven worden dan bijvoorbeeld een zware alcoholist. Is wss te kortzichtig van mij.

neti

Badass junkie
Frisko zei:
heroine gebruiken was toch uit den boze bij methadon patienten...

methadon zorgt ervoor dat heroine niet meer gevoeld word oid... dus iets klopt er niet in je verhaal??? :confused:

ehm nee hoor, meneer krijgt beide middelen van de verslavingsarts voorgeschreven... over de werking heb ik geen verstand... t zal wel meevallen, want voor deze behandeling gebruikte ie ook beide middelen, methadon via de verstrekking, en de heroine van de straat

neti

Badass junkie
quotethemadraven zei:
In god we trust. Deze meneer heeft blijkbaar zijn lot uit handen gegeven aan het bruin. Wat ik me wel altijd afvraag bij zulke projecten is waarom altijd de heroine? Er zijn reusachtige problemen door meth/jaba over gans de wereld waarom zou men daar geen gelijkaardig project in starten? Waarschijnlijk omdat heroïne per definitie niet zo slecht is voor je lichaam en geest (als we de verschrikking van een verslaving niet meetellen) ten opzichte van crank.
Maar toch vind ik dat ze ergens worden bevoordeeld, ze zullen minder rap opgegeven worden dan bijvoorbeeld een zware alcoholist. Is wss te kortzichtig van mij.

zal mischien best iets van doen hebben met de schadelijkheid van het middel in tegenstelling tot alcohol idd.. Maar de exacte afweging daaromtrent kan ik je neti vertellen.

Robdebob

Bewuste gebruiker
Als je heroine intraveneus inspuit met schone spuiten kan je in principe 100 worden. Het is waarschijnlijk het criminele circuit en de kans op overdosis dat het heroinegebruik zo gevaarlijk maakt.

MindTraveler

Belezen gebruiker
Enesteene zei:
quotethemadraven zei:

zal mischien best iets van doen hebben met de schadelijkheid van het middel in tegenstelling tot alcohol idd.. Maar de exacte afweging daaromtrent kan ik je neti vertellen.

Dat niet alleen, ik denk dat de instanties het ook inzien dat definitief afkicken voor personen na decennia heroineverslaving (op enkele uitzonderingen na) gewoon niet gaat, en misschien is het zo een manier om heroïnegebruik tegen te gaan. Aangezien de gemiddelde leeftijd van de heroïneverslaafde hoog is lijkt me het niet onlogisch. Door die mensen waarvoor heroïne al jarenlang een gewoonte is uit het illegale circuit te halen, verlaagt de vraag misschien en zo dus ook het aanbod.

Ik weet het niet maar in mijn ogen is dit de bedoeling van zowel de methadon-programma's als het "uitdelen" van medische heroîne

neti

Badass junkie
vooral wordt er verstrekt vanuit de gedachte dat afkicken niet langere een optie is uit de eerste hand... daarmee wordt iemand dus een kans gegeven om een stabiel leven op te kunnen bouwen

of het verhaal van vraag/aanbod meespeelt waag ik te betwijfelen, he gaat nl. slecht op een zeer beperkte groep

neti

Badass junkie
Het gaat als volgt, drie keer per dag heroine, en als ondersteuning daarnaast methadon en andere shit

inmiddels is er een teruggeval geboekt :)

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
alhoewel dat receptorverhaal heel erg logisch klinkt Tellius, weet ikzelf uit eigen ervaring toch echt niet beter dat heroine gewoon 'goed' werkte als ik ook al methadon binnen had.

kan dat ook niet afhankelijk zijn van hoeveelheden? in mijn geval was het zo'n 40 mg symoronpillen dat ik dagelijks gebruikte icm zo'n anderhalve gram per dag aan redelijk goede heroine.

voor mij werkte de heroine in die tijd hetzelfde als toen ik geen mehtadon slikte eigenlijk. Moet ik er wel bij zeggen dat voor mijn gevoel ik toch eigenlijk al weinig merkte van de bruin.

Regelmatig meegemaakt dat ik me pas lekker ging voelen als degenen om me heen al op apengapen lagen ..

kwestie van extra veel receptoren die open staan dan ofzo?

:)
Arie

speeseend

Wijs gebruiker
Hee AKE,

Zo werkte het toentertijd voor mij ook. Gebruik jij nog steeds of heb je een bepaalde succesvolle behandeling gevolgd?

En Tellius, wat bedoel je precies met:
"alsof het mildere methadon mijn receptoren al bezet had".

Je kan toch niet bedoelen dat Methadon milder is dan Bruin?!

Groetjes,

De Eendman

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
oi speeseend ..

ben nu 'toevallig' voor de derde keer in mn leven aan het afkicken ..

ben op mn 17e ooit begonnen met coke en om dat nare gevoel erna te dempen begon ik met bruin .. alleen daarbij heb ik altijd het gevoel gehad dat het gewoon niet veel deed .. blowde er dus ook veel bij, dan werkte het beter.

pas toen ik dr eenmaal ziek van begon te worden, begon het ook wat beter te werken .. toen was het hek natuurlijk helemaal van dam ..

op mn 22e naar boumanhuis en vol laten stoppen met methadondrank .. 15 ml a 2mg/ml te weinig, aar mocht zgn niet meer door mn astma :confused: .. verder nooit een negatieve plas in kunnen leveren zeg maar :wink: het frappante was dat het voor mij weinig uitmaakte of ik mn meet nu wel of niet nam .. pas toen ik het niet meer nam en geen bruin meer nam, snapte ik wat ze bedoelden met meet maakt je zieker :wink:

jaartje later toch maar op laten sluiten bij mn ouders op zolder en die hard kouwe kalkoenen gaan bekijken :wink:

zonder behandelplan of wat dan ook daarna toch jarenlang geen dope meer gebruikt .. tot mn 26e ofzo en ik me heel zielig voelde en dus weer net zo hard als tien jaar eerder naar de dope greep ...

op mn 28e wéér naar mn ouders .. toen werkte het niet om die kalkoen op te warmen en dus wéér naar boumanhuis .. kreeg ik pilletjes .. symoron .. 10 per dag van 5 mg ... veels teveel .. werd zelfs suf van de meet op dat punt maar mocht pas omlaag als ik geen positieve plas meer zou hebben ... dat lukte verder wel op zich een maand later, alleen had een baan die nogal veeleisend was, dus kreeg steeds meer moeite om 3x per week mn meet te kunnen halen en van die mensen daar mocht mn moeder het niet meer halen.. terwijl dat wel was toegezegd als mn plas schoon zou blijven .. hebben me gewoon bedonderd ..

Dus toen ik nog op zo'n 20 mg per dag zat kon het gewoon niet meer worden gecombineerd met mn baan en werd ik uit het programma gezet omdat ik niet meer op kwam dagen ... binnen een week baan ook kwijt ( eerste paar dagen ziek, toen weer gebruiken en dus geen verantwoording meer nemen ... daar ging mn baantje :wink:

geluk bij een ongeluk .. ik leerde iemand kennen die eigenlijk de hele dag niets anders deed dan coke roken .. en toen ik met hem mee ging doen werd ik heel even wel nog zieker, maar achteraf was dat opeens weg ..
majah was ik niet meer ziek van de bruin, zat die cokeduivel weer in mn kop ..

wéér naar paps en mams .. 2 maanden 10 kilo eraangevreten ( dan ben je blij hoor, dat je die bruine ellende niet meer nodig hebt ) en zelfs twee maanden geen coke gebruikt ..

toen alleen niet echt clean geweest, omdat ik bleef blowen en zuipen in achtelijk grote hoeveelheden erbij...

en vorig jaar gewoon wéér bruin kopen en gewoon wéér die hele ellende gaan ontwikkelen, echt zo dom .. majah ..

nu zit ik dus al 6 dagen te rillen en te beven en naar het pianospel van mn darmen te luisteren .. heb dag 1 nog wel 1 symoronpil genomen ..
hielp wel het allerergste randje eraf te halen .. dag 2 en 3 allebei een halve .. op een rare manier was het net niet genoeg, maar is er wel mee te leven .. ik lag niet te gillen en spartelen van de pijn zoals 'toen'

ik denk dat er nu mee te leven is voor me, omdat ik het blijkbaar enorm getroffen heb met mn vrouw, die me nadat ik alles eerlijk vertelde ( en ja heb haar dus dik een jaar voorgelogen over gebruiken, terwijl ze het dondersgoed zag ) zo goed mogelijk heeft geholpen ..

heb nu nog een hele symoron liggen, maar die wil ik als aandenken houden :)

geen enkel behandelplan is bij mij dus ooit succesvol geweest, al ben ik toch bijna 3 keer afgekickt ..
en als ik nu heel eerlijk ben, ben ik niet bang voor nu .. die cold turkey krijg ik wel weer warm :wink: .. majah de geschiedenis heeft me wel laten zien dat ik beter bang kan zijn voor volgend jaar .. en dat stoort me eigenlijk wel .. waarom trap ik toch elke keer weer in dat kutgeintje dat ik voor mezelf neerleg :confused: ..

pff tis wel een verhaal geworden zeg .. ik laat het toch maar staan :wink:

methdadon is trouwens toch zachter dan bruin? niet kwa gewenning, maar kwa merkbare roes?

have fun :)
ik ga kijken of mn eitje nu wel binnen wil blijven :tongueout:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
soezelen :beer:

toch best raar eigenlijk .. mij is altijd wijsgemaakt bij de ontwenningshulpverlening dat methadon ivhm bruin geen of nauwelijks een roes heeft .. maar jij bent echt niet de eerste die dit zo verteld tellius ..

en dat soezelige van meeth heb ik 1 keer meegemaakt toen ze me iets van 50 mg symoron pillen gaven (op een dagelijks gebruik van hooguit halve gram goede kwali bruin, waarmee ik een dag eerder was gestopt ).. das idd een heel ander soesje dan het dode afgestompte wat ik had van de bruin .. voor mij toen dus ook veeeeeel minder lekker ..

ach ja :) vandaag voor het eerst in 6 dagen nog niet gekotst en zelfs 2 uur geslapen ..

:)

speeseend

Wijs gebruiker
Cool man, dat je de tijd hebt genomen om dit te verwoorden. Gewoonweg zeer interessant hoe jij je verslaving hebt opgelopen én hoe je ermee om gaat.

Bepaalde aspecten zijn erg herkenbaar. Godzijdank heb ik een opname altijd afgehouden. Ik ben aubulant een programma ingegaan en eigenlijk altijd gewerkt. Mijn vrees was dat ik tijdens zo'n opname alleen maar dieper weg zou zakken, verder en verder van de maatschappij zou geraken.

Watr betreft de liefde; dit is voor mij ook gewoon meer dan waarheid. Ik heb zelf een vrouw die totaal antie-drugs / drinken is. Ik ben op dit punt uiteindelijk uit leugens geklauterd door aan haar te bekennen. Ik kreeg een bepaalde tijd om te laten zien dat ik wilde veranderen. Nou, dit heeft mij dusdanig geholpen dat ik maart 2008 twee jaren ''clean'' ben. Dat wil zeggen, geen druppel Hero meer gerookt.

Een relatie is voor mij de enige redding gebleken.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
yepz die leugens he .. ik heb dr zo de pest aan .. en ik kan zo walgelijk goed liegen, dat ik soms gewoon bang ervan wordt... vooral omdat ze er gewoon uitvliegen als ik aan die shit moest komen ..

en dat lukte ook elke keer weer .. ik heb wel eens gezegd aan mn moeder .. de bruin maakt me blij, geen bruin maakt me ziek ..en die leugens maken me weer beter .. natuurlijk omdat je dan zo op die manier weer aan je dope kan komen .. niet écht beter dus ..

De enigen die er soms niet intrappen zijn mn vrouw en mn ma godzijdank.

en die vertel ik dus ook alles :wink: soms alleen wat later zeg maar :rolleyes:

het zal je tenslotte maar gebeuren dta je ergens in een greppel komt te liggen en niemand weet waar je bent ...

opgenomen ben ik verder ook nooit .. behalve op mn oude vertrouwde zolderkamertje bij paps en mams :wink: ..

die keren dat ik poogde hulp in te roepen ging dat op zo'n manier dat ik echt de pest kreeg aan die mensen ... bv dat meeth verhaal van die tien pilletjes .. of tien nemen of nu weggaan kreeg ik te horen .. terwijl ik gewoon wist dat het teveel was .. majah als je doodziek bent en je weet dat die pillen je beter maken, dan ga je echt niet weg hoor .. al had ik er 100 moeten slikken ..

het heeft me wel gewoon veel geleerd over de hulpverlening .. die zien je als junk die niet te helpen is ... logisch vaak ook met al die leugens :wink:

:wave:

neti

Badass junkie
ArieKanariE zei:
het heeft me wel gewoon veel geleerd over de hulpverlening .. die zien je als junk die niet te helpen is ... logisch vaak ook met al die leugens :wink:

wil je niet iedereen over een kam scheren :mrgreen:
ben zelf ook hulpverlener
gewetensvraag: wie ziet jou als junk, de mensen om je heen of jij jezelf?

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
grinz ene :wink: solly voor de generalisatie ..

ik zal het trachten uit te leggen .. zal wel weer een lang verhaal worden so be warned :tongueout:

maar mij zien als junk?
helemaal niemand op dit moment .. ikzelf niet omdat ik weet dat ik gewoon af en toe een probleempje ontwikkel, waar ik tot nu toe redelijk mee om heb weten te gaan ...
paar weken terug had ik mezelf nog wel een junk gevoeld hoor .. elke dag ziek wakker worden is een bitch natuurlijk .. dus das meer een emotionele constatering dan een rationele .. wat 7 dagen zonder dope allemaal kan doen he :wink:

heb verder gewoon een koophuis goed inkomen en alles wat mn hartje begeert .. dat maakt me juist zo bang .. als dit nml niet al genoeg is .. wat zoek ik dan toch elke keer in die zooi ...

magoe die hulpverleningsproblematiek :wink:

die paar keer hulpverlening zoeken gaven me echt dat idee .. en daarom heb ik het nu zonder hulpverlening gedaan .. voor zolang als het duurt ( tot nu toe voor altijd :wink: ) .. dus blijf vooral duimen :wink:

en niet geheel onterecht dat die hulpverlening dat denkt natuurlijk .. eerlijk is eerlijk .. als je ziet wat voor mensen over het algemeen de heroine hulpverlening opzoeken, kan ik het ze niet kwalijk nemen dat ze mij ook als een leugenachtige 'vageling' zien :wink:

maar stel je maar eens voor .. je weet door ervaring dat 30 mg methadon genoeg is .. die koop je als 'junk' op straat natuurlijk ..
maar omdat er voor mij op dat moment geen stok achter de deur en dus geen controle was bleef ik bij die 30 mg ook bruin gebruiken .. en dat werkt niet ...

maar goed .. je hebt een helder moment .. laat je opsluiten bij je ouders en komt er na twee dagen zonder opiaten achter van pfffff dit trek ik nu niet ... en dus toch naar boumanhuis .. of de delta in rotterdam ( was savonds laat dus bouman was dicht )

en daar kreeg ik dit te horen .. je slikt nu of die tien symorons a 5 mg per stuk of je gaat nu weg en je krijgt niets ... ook al zei ik dat 5 genoeg waren ...

als ik die tien niet had genomen had ik een dag later niet in een methadon programma gekomen en duis weer doodziek geweest ..

die tien maakten me zo suf als de pest .. nou als je van meeth suf wordt heb je teveel lijkt me :wink: afgezien van dat ene lid hier :wink: (solly kanjer no offence :wink: ) natuurlijk ..

toen ik dus een dag later op de vijverhofstraat in rotterdam kwam .. voor mn vanaf die dag dagelijkse methadon drankje en ik nog zei van 25 ml ( 50 mg ) is teveel .. ik zou graag de helft willen ... kreeg ik te horen dat dat pas kon na een positieve plas ..

sjah en die heb je niet na 2 dagen zonder drugs .. een week later weer piesen .. die was dus negatief .. maar daar kwamen ze dus pas weer een week later achter toen de uitslagen er waren .. na die twee weken op 50 mg was het dus al veel moeilijker om omlaag te gaan dan als het gelijk had gebeurd ... dus omlaag met kleine stapjes per week

toen begon de ellende helemaal .. ik had de mazzel dat ik niet iedere dag mn drankje hoefde te halen omdat ik werk had .. ik mocht dus 1 keer per week ..

ik werkte onregelmatig .. en precies iedere keer kon ik die ene dag niet komen .. mn ma mocht het 1 keer halen ... mocht ernaa niet meer (begrijpelijk) .. de week daarna mocht ik het zelf een dagje later halen ..
dat mocht weer een week later ook niet meer (onbegrijpelijk, want ze waren elke dag open ) .. maar mn baas kon me die dag ook geen vrij geven omdat het zo enorm druk was ... elke week opnieuw ...

en dus zeiden ze na 5 weken en op de eerste keer piesen na altijd een schone plas, en inmiddels op 15 ml (30mg) van als je het niet zelf kan komen halen, hoef je het niet meer te halen ...

sjah en wat moet je dan ? .. je baan opzeggen? dan kon ik niet eens meer de buskaarten betalen die ik nodig had om die zooi te halen ...

niet meer komen? een afhankelijkheid op 30 mg methadon is echt nog een hel ( en ja geprobeerd ) .. toen kwam ik erachter dat afkicken van de meet nog erger is dan van de bruin

voor mij hield dat dus in dat ik weer 'moest' gaan liegen en dope gebruiken .... om die heilige baan en the only way out maar te behouden ..
want lul die ik was ... ik d8 als ik van de meeth geleidelijk omlaag kan gaan ( 5 weken lijkt dan opeens heel lang ) ... kan ik dat ook van de bruin ..

tuurlijk lukte dat niet ... en dus had ik weer een half jaar later de keuze ..
baan opzeggen en bij ouders thuis de koude kalkoen een handje gaan geven ...

maar wel met een ervaring rijker .. hulpverlening werkt niet voor mij want ze willen me niet geloven ook al lieg/loog ik niet ....

en dus ( dat was mn tweede keer 'afkicken'.. de eerste keer was ik 21 jong en sterk en wonder boven wonder lukte me dat ( overigens ook nadat ik dus eerst in een methadonprogramma zat, maar kon gewoon toen echt die bruin niet laten staan .. idd een gebrek aan wilskracht dus .. )

daarom kan ik die hulpverlening ook niets verwijten .. ik weet van mezelf en van heel veel anderen dat de meesten gewoon bij blijven gebruiken ...

het enige dat ik ze kan verwijten is dat zij ( uit ervaring natuurlijk ) mij dat vertrouwen die tweede keer ( was ik 25 na een dik jaar gebruik... ervoor was ik clean ) niet WILDEN geven .. en dus hebben zij ( en uiteraard ikzelf, want uiteindelijk heb ik het natuurlijk zelf allemaal veroorzaakt ) dat gewoon totaal verkeerd aangepakt ...

nu had ik vorige week weer de keuze .. hulpverlening of niet .. ben dus meegeweest met iemand die ook gebruikte naar zijn begeleider .. en die begon gelijk al van nee wat jij wil kan niet ...

ik gebruikte tot vorige week 1 gram goede bruin per dag .. en mijn idee was dus 1 dag 30 mg meet .. 2e dag tussen de 15 en 25 .. naar behoefte ..
3e dag weer iets minder .. maar in ieder geval in die eerste week het leeuwendeel van de meet eraf ... en zonder bijgebruik he ...

die man lachte me in mn gezicht uit van dat kan niet en je moet je op laten nemen in een kliniek .. want dat hou je niet vol ... ( lijkt me vrij makkelijk te controleren natuurlijk ... beetje piesen doet wonderen )

nou nee dank je .. heb een gehandicapte vriendin met gehandicapte kinderen .. die kunnen niet een paar weken zonder me ... ( triest van me he ... dat dat uberhaupt al niet eens een stok achter de deur was om niet te gebruiken :( majah mn enige verweer is daarop dat ik ook maar mens ben met alle problemen van dien, hoeveel ik ook van ze hou )

en dus ben ik weer een illusie armer maar wat wilskracht rijker daar weer weggegaan .. god wat was ik woedend ...

en alweer mams gebeld ( net als op mn 21e en 25e ) van ma je zoon is weer bezig helpppppp .. ( ben nu 31 btw .. weer een dik jaar 'gebruik' op de laatste 7 dagen na :tongueout: )

met mn moeder samen naar de dagopvang in leeuwarden vragen wie zn meet wilde verkopen ( daar heb ik nog meer spijt van dan van mn gebruik he .. omdat ik zonodig die kutpillen moest hebben heb ik verdomme een ander nog meer laten gebruiken .. die heeft zn meet tenslotte niet verkocht om er een broodje hamburger van te halen .. eerlijk is eerlijk )

en dus 'gewapend" met een strip methadonpillen naar huis ..

dag 1 zes pillen voor me zoals ik wilde ... 1 genomen .. niet genoeg om geen pijn te hebben .. wel net genoeg om niet te spartelen van die pijn ...

en daar ben ik die man van die hulpverlening wel dankbaar voor .. zonder mijn boosheid naar hem toe had ik ze wel alle 6 genomen .. en had ik nu niet kunnen zeggen dat ik al 7 dagen geen opiaten heb genomen

dag later wilde ik nix maar lag dus echt te creperen .. en dus halve genomen .. op hoop van zegen ... net niet genoeg .. maar uit te houden ./. heel heel heeeeeel veel mediteren :wink: ..

mn ma is sinds eergister weer weg .. heeft de andere 8 pillen bij zich ( stiekum aan mn vrouw gegeven maar k doe net alsof ik nix doorheb :wink: )

en die andere halve ligt hier nog lekker voor me .. in eerste instantie voor als het te erg werd .. sinds vandaag/vanmorgen eigenlijk als reminder :wink:

uiteindelijk ( tot nu toe :tongueout: ) heb ik dus toch gelijk gekregen ..
ik ben er inmiddels zo zeker van dat meet heel veel voor je kan doen .. maar alleen de eerste tijd .. en dan moet je gewoon zo snel mogelijk omlaag .. doe je dat niet word je net zo afhankelijk van de methadon als van de bruin .. en de ontwenning van methadon is langer en pijnlijker dan die van heroine ...

en iedereen aan wie ik het vraag die in een methadonprogramma komt .. je wordt volgestopt met die zooi .. en het boeit ze ( de hulpverleners :wink: no offence ) maar heel erg weinig dat je net zo verslaafd aan de meet wordt als aan de bruin .. terwijl die meet juist moet zorgen dat je nooit meer bruin gebruikt en snel van de meet afkomt ..

misschien dat dat werkt bij gasten die moeten jatten voor hun dope, maar ik kon gewoon alles betalen .. al heb ik nu geen spaargeld meer :( )

wat ik nu dus zie gebeuren is dat ze gebruikers dus meet als onderhoudsdosis gaan geven ... niet om snel af te bouwen maar om iemand de rest van zijn leven maar zoet te houden ... zolang je anderen niet tot last bent is meet toch prima? zo lijkt het wel in mijn ogen ...

en als je welke opiaat dan ook in je lichaam hebt blijf je vatbaar voor alle andere opiaten en zelfs barbituraten qua verslavingsgevoeligheid ... en dus vind ik het niet eens zo gek dat iemand na 2 jaar methadongebruik 'opeens' toch weer de bruinduivel in zn leven toelaat ... opium is opium ...

dus enesteene ... ik wil jou en alle andere hulpverleners echt niet over 1 kam scheren .. 'wij' als drugsverslaafden mogen god op onze blote knietjes danken dat er uberhaupt mensen willen helpen ..

en dus ook jou .. zeker als je zoals jij nog de moeite wil nemen om op een forum anderen voor te lichten ... ( das denk ik ook de reden dat ik het allemaal zo uitvoerig neerzet .. uitlaatklep voor mij natuurlijk, maar ergens hoop ik ook dat er tenminste 1 iemand misschien wel 'wakker' van wordt en toch NIET 1 keertje heroine probeert ... ikzelf was na 1 keer basaecoke helemaal verkocht .. en daardoor wat later ook verknocht aan de heroine )

je had tenslotte ook eigen schuld dikke bult kunnen zeggen :wink:

helaas ben ik echter toch van mening dat die paar mensen die echt geholpen kunnen worden op deze manier niet echt geholpen worden ,,, meer pappen en zoet houden zeg maar :)

en eerlijk is eerlijk ... ik zou ook niet weten hoe je zou kunnen zien wie wel en niet echt geholpen willen/kunnen worden .. dus lees deze klaagzang alsjeblieft niet als een verwijt naar jou en andere hulpverleners toe, maar gewoon als een kritische kanttekening van een ervaringsdeskundige ..

eentje die toevallig beide zijdes van de drugsproblematiek kent ... een drugservaringsdeskundige die in het dagelijkse leven nog mental coach is ook .. hoe dubbel kun je zijn zeg :flushed:

gelukkig is het een eigen zaak die ik dus momenteel eventjes op 'hold' heb gezet natuurlijk ..

pffffff en nou heb ik teveel getiept .. zou nog zoveel meer neer willen zetten maar ik hoop dat het duidelijk is tot nu toe :wink:

in metta

ps tis wel een wat wazig verhaal geworden maar vergeef me :wink: ben niet zo in mn normale doen natuurlijk :mrgreen:

neti

Badass junkie
Ehm, dit is een erg moeilijk te volgen verhaal als ik eerlijk ben :mrgreen:

Ik moet je toegeven dat ik soms ook voor raadselen sta omtrent de toelatingscriteria bij methadon- en heroineprogramma's. Methadon wordt inderdaad vaak als onderhoudsdosis gegeven, net als de heroine die tegenwoordig wordt verstrekt. Afkicken is niet de eerste prioriteit alswel stabiliseren van de situatie.

Hulpverlener-zijn en cliënt-zijn is een wisselwerking. Er moet een klik zijn, vertrouwen en geloof in elkaar. Als je in een schoenenwinkel slecht wordt geholpen ga je de volgende keer ok nar een andere. Zo werkt dat met hulpverleners ook. Soms heb je de verkeerde therapie, een andere keer ben je er ngo neit klaar voor.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
zou dat hele verhaal hierboven duidelijker zijn als ik zeg dat alles wat tussen haakjes staat als kanttekening cq. tweede gedachte op de voorgaande zin gelezen moet worden ? :openmouth: ik heb als manco dat ik tiep zoals ik praat zeg maar :wink:

en ik denk zeker dat je gelijk hebt als je het over de wisselwerking tussen hulpzoekende en hulpverlenende hebt ..

dat vertrouwen was er bij mij totaal niet de laatste keer ( vorige week dus) .. puur door mijn eerdere ervaring en doordat ik natuurlijk toch al niet al te happy was ... zoals ik al schreef .. mn zelfbeeld was vorige week nog wat meer verwaterd naar junkie dan mn zelfbeeld nu is ..

en bij de hulpverlener waar ik kwam was dat vertrouwen er waarschijnlijk ook niet, omdat hij wel zoiets zal hebben gehad van weer zo'n junkie/verslaafde/betweter met zn verhaaltjes voor mn neus ..

achteraf gezien was het misschien ook niet zo slim om mee te gaan met een die hard heroine spuiter zonder huis en zelfs zonder normale kleren ..

ik had zonder hem al niet zo'n beste indruk gemaakt natuurlijk, kwam er niet voor niets, maar met hem misschien wel nog minder .. ( sorry dat ik het zeg, maar het is echt zo'n verloederde zwerver )

nu ik eraan denk .. je zal hem waarschijnlijk wel kennen ook .. renee heet hij .. ik zag dat je uit leeuwarden kwam :wink:
whahaha misschien heb ik wel voor jouw neus gestaan vorige week .. al had je dan mn verhaal wel gesnapt natuurlijk, dus die vlieger gaat niet op :wink:

ik denk ook dat de drugshulpverlening op zich zich aan een bepaald programma moet houden .. door hogerop bepaald .. terwijl in de analogie van jou een schoenenwinkel zelf kan beslissen of die sportschoenen of herenschoenen wil verkopen .. dus de schoenenhulpverlener kan zelf kiezen welke hulp hij wil geven en de drugshulpverlener heeft zich te houden aan de regels opgesteld door jellinek of CAD oid ...

verder wel een goeie zaak natuurlijk .. hulpverlening die niet op elkaar af is gestemd is misschien nog wel slechter dan geen hulpverlening :wink:

nog wel een vraag die in me opkwam enesteene.. in hoeverre wordt bijgehouden wat voor programma's iemand heeft gevolgd?

kan het niet zo zijn dat ze bijvoorbeeld bij mij zoiets hebben gehad van owww die jongen kon op zn 21e niet netjes afkicken met methadon, dus nu op zijn 25e ook niet? ( die tweede keer dat ik hulp zocht ) en dat ze dus daarom zo weerbarstig en halsstarrig hun zin door hebben gedreven .. ( dat verhaal hierboven van wel schone plassen inleveren maar toch uit programma gezet worden )

dat dit de afgelopen week niet het geval kon zijn weet ik zeker, omdat die man verder geen gegevens heeft opgenomen van me.
Dus die man kon verder niet weten dat ik al twee keer eerder in een programma zat wat dus niet is afgemaakt .. al heeft dat uiteindelijk natuurlijk wel geresulteerd in een langdurige cleane periode bij beide afkick-keren.

pff ga ik weer met mn tiepgriep :wink:

solly hoop wel dat het nu ietsje duidelijker is

Bovenaan