Meest Verslavende Drug?

Wat is de Meest Verslavende drug?

• Crack (basecoke)

Stemmen: 14 11,4%
  • Wiet

Stemmen: 12 9,8%
  • Heroine

Stemmen: 43 35,0%
  • GHB

Stemmen: 1 0,8%
  • Cocaine (Cocainesulfaat)

• Speed (Amfetamine)

• Ketamine

Stemmen: 1 0,8%
  • Crystal (Methamfetamine)

Stemmen: 25 20,3%
  • Opium

Stemmen: 3 2,4%

• Totaal aantal stemmers
    123

cronos

Wijs gebruiker
Daarom, waardeloos topic dus, zo kun je nooit weten welke de meest verslavende drug is, en dan nog verschilt het per persoon.[/quote]
inderdaad,want weinigen hebben hier al alles genomen...heroine staad nog steeds op 1,maar ik geloof niet,dat er hier al zovelen heroine gebruikt hebben...ik ook niet by the way...maar ik heb dan ook niet op hero gestemd.

speeseend

Wijs gebruiker
Crystal Meth lijkt mij zonder meer het meest verslavend. Dit om de doodeenvoudige reden dat Methamphetamine je tolerantie definitief kapot kan maken, waardoor je meer en meer nodig hebt om normaal te functioneren*.

Met Hero kan je van één gram per dag naar één-tiende gram gaan in een paar dagen. Je kan nog steeds goed functioneren, misschien zelfs beter, alleen denk je daar op dat moment anders over :wink:

*geen persoonlijke ervaring, alleen gelezen / gezien.

Meta4

Experimenterende gebruiker
Speed. Veruit.

Ik heb voor mijn doen aardig wat dingen geprobeerd maar ik heb nog nooit zo iets meegemaakt als de verslavende werking van Speed. Jezus wat is dat erg!

Ben van mening dat het bij iedereen verschilt. Wat ik met speed heb.... dat hebben andere mensen weer met Coke... terwijl ik nog nooit last heb gehad van drang bij coke.

Nee... Speed is voor mij veruit het verslavendst, aangezien ik (minstens) 3 dagen later nog steeds een onwijze drang heb naar pep en dat heb ik bij geen 1 drugssoort.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ik heb een periode gehad van veel speed, coke, alcohol, wiet, ghb

Geestelijk heb ik de grootste drang naar ghb, omdat de terugval me steeds weerhoud om die andere middelen te gebruiken en daarom voor mij niet zo verslavend is. Hoewel amfetamine toch ook wel geniepig te werk ging.

boeka

Newbie
Dus dat wil zeggen dat er hier 13mensen al cryst. geprobeert hebben :rolleyes:

Wat je nooit hebt gedaan, ga je ook niet weten of het zwaar verslavend is of niet.

Linkuei

Newbie
gNuxx zei:
wist je dat alleen heroïne(opiaten) verslavend is?

de rest van de drugs zit tussen je oren als je verslaafd bent.

Je lult, waarom verkoopt een vriendin van me na 2 weken basen al haar zooi voor die troep terwijl ze vanaf haar 12e wel goed met snuifcoke, speed, keta etc. kan omgaan?
ze is veranderd in een crackjunk, leg dan maar uit waarom ze dan zou doen alsof?

W.F.L.

Badass junkie
speeseend zei:
Crystal Meth lijkt mij zonder meer het meest verslavend. Dit om de doodeenvoudige reden dat Methamphetamine je tolerantie definitief kapot kan maken, waardoor je meer en meer nodig hebt om normaal te functioneren*.

Met Hero kan je van één gram per dag naar één-tiende gram gaan in een paar dagen. Je kan nog steeds goed functioneren, misschien zelfs beter, alleen denk je daar op dat moment anders over :wink:

*geen persoonlijke ervaring, alleen gelezen / gezien.

Ikzelf vind coke verslavender dan meth eigenlijk. Heb ook niet zo vaak meth gerookt maar wel is na een dag meth roken (er was nog over) de overige meth weggegeven en aan de coke gegaan en dat ervaarde ik als veel fijner.

Dus cocaïne voor mij. Alleen cocaïne hydrochloride dan want cocaïnesulfaat is weer zoiets :rolleyes:

Maar ik zou wel een cokeverslaving vervangen door een methverslaving denk ik. Want dat kan geloof ik wel. Meth roken geeft ook een rush die niet te evenaren is, maar goed, dat is bij coke ook :grin:

Hero heb ik niet genoeg ervaring mee om daar wat zinnigs over te zeggen en dat houd ik liever zo. Maar als ik iedereen moet geloven is het dat of coke :) of allebei en dan kan je die coke ook nog roken of spuiten, met die smack erbij, boem!!!! ... Toch?

Edit: En ik zeg voor mij natuurlijk, want dat is voor iedereen anders. Sommige mensen hebben dat zelfs met wiet, speed, etc.. noem maar op. Ik heb daar nooit zoveel geloofwaardigheid aan gehecht maar ik sluit niet uit dat dat mogelijk is. Ik snap er alleen geen kut van omdat ik altijd geloofd heb dat een trek eigen is aan de drug zelf (aanvankelijk). Zoals bij coke en hero het geval is.

gNuxx schreef:
wist je dat alleen heroïne(opiaten) verslavend is?

de rest van de drugs zit tussen je oren als je verslaafd bent.

Jij moet eens 20g coke tussen je oren stoppen en dan zien we wel hoe ver dat idee dan tussen jouw oren zit :) Dit is net zoals zeggen dat roken tussen je oren zit. Nou.. Ik voel het toch wel ergens waar mijn hoofd NIET zit.

Pammer

Bewuste gebruiker
Heroine... omdat je zoveel verhalen hoort over heroine. of ze waar zijn dat weet ik niet maar iets zal toch waar zijn.

Benzo's zaten er niet tussen maar die vind ik ook verslavend..

Flameon

Badass junkie
Ik werk dus voor een verslavingsinstelling en alcohol staat al jaren in de top 3, momenteel op 1. GHB is de drugs die nu sterk naar boven komt bij jongeren met name, en XTC ook. Speed blijft ook altijd aan de top zweven

zjimiz

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Ik werk dus voor een verslavingsinstelling en alcohol staat al jaren in de top 3, momenteel op 1. GHB is de drugs die nu sterk naar boven komt bij jongeren met name, en XTC ook. Speed blijft ook altijd aan de top zweven

Het blijft een merkwaardig fenomeen dat alcohol in het algemeen sociaal geaccepteerd wordt i.t.t. andere middelen terwijl het op eenzame hoogte in de lijst van verslavingsproblemen staat.

:stoned:

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Ik kan me er niet echt over uitspreken aangezien ik nog geen meth of heroine gedaan heb. Maar voor mij persoonlijk is coke het 'verslavendste' met daaronder speed. Coke omdat het zo handig is bij dagelijks gebruik en vooral omdat je gedachten zo kunnen verschillen over coke. Soms denk ik van hoe kun je daar nu verslaafd aan geraken, maar het gevaar in coke schuilt juist net in die onderschatting. Coke is zo duur tvg andere drugs, toch merk ik dat ik toch teveel dan goed is voor m'n portefeuille coke snats en dat ik bijna nooit nee zal zeggen tegen een aangeboden lijn. Ik vind het een veraderlijke drugs vanwege de mindfucks, maar dat was waarschijnlijk al duidelijk :P .

Flameon

Badass junkie
zjimiz zei:
Flameon zei:

Het blijft een merkwaardig fenomeen dat alcohol in het algemeen sociaal geaccepteerd wordt i.t.t. andere middelen terwijl het op eenzame hoogte in de lijst van verslavingsproblemen staat.

Inderdaad, is ook best vreemd. Komt denk ik omdat het al eeuwen zo is

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
zjimiz zei:
Flameon zei:

Inderdaad, is ook best vreemd. Komt denk ik omdat het al eeuwen zo is

Dat alcohol hoog staat in de lijst van verslavingsproblemen is toch ook te verklaren door het hoge aantal gebruikers van alcohol? Als je ziet hoeveel mensen alcohol gebruiken en hoeveel mensen er aan verslaafd raken, dan is het percentueel gezien niet zo veel als bij de meeste andere drugs denk ik.

Wat verder de meest verslavende drug is, weet ik niet. Ik gebruik alleen truffels, hasj en alcohol en daar ben ik niet aan verslaafd.

Alcohol is verslavend, maar ik denk dat een psychisch gezond mens er wel mee om moet kunnen gaan. Bij sigaretten maakt het niet uit, super verslavend.

Beanhead

Badass junkie
Speed, het is nu al bijna twee maanden geleden sinds de laatste keer en ik denk er nog bijna dagelijks aan. Mentale moederneuker

Wiet, i'm addicted to it :tearsofjoy:

En opiaten zonder zelfcontrole

Beanhead

Badass junkie
Robdebob zei:
Drientje zei:
Ik heb best veel onderzoek gedaan naar de oorzaak van een verslaving en bij 40% van de personen die verslaafd waren, die ik heb ondervraagd, bleek dat er een familie historie was van verslavingen. Bij sommige mensen is het dus een soort aangeboren afwijking (zoals bij mij, ben erg verslavings gevoelig)
Ik vraag me af in hoe verre er erfelijke factoren bestaan die mensen verslavingsgevoelig maken. Ik denk eerder dat sociale factoren een grote rol spelen. Als je in een omgeving opgroeit waar drugs meer geaccepteerd zijn zul je sneller geneigd zijn om dat ook te gaan doen.

Zuur mijn grootvader was een alcoholist, mijn vader ook en mijn beide broers junkies, dat beloofd :rock:

W.F.L.

Badass junkie
Hey gozer, als je dan toch de grote geleerde wil uithangen, weet dan tenminste dat het cocaïne hydrochloride is, wordt gemaakt met zoutzuur, en niet cocaïnesulfaat, wat gemaakt wordt met zwavelzuur, zoals amfetaminesulfaat (speed).

zjimiz

Bewuste gebruiker
Ik heb heroine gestemd. Andere drugs in de lijst, komen zeer waarschijnlijk in aanmerking voor een gedeelde eerste plaats; basecoke en crystal meth. Overigens weet ik, net als anderen in deze topic, niet uit ervaring dat het zo is. De vele info en films die ik er over gezien heb, hebben mij er altijd van weerhouden.

Overigens vind ik de meerdere keren genoemde sigaret ook een hele goede kansmaker, juist omdat het een sluipmoordenaar is. Ik weet uit ervaring dat het ongelooflijk moeilijk is om te stoppen hiermee, maar wel zeer schadelijk kan zijn op de langere termijn.

En verder vind ik de eerder gedane suggestie Alcohol ook een goede kansmaker, al is het alleen maar vanwege de statistieken, waaruit blijkt dat deze verslaving erg hoog scoort (naast de potentieel verwoestende werking ervan en een moeilijke afkick).

Tenslotte denk ik dat we medicijnverslavingen niet moeten vergeten. Deze scoren ook erg hoog in de statistieken, en kunnen ook leiden tot heel veel narigheid.

J0rrit

Badass junkie
Voor mij persoonlijk ghb, veruit. En dan heb ik ook heroine, crystal meth en basecoke geprobeerd, om maar eens even de 3 'meest verslavende' te noemen...

zjimiz

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf geen ervaring met GHB. Wil je eens uitleggen waarom het bij jou op nummer 1 staat? Gewoon vanuit interesse. Iig thanks.

SjaakT

Experimenterende gebruiker
Voor mij persoonlijk, als ik zou moeten kiezen uit mijn kleine lijstje, dan zou het alcohol zijn.

Bovenaan