nieneinao zei:Over 10 jaar zal het me niet verbazen als er kinderen die net op de middelbare school zitten coke gaan uitproberen. Drugs algemeen is te bekend onder de mensheid en zal never meer weggaan, en des te meer mensen het doen des te meer het gaan proberen uit nieuwschierigheid.

Greenlabs zei:ga je serieus je leven verkloten om je sex leuker te laten lijken? Experimenteer beter eerst maar wat zonder drugs.
Cocaine is sowieso al vergif; welke invloed het heeft op een niet-volgroeid lichaam(/hersens) wil ik nog niet eens weten!
Verder, als je 14 bent lijkt het me onwaarschijnlijk dat je al vaak seks gehad hebt. volgens mij is het dan best wel mogelijk dat je een volledig verkeerd idee krijgt over seks (door de drugs) en daardoor je toekomstige vrijpartijen op voorhand al te verkloten...
Nuja, als je het toch zou doen, neem dan op zen minst even de tijd om DIT (klik) eens door te lezen...
Prettig wanneer er iemand bij is als je ligt te neuken!Shizzah zei:tegenhouden kunnen we deze jongeman en dame toch niet als ze het echt willen..
ik ga je daarom aanraden om te zorgen dat er iemand bij is die (18+ is en) enige ervaring heeft met het gebruiken van cocaine en dat hij of zij ook de doseringen voor jullie kan bepalen!
daniel3927 zei:het is trouwens heel normaal om het op die leeftijd te doen. en je moet gwoon niet op die flauwe reacties letten.
Timaeus zei:Een advies: De meeste drugs komen met een bijsluiter, niet letterlijk natuurlijk, ik bedoel dat er veel dingen zijn waar je rekening mee moet houden. Als je daadwerkelijk zo jong bent is coke nogal een hevige drug om te beginnen. Voor je wat gebruikt zoek rond op het forum en op internet waar je rekening mee moet houden en wat de gevaren zijn.
Er zitten veel risico's aan het gebruiken van recreationele middelen zoals deze. Mocht je al wat willen gebruiken, ga dan voor xtc (en doe dat niet vaker dan eens per twee maanden, weet dat het leuk is, maar als je het vaker doet dan wordt het effect steeds minder), dat is qua kosten een stuk beter te halen en een stuk minder gevaarlijk.
Laat je drugs wel testen voor je het gebruikt, dit kan gratis en in vrijwel elke grote stad zit een testcentrum. Google even op "testcentrum drugs" en je woonplaats dan ben je er zo achter.
Overigens zijn er ook wel wat leuke dingen te vinden in de smartshop, als je wil experimenteren met wat dingen. Geen idee of je er ook uit ziet als 14, maar je komt er vast mee weg als je er niet te jong uit ziet.
Succes, en mocht je nog vragen hebben stuur maar een PM.
Heb liever een verantwoordelijke gebruiker die te jong is, dan onverantwoord gebruik in het algemeen.
W.F.L. zei:Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik er vrij zeker van ben dat de invloed die XTC op het lichaam van een 14-jarige heeft groter is dan de schade die cocaïne kan aanrichten. Moet het wel over eenmalig gebruik gaan natuurlijk, maar dat is helemaal niet vanzelfsprekend als je een 14-jarige XTC geeft (het is nou eenmaal fijn spul) en bij cocaïne al helemaal niet, al lijkt het mij stug dat een 14-jarige een cocaïneverslaving kan bekostigen. Of goed spul kan vinden. Waar halen jullie het vandaan dat XTC minder schadelijk is, dat is helemaal niet zo. Daar staat dan weer tegenover dat cocaïne veel verslavender is. Zowiezo is XTC wel verstandiger in de meeste gevallen, maar dan moet je er wel verantwoordelijk mee om gaan.
Als je seks wilt hebben zou ik in ieder geval wél voor XTC gaan :P Daar staat dan weer tegenover dat een meisje drugs voeren voor sex gewoon heel erg laag is.
W.F.L. zei:Ik had het zelfs niet eens over sex, gewoon over schade. Was alweer vergeten dat het met het doel was om sex te hebben..![]()
W.F.L. zei:Ik ben zelf 17, dus daarover onthoud ik me van commentaar.. :P
En meisje + cocaïne vind ik zowiezo al fail.. Cocaïne op zich will do.![]()
Amateurtje zei:Ik vind het wel ironisch dat velen hier zeggen van ' je bent nog veel te jong voor coke' maar zelf heel jong begonnen zijn met experimenteren... Maargoed moest je toch nog van gedacht veranderen en het willen doen adviseer ik je er een ervaren persoon bij.
Amateurtje zei:Ik vind het wel ironisch dat velen hier zeggen van ' je bent nog veel te jong voor coke' maar zelf heel jong begonnen zijn met experimenteren... Maargoed moest je toch nog van gedacht veranderen en het willen doen adviseer ik je er een ervaren persoon bij.
psychedelicchick zei:maybe wordt ze zo agressief van de sos dat hij zich kapot schrikt en het nooit meer voor zijn 18e gaat gebruiken .. foei foei :P
abby zei:Drinken! dat is lekker goed voor haar wil je zeggen. Op mijn 15de was ik nog niet eens 1x dronken geweest, dus dat is ook niet zo vanzelfsprekend. Nu, op 17 jarige leeftijd drink ik nog steeds bijna nooit, omdat ik weet dat het zeer slecht is voor de hersenen.
Beter laat je haar gewoon een joint opsteken, het beste puur. Als ze per se aan de drugs wilt. Mocht ze toch aan iets anders toe zijn, zijn er nog wel een aantal andere leuke middelen, met veel minder risico's dan cocaine.
Fishhead0707 zei:psychedelicchick zei:maybe wordt ze zo agressief van de sos dat hij zich kapot schrikt en het nooit meer voor zijn 18e gaat gebruiken .. foei foei :P
Laten we daarop hopen.. het niet gebruiken tot zijn 18e dan he![]()
psychedelicchick zei:Fishhead0707 zei:psychedelicchick zei:maybe wordt ze zo agressief van de sos dat hij zich kapot schrikt en het nooit meer voor zijn 18e gaat gebruiken .. foei foei :P
Laten we daarop hopen.. het niet gebruiken tot zijn 18e dan he![]()
haha idd![]()
Bron? Als ik een kind zou hebben zou ik veel liever hebben dat die af en toe blowt, dan dat die drinkt. Ik geloof dat wiet vooral slecht is voor de psyche op jonge leeftijd, omdat je je in een nogal aparte toestand vekeerd. Maar geheugenschade? Daar geloof ik niet veel van.weyoun22 zei:Alcohol doodt idd hersencellen, maar van wiet is aangetoond dat het gebruik voor de hersenen volgroeid zijn blijvende veranderingen kan achterlaten. (slechtere coordinatie, geheugen en concentratie)
abby zei:Bron? Als ik een kind zou hebben zou ik veel liever hebben dat die af en toe blowt, dan dat die drinkt. Ik geloof dat wiet vooral slecht is voor de psyche op jonge leeftijd, omdat je je in een nogal aparte toestand vekeerd. Maar geheugenschade? Daar geloof ik niet veel van.weyoun22 zei:Alcohol doodt idd hersencellen, maar van wiet is aangetoond dat het gebruik voor de hersenen volgroeid zijn blijvende veranderingen kan achterlaten. (slechtere coordinatie, geheugen en concentratie)
Ik zeg liever drugs, waaronder alcohol (belachelijk dat ze dat bij de preventie niet zo aanpakken!). En je had het specifiek over geheugenschade, die niet bij alle drugs (waaronder wiet) optreedt. Ook onderzoeken wetenschappers niet de schade van drugs in het algemeen, maar iedere drug specifiek.Fishhead0707 zei:Het is volgens mij wetenschappelijk bewezen dat drugs en alcohol op jonge leeftijd schadelijk is voor de hersenen. Juist op jonge leeftijd omdat je dan in de groei bent.
Nooit is schadelijk, en vaak is veel beter dan af en toe.Fishhead0707 zei:Af en toe is beter dan vaak maar ook af en toe is schadelijker dan nooit.![]()
abby zei:Ik zeg liever drugs, waaronder alcohol (belachelijk dat ze dat bij de preventie niet zo aanpakken!). En je had het specifiek over geheugenschade, die niet bij alle drugs (waaronder wiet) optreedt. Ook onderzoeken wetenschappers niet de schade van drugs in het algemeen, maar iedere drug specifiek.Fishhead0707 zei:Het is volgens mij wetenschappelijk bewezen dat drugs en alcohol op jonge leeftijd schadelijk is voor de hersenen. Juist op jonge leeftijd omdat je dan in de groei bent.
En zijn meiden vaak al op hun 15de uitgegroeid, maar groeien de hersenen nog tot 21 jaar door. Dus wat bedoelde je precies met "in de groei"?
Nooit is schadelijk, en vaak is veel beter dan af en toe.Fishhead0707 zei:Af en toe is beter dan vaak maar ook af en toe is schadelijker dan nooit.![]()