Mijn beste ervaring zijn ietsjes duurdere 3mg time-release tabletten, die geven je eerst 2mg melatonine, en daarna word er 6 uur lang de laatste mg afgegeven.
onderzoeken die ik heb bekeken stelden dat er wel degelijk verschil is tussen microgrammen en milligrammen. hoger dan 3 milligram bleek niet effectiever dan 3mg, bij mannen en vrouwen van verschillende gewichten, dus een flinke kerel zou met 3 ook iets moeten merken.
je kan niet verwachten dat het je platgooit, maar als ik zo'n tabletje inneem stop ik ook met elektronica en muziek, hooguit een redelijke lamp zodat ik makkelijker kan lezen.
behalve lezen werkt schrijven en tekenen ook erg goed, en ik lig binnen een half uur tot een uur op de bank ta gapen, als ik dan naar bed ga ben ik zo weg.
elke dag van de week durf ik niet aan, want er is ook onderzoek bekend dat je met zulke "hoge" doseringen na langduriggebruik zelf minder melatonine zou aan gaan maken. ander onderzoek spreekt dat tegen. er is gewoon teveel onderzoek naar gedaan denk ik, en te kleine testgroepen omdat het spul geen zak oplevert aan de farmaceut.