helaas is een opiaten verslaving geen mindset, wat het maar zo.
opiaten zorgen ervoor dat receptoren in de hersenen die endorfine aanmaken daarmee stoppen, omdat een opiaat erg veel op deze stof lijkt. stopt met dan met grbruiken dan beginnen die receptoren niet weer direct op volle kracht te werken, dus word je ziek.
tevens moet alle troep je lichaam verlaten, en dat geeft ook ontwennings verschijnselen.
dus niks geen mindset, geloof me.
natuurlijk worden mensen die zware pijnstillers moeten slikken ook zwaar verlsaafd. en zijn miljoenen mensen die zo een opiaten verslavinge beginnen. uiteindelijk is de pijn weg en wordt de behandeling dus gestopt met opiaten, maar blijven ze dus wel met de verslaving zitten.
dus ook hier is zeker geen sprake van mindset.
een opiaten verslaving is helaas maar al te waar.
en over dat jij denkt dat je het wel in de hand kunt houden, en dus kunt stoppen met gebruiken alvorens het in een full blown verslaving uitmond. dat denk dus inderdaad IEDERE verslaafde die eens begon, zoals je zelf ook al aangeeft. en ik kan me ook heel goed voorstellen dat jij denkt dat je de uitzondering op de regel zult zijn, net als ik toen decennia geleden dacht. maar helaas moest ik toen al snel toegeven aan mijzelf dat dat dus simpel weg niet waar was.
opiaten veranderen processen in je hersenen, bij iedereen die t gebruikt. dus geloof me alsjeblieft die jij niet een uitzondering bent, want die bestaat gewoon niet. of misschien wel, maar dan praten we waarschijnlijk over 1 op de miljard mensen, en de kans dat jij niet die ene persoon bent is net zo groot als dat je morgen voor je deur een koffer vindt met 100 miljard euro erin. die kans bestaat, maar is wel zo klein dat we ervan mogen uitgaan dat dat nooit zal gebeuren, hetzelfde geld voor jou kans op niet verslaafd raken.
maar, ik snap dat je dit niet geloofd of anders ziet. ik dacht er toen voreger net zo over, ik was niet zo dom als al die anderen, zodra ik ook maar iets van een beetje ziek zijn zou ervaren zou ik direct stoppen, hoor het me nu nog denken. en velen met mij die hetzelfde dachten.
maar, we kunnen enkel wachten en zien wat de tijd ons, of jou in dit geval brengt.
en geloof me wanneer ik zeg dat ik van ganse harte geloof dat t jou niet overkomt.
helaas weer ik enkel beter na 30 jaar, jij zou nml de eerste zijn, en ik ken het duizenden junkies gekend over de laatste 30 jaar heen.
toch, succes en laten we hopen.