methadon en werk

gonzo

Experimenterende gebruiker
Dag. Ik vraag me af of het als methadon-gebruiker mogelijk is een normaal leven te leiden, kan je gaan werken etc. Kan je werken op hoogte (in de bouw), of in plaatsen waar het heel warm is? Zijn er beperkingen, bepaalde jobs die niet aan te raden zijn.
Wat zijn zo de nevenwerkingen van methadon die het leiden van een normaal werkleven kunnen verhinderen?
Dank voor je antwoord.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ja hoor kan gewoon :) bij het CAD en methadonverstrekkingspunten houden ze daar redelijk rekening mee ook. Je kunt dan ( na de nodige controles van loonstroken, contracten e.d.) bv je meet 1 keer per week ophalen ipv drie keer per week of zelfs elke dag. En nee ze mogen niets tegen je werkgever zeggen, ook niet als die ze het zou gaan vragen :wink:

ik zou het echt niet eens op je werk melden aangezien je toch alleen maar last van vooroordelen krijgt.

en methadon wordt juist voorgeschreven om mensen een zo normaal mogelijke kans op een sociaal leven te geven .. meestal ben je verslaafd aan sterk verslavende en sterk maar kort werkende opiaten als heroïne en morfine enzo ...

methadon is net zo of misschien wel meer verslavend, maar het geeft aan een opiatenverslaafde geen tot nauwelijks een roes. waardoor je dus gewoon helder bent en niet ziek van de ontwenning. ( daar ligt ook gelijk het risico natuurlijk, mensen gingen heroïne gebruiken om de roes. als die roes er niet meer is .... wat dan :wink: ) Omdat het zo lang doorwerkt, de halfwaarde ligt op 24 uur geloof ik, zul je na een tijdje dus ook minder snel ziek worden. Of niet zo snel als met heroïne ... dat houdt nml in dat na een dag nog de helft van die troep in je lichaam zit, waardoor je dus minder snel ontwenningsverschijnselen krijgt .. als je een paar weken elke dag je methadon neemt, zou je in principe zelfs wel eens een dag over kunnen slaan, zonder dat je daar echt last mee krijgt. Regelmatig gedaan :) Is niet echt aan te raden, want als je eenmaal ziek wordt van het ontwennen van methadon, is dat imho erger dan van heroïne. en het duurt soms even voor ze geheel werken en twee uur ziek zitten wachten tot je drankje of pilletjes werken is geen pretje.

Uiteindelijk zijn er natuurlijk jobs waarbij het gewoon not done is om welke vorm dan ook van verdovende middelen in je te hebben, drugs of medicatie. Maar gewoon normaal werk waarbij je gewoon normaal moet opletten, zonder dat dat in extremen gaat zoals bv een vluchtleider op een vliegveld, zal geen enkel probleem zijn.

In de bouw lopen zoveel methadonmensen rond dat je ervan op zou kijken .. de meesten zou je echt niet herkennen tot je ze tegenkomt bij de afgifte punt. Dus blijkbaar gaat dat prima :wink:

:wave:

Flameon

Badass junkie
Perfect antwoord hierboven!

Ik heb bij de methadonverstrekking gewerkt en je kan inderdaad al het werk doen. En als je de methadon niet dagelijks kan afhalen door omstandigheden van het werk dan kun je na controle ook 1 of 3 keer per week komen.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Ja ik heb ze gezien, en altijd groot respect voor gehad trouwens, één keer in de week halen ze hun meet op, werken gewoon overdag en 's vonds zie je bij de dealer en gaan ze roken,
ook in de verslavingskliniek mensen die jaren verslaafd zijn geweest maar altijd hebben gewerkt.
echt knap!

anoniempje

Bewuste gebruiker
Alleen in begin van je gebruik heb je meestal last van bijwerkingen, extreem stoned en/of misselijk, maar hoe langer je gebruikt, hoe minder iemand aan je kan zien dat je onder invloed bent, als je gewoon rookt dan, met spuiten wordt je gauwer weer ziek, en ben je meestal even van de wereld, zo als ik gezien heb, nog niet of misgeprikte aderen en bloed om je heen te praten,
dat zal wel opvallen op het werk.
verder kan je ontzettend oud worden als je dit gebruikt, en goed voor je zelf zorgt.
op een moment al vrij snel met deze middelen moet je gebruiken, om normaal te voelen/zijn.
als je dat niet overschrijdt als je werk kan je bijna alles gewoon doen dacht ik zo.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ikzelf had in het begin van een meetprogramma ook steeds het gevoel dat ze me te lang op te weinig lieten zitten, zoals anoniempje zegt, maar daarna, nadat ik gewend was, had ik weer zoiets van ze gaan me langzaam omlaag waardoor mijn lichaam teveel went aan te hoge methadonwaardes ... ( ik heb er een hele theorie over, totaal ongefundeerd uiteraard, maar ik ben dr zo wel mee afgekicked ( 2X zelfs en 1 keer cold turkey :wink: beetje hardleers) net als inmiddels anderhalve vriend van me ( eentje al een half jaar en eentje nu net twee weken, dus misschien post ik die theorie wel )

in het kort : voor mij werkte het om de eerste twee dagen achtelijk veel meet te nemen, zodat ik absoluut geen ontwenning had en flink drouzy was ( voor mij waren dat 150 mgs).. en daarna met een noodgang omlaag, en dan zo omlaag dat je op het randje van ziek worden zit.

k heb het nooit gekund in ieder geval ... werken en zo mn verslaving bekostigen :)
natuurlijk wel toen ik in een methadonprogramma zat en ik af en toe bijgebruikte ... nam ik die dag wel wat minder meet en de komende twee weken een buisje appelsap mee naar het verstrekkingspunt :wink:

Maar elke keer als ik het zo deed kwam er na een tijdje weer het punt dat ik meer bruin ging nemen dan meet en steeds vaker en vaker en dan ben je echt niet meer blij als je een avondje geen bruin kunt betalen, ook al heb je je meet .. je bent niet ziek nee .. majah craving kan net zo erg zijn :wink: zelfs al zit het alleen in je hoofd

en daarna kwam het punt dat ik d8 van owww ik heb nu twee weken of langer op zeker geld, boeien die meet .. zo dacht ik niet letterlijk, maar langzaam sloop die mentaliteit er steeds meer in .. hop en dan wordt je uit het programma getrapt en ben je weer bezig met jezelf langzaam te vermoorden :)

en daarna kwam op zeker het punt dat ik dus doodziek zou moeten werken ... doe je een keer of twee misschien, daarna meld je je ziek ( ik wel tenminste ) en dat doe je ook maar een paar keer voordat je contract niet verlengd wordt ... en ik denk dat de meeste gebruikers zoiets zullen hebben ... heroine zorgt er nou eenmaal voor dat heroine op nummer 1 komt en niet je lichamelijk en geestelijk welbehagen en al helemaal je verantwoordelijkheden niet ( behalve kortdurend en kortzichtig welbehagen natuurlijk)

nopes ... ik kwam er na een half jaar heroine heel goed achter dat ik onder de heroine niet kon werken .. als k had gebruikt was ik te lui en als ik niet had gebruikt te ziek ... dus vijf jaar later toen ik voorgoed was afgekicked (d8 ik) ben ik maar gaan werken een keertje ... en vijf jaar vol moeten liegen op je cv is nog best moeilijk hoor :wink:

:rock:

anoniempje

Bewuste gebruiker
ArieKanariE zei:
ikzelf had in het begin van een meetprogramma ook steeds het gevoel dat ze me te lang op te weinig lieten zitten, zoals anoniempje zegt, maar daarna, nadat ik gewend was, had ik weer zoiets van ze gaan me langzaam omlaag waardoor mijn lichaam teveel went aan te hoge methadonwaardes ... ( ik heb er een hele theorie over, totaal ongefundeerd uiteraard, maar ik ben dr zo wel mee afgekicked ( 2X zelfs en 1 keer cold turkey :wink: beetje hardleers) net als inmiddels anderhalve vriend van me ( eentje al een half jaar en eentje nu net twee weken, dus misschien post ik die theorie wel )

in het kort : voor mij werkte het om de eerste twee dagen achtelijk veel meet te nemen, zodat ik absoluut geen ontwenning had en flink drouzy was ( voor mij waren dat 150 mgs).. en daarna met een noodgang omlaag, en dan zo omlaag dat je op het randje van ziek worden zit.

k heb het nooit gekund in ieder geval ... werken en zo mn verslaving bekostigen :)
natuurlijk wel toen ik in een methadonprogramma zat en ik af en toe bijgebruikte ... nam ik die dag wel wat minder meet en de komende twee weken een buisje appelsap mee naar het verstrekkingspunt :wink:

Maar elke keer als ik het zo deed kwam er na een tijdje weer het punt dat ik meer bruin ging nemen dan meet en steeds vaker en vaker en dan ben je echt niet meer blij als je een avondje geen bruin kunt betalen, ook al heb je je meet .. je bent niet ziek nee .. majah craving kan net zo erg zijn :wink: zelfs al zit het alleen in je hoofd

en daarna kwam het punt dat ik d8 van owww ik heb nu twee weken of langer op zeker geld, boeien die meet .. zo dacht ik niet letterlijk, maar langzaam sloop die mentaliteit er steeds meer in .. hop en dan wordt je uit het programma getrapt en ben je weer bezig met jezelf langzaam te vermoorden :)

en daarna kwam op zeker het punt dat ik dus doodziek zou moeten werken ... doe je een keer of twee misschien, daarna meld je je ziek ( ik wel tenminste ) en dat doe je ook maar een paar keer voordat je contract niet verlengd wordt ... en ik denk dat de meeste gebruikers zoiets zullen hebben ... heroine zorgt er nou eenmaal voor dat heroine op nummer 1 komt en niet je lichamelijk en geestelijk welbehagen en al helemaal je verantwoordelijkheden niet ( behalve kortdurend en kortzichtig welbehagen natuurlijk)

nopes ... ik kwam er na een half jaar heroine heel goed achter dat ik onder de heroine niet kon werken .. als k had gebruikt was ik te lui en als ik niet had gebruikt te ziek ... dus vijf jaar later toen ik voorgoed was afgekicked (d8 ik) ben ik maar gaan werken een keertje ... en vijf jaar vol moeten liegen op je cv is nog best moeilijk hoor :wink:

:rock:
ja ik begrijp het ook niet , ik was alleen maar bezig maar zo snel en makkelijk mogelijk geld te verdienen,verslaafd zijn en werken voor mij ook onmogelijk,want je wordt er ook zo onverschillig van.
Maar ze zijn er toch die het doen en het kunnen.

hazejunk

Ja voor mij maakte methadon met gebruiken van heroïne alleen maar makkelijker Ik begon toen net met een opleiding SPW . En stond als onderwijs assistent voor de klas. Het was allemaal erg dubbel. Overdag door voor de klas en s'avonds aan de bruin, benzo's en coke.

Ik heb het ook niet lang volgehouden op die manier.
2 jaar later stopte ik met de methadon. Na een lang afbouw proces van 4 maanden. Heb je methadon gewoon op eigen houtje afgebouwd zonder dokter ofzo. En toen ik 5mg stond ben ik er af gegaan. De Afkick opgevangen met een hoop benzo's en zeer zeer kleine hoeveel heden bruin ( 5 dagen met een bolletje ofzo )

Nu sta ik op Bupe maar ik heb het al een jaar niet geslikt en gebruik iedere dag bruin. Ben wel 1,5 jaar clean geweest met de bupe. Maar goed ik heb nu een vaste baan, waar alles goed gaat. Soms is het niet makkelijk. En het kost me gewoon te veel geld nu. Begin van de maand gaat goed maar het einde is altijd KUT!

Maar werken op methadon gaat prima .Je kan weer normaal functioneren net als ieder ander, zeker als je niet bij gebruikt.
Maar als je echt wil stoppen is Bupe echt een veel beter idee.

Veel sterkte. Ik hoop dat je vind waar je naar zocht!!!

Sarori

Bewuste gebruiker
zeg uvwx581, wie denk je wel dat je bent?

Ik weet dat er een werdelwijde crisis gaande is, maar ik wist niet dat die al zo diep was dat jullie als Chinese handelaren in bling bling al accounts van de baas moeten aanmaken op Nederlandse drugsfora in de hoop nog wat klantjes te werven. Het is treurig gesteld met jullie! Zonder blikken of blozen spammen jullie maar een beetje in het wilde weg....en verpesten hier de discussies. Mijn handen gaan daarvan echt niet spontaan op elkaar hoor.

Graag een fatsoenlijke reactie...en.... in het Nederlands! :tearsofjoy:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
lolz dat zijn gewoon robotscriptjes die geheel geautomatiseerd allerlei forums afcrawlen registreren en volspammen :) .. als ze die kans krijgen :)

kun je zat dingen voor vinden op zich met een phpbb forum :wink:

silverfish

Bewuste gebruiker
Ik gebruik al 25 jaar methadon (momenteel vanwege pijn) en heb al die tijd gewerkt (of gestudeerd). Kan prima hoor.
Eén ding: je moet wel sterk in je schoenen staan. Dus niet gaan bijgebruiken (wat ik vroeger wel deed en toen had ik aan het eind van mijn salaris altijd een stukje maand tekort :) ).
Ik werk fultime, soms zelfs 45 tot 50 uur per week. Krijg het maandelijks via de huisarts. Gaat prima.

paddosofty

hoi ik gebruikte al jaren meet ben toen gestopt met de hero en coke en stond alleen op de methadon. ben toen gaan werken en dat ging perfect ik ben nu 2 jaar later ook gestopt met de meet in me vakantie ben ik gestopt (leuke vakantie) haha maar nu nog steeds clean
je kan gewoon werken ik kreeg me meet eens per maand via de apotheek. maar moest weleens urine controle komen doen.

Bovenaan