methadon

needlefreak

Bewuste gebruiker
om af te kicken van heroïne kun je als vervangingsmiddel methadon krijgen. methadon is wel even verslavend als heroïne maar het voordeel is dat de methadon die je voorgeschreven krijgt, zuiver en goed doseerbaar is. en methadon werkt ook langer dan heroïne. daardoor kan een heroïneverslaafde weer in een normaal dagritme komen en niet steeds op zoek moeten gaan naar heroïne. methadon werkt een hele dag. toen ik methadon gebruikte kreeg ik 85mg per dag en langzaam hebben ze dat afgebouwd. als ze de dosis methadon verminderen kun je wel lichte ontwenningsverschijnselen hebben maar die zijn nog goed te verdragen. dankzij methadon ben ik 'zo goed als helemaal' van de heroïne af.

A

Anonymous

Gast
hoi needle!wilde bij dit berichtje nog wat opmerkingentoevoegen,
methadon werkt inderdaad erg goed als vervangingsmiddel van heroine maar geld alleen voor het niet ziek worden!verder doet metha niks,de trek in bruin blijft dus de meeste gebruikers gaan evengoed op pad om te scoren,de meeste gebruikers die ik ken gebruiken naast hun metha ook bruin dus dubbelop,al zullen ze ze niet altijd hun hele dosis van die dag nemen maar je weet nooit van te voren of je slaagt in het scoren of niet,zit je in een kliniek dan is het bijgebruik bijna of helemaal niet mogelijk maar krijg jeje metha via de verstrekking van het cad of de brijderstichting enzo dan is het niet te voorkomen dat er bijgebruikt word.er is voor mensen die nog niet zo lang en niet veel gebruiken nu ook een ander middel wat ze kunnen nemen als ze helemaal met hun gebruik willen stoppen(weet niet of dit ook opgaat voor degene die spuiten)dit middel zorgt niet alleen dat je niet ziek word maar bij goed gebruik en je houden aan de dagelijkse dosis ervan zorgt dit middel ervoor dat de trek ook verdwijnt,moeilijk te geloven maar weet het uit ervaring(na 12 jaar clean kleine terugval gehad en br-st,gaf me zelf de keuze tussen metha of dat andere middel)maar wat ik dus even wilde melden is dat methadon niet als wondermiddel moet worden gezien!het is nog verslavender en moeilijker van af te kicken dan van heroine,maar het is wel goed dat het bestaat,zorgt er toch voor dat veel mensen idd wat meer regelmaat in hun leven kunnen brengen,dit was het wel ff,verder wens ik je sterkte toe needle hou vol!het is echt de moeite waard!

needlefreak

Bewuste gebruiker
is dat methadon niet als wondermiddel moet worden gezien!het is nog verslavender en moeilijker van af te kicken dan van heroine,maar het is wel goed dat het bestaat,zorgt er toch voor dat veel mensen idd wat meer regelmaat in hun leven kunnen brengen
ja heb je gelijk in. :wink:

aluminio

Newbie
Yo,
Zal eerst ff kort m'n historiek vertellen.
Ik heb sedert ik 15 was beginnen weed roken en 1 jaar later is er daar nog xtc,speed,lsd,paddo's bijgekomen in de weekends, toen ik 19 was heb ik omdat ik dan bij mijn lief ging wonen gestopt met alles behalve joints. Dan heb ik tot m'n 26ste iedere dag gerookt(3à4/dag) toen ik via een vriend(waarvan ik wist dat hij smack gebruikte maar nog nooit gezien had) aangeboden kreeg om eens mee te chinezen.Ik was toen nogal depri want m'n vriendin en ik waren uit elkaar en hadden intussen al een zoon van 5 jaar die ik al een maand of vier niet meer gezien had.Dat was nu bekeken de grootste fout van mijn leven want ik was van de tweede of derde keer verkocht aan het effect. Ik ben toen beginnen meegaan met die vriend naar grote dealers in antwerpen(want die vriend dealde) en kreeg zo altijd gratis spul en wist ik meteen ook waar ik moest zijn toen die vriend verhuisde naar spanje. Na zo'n 6 maanden chineesde ik er al zo'n gram of 4 per dag door, ik zocht altijd wel een plekje, wc's langs de snelweg,wc van m'n ouders op familiefeesten,enz... . Ik deed voor mijn vrienden de deur niet meer open omdat de tafel vol lag met zilverpapier en ik vol zwarte strepen was in m'n gezicht maar te lam was om me te wassen. Toen ik 27 werd had iemand me kunnen overtuigen om mee te gaan op café voor m'n verjaardag waar ik m'n huidig lief heb ontmoet die juist afgestudeerd was als kleuterleidster. Ze had van haar leven nog nooit in contact gekomen met drugs en ik wilde haar niet kwetsen dus verbergde ik m'n gebruik zo goed mogelijk.Na 4 maanden kwam ze bij mij wonen.Werk gaan zoeken werd al snel een uitvlucht om naar antwerpen te rijden. Terwijl ze les gaf in de plaatselijke kleuterschool zat ik thuis te gebruiken, ik voelde me rot omdat ik iemand die ik zo graag zie zo aan het bedriegen was maar het was boven m'n wil. Iedereen, m'n familie,m'n lief begon te zeggen dat m'n gedrag aan het veranderen was en ze zaten ermee in dat ik depressief was of zo, ze wisten niet wat er aan de hand was. Verleden jaar in Augustus barstte de bom voor mij, ik was het beu om te liegen en te bedriegen. Ik heb toen alles opghebiecht en verwachtte dat ze mij zou verlaten en dat iedereen me in de steek zou laten, maar wonderbaarlijk gebeurde het tegenovergestelde, iedereen wou mij steunen en samen met mij vechten om me eruit te krijgen. Ik heb toen geprobeert om de smack af te bouwen waarbij m'n lief het spul bijhield en me iedere dag een pakketje gaf met steeds een tiende van een gram minder in, maar dat mocht niet baten, ik had al gevonden waar ze het verstopte of zaagde de oren van haar kop.Toen heeft me een dokter Methadon voorgeschreven (55mg) en ik was al blij dat de afkickverschijnselen grotendeels wegbleven.Ik heb het wel nog vele keren moeilijk gehad en ben zelfs een tijdje aan het freebasen geslagen(2 maanden), maar intussen ben ik toch al 1 jaar clean en ik bedoel 1 jaar NIETS van smack gebruikt.Ik heb serieus op m'n tanden moeten bijten sommige dagen maar ik weet waarvoor ik het doe(m'n gezin,we zijn dit jaar getrouwd).Ik denk dat onze relatie nu wel alles aankan na zo'n hectische periode.Eind deze zomer had ik de Methadon afgebouwd tot 10mg/dag en ben vandaag al 6 dagen zonder. Ik voel me nu al heel de week zo raar en lusteloos maar hoop dat het tegen hier en volgende week over is, het is mss mijn gedachtengang. Ik raad iedereen aan die ermee wil stoppen om mensen op te zoeken die ten eerste niet zelf gebruiken en die je kunt vertrouwen en waarvan je weet dat ze je onvoorwaardelijk liefhebben(lief,ouders,zuster,broer,vriend van vroeger,...) en alle maar dan ook alle contact te verbreken met andere gebruikers en dealers.De rest ligt in jouw handen en als je een beetje karakter&doorzettingsvermogen hebt moet het lukken al is het soms hard, maar de ene dag is de andere niet. En nog een goeie tip, zoek een hobby die je interesseerd en bouw die uit(gitaar spelen of zo), zo ben je bezig met iets anders en leer je mss nieuwe mensen kennen.
Greetz

hallo hier even een ractie van superdeamon heb je erge last gehad van het ontwennen van die methadon? ik heb ongeveer anderhalf jaar heroine gebruikt en heb toen een keer misgespoten en toen had ik er een arm bij aan hangen. hier ben ik toen zo van geschrokken dat ik accuut bij de methadonverstekking gemeld heb ik kreeg daar 60 mg en ben nu zelf gezakt tot 15 mg.momenteelgebruik ik nog maar 7.5 mg op een dag en verder niet maar die 7.5 mg is haast ondoenlijk om die te verminderen.nu heb ik het aanbod gehad van de verslavingskliniek om twee dagen niks in te nemen en dan daarna over te gaan op buprenorfine gedurende 5 dagen daarna zou ik van de metahdon afmoeten zijn.ik zit nu een beetje te twijfelen want ben bang dat ik van die buprenorfine ook weer afkickverschijnselen krijg.is er hier nog iemand die mij kan vertellen hoe buprenorfine werkt en of je na het stoppen hiermee ook ziek word?ik ben inmiddels 6 jaar aan de methadon en gebruik niet bij.maar deze kleine dosis is erg moeilijk te stoppen volgens mij heb van 15 mg naar 7.5 niet zo veel last momenteel maar ben huiverig om helemaal te stoppen kan iemand mij goede raad geven? gr superdeamon

afbouw methadon

ik ben een meisje (vrouw ) van 28 jaar en ben sinds 17maart opgenomen in een ontwenningskliniek om men metha (50mg) af te bouwen. Dit is gebeurt met 2.5mg per dag. Dit ging redelijk had wel zeer veel last van onuithoudbare zenuwen en een grote druk op men borst...toen ik op 0stond hebik nog 6dagen subutex gekregen. nu sta ik sinds 7dagen op o ivm met opiaten.ik krijg wel neurotransmitters zoals trazolan en seroquel mr heb ht gevoel dat het niets helpt; Na een dosis van 3kalmeerpillen en 1slaapil val ik goed in slaap mr na 2uurtjes wordt ik weeral zot van de zenuwen<;;;echt ni tedoen....zou men bed in elkaar stampen van dat rare gevoel (mr heb het nog ni gedaan anders issoleercel daar)...Kan me iemand zeggen hoe zijn ervaringen waren met de afbouw v metha...dacht da vanaf ik op 0stondt nog een dag of drie zo afzien. Ik slaap slecht...ben uitgeput van de zenuwen en zelfs men schoenen uitdoen vraagt enorm veel van me...Men kernvraag gaat dit beteren en hoelang duurt dit ongeveer

afbouw methadon

ik ben een meisje (vrouw ) van 28 jaar en ben sinds 17maart opgenomen in een ontwenningskliniek om men metha (50mg) af te bouwen. Dit is gebeurt met 2.5mg per dag. Dit ging redelijk had wel zeer veel last van onuithoudbare zenuwen en een grote druk op men borst...toen ik op 0stond hebik nog 6dagen subutex gekregen. nu sta ik sinds 7dagen op o ivm met opiaten.ik krijg wel neurotransmitters zoals trazolan en seroquel mr heb ht gevoel dat het niets helpt; Na een dosis van 3kalmeerpillen en 1slaapil val ik goed in slaap mr na 2uurtjes wordt ik weeral zot van de zenuwen<;;;echt ni tedoen....zou men bed in elkaar stampen van dat rare gevoel (mr heb het nog ni gedaan anders issoleercel daar)...Kan me iemand zeggen hoe zijn ervaringen waren met de afbouw v metha...dacht da vanaf ik op 0stondt nog een dag of drie zo afzien. Ik slaap slecht...ben uitgeput van de zenuwen en zelfs men schoenen uitdoen vraagt enorm veel van me...Men kernvraag gaat dit beteren en hoelang duurt dit ongeveer

afbouw methadon

de reden waarom ik me nu laten opnemen heb is omdat men vriend nu 4maand in libanon zit (leger) en ik die tijd nuttig wou gebruiken.(Nu ben ik niet meer opgenomen)De andere reden om dit zo vlug te doen is omdat ik en men vriend aan een kindje willen beginnen en dit toch beter is zonder metha in je bloed. Ik sta nu 16 dagen op 0 ometha en o subutex. en ik moet zeggen sommige dagen vallen mee mr andere dagen (en nachten) zijn een ramp. K'weet ni waar kruipen dan (letterlijk) en heb het gevoel dat ik zot kom. Andere dagen dan licht trillen, zweten, kippevel en slap en natuurlijk zenuwachtig. Na deze lange strijd is terug aan de metha beginnen gn optie voor mij. Anders is alles voor niets geweest (en men ouders laten me dan ook vallen.) Raar om te zeggen de goesting is er niet erg. Mr natuurlijk wanr je constant ziek bent is het logischer dat de verleiding er terug komt gewoon omdat je op bent. Als dit lang zo blijft zou ik eventueel terug een lage dosis (4mg subutex vragen) dan is alles toch ni voor niets geweest.Van 50metha nr 4subutex is dan toch ook al een grote verbetering....mr voorlopig geef ik niet op...raad en info zijn zeer welkom !!!!

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
vergeet niet dat het allermoeilijkste van het afkicken, het op de lange termijn ervanaf blijven, is ..

ik weet niet waarom, maar ik heb de hele tijd het gevoel dat je al zwanger bent ( kan het zijn dat je zo graag zwanger wilt worden/zijn dat ik dat oppik ofzo? je lijkt me al een moeder, dus tis niet je eerste, denk ik) (en ja ik ben raar en nee geen idee waarom ik het zo denk .. heb mezelf allang geleden aangeleerd gewoon te tiepen wat me te binnen schiet, dus mocht ik het vokomen fout hebben .. vautje bedankt :wink: )

ik vind het in ieder geval waanzinnig knap wat je in je afkickproces hebt kunnen doen zeker met een sterke kracht in je leven (vriend) die momenteel niet binnen handbereik is! en ik hoop echt dat je dat zo vol kan houden .. en in volhouden bedoel ik niet stabiel houden, maar nog verder .. neem alleen wel je tijd!!!

beter langzaam ergens komen, dan heel snel uit de bocht vliegen :wink: en dat uit de bocht vliegen is iets wat ik bij veel mensen zie gebeuren... op verschillende punten van hun afkickproces! .. soms zelfs na jaren ..

ik wil je niet bang maken, maar wel laten beseffen van dat van de dope afblijven een levenslang proces is .. met of zonder kinderen :wink:

die biologische klok tikt dan wel door, maar je mentale klok en de dopeklok ( die heb je dus inmiddels ook :wink: ) tikken ook door en er is maar 1 zwak moment nodig ...

vertrouw op jezelf en op je partner, dat is denk ik de beste kracht die je kunt vinden tegen de dope duivel ... das trouwens ook een vorm van kracht die je misschien zal helpen aan een kind :)

heel veel sterkte! voor je vriend ook trouwens .. nou niet een van de fijnste plekken op aarde om momenteel te moeten zijn .. libanon :wink:

:wave:

dus eigenlijk heb ik totaal geen advies voor je .. behalve : gewoon zo doorgaan .. elke dag een beetje .. gaan wanneer het kan, en lekker rusten wanneer de pot leeg is :)
:sunglasses:

edit : ( zo vaag ben ik dus blijkbaar, hetgene dat ik wilde tiepen vergeet ik te tiepen) ... dit wilde ik dus eigenlijk aan je tiepen :
lijkt mij dat hooguit in een maand dat 'gezenuw' over kan zijn, gewoon omdat die zooi dan je lichaam uit is, maar beloven kan ik natuurlijk niets .. het enige dat ik zeker weet is dat dat gevoel niet blijft .. het wordt echt minder na een tijdje!

edit : nu begrijp ik het :) je zat toevallig ook op een forum waar ik een tijdje kwam, vandaar. bij ons was het alleen niet echt meer nodig om op dat forum te komen :(

:)

eend

Belezen gebruiker
Subutex...eerder Suboxone dan, in NL als je per sé die 4mg. of 2 mg wilt hebben.

Buprenorfine alleen is nog te verkrijgen, bij mij tenminste! In 0.2 mg. Daar ben ik tot op de dag van vandaag uitermate tevreden mee, wanneer ik de andere opties bekijk.

Het middel zorgt er nu dik twee jaren voor dat de échte trek verdwenen is. Dit geeft een hoop rust. Voorheen had ik exact dezelfde junky-trekjes als de Kanarieman. Klooien met karton, wel duizend keer alle bekende verstop-plekjes checken...noem maar op. En vooral die trigger wanneer ik in een voor mij o zo herkenbaar junkie-scenario kwam (voor mij de toiletten in de trein, langs de stranden, restaurants, eigenlijk overal waar een toilet is :sunglasses:

Het is nu niet meer dan een herinnering met eventueel een emotionele teint.

Alleen de langere termijn, tja, dat beangstigd mij zo nu en dan. Ik weet niet hoe het leven er over een paar jar uit zal gaan zien. Zal ik hiervan kunnen "genezen" door de tijd? Zal ik er lichamelijke danwel psychische schade aan overhouden? Het is en blijft een chemisch goedje...

Ik zal Buprenorfine geen Wondermiddel meer durven noemen maar zoals ik het nu heb mogen ervaren, zeker het beste alternatief, indien je een normaal leven wilt opbouwen.

on-topic: ik denk dat de Bupe (evt. uiteindelijk een dosis onder de twee mg. voor een langere periode) plus evt. wat Diazepam (voor een korte periode) een hoop onrust weg kan nemen.

Mijn gevoel zegt dat de low net zo lang zal duren als de high. Voor de meesten van ons spreken we dan over jaren. En "last" in de breedste zin van het woord. Ik hou zelf rekening met jaren, iets wat ik de eerste weken van mijn programma nog zag als één maand, maximaal twee, drie maanden.

Wat de planeten betreft; ik denk dat je uit geloof in iets of iemand veel kracht kan putten. Ik geloof dat bepaalde factoren mijn afkick vereenvoudigen.

Groet,

De seend

Ik ben niet (meer) zwanger, heb een msikraam gehad...daarom ook één van de keuze's om met de metha te stoppen.voelde me zowiezo erg schuldig dat men kindje dan verslaafd zou geboren worden. Heb 1dochtertje van 6jr. Mr sta nu reeds 19 dagen op nul...mr voel me nog steeds heel lusteloos en depressief, moet me weren om de zetel uit te komen. krijg nu wel xanax retard wat helpt tegen de zenuwen mr wellicht men energie ni goe doet. Ik denk eraan om vandaag eens nr de dokter te bellen vr een dosis temgesic...dit kan zo ni doorgaan, heb een gezin om voor te zorgen...kan dit nog als je zolang met metha bent gestopt...of zou je dit afraden....van een uitgeblust meisje

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
je voelt je kut .. en das niet zo gek ..

op zich zijn er twee dingen die je nu dus kunt doen ..

je kunt een kwart pilletje of een half pilletje methadon nemen... en zo 19 dagen keihard werken, bloed zweet en tranen, weggooien ...

weet dus dat als je een volgende keer gaat stoppen, dat minimaal 19 dagen na het laatste methaatje je je nog ellendig voelt ....

19 dagen .. das heel lang om weg te gooien .. maar 19 dagen is ook enorm lang om je kut te voelen, dus ik zou het helemaal begrijpen als je 'iets' zou nemen. Maar als ik heel eerlijk ben hoop ik dat je doorzet :)
hoe moeilijk het ook is, laat het een wijze les zijn, met een besef dat het een eventuele volgende keer nog moeilijker wordt ...

JE moet het dus nu, van deze keer hebben, vooral nu je al zo ver gekomen bent.

Maar ik heb makkelik praten vanaf deze kant .. de enige die die beslissing kan maken, ben jijzelf :)

sterkte
:)

afbouw methadon

ben gisteren terug nr men dokter geweest en gezegd dat het zo nimeer kon zijn.K'vroeg vr temgesic mr hij gaf me liever depronal omdat dat nr het schijnt lichter is, zou een soort pijnstiller zijn die traag wordt afgegeven...had er nooit van gehoord.mr helpt wel...der is terug leven in de brouwerij :) voel m niet perfect mr is draaglijk nu
Dus methadon vaarwel en dat meen ik...

eend

Belezen gebruiker
depronal

kittychouchou zei:
ben gisteren terug nr men dokter geweest en gezegd dat het zo nimeer kon zijn.K'vroeg vr temgesic mr hij gaf me liever depronal omdat dat nr het schijnt lichter is, zou een soort pijnstiller zijn die traag wordt afgegeven...had er nooit van gehoord.mr helpt wel...der is terug leven in de brouwerij :) voel m niet perfect mr is draaglijk nu

Damn Kitty, dat is goed nieuw! Ik zal het een Google-en. Goede verhalen hoor ik graag.

Laat je zo nu en dan a.u.b. horen hoe het met je gaat? Dat zou ik erg fijn vinden.

Groet,

Eend

Goed idé om het op internet te zetten, want er zijn dr mr weinig positieve verhalen te vinden.Weet da uit ervaring, heeft me zelf nog ontmoedigt...mr weet nu dat het wel kan.Mensen hebben blijkbr alleen mr behoefte om over de slechte ervaringen te schrijven en ni de goeie...
k'laat zeker nog van me horen...xox

silverfish

Bewuste gebruiker
Re: afbouw methadon

kittychouchou zei:

Hallo Kitty, het is normaal dat je je lang slecht blijft voelen als je van de methadon af bent, zeker na langdurig gebruik of gebruik van hoge doseringen. Ik heb 25 jaar methadon gebruikt en ben nu bijna 11 weken gestopt. Subuxone werkte niet bij mij helaas. Ik krijg nu tramadol en neurontin tegen de pijn, echter in hele lage doseringen.
Ik voel me nog steeds klote, lusteloos en heb erg veel pijn (rug en spierpijn!!!). Kan me slecht concentreren. Door mijn langdurig gebruik kan het volgens mijn arts een jaar of langer duren voor ik me weer een beetje normaal voel.
Depronal is overigens ook een opiaatachtige stof en is op de lange duur ook verslavend maar minder dan methadon. Ik snap niet helemaal waarom je arts geen buprenorphine wil voorschrijven?
Als je maar van de methadon afblijft, het is echt een hel om van af te komen... succes!!!

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Ik vind het spijtig dat ze mensen zoals jullie die terug het rechte pad op geraakt zijn aan een andere verslaving helpen.
Zo sluiten ze de ogen en verleggen ze het probleem alleen maar.

eend

Belezen gebruiker
flipkonijn zei:
Ik vind het spijtig dat ze mensen zoals jullie die terug het rechte pad op geraakt zijn aan een andere verslaving helpen.
Zo sluiten ze de ogen en verleggen ze het probleem alleen maar.

Ik ben zo blij dat jij je hebt verdiept in deze materie. Dan weet jij ook als geen ander dat mensen zoals Arie dun bezaaid zijn. Én dat zelfs deze bikkel al enkele keren is teruggevallen.Ook besef jij dan dat terugvallen iets is wat niet goed is en je uiteindelijke doel belemmerd! Maar eigenlijk blinkt jouw "kennis" zich vooral uit in "je ene verslaving inruilen voor een andere".

Jongen, stop alsjebieft met jouw wijsheden als feit te stellen, zeker wanneer je zelf niet met dit bijltje hebt gehakt. Dank,

Eend

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
soms is het leven nu eenmaal niet zo zwart wit.

maar misschien snap je deze visie op dingen wel flipkonijn :)

bij bepaalde verslavingen, zoals aan opiaten onder andere, is de mate van verslaving zo gigantisch hoog, dat het je hele persoonlijkheid kan veranderen. Van een zorgeloos en vrij iemand naar bijvoorbeeld iemand die niet per se hard-drugs of pillen moet( na het directe afkicken van de opiaten), maar wel geregeld 'iets' ..
al is het alleen maar om je goed te voelen of zelfs om je te ontspannen. zouden die mensen dat 'iets' niet nemen, kun je eigenlijk bijna met zekerheid zeggen dat ze zo weer teruggrijpen naar de opiaten. En wat heb je dan liever? Opiaten of iets dat tien keer minder schadelijk en tien keer minder verslavend is. Optimaal is het niet nee, maar soms is een gelijkspel het enige dat je uit een wedstrijd kunt slepen. Dat houdt dan nog steeds niet in dat het seizoen verloren is toch :wink: )

Zo funest zijn die middelen (niet alleen opiaten overigens) voor je. Dan kun je zeggen van je gaat van de ene verslaving in de ander over. Dat zou met roken zo werken, en met een thc-verslaving. Dan zou het idioot zijn om de sigaret te laten staan voor zo iets. idem dito andersom btw :wink:

Maar dat is nu eenmaal het verschil in drugs en drugs ...
Zelfs nadat je met opiaten gestopt bent, is die persoonlijkheidsverandering niet zo maar ongedaan gemaakt. Als dat al lukt gaan daar jaren overheen. Zoveel mentale en emotionele invloed hebben dergelijke middelen. Als het mensen al lukt om met opiaten te stoppen, vielen ze vaak weer terug. Pas als je de decenniumgrens gehaald hebt, zie je dat het terugvalgehalte drastisch zakt.

Veel van die ex-gebruikers, trokken het al die jaren alleen maar omdat ze iets anders tot hun beschikking hadden. Want ook al hoefden ze niet per se opiaten, ze moesten wel iets voor een roes .. dat is nu eenmaal het opiatenzaadje dat er ondanks het afkicken nog zat/zit .....
Dit zaadje gaat weg, maar zoals gezegd niet altijd en het kan heel erg lang duren.
Maar na die jaren is het nog steeds een stuk makkelijker om te stoppen met blowen of drinken, dan het stoppen van opiaten had geweest. want daar had je dan ook gewoon mee doorgegaan, waarschijnlijk flink gedesillusioneerd na de zoveelste mislukte stoppoging.

Voor mijzelf kan ik alleen maar zeggen dat ik het laatste half jaar alleen maar clean heb kunnen blijven, doordat ik het mezelf toestond die vervanging te zoeken. Bij mij is dat een sixpakje of twee en een tientje wiet :) ( ik viel terug na 7 jaar clean zijn, omdat ik het gevecht tegen die cravings niet meer kon winnen, nadat er wat nare persoonlijke omstandigheden kwamen) Nu denk ik echt dat als ik niet zo stug had geweest tegen mezelf en niet alsmaar had blijven vechten en gewoon een enorme zak wiet had gekocht met een emmer bier. Al die keren dat dat gevoel er was .... Het is makkelijk achteraf te praten natuurlijk, maar ik denk dat ik dan niet zo makkelijk weer had teruggevallen.

vandaar dat ik het nu anders doe. Een manier zonder vechten en eentje met accepteren. Want ik blijf nu eenmaal ariekanarie :wink:

ervaring leert dat dat zo eens per maand of twee maanden dat gevoel op komt zetten ( een dagje cravings-ellende ) en in plaats van me totaal miserabel te voelen en me helemaal leeg te vechten tegen een gevoel...
Geef ik er juist aan toe door het iets anders te voeden, dat een ongeveer gelijk effect heeft .. namelijk een kortstondige roes ...

verslaafd dus aan wiet en alcohol ? ja lijkt me wel :) maar geen probleemverslaving, want vaker dan die keren doe ik het niet. Trouwens ook totaal geen behoefte naar. hihihi hoeveel verslaafden ken je tenslotte die gemiddeld eens per twee maanden hun 'ding' moeten hebben... ( al kan ik wel onwijs sjaggerijnig worden als ik nix te roken heb)

Tien keer liever dit en deze relatieve rust, dan de rush en het gepush van een heroineverslaving. Ik ben geen jager en heb dus geen zin om elke dag achter dope aan te moeten jagen. Voor mij is dit de manier.

Ik heb verder eerlijk gezegd ook geen flauw idee of ik ooit van plan ben om te stoppen met blowen en drinken op deze manier. Zo heel af en toe drink ik op visite wel eens een biertje, maar verder blijft dat bij die enkele keer. teveel blowen heeft me altijd al verveeld ( voordat ik aan de heroine zat tenminste) dus daar heb ik ook niet zo'n vrees voor.

just the finer shades of grey flipkonijn, to get rid of the darkness :sunglasses:

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Mooi arie!

Maar er zijn de dag van vandaag gelukkig al betere alternatieven dan methadon :wink:
Het laat zoiezo z'n littekens na, enkel vrede nemen kan u vooruithelpen.

Nouja, opiaten zijn zoiezo no go voor mij in elk geval

eend

Belezen gebruiker
Mooi omschreven Arie! Soms zijn alle woorden nodig om iets te verduidelijken. Dit is niet één ieder gegeven.

En Flipkonijn, excuses voor de sarcastische ondertoon. Ik ben zelf nogal competatief aangelegd; een gelijk spel is nooit aanvaardbaar voor mij (alles of niets). Maar ja, soms is het beste voor een bepaald moment. Dus het is en blijft een gevoelige snaar voorlopig.

Groet,

Eend

Bovenaan