Microdoseren en trippen?

Harrie In De Warrie

Badass junkie
Heb ik ook aan gedacht. Ik zal dit alleen nog wel even willen volhouden en kijken of het ergens anders aan ligt.

Ik heb momenteel aardig wat op een to-do lijstje staan en omdat ik soms dingen erg lastig kan overzien en organiseren, wil het denken alleen al, aan al die dingen nog wel eens flink wat energie wegnemen.
Misschien dat ik dit nu extra waarneem ofzo... Dus ik ben het microdoseren én mezelf goed aan het onderzoeken zeg maar. 😊
Anders is lsd misschien nog wel een optie om ook eens te onderzoeken. 🙂

Bedankt voor je reactie. 🙂
Moeite met dingen overzien en organiseren heb ik ook altijd. Misschien helpt het om to-do lijst op volgorde zetten met wat het meest prioriteit heeft. Je hebt het lijstje dus je hoeft er niet over te denken. Je kan het gewoon los laten en als je genoeg energie hebt pak je gewoon 1 ding om dat te doen. Psychedelica maakt je wel bewuster in het hier en nu dus je neemt wel meer waar. Veel plezier/succes met je onderzoek. ik ben ook mee aan het experimenteren maar heb van het weekend getript dus moet weer even wachten tot de tolerantie weer weg is.

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Moeite met dingen overzien en organiseren heb ik ook altijd. Misschien helpt het om to-do lijst op volgorde zetten met wat het meest prioriteit heeft. Je hebt het lijstje dus je hoeft er niet over te denken. Je kan het gewoon los laten en als je genoeg energie hebt pak je gewoon 1 ding om dat te doen. Psychedelica maakt je wel bewuster in het hier en nu dus je neemt wel meer waar. Veel plezier/succes met je onderzoek. ik ben ook mee aan het experimenteren maar heb van het weekend getript dus moet weer even wachten tot de tolerantie weer weg is.
Minder goed overzien en organiseren wijt ik aan m'n "Asperger brein", het is altijd een probleem geweest. Ik heb andere kwaliteiten zeg ik dan altijd maar. 🙂

Maar inderdaad ik neem veel meer waar. Geuren komen sowieso al intenser binnen. Ik ben ook gestopt met m'n aripiprazol.. Lichte dosis.. . (met wetenschap van een arts) dit middel gebruikte ik om de prikkels van de dag aan te kunnen, dus dat lichte filtertje valt ook al weg zeg maar.

Dus wat je zegt, ik krijg meer prikkels/input/inzichten te verwerken en sta meer open (merk ik ook) kan er ook voor zorgen dat ik meer te verwerken heb en hierdoor minder fit. 🤔 Daar had ik nog niet aan gedacht.. Ik dacht dat nu door de truffels naar bovenkwam, dat ik eigenlijk in het echt, gewoon een lui mens ben. 😂🙈

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Is deze dosis dan niet gewoon te hoog om nog als micro gezien te worden? Ik werd ook mega sloom van 1 tot 2 gram, dat voel je echt wel, en dan ervaar je dus meer (negatieve) effecten dan dat het juist op onderbewust niveau wat doet.
Dus als je echt zuiver het effect van microdosing wilt, zou ik toch weer wat lager gaan.

Ik ervaarde een zelfde dosis de ene keer ook anders dan de andere, ene keer wat moe en misselijk, de andere keer niks aan de hand dus kan ook gewoon een momentopname zijn.

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Is deze dosis dan niet gewoon te hoog om nog als micro gezien te worden? Ik werd ook mega sloom van 1 tot 2 gram, dat voel je echt wel, en dan ervaar je dus meer (negatieve) effecten dan dat het juist op onderbewust niveau wat doet.
Dus als je echt zuiver het effect van microdosing wilt, zou ik toch weer wat lager gaan.

Ik ervaarde een zelfde dosis de ene keer ook anders dan de andere, ene keer wat moe en misselijk, de andere keer niks aan de hand dus kan ook gewoon een momentopname zijn.
Tot 3 gram valt nog onder microdosing lees ik net.
Ik ben ook echt op zoek naar wanneer is het teveel en misschien ben ik daar nu naar onderweg.
Met de lichtere dosissen heb ik me zeker wel goed gevoeld en zeker ook veranderingen. (lichte moeheid en gapen was er ook bij de eerste dosis 0.5gr)
Toch wilde ik ook ervaren wat een steeds hogere dosis dan doet. 🙂
Misschien onderschat ik dat alles verwerken ook energie vraagt en moet ik er even achterkomen wat voor soort vermoeidheid dit is.

Ik associeer dit in bed willen liggen met m'n depressieve periodes, alleen lig ik nu in bed zonder depressief te zijn. Dus misschien mag ik dit nu even anders ervaren, van gewoon moe en even MOGEN rusten.. Ofzo.. 😅🙂

Gisteren flink getriggert (bezoekje ouders) en nu zit ik ook wat aangeraakte boosheid te onderdrukken, ook zo'n energievreter. 😅 Dus ja.. Flink wat factoren die de oorzaak kunnen zijn... Maar wat hoort nu bij wat.. 🤷‍♀️😅
M'n microdose onderzoek is in ieder geval in volle gang! 😃

Dank je wel. 🤗

jeroen79

Bewuste gebruiker
hoe vergaat jouw vrouw het microdosen inmiddels? 🙂
hi het gaat goed met haar. Ze zit nu op 0,8 gram die ze 's ochtends bij het ontbijt inneemt (ontbijt op haar werk rond 9 uur). Dit op het schema van dag 1 nemen en dan twee dagen niet. Rond de klok van 11 uur begint ze dan het effect te merken; wijziging van humeur (vrolijker), meer energie en een betere concentratie. Bij thuiskomst is het effect er nog steeds daar ze een stuk minder gestrest is. Naast het effect overdag geeft ze ook aan dat ze 's nachts beter slaapt en dat ze minder piekert over alles wat er nog moet gebeuren de dag erna of wat had moeten gebeuren maar niet is gedaan.

De vermoeidheidsdip zoals jij dit omschrijft herkent ze niet. Deze hadden we beide overigens wel toen we een keer beide 15 gram pakten en klaar waren met een beetje trippen. Qua dat betreft snap ik de opmerking van Miraculeus dan ook wel; is de dosering gewoon niet te hoog en dat daardoor er te hard moet worden gewerkt om alles te verwerken?

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
hi het gaat goed met haar. Ze zit nu op 0,8 gram die ze 's ochtends bij het ontbijt inneemt (ontbijt op haar werk rond 9 uur). Dit op het schema van dag 1 nemen en dan twee dagen niet. Rond de klok van 11 uur begint ze dan het effect te merken; wijziging van humeur (vrolijker), meer energie en een betere concentratie. Bij thuiskomst is het effect er nog steeds daar ze een stuk minder gestrest is. Naast het effect overdag geeft ze ook aan dat ze 's nachts beter slaapt en dat ze minder piekert over alles wat er nog moet gebeuren de dag erna of wat had moeten gebeuren maar niet is gedaan.

De vermoeidheidsdip zoals jij dit omschrijft herkent ze niet. Deze hadden we beide overigens wel toen we een keer beide 15 gram pakten en klaar waren met een beetje trippen. Qua dat betreft snap ik de opmerking van Miraculeus dan ook wel; is de dosering gewoon niet te hoog en dat daardoor er te hard moet worden gewerkt om alles te verwerken?
Hay! 🙂 Bedankt voor je antwoord!

Wat fijn dat er positieve reacties op het microdoseren is voor je vrouw. Ik merkte hetzelfde op in het begin.
Ik was alleen aan het ophogen om te ervaren, wat is dan teveel en wat gebeurt er dan precies. Nou, daar ben ik wel een beetje achter. En o.a. ook door jouw antwoord werd het me nog duidelijker. 🙏🏻

Ik wil vaak sneller dan ik kan, vooral als ik vooruitgang merk, om er vervolgens achter te komen dat ik te snel ga en wil. 🙂
Door de overvloed aan inzichten, maar ook de hoeveelheid prikkels door het meer openstaan, heb ik een flinke conversie-aanval gekregen. Ik ben hier mee bekend, maar in deze mate was alweer erg lang geleden.
Ik moest blijkbaar zoveel verwerken en was zo intens getriggert bij een bezoekje aan m'n ouders, dat mijn lichaam de volgende dag uitschakelde en ik het contact met m'n lichaam kwijt was en ik ondertussen de "error" in m'n hoofd aan het oplossen was. Dit heeft een aantal uren geduurd. 😐😒

Dus na een goed gesprek met m'n vriend over geduld enzo😉 heb ik besloten vandaag weer lager te doseren.
En als de loomheid blijft dan nog lager te gaan.

Ik zal mijn enthousiasme over jarenlange patronen in 1 dag willen oplossen gaan loslaten en een beetje meer geduld met mezelf hebben. 😊
Tenslotte zeg ik vaak tegen anderen... 'Je kan het gras niet sneller laten groeien, door er aan te gaan trekken.'
Dus ik zal dit ook tegen mezelf mogen gaan zeggen. 😊

Al met al gaat m'n onderzoek nog lekker door en er zal ook een moment komen, dat ik de positieve effecten hier ook even goed kan verwoorden. ☺️
In ieder geval heb ik "Rupsje nooit genoeg" al kunnen overtuigen vanmorgen. 😀

Fijne dag!

Laatst bewerkt:

jeroen79

Bewuste gebruiker
Hi, het sneller willen op een aantal punten is wel herkenbaar, het is hier volgas of niet. Ik heb dat niet, indien morgen of volgende week niet af dan komt er wel weer een andere dag later om het op te pakken of niet. Uitzondering zijn de dingen voor de kinderen want dat moet gewoon goed zijn. Kijkende naar het gebruik van substanties dan is ze zeker geen hardloper. Haar eerste keer drugs was pas namelijk 2 jaar geleden (x en mdma). We hebben kritisch gekeken naar wat wanneer te pakken en dat ging goed tot de laatste keer. Ze wilde even volledig los, resultaat; te veel, te hard en dus goed ziek (voorbereiding was ook niet optimaal ivm drukke werkweken en te weinig gegeten). Dit was wel een lesson learned voor haar, dit niet meer. Daarom nu ook rustig aan met micro doseren daar het normale leven wel gewoon door moet gaan.

Je opmerking van je ouders triggert mij overigens wel. Mijn vrouw heeft ook wel wat issues met haar moeder en vertoont aghv ontwijkingsverdrag. Als ze dan wel bij ons op bezoek komt voor een verjaardag dan irriteert ze zich ook mateloos aan haar aanwezigheid. Komende zondag is ze jarig en dan moeten we er naar toe voor de lunch. Zal eens in de gaten houden of de microdosering invloed heeft op de wijze hoe ze communiceren cq elkaar tolereren.

Leuk om verder je onderzoek te volgen en ik ben zeer benieuwd wat het je allemaal gaat brengen.

ps; we hebben een automower die elke dag het gras maait. Ik kan je vertellen doordat die het dagelijks bijhoudt ziet het er groener en beter uit dan ooit.. Langzaam laten groeien en zaken loslaten / uit handen geven vormt dus een goede basis en is dus het halve werk !!!

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Even een vraagje. 🙂

Hoe wordt er gedacht over het afwisselen van microdoseren?

Momenteel doseer ik met truffels, maar nieuwsgierig als ik ben, ben ik ook nieuwsgierig naar het effect van microdoseren met druppels lsd. Zou ik op bijvoorbeeld de tweede dag dat ik geen truffels neem met lsd kunnen microdoseren?
Of gaat dit elkaar in de weg zitten (of versterken) en kan ik beter eerst nog even m'n maand truffels proberen afmaken en dan daarna eens de druppels lsd proberen.

Een microdosis Truffels zou nog ongeveer twee dagen in je brein en lichaam aanwezig zijn, is dat met de lsd druppels ook zo, of is dit sneller afgebroken?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet. 😊

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Ik kan me voorstellen dat als je graag het verschil in effect tussen de twee wilt weten, je het beter apart van elkaar kunt doen, dus een maand truffels, dan even niks, en dan een maand LSD, en dan kijken welk het prettigst effect heeft.

Om en om doen per keer zal ongetwijfeld kunnen, maar de vraag is wat je er dan mee wilt bereiken.

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Ik kan me voorstellen dat als je graag het verschil in effect tussen de twee wilt weten, je het beter apart van elkaar kunt doen, dus een maand truffels, dan even niks, en dan een maand LSD, en dan kijken welk het prettigst effect heeft.

Om en om doen per keer zal ongetwijfeld kunnen, maar de vraag is wat je er dan mee wilt bereiken.
Ik denk dat je gelijk hebt, ergens zegt m'n verstand dat ook. Anders zal ik misschien niet genoeg merken welk middel nu het eventuele gewenste effect geeft.

Waar ik duidelijk aan mag werken is geduld hebben en dat ik mag wennen aan een neutraal tevreden gevoel.
Hierin streef ik denk ik soms nog iets teveel na om me elke dag erg goed te willen voelen. 🙂
Mindere dagen zijn volkomen normaal en tevreden neutrale dagen nog onwennig na zoveel zware jaren.
Ik heb teveel jaren zulke zware depressies doorstaan, dat ik me sinds het beter gaat ik me echt alleen nog maar goed wil voelen en dat kan natuurlijk niet. Dus even wennen aan de balans van een kalme tevreden "het is goed zoals het nu is staat."

Wat een inzicht weer. 😅
Bedankt voor je antwoord. 🙂

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Hay! 🙂
Over een tijdje, na een pauze van het microdoseren met truffels wil ik ook graag het microdoseren met lsd proberen en dan kijken wat ik het prettigst vindt.

Zit er eigenlijk een groot verschil in effect van truffels of lsd?
Zo ja, wil iemand mij hier iets over vertellen. 🙏🏻😊

Een verslagje over mijn ervaring met de truffels zit al even in m'n hoofd, ik moet het nog even uit m'n vingers weten te typen op een goed moment. 😄

Ik wil trouwens zo'n kant en klaar flesje kopen met druppeltjes.

Alvast bedankt voor je eventuele reactie. 🙂

MK-ULTRA

Bewuste gebruiker
Hay! 🙂
Over een tijdje, na een pauze van het microdoseren met truffels wil ik ook graag het microdoseren met lsd proberen en dan kijken wat ik het prettigst vindt.

Een verslagje over mijn ervaring met de truffels zit al even in m'n hoofd, ik moet het nog even uit m'n vingers weten te typen op een goed moment. 😄

Md met truffels of paddo's is voor mij veel meer lichamelijk ontspannen, meer in contact met mijn emoties, meer rust.

Md lsd is voor mij meer actief, kan er het hele huis met een smile mee schoonmaken, sporten of wandelen. Qua emoties ben ik steady en voel ik me goed, tot er iets ingrijpende gebeurt, dan kan ik moeilijk weer uit de spanning.

Trippi

Belezen gebruiker
Ik heb pas 1x een microdosis lsd geprobeerd en ik vond het heel licht speedy, waardoor ik trek kreeg in speed 😬. Ik moet het nog eens wat langer achter elkaar doen denk ik. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Md met truffels of paddo's is voor mij veel meer lichamelijk ontspannen, meer in contact met mijn emoties, meer rust.

Md lsd is voor mij meer actief, kan er het hele huis met een smile mee schoonmaken, sporten of wandelen. Qua emoties ben ik steady en voel ik me goed, tot er iets ingrijpende gebeurt, dan kan ik moeilijk weer uit de spanning.
Dan hoop ik dat de lsd bij mij ook een actieve werking heeft, ik heb namelijk nogal eens last van "opstart" problemen. In m'n hoofd doe/wil ik dan heel veel doen, maar ik krijg m'n lijf dan niet echt mee.
Van de truffels kon ik nogal eens moe worden.

Dank je wel voor je antwoord. 🙂

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
Ik heb pas 1x een microdosis lsd geprobeerd en ik vond het heel licht speedy, waardoor ik trek kreeg in speed 😬. Ik moet het nog eens wat langer achter elkaar doen denk ik. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik word van speed rustig, dus als het een beetje dat effect heeft, zal dat wel eens goed uit kunnen pakken.
De zin in speed mag dan wel achterwege blijven. 😅

Ik ben ook benieuwd!
Ook naar hoe het bij jou verder uit gaat pakken nog. 🙂

Bedankt voor je reactie. 🙂

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Hay! 🙂

Vond 1cp-LSD ook actiever dan paddo's.. truffels geen evaring mee. Echter is de ene paddo de andere niet. Na de herfst zal ik ook woodlovers testen en tegen het voorjaar en paar exoten geweekt hebben. Ook mescaline schijnt namelijk een energieker effect te hebben en een specieke exoot schijnt een mescaline-achtige vibe te geven (Psilocybe semperviva).. dus ja, ben hier o.a. ook mee bezig voor het microdoseren. Stel woodlovers geven een goeie vibe, dan zal ik met de tijd Psilocybe Stuntzii kweken voor microdoseren, deze is wat minder potent dan z'n soortgenoten (om en nabij cubensis), waardoor je hier nauwkeurige capsules van kan maken.

jeroen79

Bewuste gebruiker
@jeroen79 gebruikt je vrouw nog de truffels, zo ja, hoeveel en hoevaak en wat voor effecten heeft het voor haar?🙂

Hey hallo, sorry voor de verlate reactie maar we waren even op vakantie :)
Tijdens de vakantie in het buitenland heeft ze niets gebruikt, daar het ons niet verstandig leek om dit mee te nemen. Op zich ook niet erg want de eerste bestelling was ook op dus moeten nieuwe bestellen :).

Overal indruk bij haar is goed, wel altijd lichtelijk vermoeid op de dag van nemen en soms ook wel wat misselijk na innemen (op nuchtere maag bij ontbijt). Los hiervan is ze wel positieve ingesteld en meer energiek. Dus qua dat betreft zeker wel tevreden over de werking. Ze pakt het 1 dag en dan 2 dagen niet.

Ik heb het een tijdje geleden ook gepakt op een vrije dag en moet zeggen dat ondanks het feit dat het maar 1gram was, ook een hele positieve uitwerking had. Ik ga het overigens niet om de 2-3 dagen pakken want om een of andere reden werkt bij mij alles lustverhogend en als ik dan naar kantoor moet dan wordt het een uitdagende dag.

Komend weekend gaan we naar Decibel en dan wordt het X en/of M dus de nieuw cyclus zal ze denk ik pas eind volgende week gaan opstarten.

Breikamer

Newbie
Goedemiddag. 🙂
Heeft iemand misschien een tip tegen de vermoeidheid die ik ervaar tijdens het microdoseren?
Ik lees wel over dat het bij het proces kan horen, dat er onderliggende dingen boven kunnen komen en dat die zouden kunnen vermoeien.
En dat vitamine B12 zou kunnen helpen.
Nu heb ik gisteren vitamine B complex besteld.
In de hoop dat dit me kan helpen.

Ik zit nu koffie tegen die vermoeidheid te drinken, maar dat moet ik ook niet teveel doen, want van koffie kan ik nog wel eens nerveus worden en ik wil juist meer lichamelijke ontspannenheid in mijn leven voelen. 😊

Ik heb al zeker mooie inzichten gekregen en m'n vriend ziet vooral veel positieve effecten sinds het microdoseren.
Op het juiste moment zal ik daar ook even een verslagje van proberen te schrijven. 😊
Verder ben ik nog op zoek naar de zogeheten "sweet spot" en naar het punt van net iets teveel, zodat ik dat ook weet.

Vanmorgen heb ik 1.20gr genomen en kreeg weer het gevoel dat ik onder m'n zwaartedeken alleen maar wil liggen en slapen. Bij de andere dosissen ook overigens. Gapen, moe.
Het logische in het begin hiervan leek mij, omdat ik een kleine terugval in speed gebruik had gehad en hierdoor minder had geslapen.
Maar inmiddels ligt de stop daarmee nu 15 dagen achter me. 😃
Verder ook geen zucht daarna, wel in de verleiding geweest op een feestje, maar uiteindelijk voor een goede nachtrust gekozen. 😃
En ik wilde ook niet weer helemaal opnieuw beginnen met tellen. (Al doet een appje dat voor mij..😉 15 dagen, 3 uur, 38 minuten en 36-37-euh 38 seconde) 😅

@jeroen79 hoe vergaat jouw vrouw het microdosen inmiddels? 🙂

Het bakje koffie lijkt me nu toch wel iets meer op te peppen en misschien hielp het ook dat ik nu iets gegeten heb. De andere dagen wachtte ik vrij lang met eten, omdat ik denk dat het de werking in de weg zit. 😬
Mijn bed schreeuwt nu in ieder geval een stukje minder hard op mijn aandacht nu... Ietsje maar hoor, ietsje.. 😅😅
Ja, er is wat tegen die vermoeidheid te doen...... Echt uitrusten. Vraag me niet hoe dat moet, want het lukt me ook niet. Ik heb vorige week mijn eerste "tripje" op truffels gedaan, op advies van en onder begeleiding van een goede vriend, geweldig dat mensen zo bereid zijn je te helpen en er veel tijd in te steken, dat op zich was al een erg goede ervaring.
Niet kunnen uitrusten heeft vaak een vergaande achtergrond, in mijn geval mishandeling tijdens mijn gehele jeugd door mijn narcistsche moeder en een vader die daar niet tegenop gewassen was. Het heeft mij de mogelijkheid om een eigen leven te gaan leven uit eigen vrije keus aardig goed ontnomen, en dat zit diep, je kunt niet beslissen van: en nu ga ik het anders doen, want de blokkades zijn domweg te sterk. De drang om wel je eigen leven te leiden blijft echter voelbaar en dat is één van de oorzaken waardoor er altijd spanning is, weinig zelfvertrouwen is een andere, sterk gerelateerde.
Vandaag een kleine dosering genomen, 2 gram. Dit maakte het wat makkelijker om bij een ontspanningsoefening "begeleide meditatie" met Roy Martina (kijk op yuptup) beter te kunne ontspannen. Verder merk ik er nog niet zoveel van, benieuwd hoe ik vannacht slaap.
Ik denk dat het goed is om ontspannen voor al het andere voorrang te geven. Doe waar je zin in hebt en hou er mee op als het niet meer fijn voelt. Zoek mensen op die je als positief ervaart, kijk niet naar het journaal maar naar Bert Visscher of Brigitte Kaandorp, Herman Finkers, wat je ook leuk vindt. De mens is niet gemaakt om al het leed van de wereld tot zich te nemen. Doe ook je smartphone uit, de enige die van die dingen beter worden zijn dezelfde als die er goed aan verdienen.
Gisterenavond voor het slapen gaan nog 1,3 gram genomen, ik heb ik tijden niet zo goed geslapen.
Wat me opvalt is dat mijn hartslag na gebruik van de truffels wat hoger blijft, na een paar dagen wordt het weer normaal. Ook merk ik dat de ontspanning met truffels veel beter en dieper is dan zonder, er blijft echter wel ergens in een hoekje wat waakzaamheid over, niet alles wordt blijkbaar gedempt.

Laatst bewerkt:

jeroen79

Bewuste gebruiker
Vanmorgen een nieuwe bestelling geplaatst zodat er weer een maand gemicrodoseerd kan worden. Na wat leeswerk te hebben gedaan ook Cordyceps en Vitamine B12 besteld. Deze laaste twee zouden moeten helpen om de vermoeidheid tegen te gaan. We gaan eens kijken of dat inderdaad zo is.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Vanmorgen een nieuwe bestelling geplaatst zodat er weer een maand gemicrodoseerd kan worden. Na wat leeswerk te hebben gedaan ook Cordyceps en Vitamine B12 besteld. Deze laaste twee zouden moeten helpen om de vermoeidheid tegen te gaan. We gaan eens kijken of dat inderdaad zo is.
Kijk eens naar het grotere plaatje wat je eet.. vermoeidheid is een symptoom van een oorzaak. Wat je eet heeft een enorme impact..

jeroen79

Bewuste gebruiker
Kijk eens naar het grotere plaatje wat je eet.. vermoeidheid is een symptoom van een oorzaak. Wat je eet heeft een enorme impact..
Ik snap en begrijp wat je wilt zeggen maar dit is niet bij mijn vrouw de oorzaak van de vermoeidheid. Ze sport 2-3 keer in de week, eet nagenoeg geen vlees en heel veel groente en fruit.

Anonspider

Experimenterende gebruiker
Ik heb pas geleden nog een artikel geschreven over microdoseren met truffels. Ik microdoseer nu ongeveer 3 jaar en het bevalt mij super. Ik heb zelf ADHD maar heb dat volledig onder controle door het microdoseren. Ik gebruik ongeveer 3 x per week 1 gram in de ochtend, eet deze gewoon op, op nuchtere maag. Mensen om mij heen vinden mij een stuk rustiger en ik heb geen chaos meer.
Zelf begeleid in op een professionele wijze mensen tijdens truffelceremonies. Als regressietherapeut vind ik dit een hele effectieve manier van het verwerken van trauma etc.
Om nog terug te komen op jouw vragen:
1. Omdat de microdosering 0,5 of 1 gram is heeft het niet zo veel effect op je trip. Je kunt dus wel gewoon gaan trippen en anders sla je het microdosing even een dagje over. Doe ik ook wel eens. De ene week microdoseer ik twee keer, de andere week 3 of vier keer. Dat is geen probleem.
2. Ik gebruik zelf de XP micordosing truffels, die al verpakt zijn per gram. Die zijn overal te koop en bevatten verschillende truffelsoorten. Het gaat bij microdosing namelijk niet om de intensheid van de truffels maar om de psilocybine gedoseerd binnen te krijgen.
Meer kun je lezen in het artikel microdoseren-met-truffels

Succes en ik hoor graag je bevindingen na enkele weken microdosing.
Hey ik zie dat jij veel ervaring hebt met truffels. Wat was het meeste wat je ooit op had in een dag?

Kan je uitleggen hoe die truffels werken? Ik heb ze voor het eerst gehad en had 11g high hawaiians in een kwartier gechapt. De trip begon met eerst wat misselijkheid, toen na 2 uur begon ik pas te trippen en het was fcking mooi maar daarna begon mn bad trip omdat ik me te veel zorgen ging maken en bang werd van mn versterkte bewustzijn. Wist niet dat het ook mn bewustzijn zou versterken.. Kroop echt in mijn hoofd..
Volgende ochtend en die daarop was ik toch wel blij dat ik het had meegemaakt aangezien ik ook een psychose met een slecht jointje heb kunnen verwerken in het verleden.

Anonspider

Experimenterende gebruiker
Dank je wel voor je antwoord! Ja, ik slik die AP weer sinds maanden stoppen, omdat ik net iets te vaak "vol loop" en dat is niet te doen dan. Ik neem zo'n lage dosis en kan inderdaad veilig stoppen zeg maar.🙂Misschien dat ik m'n AP kan nemen, mocht ik door de energie niet zou kunnen slapen. Alleen denk ik dan dat het de "afterglow" zoals men dat noemt misschien minder zal ervaren? Het blijft onderzoeken natuurlijk. Ik begin gewoon maar rustig met een halve dosis (0.5mg) ik wens zo dat ik eindelijk iets gevonden heb dat me kan helpen. 🙏🏻🙂
Het gaat je helpen. Blijf wel micro dosiren en als je wilt trippen niet met meer dan 3-4g beginnen in jou geval en dan per volgende tripsessie 1-2 gram erbij en dan kijken waar je sweetspot ligt. En niet meer dan 7.5-10g in jou geval lijkt mij.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Ik snap en begrijp wat je wilt zeggen maar dit is niet bij mijn vrouw de oorzaak van de vermoeidheid. Ze sport 2-3 keer in de week, eet nagenoeg geen vlees en heel veel groente en fruit.
Hmmm ok, ja bij mijn vriendin was de oorzaak te lage ijzer waardes, bleek met de mentruatie meer te verdwijnen dan bij te komen. Uiteindelijk gekozen voor een kwalitatief ijzer supplement.

Indien het echt van psychische aard is, als je microdoseren voort wil zetten of toch eens een trip wil meemaken om de bovenkamer even goed door de mangel te halen, dan zou ik me verdiepen in de basics van paddo's kweken. En in het bijzonder de soort 'Psilocybe Subtropicalis' de prijzen voor een paar truffels zijn echt belachelijk. Maak dit ook voor schoonvader en wie zich dan ook minder in zn vel voelt. Op youtube vind je wat video's van 'philly golden teacher' die zijn best oké

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Oh dan is die b12 denk ik top, was voor mij echt een eureka moment toen ik begon met slikken
Jep b12.. eet zelf volledig plantaardig, echter moet ik wel bij supplementeren met zink en maak mn eigen capsules met kelp poeder erin voor de jodide.

• Like
Waarderingen: ljuv

jeroen79

Bewuste gebruiker
Oh dan is die b12 denk ik top, was voor mij echt een eureka moment toen ik begon met slikken
Micro dose is 0,8gram en is hiermee gelijk aan de vorige keer, dus we kunnen nu prima gaan vergelijken wat het effect is van de B12 en Cordyceps. Mogelijk dat deze week niet geheel representatief is /wordt daar het maandelijks ritueel gaande is. Maar goed na een paar weken zouden we prima een balans op moeten kunnen maken.

ljuv

DF-koningin
Micro dose is 0,8gram en is hiermee gelijk aan de vorige keer, dus we kunnen nu prima gaan vergelijken wat het effect is van de B12 en Cordyceps. Mogelijk dat deze week niet geheel representatief is /wordt daar het maandelijks ritueel gaande is. Maar goed na een paar weken zouden we prima een balans op moeten kunnen maken.
Tijdens de menstruatie is die b12 nog meer aan te raden!!! Bij mij helpen ijzer en magnesium ook bij vermoeidheid en duizeligheid. Die slik ik iedere dag, b12 elke week ofzo (vega's hebben het iets minder vaak nodig dan vegans).
Succes met het microdoseren!

Bovenaan