microdoseren LSD

Discussie in 'LSD' gestart door cheiron, 16 apr 2015.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. cheiron

cheiron Bewuste gebruiker

Nog mensen aan het microdoseren? Ik doe het nog steeds, soms hele periodes niet, dan weer een tijdje. Blijft toch enorm goede keus; ik ben productief, kan ook complexe dingen doen (zoals vectorvelden uitrekenen), ben opgewekt, creatiever...

2. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Heb dit topic erover geschreven en mensen kunnen hier ook ervaringen in kwijt. Zou leuk zijn als je er ook een ervaring kan achterlaten.

Ik heb het pas 1 keer gedaan en toen eigenlijk net iets te hoog gedoseerd waardoor ik op de piek een klein beetje high was. Wil het nog steeds weer proberen, maar denk er vaak niet aan of het komt soms niet goed uit. Binnenkort heb ik een weekje vrij, dus misschien dan maar weer een poging wagen. Mijn interesse is zeker gewekt.

3. MacLeod

MacLeod Admin Medewerker Beheerder

4. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Interessant artikel. En het herinnert me eraan dat ik het ook nog eens goed moet proberen.

Really?

Het verbaast mij niks dat de massa niet buiten hun comfortzone willen treden, niet hun angsten op willen zoeken, niet een kans op egodood willen, maar juist wel: productiever willen zijn, zelfverbetering zoeken, rust/welzijn in een pilletje (zegeltje) zoeken.

Iets als microdoseren sluit juist perfect aan bij wat de massa wil. En ik zie het nog weleens gebeuren dat iets dergelijks sociaal geaccepeerd wordt, puur omdat het zou passen in onze maatschappij.

Platina vindt dit leuk.
  5. DMT.exe

DMT.exe Newbie

Jaman, ik ben gestopt met roken door het microdoseren (15-20mg is genoeg). Echt fantastisch !!!

6. DMT.exe

DMT.exe Newbie

Lsd staat bekend om egodeath ;p

7. Mindless

Laat het maar aan ons ego over om zelfs dat wat helpt egodood te ervaren te gebruiken voor persoonlijk gewin/zelfverbetering.:tonguewink:

8. Mindless

Oké, ik was dus gister in gesprek met m'n moeder en ze had het er over dat ze sinds kort bètablokkers gebruikt zodat ze wat rustiger is in haar hoofd. Ze heeft namelijk altijd veel last van overmatige gedachten en spanning en dit stoort haar in haar werk en vrije tijd. Ik dacht bij mezelf hoe goed een microdosering lsd (of aanverwante stof) haar waarschijnlijk zou helpen. Sterker nog: ik had eerder die dag zelf een microdosering 1p-lsd genomen. :sweatsmile: Dus ik zei een beetje grappend: Ik heb wel wat beters voor je, nooit verwachtend dat mijn moeder interesse zou hebben, aangezien het om het duivelse LSD gaat. :wink: Maar gek genoeg gaf ze meteen aan interesse te hebben. Ik had namelijk verteld dat lsd in plaats van gedachten te verdoven een ruimte creëert tussen jezelf en je gedachten en je zo rust geeft zonder je bewustheid (gedeeltelijk) te verliezen.

Ik heb hier nu een beetje gemengde gevoelens over. Aan de ene kant denk ik dat microdoseren haar enorm kan helpen, beter dan elk (verdovend) middel dat de dokter haar zal geven. Aan de andere kant is het toch mijn moeder en heeft zij echt praktisch geen ervaring met bewustzijnsveranderende middelen, met uitzondering van eens een glaasje wijn. Ze is van de generatie net na de 60's hippietijd, dus dat heeft ze ook niet meegekregen. :wink:

Nu geeft een microdosering natuurlijk geen trip, maar toch... Hoe zien jullie dit?

9. cheiron

Allereerst, mooi dat je daar zo'n open gesprek over kunt hebben en dat ze ervoor open staat. Een goed begin is het halve werk...

Wat betreft microdoseren: je zou wellicht eens deze podcast willen luisteren https://psychedelicsalon.com/salon2-002-microdosing/ of dit boek https://www.bol.com/nl/f/a-really-good-day/9200000058652615/ van de vrouw die je in de podcast kunt horen. Deze mevrouw heeft haar psychofarmaca vervangen voor microdoseringen LSD.

Op zich zou ik me geen hele grote zorgen maken over experimenteren met microdoseren: het is niet verslavend, en de toxiciteit is extreem laag. Ik zou als ik jouw was wel 'beschikbaar' blijven voor een eerste experiment. Het is toch spannend zo'n eerste keer, en het is wellicht fijn als er iemand is die haar op haar gemak stelt. Maar over het algemeen: een laag risico met potentieel grote voordelen. Worst case scenario is dat ze zich een dagje niet zo lekker voelt. Best case scenario is dat ze een nontoxisch, nietverslavend alternatief heeft voor de betablockers , dat mogelijk ook nog eens efficienter is in het aanpakken van het probleem, dus ik zie niet in wat erop tegen zou zijn.

Verder: ik heb recent meegedaan aan kwalitatief wetenschappelijk onderzoek van iemand uit Belgie. Hij vertelde mij dat zijn eerste conclusies na het interviewen van diverse mensen mbt microdosering waren, dat mensen over het algemeen liever LSD gebruiken voor focus en werkgerelateerd, en vaker paddo's voor emotionele vraagstukken zoals depressie. Je zou dus ook met behulp van een micorgramweegschaal vrij exact een micordosering paddo's kunnen afwegen voor haar.

Verder: betablockers zijn over het algemeen wel typisch kalmerend, terwijl microdosering voor mij ook wel stimulerend is: energie, opgewekt etc. Daarom zou ik me ook kunnen voorstellen dat het haar niet geeft wat een betablocker geeft; aan de andere kant zou het misschien wel een ideale manier zijn om bepaalde overmatige gedachten beter te hanteren, dus het lijkt me het experiment zeker waard als het kan voorkomen dat je langdurig betablockers gaat slikken...

Als je het doseren een beetje onder controle hebt met behulp van een druppelpippet voor jezelf, zou ik je eigen dosis in druppels/gewicht omrekenen naar een vergelijkbare dosis druppels/gewicht voor je moeder. Je wilt inderdaad dat ze een microdosering krijgt, en niet per ongeluk gaat trippen....

10. Mindless

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Cheiron!

Ja, bij ons is drugs niet zo'n groot taboe. Ik weet dat dat relatief zeldzaam is, dus ben er ook erg blij mee. :smile:

Wat je zegt klinkt allemaal best logisch. Ik zat er zelf ook al aan te denken dat ze met betablokkers een kalmerend middel heeft en LSD natuurlijk meer stimulant eigenschappen heeft. Ze heeft een verhoogde hartslag en betablokkers halen dat omlaag. Als je het zo bekijkt lijkt LSD dus misschien niet zo'n goed idee, maar aan de andere kant bedenk ik me dan ook waarom ze een verhoogde hartslag heeft. Ze is een enorme piekeraar, nog meer dan mij. En LSD heeft op mij ondanks de stimulatie/toename in energie toch een kalmerend effect omdat het piekeren, het overmatig denken verdwijnt.

Maar ik wil natuurlijk niet dat ze een nog meer verhoogde hartslag krijgt, hier van schrikt en in paniek raakt. Vandaar dat ik voorzichtig ben. Maar wat jij ook zegt: ik ben er ook huiverig voor dat ze nu dan altijd maar aan de betablokkers gaat. Mijn vader zit bijvoorbeeld elke dag aan de clonazepam voor zijn rugpijn. De dokter vind dat blijkbaar allemaal maar goed, terwijl ik lees dat je dat maar voor beperkte tijd mag doen (hij doet het al jaren aaneen). En nu komt er dus weer een dokter met iets wat ik maar een twijfelachtige oplossing vind voor m'n moeder.

Ik heb haar ook duidelijk verteld dat het microdoseren niet als een definitieve oplossing gezien moet worden, maar dat het evt kan helpen om een negatief gedachtenpatroon te doorbreken. Helaas denken veel mensen dat medicatie iets is dat blijvend gebruikt moet worden. Mijn ouders ook dus...

Voor wat betreft het volumetrisch doseren:

Heb je daar tips over voor wat voor vloeistof het beste is en waar je dat (en dingen als pipetjes en dergelijke) haalt? Ik heb tot nu toe namelijk zegeltjes zitten knippen, wat best prima voldoet tot nu toe, maar dan kan het eens te sterk uitvallen inderdaad.

11. Lysergine

Lysergine Experimenterende gebruiker

Ik zou een zegeltje van 100 µg grofweg in acht stukjes verdelen en die in een injectiespuit van 5 ml overbrengen. Vervolgens zou ik een ca. 4 ml demiwater opzuigen en wat lucht, zodat je genoeg ruimte hebt om de vloeistof te schudden en de LSD in het water op te lossen. Vervolgens zou ik deze vloeistof overbrengen naar een spuit van 10 ml. Dit zou ik doen door een naaldje op de 5 ml spuit te zetten en een andere spuit van 10 ml helemaal open te trekken. De naald op de 5 ml spuit kun je dan steken in de aansluiting op de 10 ml spuit waar normaal een naald op bevestigd wordt. Hierna zou ik de 5 ml spuit nog een keer naspoelen met ca. 3 ml demiwater. Nu kun je de spuit van 10 ml ontluchten, aanvullen tot precies 10 ml en homogeniseren. Ervan uitgaande dat je zegel 100 µg bevatte, zou je hierdoor een oplossing moeten krijgen met 10 µg/ml LSD.

Een spuitje van 5 en 10 ml en een naaldje kosten naar schatting €0,75 en zijn bij de apotheek verkrijgbaar. Het is lastig uitleggen, maar als het duidelijk is, is het een heel makkelijke en goedkope manier om precies te doseren.

12. cheiron

Methylfenidaat is ook stimulerend, maar kan ook voor mensen een kalmerend effect hebben. Ik ben het met je eens dat er een goede kans is dat het effect van LSD positief uitpakt. Op zich is het fysieke effect van LSD medisch gezien erg onschuldig; dus als die hartslag wat zou stijgen is er eigenlijk nog niks aan de hand. Maar goed, als iemand zich daar wat zorgen over zou maken, kan het misschien toch onprettig worden gezien LSD die angst zou kunnen uitvergroten. In mijn ervaring helpt het mensen vaak om te begrijpen wat de verhouding LD50:ED50 is, en hoe die bij caffeine is (100:1) en bij LSD (groter dan 1000:1).

Nou, voor de mevrouw van de podcast is het een goede vervanging voor haar psychofarmaca. Voor wel meer mensen is het een goed alternatief, er zijn ook mensen met clusterhoofdpijn, vrouwen met PMS en mensen met depressie die er goed bij gebaat zijn. Dus voor sommige mensen kan het best een goede oplossing zijn, natuurlijk wel met de kanttekening dat je het dan eens per 3 dagen doet. Ik gebruik het zelf in perdiodes, soms een maand elke drie dagen, dan weer periodes niet, soms wat onregelmatiger (1 keer per week), net hoe het uitkomt.

Nee, zegeltjes knippen moet je eigenlijk niet doen, dat is te onnauwkeurig.
    Wat ik doe: ga naar de drogist. Koop een pippetje van Bach Bloesem, mijn drogist verkoopt lege flesjes voor €2,50 van 100 ml.
    zeg maar zoeentje, maar dan een lege om zelf je eigen 'bachbloesemremedie' te mixen :smile:

Dat flesje vul je voor 2/3 met water (ongeveer 60 ml dus). Daarin gooi ik twee zegels. Over het algemeen heb ik met mijn zegels dan een verdunning die met 10 druppels een goede dosering heeft. Ik koop eens in de zoveel tijd 10 zegels, dan weet ik zeker dat ik voorlopig dezelfde sterkte heb. Als ik nieuwe zegels koop, bekijk ik altijd weer even opnieuw of die dosering klopt. Ik zou dit voor jezelf ff uitproberen, even uitzoeken wat een fijne dosering is.

Stel dat ik het aan mijn eigen moeder zou geven, dan zou ik uitrekenen mijn (10 druppels / mijn gewicht)* het gewicht van mijn moeder. Dan komt daar de hoeveelheid druppels die voor haar gewicht ongeveer vergelijkbaar zou moeten zijn.

Verder helpt het wel om een goede mindset te hebben; als ze engels verstaat kun je haar die podcast misschien laten luisteren (of je luistert er samen naar).

Succes!

13. Psychedelibee

Ik sluit me aan me aan bij cheiron, dat microdoseren een goed alternatief kan zijn.

Ik merk zelf wanneer ik microdoseer, dat mijn gedachten stroom in mijn hoofd aanzienlijk minder word en als die gedachten er wel zijn dat ik ze veel makkelijker kan observeren zonder er maar als een hond in mee te gaan. Met andere woorden, ik heb door microdoseren veel meer een meditatieve mindset.

Als je eenmaal de juiste dosering hebt gevonden wordt je ook niet high, dus dat zal niet raar of gek voor haar aanvoelen ofzo. Enige is natuurlijk wel dat je een eerste keer wellicht net teveel geeft waardoor ze wel high zou worden en waar ze van zou kunnen schrikken. Belangrijk dus dat je dit wel aan haar uitlegt en dat ze de eerste paar keer het gewoon thuis doet zonder verplichtingen. Wanneer ze dan zeker is van het microdoseren kan ze het ook voor werk gaan proberen.

14. Mindless

Oké het wordt me al wat duidelijker. Al klinkt jouw verhaal met die naalden nog best ingewikkeld inderdaad Lysergine.:wink:

Gedemineraliseerd water dus. Ik zie al dat ik dat ook gewoon bij de drogist kan halen. En de rest van wat nodig is ook. Handig. :smile:

Maar een druppel met een pipetje, verschilt die niet elke keer in volume?

Ik zal die podcast trouwens nog even luisteren Cheiron.

Thanks!

15. cheiron

leek mij ook wat nodeloos ingewikkeld. Zo'n spuit is helemaal niet handig te bewaren. Een druppelflesje gaat ideaal mee, gewoon in je tas als het nodig is.

Er zijn vast argumenten op theoretische grond die dat rechtvaardigen. Ik gebruik echter altijd kraanwater, dat voldoet prima. Die flesjes behouden ook na een jaar nog hun potentie. Het eventuele voordeel van gedemineraliseerde water lijkt mij niet opwegen tegen de nadelen van de moeite&kosten van dergelijk water, als gewoon kraanwater ook werkt.

Oh, ik kan me voorstellen dat je met hele sterke druppels (stel dat je 100 microgram per druppel doseert) dat verschil gaat merken. Maar met 10 druppels maakt dat in mijn ervaring niet uit. Ik heb het al tientallen, zoniet honderd, keer gedaan zo, nooit problemen mee gehad.

16. Psychedelibee

Volgens mij komt dit ook vooral vanuit Amerika, waar kraanwater altijd chloor bevat. Nederlands kraanwater is behoorlijk zuiver, dus lijkt me inderdaad niet echt een probleem.

Ik heb tot op heden gewoon nog mijn zegels geknipt omdat ik het eerst een paar keer goed wilde proberen om te zien of het een blijvertje is dat microdoseren. Nu wil ik echter het toch gaan oplossen in water, vroeg me alleen af hoe lang je de zegels erin laat zitten?

17. Psychedelibee

Ik snap het proces, maar het komt me wat onnodig gecompliceerd over. Waarom niet direct je zegels oplossen in de 10ml spuit? Wat voegt de extra stap van de 5ml spuit precies toe?

18. cheiron

en standaard gefluoriseerd wordt. Dan kun je inderdaad beter bronwater oid nemen.

Oh, ik gooi de zegels er meestal een dag van te voren in. Nadat ze een nachtje hebben gestaan, is het voldoende opgelost. De zegels haal ik eigenlijk nooit meer uit het flesje totdat ik het flesje helemaal op heb.

Ik zou sowieso niet graag een spuit hebben met opgeloste LSD. Dan heb ik zo'n spuit ergens liggen, moeilijk vervoerbaar, moeilijk af te sluiten... Een druppelaar is gewoon heel handig doseren: tong uitsteken en tot 10 tellen :smile:

19. Psychedelibee

De zegels erin laten kan natuurlijk ook inderdaad. Thanks voor de tips in ieder geval!
    Ik ga ook gewoon voor een druppelaar inderdaad, zeker wanneer je het dusdanig verdund dat 1 microdosis 10 druppels is wordt het redelijk precies. Ik was vooral benieuwd wat de beweegredenen van Lysergine zijn voor nogal gecompliceerde proces.

20. Lysergine

Lysergine Experimenterende gebruiker

Voor gebruik onderweg is een druppelflesje inderdaad handiger dan een spuit. Ik ging er eigenlijk vanuit dan men alleen thuis microdoseert en niet buitenshuis. Spuitjes kunnen afgesloten worden met een "luer lock stop". Als je die niet hebt, wordt het inderdaad snel omslachtig. Een naaldje werkt ook, maar dat is natuurlijk ongeschikt voor buitenshuis gebruik.

Goed om te horen dat kraanwater volstaat. Ik heb hier een apparaat dat kraanwater kan demineraliseren, dus voor mij is het minder omslachtig dan het lijkt. Als je zo`n apparaat niet hebt, kan ik begrijpen dat je eerder geneigd bent om gewoon water te gebruiken.

Door de vloeistof van de ene spuit naar de andere over te brengen, kun je de zegels scheiden van de vloeistof. Ik heb geen ervaring met microdoseren en dacht dat het onwenselijk zou zijn dat de zegels in de vloeistof achterbleven. Uit jullie teksten maak ik op dat hier echter geen bezwaar tegen is. Ik zou de vloeistof liever zonder zegels houden. Dat is meer vanuit persoonlijke voorkeur dan vanuit functionele redenen.

Mijn manier was een beetje lastig om duidelijk uit te leggen en komt daarom misschien behoorlijk omslachtig over. Het ligt een beetje aan je persoonlijke voorkeur denk ik. Ik heb bijvoorbeeld geen druppelflesjes, maar wel enkele spuitjes en wat naaldjes. Bovendien heb ik er geen probleem mee om vloeistoffen in een spuitje te bewaren, dus de methode die ik omschreef is voor mij eenvoudig. Als je vloeistoffen liever in een flesje bewaart en enkele druppelflesje op voorraad hebt, kan ik me voorstellen dat je voorkeur daarnaar uitgaat.

21. Mindless

Ik was in de veronderstelling dat de mineralen in water de LSD aantasten en dat er daarom gedemineraliseerd water nodig is. Is dat dan toch niet zo? Schoon water is bij mij het probleem niet, omdat ik een goed waterfilter in mijn keuken heb. Het punt is alleen dat dat filter ook mineralen toevoegt nadat het het water filtert.

22. Psychedelibee

Voor zover ik weet zijn het met name chloor en dergelijke stoffen die LSD aantasten. Maar durf niet met zekerheid te zeggen hoe dit met mineralen zit.

Vanuit cheiron zijn ervaring is kraanwater dus gewoon prima, maar weet niet of het een probleem zou kunnen worden als je daar nog eens extra mineralen aan toevoegd.

23. Platina

Platina Belezen gebruiker

Ik microdoseer zo nu en dan om een hoop werk weg te werken. En als ik op mijn werk het overzicht verloren ben helpt het me het weer terug te vinden. Vorige week donderdag nog voor het laatsts gedaan. Nu vollopig even niet al kan ik het wel goed gebruiken momenteel. Heb afgelopen weekend me alweer flink misdragen met vrijdag keta en zaterdag eerste keer dmt met een nachtje pep. Dus hou me even rustig.

24. Psychedelibee

Aparte combinatie...

25. Platina

Haha! De DMT was overdag. Savonds door op pep. Dus niks gecombineerd.

26. Psychedelibee

Ah ok. Dan heb je zeker geen breakthrough op de DMT gehad? Na zo'n overweldigende ervaring kan ik me niet voorstellen dat je daarna nog zin hebt om aan iets als pep te gaan.

27. Platina

Inderdaad geen breakthrough, vond het zelfs wel meevallen. Nog steeds wel intens hoor. Het was mijn eerste keer overigens dus ik wist ook niet echt wat ik kon verwachten. Mijn rooktechniek mag wat verbeterd worden zegmaar.

Ik ga vrijdag nog het restant uit de pijp roken, kijken of ik dan wat verder kom dan afgelopen zaterdag. :rock:

28. Psychedelibee

Het vraagt wat oefening om DMT goed te roken inderdaad. Vaak duurt het meerdere keren voordat je je echt onder de knie hebt.

En heb je alsjeblieft een beetje respect voor DMT en maak er iets speciaals van, dan wordt het effect ook beter. Het doen in een weekend waarin je al keta op hebt en daarna nog aan de pep gaat helpt allemaal niet mee. DMT is echt iets bijzonders en als je het zo behandeld zal je er ook meer uithalen. Zie dit niet als een oordeel, maar een tip om meer uit je DMT ervaringen te halen.

29. Platina

I know. Ik was te ongeduldig. Al moet ik wel zeggen dat het een prima kennismaking was!

30. dacide

dacide Experimenterende gebruiker

Ik ga komende week weer een beetje microdosen (ALD-52). Heb flink wat werk op de stapel liggen. En mijn productiviteit krijgt altijd wel een boost hierdoor (mits ik niet weer per ongeluk een te hoge dosering neem :wink: )

31. cheiron

Het zou best kunnen dat het met gedemineraliseerd water allemaal nog beter werkt. Maar kraanwater werkt bij mij in de praktijk prima, zelfs als het een half jaar oud is, ik merk geen achteruitgang in kwaliteit. Misschien dat ik met gedemineraliseerd water maar 8 druppels nodig heb in plaats van 10, dat zou je kunnen uitproberen natuurlijk. Maar in de praktijk valt het dus heel erg mee.

Ik moet overigens zeggen dat het voor mij lijkt alsof het effect van het microdoseren een meer duurzaam effect begint te krijgen. Ook al gebruik ik het maar eens in de drie a vier dagen, de dagen ertussen voel ik het effect wel afnemen maar mijn basishouding is in positieve zin anders. Zodanig dat ik helemaal geen methylfenidaat meer hoef te gebruiken, wat voor mij een groot pluspunt is. Ik druppel liever een keer per vier/drie dagen wat LSD dan dat ik elke dag methylfenidaat slik waar ik gewenning over opbouw en drie dagen een kater heb als ik het gebruik afbouw... Geef mij maar LSD :smile:

Jmths vindt dit leuk.
  32. Vlindertje91

Vlindertje91 Experimenterende gebruiker

Hai allemaal!

Van de week heb ik van een vriendin een paar zegeltjes LSD gekregen en daarmee zou ik graag micro-doseren. Alleen 1 probleempje: 1 zegel zit 300 ug in! :'D Dus als ik 1 zegel oplos heb ik direct al vet veel microdoseringen. Mijn idee was om dat op te lossen in 30 ml demiwater (kun je gewoon in flessen bij de bouwmarkt kopen namelijk :wink: ) zodat 1 ml 1 microdosis is. Maar dan heb ik nog steeds best veel spuitjes met LSD erin, kan ik die dan invriezen oid? Ik ga no way al die 30 doses direct opmaken de 3 maanden erna. :tongueout: En als het dan al opgelost is, hoeft het vast niet meer vochtvrij ofzo? Want het zit al in water enzo..

En ja 10 mL is weinig, ik reageer heftig op alllle drugs en medicijnen, dus ik begin liever goed rustig aan :smile: Ik heb ook nog nooit LSD gedaan dus ik heb geen idee hoe mijn reactie zou zijn.

Groetjes, Vlinder

33. cheiron

Allereerst: als een dealer zegt dat een zegel 300ug is, hoeft dat nog niet zo te zijn... Het drijft natuurlijk ook de prijs op, zoiets. Meeste zegels in nl zijn rond de 150ug.

Dan, dat water: ik gebruik altijd gewoon kraanwater. Kwaliteit is prima, ook na een jaar bewaren. Ik zou niet weten waarom de moeite nodig is om gedemineraliseerd water te gebruiken. Ik zal het eens navragen bij mn vriend-die-scheikunde-heeft-gestudeerd, maar voor nu houd ik het voor een fabel.

Dan die spuitjes: het schijnt dat sommige mensen liever een spuitje gebruiken, maar ik bewaar persoonlijk veel liever een druppelflesje met 60ml inhoud, dan 30 spuitjes. Zoals je zelf zegt: dat zijn er best veel. Verder zie ik persoonlijk geen enkel voordeel in een spuitje: gedoe, onhandig, veel ruimte... Zeker als "opslagplek"...

Invriezen lijkt me een heel slecht idee: kans dat je spuitjes breken als het water uitzet.

Ik bewaar het gewoon in een druppelflesje, a 2,50€ van de drogist. Dat bewaart prima voor langere tijd. Makkelijk mee te nemen. En makkelijk te doseren. Ik heb ook vrij sterke zegels, ik los er altijd 2 op in ongeveer 45 ml. Dan is voor mij tien druppels een goede dosis. Maar dat hangt natuurlijk helemaal af van de sterkte van je zegrls, kruistolerantie met andere middelen, je gewicht, gevoeligheid etc.

Ps: misschien maakt het qua water nog uit waar je woont. Als je kraanwater naar chloor smaakt (Rotterdam?) dan zou ik spa blauw oid kopen.

34. Psychedelibee

Ik vermoed dat dit vanuit Amerika komt waar water altijd veel chloor bevat en chloor tast je LSD aan. Overigens kunnen ze daar natuurlijk ook gewoon spring water krijgen, maargoed het zijn Amerikanen he...

35. cheiron

Ah, ja, dat zou wel een goede reden zijn. Daarom zei ik ook al in mijn ps: als je kraanwater naar chloor smaakt dan zou ik wél uitwijken naar een andere bron van water. Het gaat mij er vooral om dat het soms lijkt alsof mensen blind dingen kopiëren, die als je er over nadenkt op geen enkele manier handig zijn. Ik bedoel: waarom die spuitjes toch steeds? Dat is toch superinefficient vergeleken met een druppelaar? Ik gooi zo'n druppelaar gewoon in mn tas, of het gaat mee op vakantie met op het etiket "bachbloesem" :smile:

Microdose jij nog, Psychedelibee? Ben wel benieuwd hoe dat gaat over de loop van de tijd, of mensen ermee stoppen, of het met periodes doen, of...

Ik heb zelf de laatste tijd af en toe geexperimenteerd met microdoses van paddo's. 0.25-0.30 gram. Ik moet zeggen, ik vind dat ideaal voor een feestje oid, hoewel het dan ook best 0.40 gram mag zijn. Maar om te werken... Ik word persoonlijk van die paddo's wat uitzinniger, veel meer expressief dan dat ik iets zinvols kan doen qua werk. Het is wel weer ideaal voor idee-generatie: nieuwe inzichten, stappen verder nemen, filosofische gesprekken... Maar om een paar uur geconcentreerd te kunnen werken prefereer ik toch echt LSD. DIe paddo's zijn ook na n uur of 6 wel klaar, dan ben ik met de LSD pas halverwege....

36. Psychedelibee

Tja dat is helaas mensen eigen, om gewoon dingen te kopiëren zonder logisch na te denken waarom het wel of niet handig zou zijn.

Ik hoorde hier ooit eens een mooi voorbeeld over: Binnen een familie ging er een cake recept de ronde die ooit nog door overgrootmoeder gemaakt was. Een van de stappen was om de cake voor het bakken in tweeën te splitsen. Jaar in jaar uit nam iedereen dat klakkeloos over zonder echt na te denken over deze stap. Uiteindelijk is er een familie lid die dacht waarom doe ik dit eigenlijk en die is toen op onderzoek uitgegaan. Wat bleek, overgrootmoeder had destijds een hele kleine oven waardoor de volledige cake er niet in pastte...

Ik doe het met periodes eigenlijk. Soms een aantal weken achterelkaar zo'n 2 keer per week en dan een tijdje weer niet. Mocht je het interessant vinden, ik heb een tijd terug een algemeen microdose topic gemaakt, waar ook meerdere ervaringen van mij en een aantal anderen in staan: https://drugsforum.nl/threads/microdoseren-van-psychedelica-achtergrond-en-ervaringen.58333/

Interessant om de verschillen tussen paddo's en LSD te lezen bij je. Moet ik misschien ook eens proberen, alhoewel puur voor werk LSD mij ook handiger lijkt. En heb je het dan over droge of natte doseringen? En echt paddo's of truffels?

37. cheiron

Ah, ja, dat forum heb je me al eerder op gewezen :smile: Ik zal t eens in mijn notificaties opnemen...
    Grappig te lezen dat dat inderdaad eenzelfde patroon is als ik heb. Periodes wel, en dan niet meer. Ik ervaar ook echt dat het vrij natuurlijk gaat. Er is echt geen verslavingsneiging oid bij mij, in tegendeel, dan denk ik, och ja, ik heb het al tijden niet gedaan, misschien maar weer eens oppakken, maar voordat ik dat dan doe, zoek ik toch weer naar het ideale moment enzo, dus dat duurt rustig een maand voordat ik het dan weer eens begin te doen...

Ik heb het dan over droge dosering, echt paddos.

38. Vlindertje91

Vlindertje91 Experimenterende gebruiker

Ik wil juist spuitjes omdat ik dat veel makkelijker doseren vindt. 1 ml is altijd 1 ml, druppels zijn nooit even groot. Dus dan weet je ook niet hoeveel druppels er in die milliliter gaan lijkt me? En dat breken kun je als het goed is voorkomen door wat lucht erbij in het spuitje te doen, zo bewaar ik ook waterflesjes in de vriezer. Gewoon niet helemaal vol zodat het water de ruimte heeft om uit te zetten. :smile: En ik stelde die vraag ook meer vanuit de houdbaarheid/stabiliteit van de de stof. Want die is in opgeloste vorm vast iets anders dan in droge vorm.

Die zegels zijn getest op 300 ug trouwens, dus ik ga er niet van uit dat ik dan toch ineens minder heb. En aangezien ik dus altijd vrij heftig reageer op alle shit vind ik precies doseren wel belangrijk, vandaar dat idee voor die spuitjes.

39. cheiron

Ja, er is een kleine onzekerheid met druppels. Die onzekerheid is verwaarloosbaar klein en van dezelfde orde van grootte als de onzekerheid van een spuitje. Dus dat zou echt geen reden hoeven zijn.

Ja, kijk, je kunt het natuurlijk benaderen alsof je in een scheikundig lab werkt, waar dingen tot op 6 cijfers achter de komma nauwkeurig zijn. Dat is echter een schijn precisie, omdat de boel ook beinvloedt wordt door je maaginhoud, interactie met stoffen zoals caffeine, je lichaamsgewicht, je bloeddruk, je algemene metabolisme, etc etc. Met andere woorden: het heeft geen zin om zeer nauwkeurig te willen zijn op een vlak, en op allerlei andere vlakken onnauwkeurig. Ik stel: het maakt ook in theorie niet uit hoe nauwkeurig je bent, als je dat niet op alle vlakken doet, dus kun je het net zo goed niet invriezen, een druppelaar gebruiken etc. en dan heb je precies dezelfde resultaten als wanneer je sommige dingen supergecontroleerd doet en met andere dingen geen rekening houdt.

wederom: in theorie gelijk, maar verwaarloosbaar effect voor de praktijk. En ach, als je dat perse wilt doen, dan moet je je gang gaan, het kan geen kwaad. Ik durf alleen te stellen dat het zonde van je tijd is, als je niet ook bv je dieet erbij gaat controleren (dus het liefst 8 uur nuchter) en doseert in een vaste verhouding ug LSD per kg lichaamsgewicht, dus eerst op de weegschaal (naakt natuurlijk, en dan natuurlijk ook op een vast moment van de dag, met een geijkte weegschaal) en dan omrekenen naar ug/kg, etc etc, you get the point. Maar dat doe je vast ook niet, dus why bother...

Ah, dat wist ik niet. Als ze getest zijn, dan zou ik dat wel vertrouwen ja.

Dat lijkt me ook belangrijk. Ik doseer het zo, dat ongeveer 10 druppels een standaarddosering is. Wanneer ik het wat langer achter elkaar doe, treedt er meestal een klein beetje gewenning op na een week of 2 (ook al heb ik er steeds 2 nuchtere dagen tussen). Dan is het met 10 druppels prima te reguleren: ik begin bv met 8 druppels, en na enige tijd maak ik daar 9, of 10 druppels van. Dat is voor mijn doeleinden precies genoeg. Zou je nog nauwkeuriger willen zijn, dan zorg je gewoon dat ongeveer 20 druppels een standaarddosering is. Dan kun je naar 19 of 21 druppels bijstellen. Ik begon ooit met 30 druppels, maar omdat het verschil tussen 29 en 30 druppels voor mij niet merkbaar is, en het wel extra gedoe is (30 druppels is best veel) gebruik ik nu 10 druppels. Voor mij de sweet spot tussen nauwkeurig kunnen doseren en gemak.

Laden...

Deel Deze Pagina