Fool zei:
Het bevalt me eigenlijk best goed, het is in ieder geval overduidelijk merkbaar. Ik voel me enthousiast, heb net een aantal uur een online cursus thermodynamica gevolgd, omdat ik het idee heb dat me dat in mijn minor (waar de medestudenten dus het vak thermodynamica gehad hebben) van pas komt. Ik begin wel te snappen wat Cheiron met "gewoon een goede dag" bedoeld. Het voelt niet geforceerd, geen bodemloze put gemaakte energie om mee te concentreren, maar gewoon het extra zetje om ergens aan te beginnen en wat extra voldoening uit de dingen die je doet of de dingen die om je heen zijn.
Leuke idee om een cursus thermodynamica te volgen. Ik denk dat dat precies is wat ik zo fascinerend vind aan het microdoseren; ik had er normaal niet aan gedacht dat ik dat soort productieve dingen zou kunnen doen met LSD. Maar met een microdosering is het voor mij juist extra boeiend, ik kan er dieper ingaan, het onderwerp van meer kanten doorgronden. Klinkt als precies de goede dosering die je hebt gevonden
Fool zei:
Omdat ik het eerst nog niet tijdens mijn college wou proberen (was nog enigszins sceptisch over wat zo'n dosering met mij zou doen) en mijn ritme zo verpest is dat ik denk dat ik 's ochtends door het effect heen zou luieren en er minder baat bij zou hebben.
Ik slaap eigenlijk +12 uur na LSD niet, ook niet na een microdosering. Tegelijkertijd kan het sochtends juist een goede boost zijn om wakker te worden; beter dan koffie

College lijkt me voor een eerste keer ook niet ideaal; maar ik kan me voorstellen dat je daar nu anders over denkt, na deze kennismaking? Ik kan me voorstellen dat college met de juiste dosering juist boeiender wordt.
Psychedelibee zei:
Ik moet dit ook echt een keer gaan proberen binnenkort
bobsacamano zei:
Ik wil het eigenlijk nu echt ook doen.
Allemaal aan de microdosis. Iets met schapen en een dam
Fool zei:
Ik moet zeggen dat ik erover aan het nadenken ben of ik dat morgen ga proberen of niet. Dan heb ik maar één college en die begint om kwart voor 11, dus een veel idealere situatie kan ik niet bedenken. :P

je beantwoord mijn vraag hierboven al. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen!
Mindless zei:
Heb je met zo'n microdosering trouwens vergrote pupillen? Dat had ik namelijk wel op 60 microgram en dat is al niet zo'n hoge dosering.
Heb ik op die lage doseringen niet. Hoewel ik wel altijd denk dat iedereen moet weten dat ik 'on acid' ben, maar eigenlijk schijnt het nooit op te vallen. "remember, no one knows you're on acid"
Mindless zei:
Ik was er eerst een beetje tegen, maar dit lijkt me toch wel interessant om eens te proberen. Ook echt op het werk dan, aangezien ik werk heb waar ik aan van alles en nog wat moet denken en multi-tasken, zou LSD wel een zeer geschikte drug zijn om daarbij te proberen. Gewoon om eens te kijken hoe dat gaat. Lijkt me trouwens nog steeds wel minder als je dit een paar dagen zou doen en mensen merken hoe goed je het doet op je werk en daarna (wanneer je het niet meer neemt) zouden vragen wat er mis met je is, omdat je het allemaal niet zo goed meer doet. :P
Als je een beetje ervaring hebt en weet met welke microdosis je goed functioneert, dan kan het zeker de moeite waard zijn. Ik las op reddit een verhaal van iemand die ergens bij sales werkte en zijn +30% verhoging in sales zag als direct gevolg van de microdoseringen

desondanks denk ik dat het anderen nooit zo heel sterk opvalt. Het meest boeiende van de LSD vind ik dat er wel degelijk een soort 'leer-residu' overblijft. De dingen die ik anders doe en oppik zijn de dag erna niet zomaar verdwenen, maar blijven min of meer toegankelijk.
bobsacamano zei:
Ik heb nu net 1/8 zegel onder mijn tong liggen. Ik stond redelijk uitgerust op ga nu lekker douchen met de zegel onder mijn tong en zien wat er gebeurd. Heb van alles te doen maar ook met niet al te veel haast.
Ik ben heel benieuwd. Leuk dat er zoveel mensen mee gaan experimenteren! Fadiman is trouwens nog steeds op zoek naar mensen die mee willen doen met zijn onderzoek. Dus als het je leuk lijkt om 30 dagen een log bij te houden van je ervaringen (waarbij hij ook geinteresseerd is in ervaringen van mensen die afwijken van het 3-dagen-protocol) dan kun je zo meedoen. Je ervaringen worden dan meegenomen in zijn wetenschappelijke studie

Je kunt hem gewoon mailen op jfadiman apenstaart gmail.com en dan stuurt hij je een handleiding etc.