microdoseren LSD

Fool

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Mooi dat het zo goed bevalt. Ik moet dit ook echt een keer gaan proberen binnenkort. Ik snap dat je het niet tijdens college wilde doen, ik zelf zou het ook niet op werk willen doen de eerste keer in ieder geval.
Ik vind het in ieder geval wel een aanrader. Ik heb nu 1/8e van zegels geadverteerd op 160µg en ik moet zeggen dat ik ook niet meer dan deze dosering zou willen nemen! :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Mooi dat het zo goed bevalt. Ik moet dit ook echt een keer gaan proberen binnenkort. Ik snap dat je het niet tijdens college wilde doen, ik zelf zou het ook niet op werk willen doen de eerste keer in ieder geval.
Ik vind het in ieder geval wel een aanrader. Ik heb nu 1/8e van zegels geadverteerd op 160µg en ik moet zeggen dat ik ook niet meer dan deze dosering zou willen nemen! :)
Zou je op deze dosering bijvoorbeeld ook naar college kunnen nu je dit geprobeerd hebt of zou je dan toch minder nemen?

Fool

Badass junkie
Ik moet zeggen dat ik erover aan het nadenken ben of ik dat morgen ga proberen of niet. Dan heb ik maar één college en die begint om kwart voor 11, dus een veel idealere situatie kan ik niet bedenken. :P

Bobsacamano

Badass junkie
Fijn dat het bevalt. Ik wil het eigenlijk nu echt ook doen. Morgen is voor mij een goeie dag. Heb van alles te doen maar ook wel te behappen dingen. En hoef niet te rijden verder.

Fool

Badass junkie
Ben benieuwd wat je gaat doen! In principe was ik vrij voorzichtig omdat ik wou weten hoe zo'n dosering aanvoelde, maar als je je dosering een beetje safe speelt zou het (imo) best op een dag moeten kunnen waarin je een beetje speling hebt in tijd e.d. Mits je je hierzelf natuurlijk prettig bij voelt! :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heb je met zo'n microdosering trouwens vergrote pupillen? Dat had ik namelijk wel op 60 microgram en dat is al niet zo'n hoge dosering. Het moet wel een beetje stealthy zijn. :wink:

Ik was er eerst een beetje tegen, maar dit lijkt me toch wel interessant om eens te proberen. Ook echt op het werk dan, aangezien ik werk heb waar ik aan van alles en nog wat moet denken en multi-tasken, zou LSD wel een zeer geschikte drug zijn om daarbij te proberen. Gewoon om eens te kijken hoe dat gaat. Lijkt me trouwens nog steeds wel minder als je dit een paar dagen zou doen en mensen merken hoe goed je het doet op je werk en daarna (wanneer je het niet meer neemt) zouden vragen wat er mis met je is, omdat je het allemaal niet zo goed meer doet. :P

Bobsacamano

Badass junkie
Fool zei:
Ben benieuwd wat je gaat doen! In principe was ik vrij voorzichtig omdat ik wou weten hoe zo'n dosering aanvoelde, maar als je je dosering een beetje safe speelt zou het (imo) best op een dag moeten kunnen waarin je een beetje speling hebt in tijd e.d. Mits je je hierzelf natuurlijk prettig bij voelt! :)

Ik heb nu net 1/8 zegel onder mijn tong liggen. Ik stond redelijk uitgerust op ga nu lekker douchen met de zegel onder mijn tong en zien wat er gebeurd. Heb van alles te doen maar ook met niet al te veel haast.

Mindless zei:
Heb je met zo'n microdosering trouwens vergrote pupillen? Dat had ik namelijk wel op 60 microgram en dat is al niet zo'n hoge dosering. Het moet wel een beetje stealthy zijn. :wink:

Ik ga even kijken of ik dat heb. Maar 60mu vind ik nou niet echt microdosering haha.

cheiron

Bewuste gebruiker
Fool zei:
Het bevalt me eigenlijk best goed, het is in ieder geval overduidelijk merkbaar. Ik voel me enthousiast, heb net een aantal uur een online cursus thermodynamica gevolgd, omdat ik het idee heb dat me dat in mijn minor (waar de medestudenten dus het vak thermodynamica gehad hebben) van pas komt. Ik begin wel te snappen wat Cheiron met "gewoon een goede dag" bedoeld. Het voelt niet geforceerd, geen bodemloze put gemaakte energie om mee te concentreren, maar gewoon het extra zetje om ergens aan te beginnen en wat extra voldoening uit de dingen die je doet of de dingen die om je heen zijn. :)

Leuke idee om een cursus thermodynamica te volgen. Ik denk dat dat precies is wat ik zo fascinerend vind aan het microdoseren; ik had er normaal niet aan gedacht dat ik dat soort productieve dingen zou kunnen doen met LSD. Maar met een microdosering is het voor mij juist extra boeiend, ik kan er dieper ingaan, het onderwerp van meer kanten doorgronden. Klinkt als precies de goede dosering die je hebt gevonden :)

Fool zei:
Omdat ik het eerst nog niet tijdens mijn college wou proberen (was nog enigszins sceptisch over wat zo'n dosering met mij zou doen) en mijn ritme zo verpest is dat ik denk dat ik 's ochtends door het effect heen zou luieren en er minder baat bij zou hebben.

Ik slaap eigenlijk +12 uur na LSD niet, ook niet na een microdosering. Tegelijkertijd kan het sochtends juist een goede boost zijn om wakker te worden; beter dan koffie :) College lijkt me voor een eerste keer ook niet ideaal; maar ik kan me voorstellen dat je daar nu anders over denkt, na deze kennismaking? Ik kan me voorstellen dat college met de juiste dosering juist boeiender wordt.

Psychedelibee zei:
Ik moet dit ook echt een keer gaan proberen binnenkort
bobsacamano zei:
Ik wil het eigenlijk nu echt ook doen.
Allemaal aan de microdosis. Iets met schapen en een dam :grin: :rock:

Fool zei:
Ik moet zeggen dat ik erover aan het nadenken ben of ik dat morgen ga proberen of niet. Dan heb ik maar één college en die begint om kwart voor 11, dus een veel idealere situatie kan ik niet bedenken. :P

:) je beantwoord mijn vraag hierboven al. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen!

Mindless zei:
Heb je met zo'n microdosering trouwens vergrote pupillen? Dat had ik namelijk wel op 60 microgram en dat is al niet zo'n hoge dosering.

Heb ik op die lage doseringen niet. Hoewel ik wel altijd denk dat iedereen moet weten dat ik 'on acid' ben, maar eigenlijk schijnt het nooit op te vallen. "remember, no one knows you're on acid"

Mindless zei:
Ik was er eerst een beetje tegen, maar dit lijkt me toch wel interessant om eens te proberen. Ook echt op het werk dan, aangezien ik werk heb waar ik aan van alles en nog wat moet denken en multi-tasken, zou LSD wel een zeer geschikte drug zijn om daarbij te proberen. Gewoon om eens te kijken hoe dat gaat. Lijkt me trouwens nog steeds wel minder als je dit een paar dagen zou doen en mensen merken hoe goed je het doet op je werk en daarna (wanneer je het niet meer neemt) zouden vragen wat er mis met je is, omdat je het allemaal niet zo goed meer doet. :P

Als je een beetje ervaring hebt en weet met welke microdosis je goed functioneert, dan kan het zeker de moeite waard zijn. Ik las op reddit een verhaal van iemand die ergens bij sales werkte en zijn +30% verhoging in sales zag als direct gevolg van de microdoseringen :) desondanks denk ik dat het anderen nooit zo heel sterk opvalt. Het meest boeiende van de LSD vind ik dat er wel degelijk een soort 'leer-residu' overblijft. De dingen die ik anders doe en oppik zijn de dag erna niet zomaar verdwenen, maar blijven min of meer toegankelijk.

bobsacamano zei:
Ik heb nu net 1/8 zegel onder mijn tong liggen. Ik stond redelijk uitgerust op ga nu lekker douchen met de zegel onder mijn tong en zien wat er gebeurd. Heb van alles te doen maar ook met niet al te veel haast.
Ik ben heel benieuwd. Leuk dat er zoveel mensen mee gaan experimenteren! Fadiman is trouwens nog steeds op zoek naar mensen die mee willen doen met zijn onderzoek. Dus als het je leuk lijkt om 30 dagen een log bij te houden van je ervaringen (waarbij hij ook geinteresseerd is in ervaringen van mensen die afwijken van het 3-dagen-protocol) dan kun je zo meedoen. Je ervaringen worden dan meegenomen in zijn wetenschappelijke studie :) Je kunt hem gewoon mailen op jfadiman apenstaart gmail.com en dan stuurt hij je een handleiding etc.

Bobsacamano

Badass junkie
Tot op dit moment is het allemaal heerlijk. Ik heb echt een fijne productieve dag. Ik ben heel vrolijk maar niet overdreven zoals bij een normale dosis. Ik vroeg mijn vriendin om even samen te lunchen in haar pauze en mijn fietsrit door zonnig Amsterdam was geweldig. Samen geluncht en haar even ingelicht over mijn expirimentje en ze vond het geweldig grappig. Op het moment dat ik het haar vertel voel ik ineens veel meer de LSD in mijn lijf. Dat ebde daarna weer weg.

Ik erger me minder aan dingetjes op straat zoals toeristen. Maar een volwassen man in een pak op een stepje vind ik nog steeds een sukkel haha.

Ben iets gevoeliger qua zintuigen en ben heel blij met mijn noicecanceling headset met lekkere muziek

los ballos ik ga weer lekker werken :)

Bobsacamano

Badass junkie
Niks mee aan de hand. Als het goed is heb ik 18,75mu in mijn systeem. Al met al zit ik nu in een soort comedown als je het zo mag noemen. Ik kan nu wel goed merken achteraf dat ik best wel gestimuleerd was. Ik was heel gedreven en had niet echt het geduld om even niks te doen. Maar goed dat was ook net niet de bedoeling :P

Ik zie dit echt wel als een enorm voordeel. Ik heb ook echt wel gewerkt op ritalin en dergelijke stoffen en dat was op zich best fijn alleen de comedown deed je geen klap meer. Dit is allemaal veel subtieler en relaxter maar wel een bak energie.

Helaas niet echt de creatieve kant van mijn werk gedaan maar meer operationeel. Dus ik ga binnenkort sowieso weer een keer proberen.

Mindless zei:
En je doppen Bob? :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hmm, best wel interessant dan.

Ik had het vandaag wel even kunnen gebruiken. Tjongejonge wat een drukte weer op 't werk. Ik kan me zo voorstellen dat een lage dosis lsd je dan goed scherp houdt.

En wat Cheiron zegt over dat er een soort 'leer-residu' overblijft is ook wel een pre. Dat zorgt er misschien voor dat je er niet snel afhankelijk van wordt.

cheiron

Bewuste gebruiker
bobsacamano zei:
Niks mee aan de hand. Als het goed is heb ik 18,75mu in mijn systeem. Al met al zit ik nu in een soort comedown als je het zo mag noemen. Ik kan nu wel goed merken achteraf dat ik best wel gestimuleerd was. Ik was heel gedreven en had niet echt het geduld om even niks te doen. Maar goed dat was ook net niet de bedoeling :P

Ik zie dit echt wel als een enorm voordeel. Ik heb ook echt wel gewerkt op ritalin en dergelijke stoffen en dat was op zich best fijn alleen de comedown deed je geen klap meer. Dit is allemaal veel subtieler en relaxter maar wel een bak energie.

Ja, de comedown is zeker in vergelijking met ritalin veel zachter. Een ander verschil met ritalin: met ritalin ga ik ook aan de slag met dingen die ik anders uitstel. De saaie klusjes, zeg maar. Met een microdosering LSD is dat heel wisselend. Energie is er volop, maar ik heb ook sterk een hang naar nieuwe, andere, frisse, onverwachte invalshoeken. Daarom voor mij LSD dus beter bij iets wat wat creatievers vraagt, studie of werk met een uitdagend probleem. Maar het klinkt als een heel geslaagd experiment, mooi te lezen!

Helaas niet echt de creatieve kant van mijn werk gedaan maar meer operationeel. Dus ik ga binnenkort sowieso weer een keer proberen.

Ben benieuwd hoe dat bevalt!

Fool

Badass junkie
Ook mijn college was niet extra wazig ofzo, juist wel inspirerend. Helaas net als altijd nog iets te ingewikkeld zonder voorkennis. :P

Ik krijg er trouwens geen vergrootte pupillen van. :wink:

Bobsacamano

Badass junkie
Nu aan het eind van mijn dag kan ik wel een conclusie trekken.

1. De opkomst

Na het innemen voel je je eigenlijk net als normaal acid innemen maar dan veel veel subtieler. Ietsje onrustig en een energie die je niet helemaal goed kan plaatsen. Maar wel lekker je hebt een soort van "ik ben benieuwd wat de dag me gaat brengen gevoel"

2. De piek

De 4 tot 6 uur na de eerste waren subliem. Ik kreeg heel veel shit gedaan en had overal zin in. Ik kakte niet in was heel vriendelijk en ik straalde dat blijkbaar ook uit naar mensen want ik kreeg veel deuren geopend vandaag.

Ook een paar hele goede werkgesprekken gehad over waar ik met mijn carriere heen ga en wil en daar zijn ook mooie dingen uit voort gekomen.

Wel soms het gevoel van onrust gehad. Ik moest dingen blijven doen niet omdat ik er anders naar van werd maar omdat ik gewoon heel graag dingen wou doen. Het kon dus wel zijn dat ik daarom soms een soort onrust had al was dit heel minimaal.

3. De comedown

De hele tijd had ik dus het gevoel dat ik heel nuchter was tot ik in de comedown kwam. Ik had dus tijdens de piek heel sterk het gevoel "ik zou nu prima kunnen rijden" In de comedown kom je er achter dat je echt wel onder invloed was. Tijdens de comedown werd ik wat moe en had ik meer behoefte aan een beetje rust in mijn hoofd.

Nu 12 uur na inname voel ik nog wel een soort van stimulatie in de vorm van een wat lichter opgeruimder hoofd dan normaal. Ik ben wat moe maar niet anders dan na een dag lang werken. Ik moet eigenlijk nog even de keuken opruimen en vind het ook niet zo erg dat even te doen.

4. En nu verder...

Ga ik dit vaker doen? Ja absoluut ik weet niet of ik het net als Fool morgen meteen weer zou doen ik ben even benieuwd wat het met me heeft gedaan zeg maar "the day after" Maar de drie dagen interval ben ik wel heel benieuwd naar. Dat betekend ook dat ik het moet doen als ik full-on aan het werk ben (creatieve job) en dan denk ik wel dat ik een heel iets lagere dosis neem dan 1/8e

Thanks andere microdoseerders voor dit topic en de waardevolle discussie die hier is ontstaan.

ooscaar

Wijs gebruiker
Fool zei:
Jammer dat je 2C-B trial niet beviel trouwens, wat denk je meer met een 2C-P microdosering te kunnen bereiken?
Ik kan me best vinden in het verhaal dat Bob ook hier beschrijft. Ik kan alleen niet zeggen dat ik dingen (ik had college :P ) er echt beter (of slechter) van begreep. Ik had meer energie, en een soort onrust om dingen te doen, wat Bobsacamano ook benoemde. Alleen normaal kan ik ook best motivatie opbrengen om dingen te doen, zelfs niet leuke dingen. Sporten ging ook ietsje slechter dan normaal, maar dat was waarschijnlijk toeval. Het was wel een prima (halve) dag maar ik denk absoluut niet dat ik hier een middel voor nodig heb. Trippen is geweldig, maar hier voelde ik de toegevoegde waarde niet zo van.

Waarom ik het toch nog met 2C-P wil proberen: niet alleen qua potentie, maar juist qua effect is 2C-P toch wel een echt serieus tripmiddel. Misschien dat dit andere diepere/heftigere/serieuzere middel eerder zo'n effect bewerkstelligt. Ook dat ik met zo een lange werkingsduur misschien echt een goed beeld kan krijgen van wat microdoseren mij eventueel kan bieden/leren. Dat ik wat van die microdosis 2C-B merkte was misschien 3 a 4 uurtjes. Het lijkt me meer iets wat je een dag moet doen. Vandaar :)

Ik houd jullie op de hoogte, het kan alleen misschien wel een paar weken duren voordat ik het ga proberen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
2C-B lijkt me niet alleen qua werkingsduur niet echt geschikt, maar ook niet qua werking zelf. Alleen LSD heeft mij ooit het gevoel gegeven dat ik intellectueel verander in positieve zin: Sneller verbanden zien, dieper dingen kunnen analyseren, beter kunnen multi-tasken, beter kunnen focussen op waar je in je gedachten mee bezig bent. Dat soort dingen. Dat heb ik niet echt met andere tripmiddelen gehad en al helemaal niet met 2C-B. Maar ja, misschien dat dat bij anderen anders is(?)

ooscaar

Wijs gebruiker
Mindless zei:
2C-B lijkt me niet alleen qua werkingsduur niet echt geschikt, maar ook niet qua werking zelf. Alleen LSD heeft mij ooit het gevoel gegeven dat ik intellectueel verander in positieve zin: Sneller verbanden zien, dieper dingen kunnen analyseren, beter kunnen multi-tasken, beter kunnen focussen op waar je in je gedachten mee bezig bent. Dat soort dingen. Dat heb ik niet echt met andere tripmiddelen gehad en al helemaal niet met 2C-B. Maar ja, misschien dat dat bij anderen anders is(?)
Mij heeft 2C-B tot nu toe meer gebracht dan psilocybine, maar ik heb ook niet zo heel veel ervaring mer psilocybine. Wellicht dat ervaren trippers er een wat hogere dosis van moeten proberen. Aangezien microdoseren ook goed met andere middelen (ook psilocybine bijvoorbeeld) schijnt te kunnen, leek 2C-B me ook wel aardig voor de eerste trial. Het viel me wel op dat ik min of meer hetzelfde ervaar als anderen met een microdosis LSD, alleen vond ik het verder niet zo bijzonder. Nog een trial met een geschikter middel waard dus!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb ook de indruk dat LSD veruit het meest geschikte tripmiddel is voor nootropisch gebruik. Het is van alle middelen die ik tot nu toe heb geprobeerd het meest compleet, het verhoogd de creativiteit, het versneld je gedachten, stelt je in staat om te multitasken, laat je vanuit meerdere perspectieven naar dingen kijken, je hebt een behoorlijke controle over je focus en geeft een goede boost qua energie en mood. Daarbij sluit de werkingsduur ook nog eens perfect aan op een normale dag.

Ik heb lang nog niet alles geprobeerd, maar vraag mij af of er andere middelen zijn die bij uitstek zo geschikt zijn hiervoor.

EDIT Ik denk dat alle psychedelica in zekere mate geschikt kunnen zijn ooscaar, maar hoe completer het middel hoe beter. Verder denk ik ook niet dat er een wondermiddel is wat dat betreft, ik ben ze helaas nog nooit tegen gekomen. Overigens lijken psilocybine en 2C-B mij het minst geschikt van alle bekende middelen, maargoed dat baseer ik puur op mijn gebruik in normale of hoge doseringen. Psilocybine is heel goed voor een creativiteit boost, maar verder wordt je er veel te sloom van. Ik voel me van psilocybine eerder dom dan slim, wel is het een perfect middel voor spirituele doeleinden. 2C-B vond ik op alle vlakken te weinig met mijn gedachten of geest doen, dat is voor mij met name een enorme booster qua mood. Alleen vind ik 2C-B wel weer een stuk geforceerder in het boosten van mijn mood dan LSD.

ooscaar

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Ik denk dat alle psychedelica in zekere mate geschikt kunnen zijn ooscaar, maar hoe completer het middel hoe beter. Verder denk ik ook niet dat er een wondermiddel is wat dat betreft, ik ben ze helaas nog nooit tegen gekomen. Overigens lijken psilocybine en 2C-B mij het minst geschikt van alle bekende middelen, maargoed dat baseer ik puur op mijn gebruik in normale of hoge doseringen. Psilocybine is heel goed voor een creativiteit boost, maar verder wordt je er veel te sloom van. Ik voel me van psilocybine eerder dom dan slim, wel is het een perfect middel voor spirituele doeleinden. 2C-B vond ik op alle vlakken te weinig met mijn gedachten of geest doen, dat is voor mij met name een enorme booster qua mood. Alleen vind ik 2C-B wel weer een stuk geforceerder in het boosten van mijn mood dan LSD.
Ik kan me hier wel in vinden, behalve dat 2C-B toch echt wel wat met mijn gedachten doet. Ik wordt er scherp, filosofisch en opgewekt van. Ik geloof heel goed dat LSD het meest geschikt is, alleen helaas heb ik dat niet voor handen, vandaar dit experimentje. Psilo lijkt me vanwege de versuffende werking inderdaad niet heel geschikt voor dit doel, alleen lees je daar toch ook positieve dingen over. Misschien ook een keertje proberen :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ooscaar zei:
Ik kan me hier wel in vinden, behalve dat 2C-B toch echt wel wat met mijn gedachten doet. Ik wordt er scherp, filosofisch en opgewekt van. Ik geloof heel goed dat LSD het meest geschikt is, alleen helaas heb ik dat niet voor handen, vandaar dit experimentje. Psilo lijkt me vanwege de versuffende werking inderdaad niet heel geschikt voor dit doel, alleen lees je daar toch ook positieve dingen over. Misschien ook een keertje proberen
Je zult het moeten doen met wat je voor handen hebt inderdaad. Ik zeg trouwens ook niet dat 2C-B of psilo volledig ongeschikt zijn hiervoor, er zijn er immers genoeg die ook dat nootropisch gebruikt hebben. Het is altijd het proberen waard natuurlijk. Wellicht zijn 2C-E of 2C-P dan nog interessante opties, die komen qua werkingsduur ook meer overeen met een normale werkdag.

Fool

Badass junkie
Ik merkte íets minder effect, maar ik moet bekennen dat het niet heel significant was, ik schat niet meer dan 25%.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Leuk experiment Guys! Ik ben ook wel heel benieuwd hoe zo iets is. Ik kan het me opzich wel voorstellen want ik heb dam twee keer 40ug gedaan, dat was net teveel om goed te kunnen functioneren maar het maakte de meest simpele dingen wel extreem leuk. Ik had nog nooit zoveel plezier in een tramritje. Ben benieuwd of een microdose een goeie is voor het werk in de keuken, het feit dat het redelijk lang duurt is daarom wel echt top. Ben toch 14uur aan het werk.. Wie weet dat ik het ooit wel is probeer, maar nu nog even niet, net in m'n derde week van deze nieuwe baan :tongueout:

cheiron

Bewuste gebruiker
bobsacamano zei:
Just like any other eigenlijk. Heb wel het idee dat ik een soort van tolerantie heb. van 1/8e voelde ik niks. Toen een 2e 1/8e genomen en die voelde ik wel.

Had jij daar geen last van Fool?

Psychedelibee zei:
bobsacamano zei:
Dag 2. ben benieuwd.
Hoe was de day after eigenlijk?

LSD heeft een zeer snelle tolerantie. Je bouwt zo snel een tolerantie op dat je, wanneer je blijft doorslikken, na een paar dagen geen enkele dosis meer voelt. Dus ja, daar heeft iedereen last van.

Dit is de reden dat je minstens twee dagen tussen je microdoseringen moet houden. Voor reguliere doseringen houdt dit effect zeker een week aan. Desondanks had ik ook na een periode van een dag op, twee dagen af, na verloop van tijd toch enige tolerantieopbouw.

Mijn vriend en ik doen het ook zo nu en dan, ik vind het erg prettig. Het brengt me iets dichter bij mezelf of, ik beleef alles wat voller. Mijn zintuigen worden gewoon meer geactiveerd, ik heb redelijk slechte oren maar met een microdose op kan ik van ver mijn bus bijvoorbeeld al horen aankomen.

Heb wel al een paar keer een beetje een misselijk gevoel gehad, maar dat was als ik het op de nuchtere maag nam. Is dat eigenlijk beter, of niet?

Bobsacamano

Badass junkie
Ik vind het zelf zo grappig dat ik het op veel verschillende "mainstream" websites tegen kom. Het lijkt een beetje te leven. Gister weer gedaan en topdag gehad :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bobsacamano zei:
Ik vind het zelf zo grappig dat ik het op veel verschillende "mainstream" websites tegen kom. Het lijkt een beetje te leven. Gister weer gedaan en topdag gehad :)
Ik denk dat het deze of volgende week voor het eerst ga doen. Ik wil de eerste keer sowieso niet hoeven werken in ieder geval. Als het bevalt ga ik dat 4 dagen schema van Fadiman een tijdje aanhouden denk ik.

ooscaar

Wijs gebruiker
Bobsacamano zei:
Je moet je wel bedenken dat eigenlijk alles van Vice gaat over drugs of andere sensationele onderwerpen. :wink:

Edit: dat het steeds bekender wordt, o.a. met dank aan Fadiman, heb je zeker gelijk in!

@Bee: waarom niet op een werkdag? Ik kan, hoewel niet 100% vergelijkbaar, uit mijn ervaring met het 2C-P microdosis experimentje wel vermelden dat werken geen enkel probleem op zal leveren hoor. En iemand merkt het zeker niet aan je. Juist recreatief vond ik het niet echt bijzonder, vond het net zo prima om helemaal nuchter te zijn. Denk niet dat als je al ervaring met de zegels hebt, dat je zo voorzichtig hoeft te zijn :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ooscaar zei:
@Bee: waarom niet op een werkdag? Ik kan, hoewel niet 100% vergelijkbaar, uit mijn ervaring met het 2C-P microdosis experimentje wel vermelden dat werken geen enkel probleem op zal leveren hoor. En iemand merkt het zeker niet aan je. Juist recreatief vond ik het niet echt bijzonder, vond het net zo prima om helemaal nuchter te zijn. Denk niet dat als je al ervaring met de zegels hebt, dat je zo voorzichtig hoeft te zijn
De eerste keer doe ik liever niet op werk, gewoon om te kijken hoe het bevalt en om de juiste dosis te vinden. Als het bevalt kan ik het daarna prima op werk doen.

Ik ben wel van plan om de eerste keer thuis aan wat dingen te gaan werken die ik heel lang uitstel, zodat ik het wel productief kan gebruiken in ieder geval.

Bobsacamano

Badass junkie
Ben het hier wel met Bee eens. Ik snap ooscaar wel ik heb het inmiddels een stuk of 8 keer gedaan en ik zou prima kunnen werken. Wel moest ik in het begin even wennen aan het gevoel. Eergister was het ook weer ineens dat ik in een nogal grappige situatie terecht kwam tijdens MD en ik echt 30 minuten onafgebroken heb gelachen. Nu kon dat ook en was dat geen enkel probleem. Was ik aan het werk geweest dan had ik dat waarschijnlijk niet gedaan maar toch merk ik dat ik een heel stuk opener leef dan een beetje onbezonnen. Het is fijn om een eerste keer te weten wat je overkomt hoe klein het gevoel ook is.

Psychedelibee zei:
ooscaar zei:
@Bee: waarom niet op een werkdag? Ik kan, hoewel niet 100% vergelijkbaar, uit mijn ervaring met het 2C-P microdosis experimentje wel vermelden dat werken geen enkel probleem op zal leveren hoor. En iemand merkt het zeker niet aan je. Juist recreatief vond ik het niet echt bijzonder, vond het net zo prima om helemaal nuchter te zijn. Denk niet dat als je al ervaring met de zegels hebt, dat je zo voorzichtig hoeft te zijn
De eerste keer doe ik liever niet op werk, gewoon om te kijken hoe het bevalt en om de juiste dosis te vinden. Als het bevalt kan ik het daarna prima op werk doen.

Ik ben wel van plan om de eerste keer thuis aan wat dingen te gaan werken die ik heel lang uitstel, zodat ik het wel productief kan gebruiken in ieder geval.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ja daar hebben jullie ook wel gelijk in :) En het heeft ook niet echt haast natuurlijk haha, dus je kan het net zo goed eerst op een vrije dag proberen. Was ook meer bedoeld dat je op een werkdag een betere indruk krijgt van de microdosis, maar als je thuis aan dingen gaat werken, krijg je die indruk net zo goed!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vandaag mijn eerste microdosis, ik heb rond de 18ug LSD op. Toen het begon in te werken leek het voor mij echt de perfecte dosering te zijn, heerlijke lift in gemoedstoestand, focus en energie. Zit thuis vandaag, maar er was lichte crisis op werk waardoor ik met de LSD nog op mijn tong gebeld werd en toch thuis even iets moest uitzoeken. Normaal zou ik dat dan wel doen maar met tegenzin, nu vond ik helemaal geen probleem en eigenlijk ook wel goed aangezien ik iets wilde doen. Eenmaal uitgezocht moet ik wachten op het belletje van mijn collega aangezien die aan het lunchen is, en terwijl ik wacht merk ik wel dat de LSD inmiddels aan het pieken is en ik nu toch wel heel licht high aan het worden ben. Zo licht en subtiel dat ik er prima op kan werken, maar wel ook zodanig dat ik net iets te gefascineerd naar de bomen aan het staren ben die dansen op de wind.

Volgende keer ga ik denk ik toch net ietsjes lager doseren, eerder rond de 18ug. Hoewel het subtiele high zijn best aangenaam is en ik nog steeds kan functioneren heb ik wel het idee dat het functioneren makkelijker zou gaan op een net iets lagere dosis. Doordat ik heel licht high ben heb ik nu meer zin in een wandeling maken buiten of gaan sporten dan dat ik iets serieus ga doen zoals werk of studie.

Bobsacamano

Badass junkie
Yep je bent high :P ik betrap jou nooit op foutjes maar nu ga je de volgende keer iets lager nemen als nu maar toch hetzelfde :wink:

Psychedelibee zei:
Vandaag mijn eerste microdosis, ik heb rond de 18ug LSD op. Toen het begon in te werken leek het voor mij echt de perfecte dosering te zijn, heerlijke lift in gemoedstoestand, focus en energie. Zit thuis vandaag, maar er was lichte crisis op werk waardoor ik met de LSD nog op mijn tong gebeld werd en toch thuis even iets moest uitzoeken. Normaal zou ik dat dan wel doen maar met tegenzin, nu vond ik helemaal geen probleem en eigenlijk ook wel goed aangezien ik iets wilde doen. Eenmaal uitgezocht moet ik wachten op het belletje van mijn collega aangezien die aan het lunchen is, en terwijl ik wacht merk ik wel dat de LSD inmiddels aan het pieken is en ik nu toch wel heel licht high aan het worden ben. Zo licht en subtiel dat ik er prima op kan werken, maar wel ook zodanig dat ik net iets te gefascineerd naar de bomen aan het staren ben die dansen op de wind.

Volgende keer ga ik denk ik toch net ietsjes lager doseren, eerder rond de 18ug. Hoewel het subtiele high zijn best aangenaam is en ik nog steeds kan functioneren heb ik wel het idee dat het functioneren makkelijker zou gaan op een net iets lagere dosis. Doordat ik heel licht high ben heb ik nu meer zin in een wandeling maken buiten of gaan sporten dan dat ik iets serieus ga doen zoals werk of studie.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bobsacamano zei:
Yep je bent high ik betrap jou nooit op foutjes maar nu ga je de volgende keer iets lager nemen als nu maar toch hetzelfde
Haha ik ben wel licht high inderdaad. Moest mijn eerdere posts zelfs 2 keer doorlezen om te zien waar de fout zat :confused:. Anyway, ik bedoelde dat ik de volgende keer meer rond 15ug ga zitten.

Bovenaan