Microdosing truffel nog niet het gewenste effect

holly2022

Newbie
Hallo,
Sinds een week truffel gebruikt. Sowieso eerste keer voor dit alles. Ik ben 43 jaar en vrouw.

Ik heb 1 gr genomen. 1,3 gr en 0.5 gr. Allemaal op verschillende losse dagen. Met 2 dagen ertussen.
Alle 1e x op 0.5gr kreeg ik voor 3 min een geweldig gevoel en begreep ineens alles wat iedereen bedoelde met dat de spirituele wereld echter is dan deze wereld.
Ik voelde mij zo gelukkig, alles in mijn woonkamer leefde. Na 3 min was het weg.
Ik voelde me wat licht in mn hoofd. Maar dat was het.
De dagen erna met dus hogere dosis voelde ik alleen mn lichaam relaxen, licht in Mn hoofd en ik was zooo slaperig. Het had compleet controle over Mn spieren. Ik kon niet functioneren, dit was op 1,3 gram. Uiteindelijk later in de middag was het grotendeels uitgewerkt. Dat wil ik niet meer.
Ik baal ontzettend. Zaterdag kan ik weet volgende dosis nemen, zal ik dan minder dan 1 gram nemen? Of juist meer dan 1,3 gram... Weet het ff niet meer..

Bedankt
Holly

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Wat is je doel van het gebruiken van truffels? Als je wilt microdoseren zou het kunnen dat je gewoon niets bewust merkt van het effect, en dat het vooral onbewust werkt. Moe worden komt vaker voor bij gebruik van truffels, is niet vreemd, maar kan vervelend zijn, gewoon een wat lagere dosis nemen dan de volgende keer!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Holly,

Ten eerste welkom op het forum! Mag ik je vragen wat precies je intentie is met het micro doseren? Zelf gebruik ik meestal LSD voor micro doseringen en doe ik het vooral om mijn dag een beetje bijzonderder te maken. Een micro dosering is vaak circa 1/10 van een normale 'trip dosering'. Voor truffels is waarschijnlijk ergens tussen de 1-2 gram een gebruikelijke MD. Uiteraard hangt dit ook af van je persoonlijke gevoeligheid.

Als je nog geen ervaring hebt met een volwaardige trip op truffels of een ander middel kan het misschien ook lastiger herkennen zijn wat er met je beleving gebeurt of waar je op kunt letten. Als je kunt aangeven wat je zoekt in het micro-doseren dan kunnen we je ook beter adviseren.

holly2022

Newbie
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb Ad(h)d. Niet hyperactief. En zwaar introvert. En ik kamp met: anxiety. Depressies. Algehele dopamine verlies waardoor ik niet vooruit kom. Creativiteit verlies.
Concentratie verlies.

Ik wil meer energie krijgen. Gelukkiger voelen. Ik ben een schrijver dus mijn creativiteit verhogen. Ik ben eigenlijk zeer creatief alleen door dopamine verlies zwakt het af. Ik wil een lichte trip ervaring, ik hoef niet perse maar de maan te vliegen zeg maar..
En ik wil gewoon lekkerder in mn vel zitten, uit mn zelf gaat dat niet lukken heb ik al geprobeerd. Mediteren enzo maar nogmaals adhd zwakt alles af en is voortgang verloren.

Thnx
Holly

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Holly,

Ik heb zelf geen AD(H)D dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. We hebben overigens wel leden die dit wel hebben dus misschien reageren die later ook nog wel. Als je met depressies kampt zou ik wel voorzichtig te werk gaan met psychedelica. Ze kunnen helpen met het verminderen van depressieve klachten maar ze kunnen ook het risico op een vervelende ervaring vergroten.

Voor meer energie zou ik zelf geen truffels gebruiken. Psilocybine heeft op de meeste mensen eerder een "downing" / kalmerend effect dan een stimulerend effect. Als je energie wilt krijgen van je microdosis zou lsd beter passen denk ik. Micro doseren kan voor sommige mensen zeker helpen om lekkerder in je vel te zitten maar het is niet voor iedereen. Is denk ik toch een kwestie van uitproberen.

Ik wil een lichte trip ervaring, ik hoef niet perse maar de maan te vliegen zeg maar..
Je zou een keer een bescheiden tripdosis truffels kunnen nemen. Zeg zo'n 7-10 gram. Dan krijg je al een aardig beeld van wat Psilocybine kan doen op een wat hogere dosering zonder dat het meteen al te heftig is. Gebruik je trouwens Ritalin of een vergelijkbare stimulant voor je ad(h)d?

JohnGalt

Belezen gebruiker
Microdoseren van verse truffels is eigenlijk max 1 gram. Je mag er niet echt duidelijk iets van merken, je moet nog normaal alles kunnen doen. Het werkt vooral op je onderbewustzijn, dus het helpt enorm als je met een intentie begint en jezelf hier aan blijft herinneren. Je legt namelijk nieuwe hersenverbindingen aan waardoor je jezelf zo kunt "programmeren" Op deze wijze ben ik zelf van depressieve klachten afgekomen.
Hoe de md bij mij uitpakt hangt er dus vooral vanaf wat mijn mindset vooraf is. Ben ik al moe, dan word ik echt heel rustig en zwaar. Heb ik veel energie, dan dan voel ik het in mijn lichaam.
Wil je echt meer energie en focus, dan zou lsd (bijv 1p-lsd op 10ug) je beter kunnen helpen. Maar de truc is ook dan weer: intentie zetten en onderbewust het laten werken. En nog steeds zal het effect subtiel zijn.

Janjaap

Newbie
Hallo holly,

Ik heb zelf adhd en ik kan je gabba supplementen aanraden en ook CBD helpt erg goed.
Gabba is een lichaamseigen stof die voor rust zorgt en dus tegen anxiety.
Google even naar de werking van gabba, de site van Holland en barret legt het goed uit.
CBD zorgt voor een algemene gemoedstoestand verbetering ook dat kan je even Googlen.

Groetjes,

holly2022

Newbie
Dag janjaap,
Bedankt voor je tip. Ik ga het zeker opzoeken.

Truffel werkt niet voor mij. Dat weet ik nu wel zeker. Dat geeft niet, je moet jou eenmaal een begin maken en proberen.

Groet

Bovenaan