Middelen om je beter te concentreren...

BacingsPen

Badass junkie
Welke middelen stimuleren je concentratie vermogen?

Ik heb namelijk binnenkort examens en ben even gestopt met cafeine zodat het op mijn examen weer enig stimulerend effect heeft. Welke middelen zou ik nu kunnen gebruiken voor een beter concentratie? Het leren wil namelijk voor geen meter zo :confused:

BacingsPen

Badass junkie
Op azarius inderdaad ook al wat gezien :)

Mss wel een idee om aan te schaffen, maar moet je daar geen 18 voor zijn officieel?

heidrun

Belezen gebruiker
ik ken iemand die idd zijn VWO examen op een beetje speed heeft geleerd.
hij vond het toen echt leuk om sommetjes te maken en heeft het ruim gehaald

BacingsPen

Badass junkie
mja het is best mogelijk, maarja daar waag ik mij maar niet aan :P

Ben bang dat ik het dan bij iedere studie ga gebruiken en dat is niet echt de bedoeling denk ik!

Bal0n

Badass junkie
Ephedra is niet legaal meer, sommige smartshops verkopen het overigens nog wel onder de toonbank door. Maar ik weet niet of dat een idee is, valt allicht te proberen :wink:.

BacingsPen

Badass junkie
en valeriaan? Heb 12 pilletjes op :P Had om 1 uur een hele spacecake gegeten en een uur na inname van die valeriaan met hopextract voelde ik me weer van de kaart :P Heb nog steeds wel een knetter gevoel :P

Zij er misschien goede middeltjes te krijgen in de apotheek?

Bal0n

Badass junkie
Oh my gawd.. Je weet dat cannabis gebruik tot 3 dagen na de laatste keer het leren kan beïnvloeden? Als je nu nog cake gaat zitten eten, dan begrijp je het niet helemaal, lol :P.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Eigenlijk alle wekaminen.

Zoals genoemd:
1) Ephedra - illegaal.
2) Amfetaminen (speed) - illegaal, heeft meer bijwerkingen dan de andere drie genoemde.

Ik zou nog twee middelen eraan willen toevoegen:
3) Methylfenidaat (Ritalin®, Concerta®) - hoewel medicijn net zo illegaal als speed (Opiumwet).
4) Caffeïne (energiedrankjes, cola, koffie, thee, guarana) - legaal.

Ik heb ephedra nooit genomen, wel de andere drie, en de laatste twee genoemde bevallen me toch het beste. Eén of twee Ritalin tabletjes slikken, werkt na een half uur voor drie á vier uur, verhoogt je concentratie/focus en productiviteit sterk. Speed is makkelijker te krijgen maar dan is het zo moeilijk om niet te veel te nemen zodat je last krijgt van een praatkick tijdens examens bijvoorbeeld. :grin: Speed en methylfenidaat zijn alleen lastig te krijgen als je geen hook-ups daarvoor hebt... :(

Methylfenidaat mijn favoriet! Het komt zo af en toe langs en dan gebruik ik het gretig om beter te functioneren, prefereer het natuurlijk boven amfetaminen... ALS het om presteren gaat vanwege de 'bijwerkingen' :wink: .

Veel succes met je examens! :wave:

En Bal0n. Schrijf 'amfetamine' nou eens op de juiste manier aub! Ik zie je dat echt iedere keer fout doen. Ongetwijfeld zou je 'morfine' ook met een Engelse 'ph' schrijven. Niet dat de wereld eraan vergaat hoor, maar toch...

Bal0n

Badass junkie
fneawognfkgln zei:
En Bal0n. Schrijf 'amfetamine' nou eens op de juiste manier aub! Ik zie je dat echt iedere keer fout doen. Ongetwijfeld zou je 'morfine' ook met een Engelse 'ph' schrijven. Niet dat de wereld eraan vergaat hoor, maar toch...

Hehe, gewend van bluelight en the shroomery, hé :wink:.

BacingsPen

Badass junkie
Bal0n zei:
Oh my gawd.. Je weet dat cannabis gebruik tot 3 dagen na de laatste keer het leren kan beïnvloeden? Als je nu nog cake gaat zitten eten, dan begrijp je het niet helemaal, lol :P.

Ja dat weet ik...

Alleen zoveel kan het niet schelen, gebruik al sinds de 4e cake in de toetsenweken om het langer vol te kunnen houden (leer eerst nuchter en als ik dat niet meer trek 's avonds knetter)

Doe zo min mogelijk voor school en heb alles op een 6 0f net iets hoger weten te krijgen. Dat zou voor het examen niet veel anders moeten zijn ? :P

Met cake heb ik ook het idee dat je korte termijn geheugen minder naar de klote gaat...

Desalnietemin geef ik toe dat ik over bepaalde dingen/vragen maken wat langer doe. Maarja het scheelt geloof ik 5 puntjes van je iq?

Is het niet zo dat je rond je examen tijd ook vooral moet relaxen zo af en toe? :grin:

Ik zal 3 dagen voor mijn economie examen niks gebruiken. Maar voor de rest heb ik niet echt vakken waarbij je door cannabis een nadelige invloed kan hebben bij het maken van je examen. (biologie, geschiedenis, engels, frans, nederlands.)

Jezelf zo af en toe belonen kan geen kwaad rond de examen tijd en hoe kun je dit beter doen dan met een stukje cake? :)

Maarja, misschien ben ik wel gewoon verslaafd en wil ik niet toegeven dat mijn prestaties beter zouden zijn/kunnen worden als ik niet gebruik rond belangrijke toetsen (voor mijn gevoel gaat het zo goed)

En nu ga ik even langs de apotheek voor een concentratie middeltje! :)

Hoe lang voor je examen ben jij dan gestopt balon?

BacingsPen

Badass junkie
Heb nu Ambrazin Extra Forte : Concentratie Formule.

De werkzame stoffen zouden zijn:

MAngaan, ADH, Zink, Japanse tempelboom-extract (ginkgo biloba) flavonoiden, terpenen, Ashwaganda-extract (withania somnifera) fosfolipiden, L-Glutamine, Siberische ginseng-wortel (Eleutherococcus senticosus).

Vraag me af of het ook daadwerkelijk helpt :P net 2 capsules genomen als het niet helpt verhoog ik de dosis en tsja anders misschien toch de smartshop? :P

BacingsPen

Badass junkie
heb nu brainpep gehaald bij de smartshop

Dat moet je voor het leren nemen en voor je je examens ingaat. Zat alleen geen bijsluiter enzo bij en op internet kan ik ook nie veel vinden :confused:

Voor de 2e keer genaaid?:P

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Is het wel handig om daar mee te gaan kloten voor je examens? Mm nou ja als het voor jou werkt :P . Ik zou er niet aan beginnen. Maargoed, veel succes !! :mrgreen:

BacingsPen

Badass junkie
Haha tsja ik weet het maja, door mijn verslaving aan Cannabis (als het ook daadwerkelijk daardoor komt) is mijn concentratie weggeraakt (kan ook komen door verlies aan interesse)

Vandaag na 2 weken weer koffie en bullit gedronken in combinatie met zo'n pil van de smarshop. (en owja ook nog een halve spacecake :grin: )Heb 4 uur lang (met een kleine pauze om even een stukje te lopen buiten) geoefend en geleerd met biologie :)

Nu de andere vakken nog :tongueout:

spacekonijn

Badass junkie
gekke spacecake verslaafde !!!! :grin:

uhm bij de smartshop te koop PARTY HITS ofzo een zilver zakje met 4 tabletten erin voor 2 euro 50 goedkoop maar het werkt wel ook leuk voor als je veel gaat zuipen probeer dat maar eens kost je iig niet zoveel

BacingsPen

Badass junkie
thanks voor de tip:)

Maar heb ondertussen genoeg aan cafeine (en misschien wel die brainpep)

Heb vandaag alweer 4 uur geleerd :)

gisteren 5 uur :)

Jeller

Badass junkie
Relatine ofzo werkt nog goed om te studeren.. alleen kan je het (in belgie) alleen maar op voorschrift krijgen want het is voor mensen met add en adhd

ploerd_dark_core_

Experimenterende gebruiker
Echt zo dom??????????????????

Denken jullie door middel van verdovende middelen of stimulerende middelen je concentratie te verhogen????? NUCHTER BEN JE HET BESTE GECONCENTREERT!!!!

Mac...

Badass junkie
Heel goed wat je zegt, maar helaas niet waar. Van oppeppende middelen, waar je niet wazig van word, kun je je echt wel beter concentreren. Moet je het alleen echt met mate doen. Niet jezelf de tering snuiven, maar als je bv 1 lijntje pep zou pakken worden er stoffen in je lijf aangemaakt (adrenaline) waar je je 100 % zeker beter van kunt gaan concentreren.

Maar zoals ik al zeg je moet het dan wel met mate doen en niet in de verleiding komen om meer te pakken.

Marlon

Belezen gebruiker
Ik heb dit jaar ook eindexamen gedaan en heb daarbij ook speed gebruikt, idd niet teveel, dat is perfect. Heb nog nooit zo relatief makkelijk toetsen gemaakt, vond t soms zelfs leuk... Eng bijna.

Maar speed heeft toch beetje teveel nadelen denk ik om het echt aan te raden als leerdrug...

Bal0n

Badass junkie
Marlon zei:
Ik heb dit jaar ook eindexamen gedaan en heb daarbij ook speed gebruikt, idd niet teveel, dat is perfect. Heb nog nooit zo relatief makkelijk toetsen gemaakt, vond t soms zelfs leuk... Eng bijna.

Maar speed heeft toch beetje teveel nadelen denk ik om het echt aan te raden als leerdrug...

Daar zit idd het addertje..

BacingsPen

Badass junkie
Ondertussen ben ik geslaagd maar had gek genoeg voor de toets bio (veel voorbereiding maar was mijn brainpep kwijt) het hoogste cijfer gehaald!

Of die brainpep gewerkt heeft of niet dat ik niet :)

Wel weet ik dat ik voor nederlands geen 5 maar een 6 wil hebben dus die herkans ik maar dan wel knetter uiteraard :)

BacingsPen

Badass junkie
Re: Echt zo dom??????????????????

ploerd_dark_core_ zei:
Denken jullie door middel van verdovende middelen of stimulerende middelen je concentratie te verhogen????? NUCHTER BEN JE HET BESTE GECONCENTREERT!!!!

Haha, je kan zeggen wat je wil, maar ik heb op mijn examens ALLEMAAL voldoendes gehaald! Ja dames en heren, ik ben dus inderdaad geslaagd :grin: Eigenlijk alle cijfers van de examens waren beter dan verw8! :grin: Behalve dan NL, maar die heb ik daarom ook herkanst onder invloed van een spacecake, en toen was ie 1.5 punt hoger :grin:

En als ik toen ephedra al had uitgevonden dan waren de cijfers waarschijnlijk nog hoger geweest :mrgreen:

Psykaholik

Wijs gebruiker
klein lijntje speed werk perfect bij mij
als ik iets moet leren dan is het met speed anders lukt het me nie
zo kan ik gewoon alles onthouden en kan me pakken beter concentreren

Bovenaan