Ik beantwoord het wel even: Ik vind het gewoon rot als ik geen plezier kan maken. Dat kan ik eigenlijk alleen met drank (gaat steeds beter hoor)Flameon zei:Wromtrax zei:Alleen ben ik geestelijk nog erg afhankelijk dat ik niet meer uit eten ga of een club/café in ga want ik weet dat het dan fout gaat. Verder voel ik me nog wel eenzaam zonder drank
Misschien een vraag die stom overkomt, maar die je misschien wel even een fractie van een seconden aan het denken kan zetten:
Wat mis je precies met uitgaan? Is het pilsje dat je samen met vrienden wilt drinken, of vind je het moeilijk om een cola te bestellen als vele andere om je heen bier bestellen?
Ik ken mensen die het heel goed doen op alcohol vrij bier. Voor hun hoeven ze zich dan niet te "schamen" met hun cola want het lijkt alsof ze bier drinken, maar toch hebben ze geen last van de alcohol.
Waarom voel je je eenzaam?
Een fles bier kan toch niet me praten, stappen of poolen?
Verder gaat het mij niet om de indruk die ik geef dat ik alcohol drink maar het goedje zelf. Verder met drank voel ik me goed en zonder niet. Vandaar een soort vriend.