Mijn AfkickStory

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Wromtrax zei:
Alleen ben ik geestelijk nog erg afhankelijk dat ik niet meer uit eten ga of een club/café in ga want ik weet dat het dan fout gaat. Verder voel ik me nog wel eenzaam zonder drank

Misschien een vraag die stom overkomt, maar die je misschien wel even een fractie van een seconden aan het denken kan zetten:

Wat mis je precies met uitgaan? Is het pilsje dat je samen met vrienden wilt drinken, of vind je het moeilijk om een cola te bestellen als vele andere om je heen bier bestellen?
Ik ken mensen die het heel goed doen op alcohol vrij bier. Voor hun hoeven ze zich dan niet te "schamen" met hun cola want het lijkt alsof ze bier drinken, maar toch hebben ze geen last van de alcohol.

Waarom voel je je eenzaam?
Een fles bier kan toch niet me praten, stappen of poolen?
Ik beantwoord het wel even: Ik vind het gewoon rot als ik geen plezier kan maken. Dat kan ik eigenlijk alleen met drank (gaat steeds beter hoor)

Verder gaat het mij niet om de indruk die ik geef dat ik alcohol drink maar het goedje zelf. Verder met drank voel ik me goed en zonder niet. Vandaar een soort vriend.

Spor

Wijs gebruiker
Interessant verhaal...

Fijn om af en toe te lezen dat ik niet voor niets geen alcohol gebruik :) hatelijkste spul wat er is op crack en meth na als je het mij vraagt.

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Spor zei:
Interessant verhaal...

Fijn om af en toe te lezen dat ik niet voor niets geen alcohol gebruik :) hatelijkste spul wat er is op crack en meth na als je het mij vraagt.
Houden zo, hou jij het maar bij keta :P

Flameon

Badass junkie
Wromtrax zei:
Flameon zei:
Wromtrax zei:
Waarom voel je je eenzaam?
Een fles bier kan toch niet me praten, stappen of poolen?
Ik beantwoord het wel even: Ik vind het gewoon rot als ik geen plezier kan maken. Dat kan ik eigenlijk alleen met drank (gaat steeds beter hoor)

Verder gaat het mij niet om de indruk die ik geef dat ik alcohol drink maar het goedje zelf. Verder met drank voel ik me goed en zonder niet. Vandaar een soort vriend.

Dit is een antwoord dat ik vrij vaak hoor. Plezier maak jezelf, dat maak je met je karakter etc. Dat maak je niet met een biertje. Dat je dat niet kan zonder alcohol is iets wat tussen je oren zit. Iets wat niet zomaar weg te vegen is tussen je oren, maar iets dat je moet leren!
Laat de fles staan, ga juist wel leuke dingen doen en ervaar dat je het ook leuk kunt hebben zonder drank.

Flameon

Badass junkie
Wromtrax zei:
Helaas maakt die drank ander plezier onmogelijk

Even keihard gezegd, en niet verkeerd bedoel. Maar deze gedachten zit tussen je oren!
Ook zonder drank kun jij heel veel plezier hebben, dat kan iedereen. Je moet wel met de juiste gedachte een kroeg binnen stappen. Als jij denkt dat je alleen van alcohol een leuke avond kan hebben dan lukt het je niet, denk je het tegenovergestelde dan lukt het wel. Soms kost het echter wel tijd, veel tijd

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Je zit idd vol met wijsheid Flameon maar dat converteren in positief denken is lang niet zo makkelijk

Flameon

Badass junkie
Dat geloof ik je graag. Als ik vragen mag: Ben jij een probleemdrinker? Of iemand die met de fles groot is gebracht? (gewoonte, uit de hand gelopen gewoonte).

Drientje

DF-koning
Wromtrax zei:
Je zit idd vol met wijsheid Flameon maar dat converteren in positief denken is lang niet zo makkelijk
Oh, er is niets zo makkelijk als positief denken! Vertrouw op je eigen intuïtie, leer naar je lichaam te luisteren. Je lichaam geeft continu signalen af maar de meeste mensen zijn vergeten hoe dat voelt en klinkt. Gevoel komt vanuit je buik en het moment dat jij je bewust bent van je buikgevoel zul je zien dat je meer in contact komt met jezelf en daardoor veel positiever in het leven komt te staan.

Verwacht niet binnen een week een verandering. Veranderingen in gewoonte en gedrag gebeuren zelden binnen korte tijd, maar geef het de tijd, en opeens zul je merken dat het sterker wordt. En kun je achteraf dingen die mis zijn gegaan evalueren, en checken of je er de hele tijd al een slecht gevoel over had. Echt, geef het de tijd, focus, eet goed en ga tijdens meditaties naar je buik(zonnevlecht chakra)om je gevoel te versterken.

Succes!

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Dat geloof ik je graag. Als ik vragen mag: Ben jij een probleemdrinker? Of iemand die met de fles groot is gebracht? (gewoonte, uit de hand gelopen gewoonte).
Het 2de. En uiteindelijk kwam ik tot conclusie dat ik niet meer zonder kon. Toen maakte ik het uit met mijn vriendin ik wou haar er niet met mijn problemen bemoeien. En toen ging ik NOG meer drinken

speeseend

Wijs gebruiker
Wromtrax zei:
:)
Hoe gaat het met jouw hero verslaving btw

Met mij gaat het top, met de Hero-verslaving wat minder :wink:

Laatste week ben ik bijna op de laagst mogelijke dosering uitgekomen. Twee maal daags 0,2 mg. Buprenorfine en om de dag 10 mg. Oxazepam - 2 mg. Diazepam, nu!

Voor het eerst voel ik werkelijk het einde van deze reis naderen. Waarschijnlijk zal ik deze dosering nog even volhouden en tegen november, december uiteindelijk helemaal medicatie-vrij zijn. Maar dit is een prognose, zoals je zelf weet is dit niet altijd haalbaar.

Groeten,

Eend

Wromtrax

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Wromtrax zei:
:)
Hoe gaat het met jouw hero verslaving btw

Met mij gaat het top, met de Hero-verslaving wat minder :wink:

Laatste week ben ik bijna op de laagst mogelijke dosering uitgekomen. Twee maal daags 0,2 mg. Buprenorfine en om de dag 10 mg. Oxazepam - 2 mg. Diazepam, nu!

Voor het eerst voel ik werkelijk het einde van deze reis naderen. Waarschijnlijk zal ik deze dosering nog even volhouden en tegen november, december uiteindelijk helemaal medicatie-vrij zijn. Maar dit is een prognose, zoals je zelf weet is dit niet altijd haalbaar.

Groeten,

Eend
Ik hoop het echt voor je! Ik kan het niet laten om terug te vallen weetje drank word overal geboden. Hero zie je niet vaak bij een etentje haha :P

speeseend

Wijs gebruiker
Nope, enkel de herinneringen :wink: Dat vond ik vooral het eerste jaar dat ik gestopt was heel moeilijk. Nu is dat ook zo goed als weg.

Wat dat betreft heb ik echt mazzel (voor zover je dat mazzel kan noemen, natuurlijk)

Bovenaan