Mijn eerste psilocybe cubensis kweek!

_JSS

Newbie
eens moet de eerste keer zijn, en zo wou ik samen met wat vrienden hier in de buurt naar paddo's gaan zoeken. Natuurgebied Oranjezon om precies te zijn. Maar omdat me dat niet echt verstandig leek heb ik besloten om toch zelf te kweken. Dus is heb een 2 weken geleden een kweekset gekocht.
Zodra ik de set binnen had ben ik samen met L. aan de slag gegaan en nu, dus 2 weken later, is er echt al veel "schimmel" te zien. Nu nog een week of 2 wachten, tot heel het bakje vol zit en dan in de filterzak in een goede omgeving en dan weer wachten!
volgens mij moetet zo.
heeft iemand nog tips ofo?

Talec

Bewuste gebruiker
maar heb je je filterzak nu al niet over je boxje gedaan dan? Idd na het witte "schimmel" is het ng een dikke week wachten tot de eerste paddotjes beginnen te schieten. Als je ziet da je paddo's hun hoedje open komt en het vliesje al mooi rond de steel hangt zijn ze pluk-klaar man ! Om ze te drogen legde ik ze tussen wat keukenpapier ( z'n 5 vellen ong) en dan in de kast waar het donker en droog is. Enjoy zou ik zo zeggen, en zet je bakje zeker niet in direct zonlicht. Laat weten hoe je oogst is gekomen he :wink:

grtz

KoxBox

Badass junkie
Eum, als je de set niet in de zak zet na het water af te gieten zouden er wel eens andere dingen kunnen verschijnen dan paddestoelen...

Bovenaan