Mijn eerste Superchampignon

Lord Herbal

Belezen gebruiker
Yo lui, ik ga morgen voor het eerst paddo's bikken, of liever gezegd thee drinken. Ik heb wel veel info gezocht op het www, en die kerel in de smartshop nog even een paar dingen gevraagd. Het scenario is alsvolgt:

We zijn met zn drieen in een chille kamer, we hebben veel water(belangrijk), suiker, en vitamine C(mocht er iemand verkeerd gaan) bij de hand liggen. We hebben wierook en buddha muziek, en alle scherpe voorwerpen gaan de ruimte uit. We hebben (met zn drieen) twee porties van 35 gram, en van tevoren roken we nog een klein beetje hasj...

Verder nog iemand tips?

bijvoorbaat dank... :mrgreen: :mrgreen:

Kheb er vet veel zin in, ben nieuwsgierig wat ik ga zien...

azgaza

Badass junkie
Kilnkt echt als een prima idee, niks mis mee. Zorg dat de paddo thee net niet echt kookt omdat als het echt kookt de psilocybine minder goed werkt. Verder klinkt je setting prima, en maak je niet te veel zorgen. Veel plezier met trippen.

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Klinkt goed allemaal. Ik zou alleen niet beginnen met hasj, maar dat pas doen als je over de piek van je trip heen bent.

Lord Herbal

Belezen gebruiker
bedankt voor de tip over de thee, azgaza, ik zal er op letten....

Maar Henkfloyd, je word toch in het begin, voor de trip begint een beetje misselijk enzo? THC remt dat dus vandaar. Maar ik ben onervaren, dus ik overleg wel met me maten wat we doen...

In ieder geval, allemaal hartstikke bedankt, dan ga kan ik strakjes gerust en vrolijk trippen...

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat die hash betreft. Dat zou ik, zoals Henkfloyd schrijft, ook pas doen als de werking van de paddo's minder wordt. Hoewel ik hier zelf (nog) geen ervaring mee heb. Zo aan het einde van de trip lijkt thc mij ook wel een goede manier om in slaap te komen, en juist om die reden zou ik het niet aan het begin willen nemen, want het leuke van paddo's vind ik onder andere die ongewone 'helderheid.'

Moker

Bewuste gebruiker
ik zou zelf in ieder gevcal eerst wachten als de paddestoelen hun piek hebben gehad ja, je kan dan wel zien of je nog wilt roken. en thc maakt je trip wel visueler ja, als je na de piek een joint rookt merk je wel de paddestoeltjes terug komen ja :wave:

Lord Herbal

Belezen gebruiker
Nou, tis gebeurd.... gisteravond thee gezet, maar kheb er jammergenoeg weinig van gemerkt....

We hebben alles gedaan volgens het boekje, we kwamen om 15:00 uur bij mij thuis bijeen, zijn vervolgens naar het huis van een van me twee maten (A)gegaan, en hebben daar om 16:00 uur lekker gegeten. Om half tien zijn we begonnen met de voorbereiding. Inmiddels hadden we alledrie dikke honger. We hebben de paddo's aan stukjes gesneden, afgewogen en gelijk verdeeld over drie koppen... Vervolgens hebben we water gekookt, af laten koelen en dat bij de paddostukjes gevoegd. We hebben het mengsel 25 minuten laten trekken, en om tien uur gingen we het drinken(zonder suiker natuurlijk). Een van mijn maten (K) was zo onhadig om zijn kopje om te stoten, maar dat zou opzich niets moeten maken, aangezien voor beginners een hoeveelheid van 15 gram ruim voldoende zou moeten zijn... Na het vallen van dit kopje hadden we namelijk nog een dosis van ongeveer 15.7 gram per persoon... A en ik hebben allebei een beetje thee gedoneerd aan K, en K heeft daarnaast ook nog een hoop van de paddostukjes opgegeten, A en ik ook een paar, maar niet veel... Hij was de enige die iets visueels had, en dat was nog vrij licht. Het enige licht visuele dat ik heb gezien was dat het licht van een straatlantaarn dat op het plafond scheen net een wolk vormde in de toen verduisterde kamer. Het enige dat A en ik ervan hebben gemerkt was een soort loomheid, en een staat van relaxedheid, en dat begon na ongeveer 15 minuten, en was alweer weg na een uurtje ofzow...

In ieder geval viel het mij dus tegen. Het was wel relaxed op zich, alleen het was mij niet 9 euro de man waard. Ik ga het in de kerstvakantie waarschijnlijk nog een keer proberen, met A en K en misschien nog een andere vriend van ons...

Als iemand weet wat we eventueel fout hebben gedaan (behalve dat kopje omgooien natuurlijk :P ) dan zou ik dat graag horen, zodat het volgende keer beter gaat.

P.S. Het lijkt me sterk, aangezien ik het nagevraagd heb bij de smartshop, maar miss zijn de paddo's beinvloed, omdat ik ze vanaf dinsdag in de achtertuin bewaard heb, in gesloten verpakking, buiten bereik van zonlicht.

alvast bedankt...

Bengt

Bewuste gebruiker
Kijk als je echt wilt trippen op paddo's, koop een volledige portie per persoon en eet ze op( dus geen thee zetten).

Ze zijn echt niet zo vies, dat is gewoon een fabeltje...

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Bengt zei:
Kijk als je echt wilt trippen op paddo's, koop een volledige portie per persoon en eet ze op( dus geen thee zetten).

Ze zijn echt niet zo vies, dat is gewoon een fabeltje...

Precies, je kan immers niet trippen op een halve portie... En smaak dat is ook gewoon objectief! :confused:

Lord Herbal

Belezen gebruiker
ja, ik heb er gister ook van gegeten, en ze smaken gewoon als champignons.... volgende keer gaan we ze gewoon lekker op bikken, en halen we idd meer... in ieder geval bedankt voor jullie reacties...

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Lord Herbal zei:
Nou, tis gebeurd.... gisteravond thee gezet, maar kheb er jammergenoeg weinig van gemerkt....

We hebben de paddo's aan stukjes gesneden, afgewogen en gelijk verdeeld over drie koppen... Vervolgens hebben we water gekookt, af laten koelen en dat bij de paddostukjes gevoegd. We hebben het mengsel 25 minuten laten trekken, en om tien uur gingen we het drinken(zonder suiker natuurlijk)

Dit is ook niet de ideale manier om paddothee te zetten. Want je moet eerst water koken, vervolgens op zacht vuur zetten, dan de paddo's toevoegen, en dan moet je het een minuut of 20 op zacht vuur(moet niet gaan borrelen) laten intrekken, terwijl je af en toe een beetje roert. Daarna kun je het door een zeefje halen.
Lees ik het goed dat je eerst het water hebt laten afkoelen? Mijn vraag is dan: waarom heb je het dan uberhaupt gekookt?

Met Bengt en Adrenochroom ben ik het beslist niet eens. Je kunt wel degelijk goed trippen op paddothee, en een groot voordeel is dat het goed doseerbaar is(je weet dat een heel kopje overeenkomt met bijvoorbeeld 30 gram, dan is een half kopje ongeveer 15 gram.)

En er zijn genoeg mensen die wel degelijk sterk kunnen trippen op een halfe portie.
En wat de kwaliteit van een trip betreft: ik heb mijn beste ervaringen gehad op een halfe tot driekwart portie.

Het is gewoon heel jammer dat je de thee verkeerd hebt klaar gemaakt. De volgende keer beter. :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
kapitein-x zei:
Adrenochroom zei:
Precies, je kan immers niet trippen op een halve portie... En smaak dat is ook gewoon objectief! :confused:

Misschien ten overvloede: dit is beslist niet waar.
Mn laatste paddotrip was een half portie Hawaiiaanse,
thee van gezet, harder van getript dan verwacht.
Ik vraag me af waar hij/zij (Bengt) die wijsheid vandaan heeft.

Robdebob

Bewuste gebruiker
Ik zou gewoon lekker ene hele portie mexicaanse nemen en die in een keer opeten, dit zijn goede om mee te beginnen. Als je een smerige smaak in je mond hebt neem je daarna een pepermuntje, dan is de misselijkheid ook in een keer weg. Je kan ook beter nuchter de trip beginnen, omdat je dan veel harder voelt dat de shrooms beginnen in te slaan, je ken altijd nog een jointje erbij roken.
Ik weet zeker dat als je het zo doet, dat je er dan wel wat van voelt :mrgreen:

Adrenochroom

Wijs gebruiker
kapitein-x zei:
Adrenochroom zei:

Misschien ten overvloede: dit is beslist niet waar.

Kapitein-x, ik weet dat sarcasme slecht werkt op het internet maar als ik roep dat smaak objectief is met een verbaasde smiley erachter lijkt het me toch vrij duidelijk dat het een sarcastische reactie was op Bengt zijn nogal vreemde post.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Adrenochroom zei:
Kapitein-x, ik weet dat sarcasme slecht werkt op het internet maar als ik roep dat smaak objectief is met een verbaasde smiley erachter lijkt het me toch vrij duidelijk dat het een sarcastische reactie was op Bengt zijn nogal vreemde post.

IK had sowieso even beter moeten quoten. Mijn excuses daarvoor. :) Want het ging me eigenlijk gericht om de stelling dat je niet zou kunnen trippen op een halfe portie. Maar ik zie nu bij daglicht dat je inderdaad reageerde op het twijfelachtige advies van Bengt.

azgaza

Badass junkie
Ik raad aan ze gewoon te eten, gewoon een bakje paddo's kopen en de hele portie eten. Dan zul je vast wel een echte trip van een paar uur hebben met mooie visuals, een zwaar slap gevoel en vreemde gedachtes. Als je set en setting zo goed is als je het voor de eerste keer plande zal dat wellicht wel goed gaan.

Lord Herbal

Belezen gebruiker
kapitein-x zei:
Lord Herbal zei:

We hebben de paddo's aan stukjes gesneden, afgewogen en gelijk verdeeld over drie koppen... Vervolgens hebben we water gekookt, af laten koelen en dat bij de paddostukjes gevoegd. We hebben het mengsel 25 minuten laten trekken, en om tien uur gingen we het drinken(zonder suiker natuurlijk)

Dit is ook niet de ideale manier om paddothee te zetten. Want je moet eerst water koken, vervolgens op zacht vuur zetten, dan de paddo's toevoegen, en dan moet je het een minuut of 20 op zacht vuur(moet niet gaan borrelen) laten intrekken, terwijl je af en toe een beetje roert. Daarna kun je het door een zeefje halen.

Lees ik het goed dat je eerst het water hebt laten afkoelen? Mijn vraag is dan: waarom heb je het dan uberhaupt gekookt?

Met Bengt en Adrenochroom ben ik het beslist niet eens. Je kunt wel degelijk goed trippen op paddothee, en een groot voordeel is dat het goed doseerbaar is(je weet dat een heel kopje overeenkomt met bijvoorbeeld 30 gram, dan is een half kopje ongeveer 15 gram.)

En er zijn genoeg mensen die wel degelijk sterk kunnen trippen op een halfe portie.
En wat de kwaliteit van een trip betreft: ik heb mijn beste ervaringen gehad op een halfe tot driekwart portie.

Het is gewoon heel jammer dat je de thee verkeerd hebt klaar gemaakt. De volgende keer beter. :)

We hadden water uit een waterkoker. Dat ding stopt als het water kookt, dus daarom lieten we het afkoelen... voor de rest, we alledrie veel opgezocht op internet, en de thee precies zo gezet als de meesten zeiden. Wat azgaza zei bevestigde onze plannen, en zo hebben we het ook gedaan.

Volgende keer gaan we ze idd gewoon eten, en dan moet het wel lukken....

Hier had ik ook nog een vraagje over; moet je die paddo's eerst nog wassen, of dat juist absoluut niet doen?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het lijkt mij geen kwaad te kunnen, dat wassen van paddo's, maar het lijkt me niet nodig tenzij je ze zelf geplukt hebt.
Verder veel succes bij je volgende trip!

Mocht je toch nog een keer thee willen zetten, dan is hier een receptje (succes verzekerd) wat ik quote uit 1 van m'n tripreports: "Doe het water in een pan(ruime mok per portie) en laat het koken. Voeg de paddestoelen toe, nadat u ze in fijne stukjes hebt gesneden. Laat het geheel verder koken op zacht vuur. Roer af en toe een beetje, terwijl u er op toe ziet dat het water niet gaat borrelen. Na 20 minuten is uw thee gereed! Schenk het door een zeefje in een ruime mok, en laat eventueel een theezakje meetrekken. "

Bovenaan