Mijn GHB afkick verhaal

Dre

Newbie
Er is op dit forum al het 1 en ander over afkicken van GHB terug te vinden. Dat heeft mij heel erg geholpen. En vanwege die reden heb ik besloten om mijn verhaal hier ook te posten. Misschien dat een ander weer zal helpen ergens in de toekomst. Let aub niet op taal of spel fouten of dat soort crap.

Eerst even een kort introotje. Niet om op te scheppen of wat dan ook, maar gewoon om een profiel te schetsen van wie ik ben. Ik ben inmiddels alweer 30 jaar oud. Iets van 11 of 12 jaar geleden ben ik begonnen met drugs te gebruiken. Daarvoor was het af en toe een blowtje, toen de XTC, en de speed. Dit was in de hoogtij dagen van de gabber scene toendertijd. Uiteindelijk ook gaan experimenteren met coke maar gelukkig vond ik daar geen drol aan. En ook met GHB en dat was helemaal mijn ding. Vooral in combi met wat pillen of speed. Dan zomaar ineens ben je aantal jaren verder in je leven en al de tijd heb je alleen maar gewerkt en gefeest. Dan krijg je een relatie met iemand waar je mee samen gaat wonen die ook graag speed / ghb gebruikt. In die periode ben ik zelfs gestopt met werken en me "ziekgemeld" omdat ik verslaafd was. Daar hulp voor gezocht, tot twee keer toe in een korte behandeling gezeten waar ik achteraf niet veel wijzer van ben geworden want het meeste wist ik al. Maar ik moet wel zeggen dat er een vervolg traject voor me uitgestippelt was waar ik nooit aan ben begonnen. Relatie inmiddels ook weer voorbij, mede dankzij drugs problemen van ons alletwee. Na alles bij elkaar iets meer dan een jaar thuis gezeten te hebben toch maar weer besloten om terug te gaan werken, ook al ben ik nooit officieel "genezen". Werk bracht een structuur in mijn leven waardoor ik in ieder geval een beetje mee kon draaien in onze oh zo prachtige maatschappij. Wat hield het in?

Op vrijdag flink aan de speed en de GHB die ik toen meestal per kwart liter inkocht. Hele weekend non stop aan de speed & GHB. Mezelf dwingen om zondag avond te gaan slapen om vervolgens maandag te gaan werken. Het duurde niet lang voordat ik erachter kwam dat het best goed te doen was als ik op de maandag ochtend ook een piepklein beetje speed nam, en een buisje. Enige wat er aan me te zien was dat waren wallen onder mijn ogen want het werk heeft er nooit onder geleden. Al kan dat laatste niet helemaal kloppen moet ik bekennen want ik heb vaak genoeg dingen laten liggen die ik anders niet had laten liggen. Maar dat terzijde. De hoeveelheden GHB die ik inkocht zorgde ervoor dat het vrij snel weer op was. Vaak kocht ik op de donderdagavond in, naam alvast wat, en dan vrijdag ging ik plankgas. Omdat je het combineerd met speed heb je niet snel last van de nadelige uitwerkingen zoals out gaan. Ook wel, maar toch minder. Nadeel daarvan is dat je heel snel een tollerantie opbouwt omdat je meer kan hebben. Ik was er dus al vrij snel achter dat GHB ook lichamelijk verslavend werkt. Ik heb namelijk vaker dan ik zou willen trillend en zwetend achter mijn buro gezeten en achterdochtig was dat niemand in de gaten had dat ik er in die toestand bij zat. Dit duurde dan meestal maar een halve dag ofzo. Tegen die tijd had ik ook al gelezen ergens dat afbouwen erg belangrijk is. Vandaar dat het best meeviel denk ik.

De laatste keer ging het iets anders dan ik van te voren gedacht had. Het voelde deze keer meer aan als een steek in de rug. Ik heb namelijk een veeeel langere perdiode achter elkaar GHB gebruikt. En de doseringen waren op de duur ook asociaal hoog. Ik was me er al wel van bewust dat ik daar problemen mee zou gaan krijgen maar het ze toch onderschat. Ik heb het hier echt over maanden met hits van 10 of 15 ml per keer. In deze periode is er behoorlijk wat (f)out gegaan hier in huis. Mezelf stoten, gewoonweg omvallen, dingen omstoten of uit mijn handen laten vallen etc etc. Echt te belachelijk allemaal. Er zijn zelfs momenten geweest dat ik dacht dat "ze" met me aan het sollen
waren. Ken je nagaan!!! Maar dat is te verklaren door het chronish tekort aan slaap. Want op den duur kon ik geen hele nacht meer door slapen. Iedere keer dat wakker worden. Vermoeiende hobby!!

Ik dacht redelijk voorbereid af te gaan kicken. Was al langer bezig geweest met afbouwen. Ik voelde er al langer helemaal niks meer van dus het was puur om te kunnen blijven functioneren. Met als doel om uiteindelijk ermee te stoppen natuurlijk. Inmiddels zover afgebouwd dat ik weer veel beter sliep, en ook een week de tijd heb genomen om qua slaap weer bij te komen. Afgebouwd naar 3 ml dacht dat wel goed zou gaan en binnen een dag over zou zijn omdat ik in het verleden op hogere doseringen zat, en toen binnen een dag afgekickt was. Nou niet dus...

Maandag op het werk de laatste dosis genomen. Met in het oog dat ik tegen de tijd dat ik afgewerkt zou zijn wel ontwenningsverschijnselen zou gaan krijgen, maar daar was ik op voorbereid! Ik had immers afgebouwd en voor de zekerheid een fles vodka in huis gehaald. Maandag avond ging wel, maar in de nacht van maandag op dinsdag toen begon de ellende. Toen werd het me al duidelijk dat ik er deze keer echt niet binnen een middagje vanaf zou komen en dat ik me ziek zou moeten melden. Woensdag nog steeds hetzelfde maar het ging al een stuk beter. Maar dan wel voornamelijk vanwege de drank. Ik nam namelijk op woensdag het besluit om donderdag weer te gaan werken, en dat had ik nooit moeten doen! Ik werd donderdag al erg vroeg en voelde de ontwennings verschijnselen weer lichtelijk terug komen. Ik dacht bij mezelf: dit kan toch niet! Ik heb al 2 dagen geen GHB meer op maar begin toch weer te rillen. Ik dacht dat ik er allang vanaf zou moeten zijn. Maar het was dus die drank die de ontwenningsverschijnselen heeft kunnen onderdrukken tot nu toe. Afgelopen donderdag op mijn werk heb ik 2 uurtjes kunnen werken, en toen heb ik moeten zeggen dat ik het niet meer trok. Ik leek wel een spast in mijn handelingen. Zweten, warm/koud, onrustig, achterdochtig. Pffff mijn god wat een ellende was dat. Ben direct naar de supermarkt gefietst, en heb een paar flessen drank gehaald. Toen ik een glas of 3 op was toen was er niks meer aan de hand. Gisteravond dacht ik dat ik dan vandaag misschien toch weer zou kunnen gaan werken, maar nee hoor.
Was alweer 2 uur voordat mijn wekker afgaat wakker, en het welbekende zweetlaagje stond weer op mijn voorhoofd. Om 1 minuut voor 8 stond ik bij Appie Heijn op de stoep om een paar flessen wijn in te slaan. Ik heb daarvan alweer 3 glazen op en ik voel me prima. Zo prima zelfs dat ik dit hele stuk in 1 ruk door heb geschreven.

Ik doe dit iig echt NOOIT meer op deze manier. Doe met deze info wat je wilt. Zo ging het bij mij. Voorkomen is beter dan genezen. Ik heb nu sinds maandag geen G meer op, en het is vrijdag. Hoe lang kan dit nog duren?

Flugeltje

Wijs gebruiker
Je moet niet afkicken met drank, je moet afkicken met ghb, want daar vraagt je lichaam naar.

Vooral die speed in het weekend is gevaarlijk. In combi met speed neem echt veel ghb.

Dre

Newbie
Flugeltje zei:
Je moet niet afkicken met drank, je moet afkicken met ghb, want daar vraagt je lichaam naar.

Vooral die speed in het weekend is gevaarlijk. In combi met speed neem echt veel ghb.

Dat dacht ik dus al gedaan te hebben. Schijnbaar niet genoeg dus. Maar ik zit nu op de 4e dag zonder een druppel G.... dan zou het volgens mij stom zijn om weer bij te gaan halen want dan zit ik binnen no-time weer met hetzelfde probleem. Ik had al behoorlijk afgebouwd. Ben nog steeds nieuwsgierig of iemand me kan vertellen wat ik nog kan verwachten.

J89

Experimenterende gebruiker
Ik zou inderdaad zeker niet ghb erbij halen en beetjes gaan nemen.
ik denk dat dat vooral is om de levengevaarlijke kant van het cold turkey afkicken te verminderen/verkomen. maar aangezien jij al 5 dagen gestopt ben, zal dat waarschijnlijk niet nodig zijn.
je bent al weer 5 dagen verder en die afkicksverschijnselen zullen zeker niet zo heel lang meer duren. (tenminste dat concludeer ik uit andere topics hier)
ik heb het zelf ook weleens gehad, maar goed toen heb ik maar 3 weken non stop aangezeten dus dat valt niet te vergelijken met jouw situatie. toen heb ik ook 4/5 dagen last van afkicksverschijnselen gehad. alleen had ik ipv alcohol (heb een hekel aan zuipen) temazepam om te slapen.

maarja goed, gewoon volhouden, het zal echt niet zo lang meer gaan duren
ennja de tijd daarna is ook wel moeilijk. tenminste ik wou weer iets ervoor in de plaats of in ieder geval op een of andere manier wel savonds wazig zijn en chillen, en toen ben ik weer gaan blowen (waar ik eerst eigelijk mee gestopt was vanwege lamheid etc) nja en daar baal ik nu eigelijk wel van.
nu moet ik daar weer opnieuw mee gaan stoppen, je zou denken dat dat best makkelijkk is, maar in mijn realiteit valt dat heel erg tegen :grin: .
maarja, liever verslaafd aan de hasj dan aan de ghb imo.

en wat ik zelf ook erg relaxt vond, na een tijd gestopt met de g te zijn.
als je daarna weer een x een dosis neemt op een speciale gelegenheid!!!
voelt ie weer zo heerlijk als eerst toen je het nog niet gebruikte om normaal te kunnen functioneren

Dre

Newbie
J89 zei:
en wat ik zelf ook erg relaxt vond, na een tijd gestopt met de g te zijn. als je daarna weer een x een dosis neemt op een speciale gelegenheid!!!
voelt ie weer zo heerlijk als eerst toen je het nog niet gebruikte om normaal te kunnen functioneren

ja dat klinkt nu nog als een utopia maar wel aannneembaar. ik zal iig NOOIT meer zo gaan gebruiken als ik gedaan heb. ik heb mijn lesje echt wel geleerd zoals ze dat wel eens zeggen.
Het gaat overigens nu wel volgens mij. vanochtend voelde ik me wel goed. en gelukkig is iedereen maandag vrij dus kan ik nog ff rustig aan doen tot dinsdag. dan moet ik hopelijk toch echt wel weer helemaal de oude zijn. en nuchter! Mijn god wat ben ik nuchter!! Ik voel weer dingen, ik zie weer dingen. G demt echt veel gedachtens en gevoelens! Als je langer door gebruikt bedoel ik.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ik voel weer dingen, ik zie weer dingen. G demt echt veel gedachtens en gevoelens! Als je langer door gebruikt bedoel ik.

Net zoals de meeste drugs waarin je kan vluchten als je jezelf niet goed voelt.

Dre

Newbie
Flugeltje zei:
Ik voel weer dingen, ik zie weer dingen. G demt echt veel gedachtens en gevoelens! Als je langer door gebruikt bedoel ik.

Net zoals de meeste drugs waarin je kan vluchten als je jezelf niet goed voelt.

ja da's vaak het hele eieren eten hè? ik hebg de winter weer overbrucht zeg maar :smoke:. ben er niet trots op hoor. wil onderhand wel eens "normaal" door het leven gaan. schijnt dat alleen ik dat kan doen. dat vind ik dan weer zo jammer! heeft er niemand een toverstafje ofzo??

Atropa

Bewuste gebruiker
Bij mij is het heel anders gegaan, maar herken precies het gedeelte dat je denkt 'ok, nu is het een kwestie van gewoon niets nemen' en dan komt die terreur van zweten, angst, harttkloppingen, stijfheid weer langzaam bovendrijven.

Bij mij duurde het een volle 3 weken voordat ik echt clean was, en een halfjaar voordat echt de laatste zeer lichte kenmerken bij het inslapen verdwenen waren.

Ik gebruikte niks nakkes nada naast G, alleen G.

Afkicken is een zeer smerig proces omdat cold turkey geen optie is en de dosis mininaal naar beneden gestroeft kan worden in verband met de veiligheid. En zodra je effe teveel pakt, kost dat weer een dag extra.

Gelukkig wist ik waar ik mee bezig was maar de echte hallucinaties en doodsbedreigingen in m'n slaap en dan midden in de nacht wakker schrikken en klaarwakker zijn zal ik nooit vergeten.

Ik benijde heroine en crack verslaafden die het spul onthouden word en ermee weg kunnen komen, ik had graag met ze geruild op dat moment.

Het vreemde is ook dat ik G niets verwijt, het is nog steeds fantastisch spul en het was me nooit overkomen als ik geweten had dat het lichamelijke afkicks kon geven.

Dre

Newbie
Ben nu een week en een dag verder en het ergste is wel degelijk voorbij. Ik heb mezelf zojuist dan ook beter gemeld op het werk want meer dan een week aan de diarree dat kan natuurlijk niet :wink: Ik heb natuurlijk niet gezegd dat ik moest afkicken. Al was het achteraf misschien toch beter geweest om niks te zeggen, de bedrijfsarts te laten komen, en open kaart te spelen. Hij heeft toch geheimhoudingsplicht. En dan had ik vandaag ook niet hoeven stressen ofdat alles wel goed zal gaan zometeen op het werk.
Ik merk nog steeds de afkickverschijnselen. Het trillen is weg maar mijn handelingen zijn nog wel vaak lastig. Merk vooral de geestelijke afkickverschijnselen nog. Erg onrustig, snel geirriteerd door anderen, niks kunnen hebben, etc etc.
Als ik had geweten dat het zo erg zou zijn dan had ik ook nooit zo lang doorgebruikt.

Dre

Newbie
En een halve dag later ben ik weer thuis. Mijn god wat een ellende!!! :angry:

Ik heb overgevoelig voor vanalles en nogwat. Denk de hele tijd dat ik vanalles zie in mijn ooghoeken. Als ik zoiets denk te zien dan reageer ik schrikachtig. Voel me ongemakkelijk (behalve als ik gewoon thuis ben). Ik irriteer me aan vanalles en nogwat. En doe echt wel mijn best om het bij mezelf te houden en 'Zen' momentjes te gebruiken maar dat helpt niet.

Heb me weer ziekgemeld. En afgesproken met de bedrijfsarts morgen. Dan zie ik wel waar het schip zal stranden. De stress om er zsm vanaf te zijn ivm werk is nu iig even weg. Dat scheelt al een hoop volgens mij.

Net maar weer naar de supermarkt geweest. Paar halve liters bier en een fles wijn gehaald (da's niks nieuws voor me maar ik voel me nu echt zo'n verslaafde). Net 2 wijntjes naar binnen gegoten en hopla.. niks meer aan het handje. Echt ongelooflijk. Wat een heftig spul zeg die G.

Dre

Newbie
Ik hoop trouwens dat deze info anderen in de toekomst zal helpen om een duidelijker beeld te krijgen van wat er je te wachten kan staan. Daarom doe ik dit namelijk.

richelle

Belezen gebruiker
Sterkte Dre!!
Had zelf echt geen idee dat an ghb afkicken zo moeizaam gaat.
Goed van je dat je het hier neerzet ,in de hoop dat anderen er wat van leren .
Heb het weleens gebruikt maar omdat ik altijd en nog ..te schijterig ben dat ik verkeerd doseer, pak ik er niet meer na.
Terwijl ik heel veel gebruikers ken die de mix van xtc en ghb helemaal Top vinden maar als het bekende glas rond ga , sla ik over.

Hoe gaat t nu met je?

Dre

Newbie
richelle zei:
Hoe gaat t nu met je?

Nu gaat ie weer prima. Ben er volgens mij helemaal vanaf. Geestelijk voel ik me ook weer de oude.
Ik merk nu pas wat GHB over langere tijd eigenlijk met iemand doet. Ik ben nu weer mezelf. Met mijn eigen gedachtes en gevoelens die ik lang niet op deze manier gehad heb. Vind het veel fijner zo. Ik ben er dus voor goed vanaf zeg maar :wink:

Ilse

Newbie
Herkenbaar allemaal.
Ik ben zelf 4 weken terug uit een afkickkliniek na 2 jaar verslaafd te zijn geweest aan GHB.
Ik ben echt door een hel geweest en had de keuze: afkicken of sterven
Steeds maar angstaanvallen, verschrikkelijk trillen, ijskoud en later weer verschrikkelijk zweten.
Ik de kliniek wordt je geholpen met valium, wat een beetje verlichting geeft.
Ik ben nu 5 weken vrij van ghb en mijn darmen beginnen nu pas weer een beetje te werken.
Ik de kliniek vertelden ze mij dat de afkick van GHB (vooral als je zo lang verslaafd bent) levensgevaarlijk is. Eerst stoppen de nieren en lever en later je hart, vandaar idd het afbouwen (heel belangrijk!). Ze noemen het 1 van de zwaarste afkick die ze hebben kennen.

Pas op met alcohol! Dit is ook een downer en zorgt ervoor dat de afkick juist langer duurt! Je lichaam blijft vragen hierdoor. Ik ben zelf ook nog nerveus, soms angstig en geiriteerd maar moet het maar uitzitten...

Het is een lekkere drugs maar wees er please voorzichtig mee!

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ik de kliniek vertelden ze mij dat de afkick van GHB (vooral als je zo lang verslaafd bent) levensgevaarlijk is. Eerst stoppen de nieren en lever en later je hart, vandaar idd het afbouwen (heel belangrijk!).

True, omdat je lichaam ghb nodig heeft om te blijven functioneren. Ghb is immers lichaamseigen. Externe toediening zorgt voor inwendige stopzetting van de productie

Flugeltje

Wijs gebruiker
Nu gaat ie weer prima. Ben er volgens mij helemaal vanaf. Geestelijk voel ik me ook weer de oude

Dat vraag ik mezelf af. Voelde je je geestelijk zo brak ?
Je hersenchemie zal wel een beetje verstoord zijn, maar voor de rest heb ik er weinig last van ?!?

Het kan ook wel zijn omdat ik veel sport, en sport zorgt er ook voor dat je hersenchemie in balans blijft....

Kun je eens beter het verloop van je gevoel naarmate je gestopt was beshrijven ?

Dre

Newbie
Flugeltje zei:
Kun je eens beter het verloop van je gevoel naarmate je gestopt was beshrijven ?

Denk het wel ja.. Ik zal bij deze een poging wagen :sunglasses:

Ik moet trouwens eerst even zeggen dat mijn vorige opmerking over dat ik me geestelijk weer de oude voelde iets te voorbarig was. Ik heb het namelijk nog best moeilijk gehad.

Ik ben van mening dat je gevoel behoorlijk afvlakt als je voortdurend aan de G zit. Het werkt als een soort demper voor veel gevoelens en gedachten. Terugkijkend was dat voor mij dan ook een belangrijke reden waarom ik het gebruikte volgens mij. Ik heb ook wel eens iemand horen zeggen dat ie G als anti-depressiva gebruikte. Met G een beetje flierefluitend door het leven gaan zonder jezelf ooit rot te voelen en te lang stil te staan bij bepaalde dingen. Als je lang gebruikt dan word je gevoel erg neutraal. Het euforische gevoel wat G normaal geeft dat komt naarmate je meer gebruikt steeds minder voor. Mijn ervaring is dat ik wat G nam als ik me even iets minder voelde want binnen no-time waren alle zorgen weer verdwenen. Best handig voor iemand zoals ik die normaal gezien af en toe best moeite heeft met bepaalde gevoelens en gedachten een plaats te geven :wink:

Nadat ik lichamelijk was afgekickt ben ik nog ff behoorlijk depri geweest. En hoewel ik genoeg had bijgeslapen en ik me lichamelijk weer de helemaal de oude voelde, was ik geestelijk nog steeds uitgeput. Ik heb een paar keer gruwelijk moeten janken vanwege wat voor reden dan ook. Ik kon maar heel weinig hebben en irriteerde me snel aan vanalles en iedereen. Ook voelde ik me constant onrustig in mijn bol.
Ik heb iets van twee weken erg heftige en vooral ook verwarrende nachtmerries gehad. Zo erg dat ik me niet eens uitgeslapen voelde als ik wakker werd. Ze zeggen dat je in je slaap dingen uit het dagelijkse leven verwerkt dus daarom denk ik dat het een soort inhaalslag was ofzo die ik heb moeten maken.

Sinds kort voel ik me pas echt weer helemaal de oude. En ik moet zeggen dat ik daar heel erg blij mee ben. Zo blij dat ik het zelfs wel fijn vind als ik me wat minder of verdrietig voel want die gevoelens komen natuurlijk ergens vandaan. En als je je zo voelt dan kun je jezelf af gaan vragen waar dat vandaan komt en dan ben je tenminste bezig om dingen te verwerken en een plekje te geven of zelfs aktie te ondernemen, net zoals ieder ander normaal mens dat doet. Ook zijn de momenten dat ik blij ben veel echter en ik waardeer ze ook meer als voorheen. Mijn gedachten heb ik ook weer op een rij (voor zover mogelijk bij mij) en ik denk weer wat vaker na over dingen die toch best belangrijk zijn in het leven, en dat voelt best goed. Kortom: het zal me echt geen moeite kosten om niet meer verslaafd te raken aan de G.

Hopelijk was dat voldoende antwoord op je vraag :)

Flugeltje

Wijs gebruiker
Thx mate, mooi antwoord, dit waardeer ik echt.

Herkenbaar, en misschien is jouw reply misschien de doorslag dat ik enkele weken ga stoppen

Ik ben zeker niet ongelukkig, maar mijn gevoelens zijn zo neutraal. Ik moet de zin en de energie van het leven terug vinden, die slurpt ghb als het ware weg.
Soms lukt het me om 5 dagen niets te nemen, op die laatse dagen heb ik enkele keren waar intens geluk gevoelt. Ik voel me eigenlijk super gelukkig, maar ghb dempt mijn geluk....

Drink je nog wel eens iets, of volledige onthouding ?

Dre

Newbie
Ik drink nog wel eens iets ja, maar dat is geen GHB. Ik zie me dat de komende tijd ook echt niet doen. Heb er eerlijk gezegd een beetje een afkeer van gekregen. Maar dat komt omdat het nog vers in het geheugen zit. Ik kan nog geen zinnig woord zeggen hoe dat over onbepaalde tijd zal zijn :rolleyes:

sergio76

Newbie
Goed een heel indrukwekkend verhaal. Ik moet zeggen dat ik veel lees over ghb verslaving en het lijkt alleen maar meer te worden. Ik doe het ook regelmatig en heb het vaak ook te veel gedaan; gevolg niet kunnen slapen, gevolg wat nemen om te slapen, met als gevolg 's nachts weer moeten bijnemen om verder te kunnen slapen. Goed ik heb geen probleem, ben wel geschrokken van de vele verhalen en denk nu 2 keer na. Wat ik me afvraag is om hoeveel procent van de gebruikers het gaat, welke uiteindelijk een probleem ontwikkelt? Ik bedoel ik lees verhalen welke dateren uit 2005/2006 en als het nou echt zo gevaarlijk is dan had het een maatschappelijk probleem geworden en dan had de overheid zich ermee gaan bemoeien en dan had men maatregelen getroffen. Ik hoor hier echter niks over, helemaal niks, of het wordt dood gezwegen en niemand wil dit probleem onderkennen, of het gaat om een dusdanig kleine groep die anders ook wel een andere verslaving zou hebben ontwikkeld. Ik lees zelfs op een forum waarbij ene "Ali" vertelt over de dood van zijn/haar zoon en de vriendin die nog in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt??? Het CAD is hierbij betrokken??? Wat is hier aan de hand? Is dit weer een bullshit verhaal, wat is nu waar?

Dat je problemen kan ontwikkelen dat geloof ik best. Ik bedoel ga eens een heel weekend vanaf 's ochtends tot 's avonds drinken en dan ook nogeens 's nachts en kijk wat voor problemen je dan krijgt. De verleiding om ghb vaak te nemen is groot, en dat weet ik zelf ook. Wat dat betreft kan je het ook gemakkelijk de gehele dag door nemen. Vooral het feit dat je bijna overla kan lezen dat ghb niet schadelijk is en als het om drugs gaat wellicht wel het meeste zuivere dat je tot je kan nemen.......ja ja was dat maar waar. Ik heb dit dus ook geprobeerd en ja het klopt niet helemaal.....'Niet kunnen slapen, 's ochtends vaag, de gehele dag een vaag gevoel, borrelende darmen (wordt afgebroken in Co2 en water). Nee helemaal zonder gevolgen de gehele dag en dan enkele dagen lang ghb gebruiken kan niet, en dat is op zich niet eens zo gek. Dus wat moeten we hiervan leren, doe het met mate, ga niet TE gek doen en er zal niks aan de hand zijn. Dat is met alles zo. Ben je verslavingsgevoelig dan moet je helemaal NIKS doen en in je achterhoofd houden dat je eenmaal deze handicap hebt, want dat is het, verslaving is een ziekte, je wordt ermee geboren. Tenminste dat is mijn mening. Kijk ga je echt gek doen en het lot tarten dan kan iedereen verslaafd raken. Een "normaal" persoon (lees geen aanleg tot verslaving) kan een avond een halfje coke nemen en een leuke avond beleven. Er zijn personen die dat niet kunnen en dan meteen 10 dagen door moeten gaan, hetzelfde met alcohol. Het gros van de mensen zuipt zich in het weekend klem om vervolgens de gehele week niks te drinken en gewoon te functioneren. Zo ook met onze geliefde gehaktbal......je eet h'm met mate en geniet of je vreet je vol en zal de gevolgen onder ogen moeten zien...

Oke dat was het en sterkte met het herstel.

Mrs. G

Newbie
Hallo

Ik ben onderhand al 3 jaar verslaafd aan de G, iedere dag om de anderhalf uur neem ik een dosis
wanneer ik het niet neem begin ik ontzettend te trullen met de gedachten dat ik doodga.
Ik ben er een maandje vanaf geweest en afbouwen helpt bij mij helaas niet,
Bij mij is het alles of niets dan maar een cold turkey heb net weer een halve liter ingeslagen waar ik maar 5 daagies mee door kan brengen
Wi ecgt graag stoppen maar ik heb slapeloze nacgten wat ik ook neem het maakt geen verschil bij mij.
het ergste is datg ik er ontzettend rot van uit ga zien lelijke huid en ontzettend dik herkennen jullie dit??

Ilse

Newbie
Heel erg herkenbaar Mrs. G.
Ik had enorm vette huid met grote porien door de ghb.
Ook had ik 11 kilo vocht bij mij door het zout in de ghb :openmouth:
Ik sliep ook bijna niet meer en daardoor kreeg ik steeds meer angstaanvallen.
Valium heeft mij geholpen om weer wat bij te slapen voordat ik werd opgenomen.
Ik kan je alleen maar aanraden om hulp te zoeken, ik ben opgenomen geweest bij Novadic Kentron en zonder hun hulp was het mij nooit gelukt! Sterkte! en je kan mij altijd pb'en.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ilse zei:
Ik kan je alleen maar aanraden om hulp te zoeken, ik ben opgenomen geweest bij Novadic Kentron en zonder hun hulp was het mij nooit gelukt! Sterkte! en je kan mij altijd pb'en.

11 kg vocht ???

Max 3-4 kg vocht kan je vasthouden

Mrs. G

Newbie
Ilse zei:

Hai Ilse,

Had jij dan ook ontzettend last van een opgezette harde buik??
Word er echt gek van alles al geprobeerd plaspillen, menthol thee (voor het verbranden van vet) Hoelang ben jij er al vanaf dan, heb een tijdje ongeveer 3 weken mee gestopt maar al die drie weken heb ik echt geen oog dicht gedaan
Heb je er nu nog steeds last van??

Ilse

Newbie
Ik was toch echt 11 kilo lichter toen ik uit de afkickkliniek kwam. Ik verloor ook 2 weken veel vocht uit mijn handen en voeten...erg irritant!

Een harde bolle buik had ik ook Mrs. G, balen is dat! Ik probeerde ook vanalles maar niks hielp ertegen.
Ik was ook vaker thuis gestopt maar idd het niet slapen en de doodsangsten zorgden er weer voor dat ik ging gebruiken. In de kliniek heb ik 4 nachten slecht geslapen maar daarna ging het al snel beter. Je wordt daar echt goed geholpen, ook met slapen en angsten. Het feit dat ik wist dat ik in de gaten werd gehouden gaf mij al wat rust (je ligt ook op een kamer met camera bewaking).
Ik ben nu ruim 2 maanden clean en alles gaat goed. Ik ben nog wel veel moe maar dat is niet gek na zo'n lange tijd bijna niet slapen. Ik slaap nu weer heerlijk! :hearteyes:

drmartin

Experimenterende gebruiker
Afkicken stelt niets voor als je maar heel langzaam afbouwd. Dan merk je er bijna niets van. Ook slapen is dan geen probleem. Maar ga je te snel, dan merk je het meteen.

sanny20

Newbie
hallo,
ik heb heel erg veel respect voor jou dat je er weer bent boven op gekomen.
gelukkig heb je zelf ingezien dat je verkeerd bezig was en er optijd wat aangedaan.
ik heb eigenlijk een paar vraagjes aan jou mijn vriend gebruikt ook ghb alleen ik heb het wel een aantal keren gedaan voor hem omdat ik er niet nuchter bij wou zitten.
maar op een avond was ik zelf uit die trip ineens hij zat er nog in en vond het zo vreemd ben heel erg geschrokken van een aantal dingen die ik toen heb meegekregen.
nu heb ik erover gepraat met hem en gezegt dat ik het niet meer wil dat hij het doet.
hij zegt dat hij gaat stoppen en het niet meer aanraakt.
maar ik geloof er niks van hij heeft 8 maanden in een kliniek gezeten om af te kicken toen is hij daar vervolgens uit gekomen en doet het nog steeds.
ik heb helaas niet echt vertrouwen in hem en mijn vraag is eigenlijk of je er verschijnselen aan over houd of is dat bij iedereen anders maar iets moet ik toch wel kunnen zien lijkt me als hij echt daadwerkelijk gestopt is wat hij zegt.

ik hoop dat ik wat terug van je hoor
want zit er wel mee.

jij petje af en heel veel geluk en succes verder in je toekomst.

groetjes sanne

rutger86

Newbie
hallo,

ik ben ongeveer een jaar verslaafd geweest aan de g. voor die tijd wel regelmatig gebruik maar niet dagelijks.

ik heb 13-05-09 m'n eerste afspraak gemaakt bij tactus verslavingszorg en na heel veel gesprekken, afspraken en vooral lang wachten kwam de verlossende brief op de mat.

16 september gesprek en 22 september opname bij novadic kentron afd cdd in breda.

was erg zenuwachtig voor de tijd maar ik neem achteraf m'n petje af voor de werkwijze van het novadic team.

ze hebben gekeken naar mn gebruik van de laatste week (moest ik zelf bijhouden in een agenda)
en daaruit kreeg ik een start dosering (legale) ghb (merknaam: Xyrem).

Xyrem is wel Gamma-hydroxy-boterzuur alleen is deze erg verdunt vergleken met ''straat'' ghb
ik nam normaal ongeveer 7ml per 1,5/2uur en mijn start dosering was 20ml per 2 uur.

10:00uur heb ik m'n laatste dosis eigen g genomen en vanaf 12uur kreeg ik dus Xyrem. Die dag voelde ik me nog prima, maar de 2 volgende dagen was ik aan m'n bed gekluisterd omdat je ten eerste aan de andere g moet wennen en ten tweede nam ik thuis zoveel en zovaak als ik maar wou, en hier krijg je de zelfde dosering elke 2 uur en geen minuut eerder.
maar na 2/3 dagen ben je hier aan gewend.

vanaf dat moment gaan ze per dag 2ml per dosis verlagen.
ik begon dus bij 20ml per 2 uur en na 3 dagen begon de afbouw.
v.b. maandag 20ml, dinsdag 18ml, woensdag 16ml, donderdag 14ml enz enz.

de eerste paar x merk je het wel iets maar het ergste heb je gehad ( de eerste 3 dagen)

verder kreeg ik voor de nacht diazepam en temazepam om de drang snachts te onderdrukken en een beetje te kunnen slapen.

vrijdag 3 oktober stond ik op 2ml per 2 uur en daar ben ik om 12 uur smiddags mee gestopt zonder enige problemen en zondag 5oktober ben ik ontslagen.

echt petje af voor novadic want ik ben (bijna) pijnloos afgekicked van die rommel.

hoop dat iemand wat heeft aan deze info.

voor vragen oid gelieve mailen naar [email protected]

partykat

Newbie
hallo ..ik ben ook bezig af te kicken van drugs,. voornamelijk g ook. ik ben sinds 2 wken vertrokken naar mijn ouders. maar ik vraag me af en toe af of ik ook in de gevarenzone val. i.v.m met de ontwenningsverschijnselen. ikgebruik ghb al 7 jaar of zo. eerst voornamelijk in de weekends, en de laatse 2 jaar ook veel doordeweeks. nou heb ik nooit 24/7 gebruikt.in de weekenden wel, maar doorde weeks was het 1 2 of hooguit 3 buisjes per dag. de laatste maand heb ik een paar keer een half buisje genomen omde dag . en niet meer dan 1 half buisje per dag, soms zaten er ook2 dagen tussen,ook omdat ik dacht dat ik moest afbouwen. denken jullie dat ik nu dan gewoon kan stoppen>het is ook op nu.ikheb geen last van trillen of slaapstoornissen. ben gewoon erg benieuwd hierna. groetjes

Elfquest

Bewuste gebruiker
Ja hoor, je kan gewoon stoppen. Als je binnen 3 uur na je laatste g geen ernstige lichamelijke klachten krijgt kun je veilig stoppen.

partykat

Newbie
dank je. ik heb gister ook heel veel topics dorelezen, en ben nu wel een beetje gerustgesteld. als ik lees hoeveel sommige hier gebruiken, 100 tot n150 ml per dag??? :openmouth: , dan stelt dat van mij weinig voor.alhoeweldat niet zo voelde voor mij , gelukig maar, anders was ik mischien nog niet tot de conclusie gekomen te stoppen. ik zeg niet dat ik het nooit meer wil gebruiken, maar ik wil er niet meer afhankelijk van zijn. het zit wel nog veel in mijn hoofd, ik volg een therapie bij een verslavingskliniek,en ga ook naar meetings. maar heb nog steeds moeite met de totale onthouding, dus ook geen wijntje geen jointje. pffffffff, da,s moeilijker dan ik dacht :(

geeniedee

Newbie
Hallo,

Ik ben al de hele ochtend deze forums aan het lezen. ben nu zelf namelijk op het moment aan het afbouwen en benieuwd naar andere hun ervaringen en tips.
Ik gebruik nu al sinds 2 jaar g alleen niet non stop soms met tussenpozes van 3 a 4 dagen.
In het begin ging dat goed maar de laatste paar maanden ging dit steeds minder ik kwam in een vicieuce cirkel terecht van 4 dagen gebruiken en dan 3 moeilijke dagen tegemoet tot het weer vrijdag was en het liedje weer van voor af aan begon. Ik heb al erg snel last van afkick verschijnselen zweet handen en voeten trillen hartkloppingen paranoya en down. vaak was dit naar de derde dag weer over maja dan begon ik weer. nu heb ik de afgelopen 5 dagen mij helemaal te buiten gegaan in 3 dagen samen met een goede vriend allebei een halve liter weggezopen....ik ben hier erg van geschrokken! ook de 4 en 5e dag hard doorgegaan en dat terwijl ik er niet eens meer het lekkere gevoel van krijg nu is het woensdag en neem nu ong op de andehalf a 2 uur een half buisje dit houdt me rustig en ben van plan op deze manier af te bouwen. het nadeel is alleen dat ik morgen een sollicitatie heb en dag erna ook. ik zie hier als een berg tegenop aangezien ik onwijse natte handen heb en me niet echt tof voel.
Gelukkig heb ik wel een paar diazepam pilletjes inhuis alleen word ik daar zo suf van en dat kan ik morgen niet gebruiken. heeft iemand meschien tips wat ik nog meer kan doen hiertegen? oo tegen die natte handen? ik ga sowiezo vandaag 5htp kopen om me eenigzins wat vrolijker te gaan voelen.
ik ben in ieder geval blij dit forum te zijn tegengekomen, ik wou eerst per direct stoppen maar dat word een hel het iedee van rustig afbouwen werkt goed.

:)

Bovenaan