Mijn idee over XTC (Verhaal/report)

Nimph

Newbie
Allereerst wil ik beginnen met wat meer over mij zelf te vertellen.

Ik ben opgevoed in een milieu waar je best 'U' tegen mag zeggen. Mijn ouders zijn schatten. Kom uit een net gezin en hoe ouder ik word des te meer ik mezelf realiseer dat ik nog al beschermd ben opgevoed.
Mijn moeder drinkt geen druppel alcohol, heeft nog nooit gerookt en drugs is natuurlijk uit den boze. Qua uitgaan zijn mijn ouders altijd relaxed geweest. Ga eigenlijk al vanaf mijn 14e levensjaar uit.
Opmerkelijk vind ik het feit dat ik voor mijn 18e nooit in drugs geinteresseerd ben geweest. Ik dronk als ik uitging wel alcohol maar op de een of andere manier word ik daar nogal misselijk van.
Verder heb ik nog nooit een sigaret of een stick aangeraakt. Ik zie daar het nut totaal niet van in.

Sinds augustus vorig jaar is mijn leven echt veranderd. Ik had er al een lange tijd over nagedacht en had besloten om op mysteryland een pilletje te nemen. Muziek vertegenwoordigt een belangrijke plaats in mijn leven en ga dan ook geregeld naar feestjes. In mijn vriendengroep zijn er aardig wat drugsgebruikers en ik was eigenlijk altijd de enige die nooit iets gebruikte. Puur om het feit dat ik toen het gevoel had dat ik het niet nodig nodig had om lol te hebben
Ik denk dat het achteraf gezien ook wel een vorm van angst was. Ben namelijk nog steeds weleens bang om fout te gaan. Niet dat dat vaak gebeurt na het gebruik van een pilletje maar je weet tegenwoordig maar nooit wat voor shit ze erin stoppen.

Maar goed waar was ik gebleven. Mysteryland 2007. Geniaal. Wat een feest was dat zeg. Rond een uurtje of 15.00 besloot ik om een kwart pilletje te nemen. Ik wilde het nogal rustig aan doen aangezien ik bang was dat het mis zou gaan. Draag niet veel lichaamsgewicht met me mee dus rustig aan doen leek me het beste plan. Ik voelde na 40 minuten echt nog steeds niets dus besloot om nog een kwart te nemen.
Bij de mainstage aangekomen begon net Dr Lektroluv aan zijn set. O mijn god. Het wondermiddel begon te werken. Zijn intro voelde bijna als een orgasme. Het zonnetje begon te schijnen en ik voelde me als een kind in een snoepwinkel. Een euforische lading kwam over me heen. Mijn ledematen werden zo licht dat ik dacht dat ik zweefde. Ik kon niet meer stil staan en wilde alleen maar actief bezig zijn. Ik bleef maar herhalen hoe fijn ik het wel niet vond om te bewegen. Kleuren waren intenser dan ooit te voren en het setje van die Belgische Freak was subliem. Mijn handen hadden nog nooit zo lekker aangevoeld en had echt zin om iedereen te knuffelen. Heb echt wel 100 keer tegen iedereen gezegd hoe lief ik iedereen wel niet vond. Ik ben van mezelf erg positief ingesteld maar dit gevoel werd nog eens 10 keer versterkt.
Wat ik wel echt vervelend vond was dat ik zo een ongelooflijke dorst had. Heb denk wel 5 liter water op. Het gevolg daarvan raad je waarschijnlijk wel. Plassen! Aangezien er telkens ongelooflijk lange rijen bij de openbare wc's stonden maakte het geweldige gevoel plaats voor teleurstelling. Ik wilde niet in die rij staan omdat ik geen seconde wilde verliezen. Ik wilde niet weg van de muziek want ik was bang dat het wondermiddel uitgewerkt zou raken. En op dat moment leek dat het ergste wat me kon overkomen. Maar aangezien het me ook geen goed plan leek om in mijn broek te plassen zat er toch niets anders op dan naar de wc's te huppelen.
Eenmaal bij de toiletten aangekomen bleek dat het helemaal niet zo erg was als ik dacht. Voelde me nog steeds heerlijk, zelfs plassen voelde goed. Wat me erg opviel is dat ik meteen voelde wie er wel en niet gebruikt had.
Ik kwam een bekende tegen en zij is best anti en op de een of andere manier kon ik geen gesprek met haar voeren. Er was totaal geen connectie, geen band. Het interesseerde me vrij weinig wat ze aan het vertellen was en ik wilde eigenlijk zo snel mogelijk weer lekker door gaan met mijn eigen ding. Om een lang verhaal kort te maken... Mijn eerste keer op mysteryland was een geweldige ervaring. Had de dag erna eigenlijk ook helemaal geen dip of wat dan ook.

Na de geweldige eerste ervaring heb ik besloten om vaker een pilletje te nemen. Ik ben nog steeds erg voorzichtig. Voel me eigenlijk altijd een beetje schuldig als ik het heb gebruikt. Eigenlijk vooral tegenover mijn moeder want ze weet van niets. Ik zou het haar best willen vertellen want vertel eigenlijk altijd alles aan haar. Maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik haar ontzettend verdrietig en bezorgd maak.
Het klinkt misschien heel raar maar ik heb het gevoel dat er doordat ik wel eens een pilletje gebruik, een nieuwe wereld voor me geopend is. Aangezien ik vaak in het buitenland ben en ik daar niks neem heb ik deze maand elk weekend een pilletje genomen.
Ik super blij dat ik geexperimenteerd heb met deze drugs aangezien ik het gevoel nooit had willen missen maar aan de andere kant twijfel ik vaak of ik er wel goed aan doe. Hoe je het wend of keert het blijft een drug en het is slecht voor je lichaam. Dit merk ik wel. Vooral vandaag voel ik me erg brak. Psychisch trek ik het allemaal super maar het is meer lichamelijk. Ben ontzettend moe en magertjes. En dat schuldgevoel knaagt toch wel een beetje aan me.

Tot slot vraag ik me af wat jullie verantwoord vinden om te nemen qua hoeveelheid xtc. Wat vinden jullie verantwoord gebruiken? Hoeveel keer in de maand, jaar?
Ik hoop dat jullie door mijn verhaal heen kwamen en ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Liefs!

geox

Bewuste gebruiker
Om de 3 maand gebruiken, zeker niet meer.
Zo verkom je dat je tolerantie opbouwt en kom je niet terecht in een dip van 5 dagen!

Shana_P

Belezen gebruiker
Niet gebruiken vind ik het meest verantwoord.
Gebruik al 1.5 jaar ieder weekend en heb serieus problemen met doseren, wat logisch is. Wanneer ik nu 1 pil neem word ik gewoon wat moe, dan loop ik constant te gapen. Het zijn er +- 5 per avond.
Wat veel te veel is.
Leuk verhaal om lezen wel, perfecte beschrijving van wat je voelt tijdens je eerste keer.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Doe maar om de 4 maanden en laat je spullen altijd erst testen. Nu ga je ook kennis maken met het ware gezicht van de drugs ...

Kun jij wel 4 maanden zonder MDMA orgasmes ?

En als je echt iets mee wil maken maak je klaar voor de LSD !!!

Wel een spannend tripreport.

Bonie

azgaza

Badass junkie
Leuk geschreven tripreport; veilig gebruik is om de 3 maanden, voor je serotonine, maar langer wachten is altijd beter.

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
Lsd & tikkels zijn appels en peren, hoeven in dit topic ook niet vergeleken te worden volgens mij..

Ik denk dat je zelf het best aan kunt voelen hoe te doseren. Wat in je verhaal naar mij toe wel opvalt is dat je wel redelijk nuchter bent, dus ik denk dat jij dat zelf wel kunt bepalen. Qua gezondheid e.d. kun je het 't best natuurlijk zo min mogelijk doen (het liefste 3 maanden, dat zeggen de kenners, ik weet niet waar dat precies op gebaseerd is), maar aan jezelf de keuze om de pauze's te kiezen. Het is gewoon een questie van prioriteiten stellen he :)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
fucking herkenbaar swa! ga lekker max eens per 2 maanden gebruiken, en echt max eens in de maand, maar stop dan per jaar een paar maanden, En als je t doet: geniet!!! Geniet ook als je het niet verdiend! En je moeder is van een andere generaTIE, dus je hoeft haar nmiet ion alles tevreden te stellen. Dit is jouw fucking leven

:beer:

J86

Bewuste gebruiker
Ik kom ook uit zo'n soort geschiedenis, wel iets losser maar toch
Er is gewoon een enorm taboe op drugs wat alleen maar gebaseerd is op slecht gebruik. Er zijn genoeg drugs die je verstandig en dus redelijk veilig kan gebruiken.

Als je er verstandig mee om gaat is het plezier de kleine risico's echt zeker wel waard. Ik zelf doe max 1 avond per 2 maanden, en ik probeer eens in de 3 maanden maarja ik geniet er liever nu van nu ik nog jong ben want ik denk niet dat ik later nog steeds aan pillen kan komen.

vdk

Bewuste gebruiker
ik herken mijzelf er ook in mijn ouders zijn ook antidrugs niet soft noch harddrugs.
soms voel ik me er schuldig over of wil ik nog me nog wel eens bijna verspreken.
ik gebruik nu best vaak, zon 2 maanden elke week achter elkaar, merk wel dat ik meer nodig heb.

ik zou zeggen 1 keer in de 3 maanden.

3970

Wijs gebruiker
Een leuk geschreven report, met hele herkenbare dingen erin :rolleyes: Ik zou er persoonlijk wel voor kiezen om het te vertellen aan je moeder, zeker als je er zo'n open en eerlijke relatie mee hebt. Ze zal wel schrikken, maar als je haar probeert uit te leggen wat het met je doet, en wat het niet met je doet, dan zal het misschien nog wel eens mee kunnen vallen.

Wat de frequentie van het gebruik betreft, en nu spreek ik echt uit eigen ervaring; probeer het tot 4 keer per jaar te beperken, en dan niet meer dan 1 tot 2 pillen per avond. Tuurlijk kun je het vaker doen, zelfs elk weekend als je wilt. Maar de kans is erg groot dat je er dan spijt van gaat krijgen. Voor mij is de MDMA magie helaas al verpest, wordt er alleen nog maar onrustig en beroerd van. En ik heb echt niet wekelijks gebruikt, maar als ik gebruikte, wist ik niet van ophouden.. :flushed: Ik had moeten luisteren naar de mensen die het al eens hadden meegemaakt, zoals Bonie... Maarja, je denkt dat jou dat niet overkomt, tot het te laat is. Ik baal er goed van, maar heb er nu vrede mee. Het is mijn eigen schuld, ik had moeten luisteren naar het goedbedoelde advies van anderen.

Dus doe er je voordeel mee, dan kun je er nog vaak plezier mee hebben! :hearteyes:

Hemi

Robdebob

Bewuste gebruiker
Ik herken mezelf ook heel erg in je verhaal. Voordat ik 18 was heb ik nooit (hard)drugs gebruikt. De drug waar ik mee begon was coke, maar ik had het idee dat dit niet echt het leukste kon zijn. Toen ik eenmaal een pilletje had geprobeerd wist ik dat dit mijn drug zou zijn. Maar mede door de verhalen op dit forum doe ik het zo min mogelijk om dat ultieme gevoel zo veel mogelijk te behouden. En zo blijft het ook speciaal. Dus ik zou als ik jou was niet elke week een pil nemen, maar gewoon op speciale feesten zoals idd Mysteryland( ik was er toen ook en had toen voor de 2e keer in mn leven een pil genomen, heerlijk :hearteyes: )

Ook je stukje over je moeder vind ik heel herkenbaar. Mijn moeder is echt de liefste van de hele wereld, maar ik ben zo bang dat ik haar verdriet zou doen... :( Ook het liegen is echt heel erg kut, maar ik denk dat dit gewoon de beste oplossing is.

Succes iig en slik met mate :wave: :)

citrobacter

Experimenterende gebruiker
Nimph zei:
Wat me erg opviel is dat ik meteen voelde wie er wel en niet gebruikt had.

Dit vind ik geweldig aan de drug, heb je bij géén enkel ander medicijn. Ik zoek deze mensen ook altijd op op feesten omdat de meeste van men vrienden niet gebruiken, Ik vind het zalig om met andere gebruikers te lullen en te feesten.. . For the love of xtc..

Rapido

om de 2 à 3 maanden is het beste..
dan is het effect ook veel sterker en duurt het langer
MINIMUM 4 à 6 weken geduld hebben
het wachten kan moeilijk zijn maar is het zeker waard!!

om de week een pilletje raad ik zeker af!!!
heb het zelf 5 of 6 weekendjes na elkaar gedaan en had er écht spijt van op het einde
niet alleen omdat het zaaaalige effect niet meer terugkwam, maar ook omdat ik op een dag wakker werd en voor het minste zo goed als begon te huilen..
gelukkig duurde dit niet langer dan een paar uurtjes, maar ik besefte wel dat ik slecht slecht slecht bezig was!!!

ik raad je aan om 'Uit je bol' eens te lezen over XTC (en zeker ook andere drugs)
http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/ecstasy.htm

in het kort: maandelijks slikken!!! wekelijks zal op een gegeven moment héél hard tegensteken!!!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Rapido zei:
ik raad je aan om 'Uit je bol' eens te lezen over XTC (en zeker ook andere drugs)
http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/ecstasy.htm

Inderdaad een erg goed boek!! Misschien ook iets voor je ouders, het is namelijk erg toegankelijk geschreven: alle voordelen, nadelen, risico's en de werking van drugs staan er in. Mensen hebben vaak zo'n negatieve kijk op drugs, omdat ze er gewoonweg te weinig van weten en hun (voor)oordeel enkel basseren op wat ze uit de mediaverhalen hebben gehoord. Men weet vaak niet eens dat bijvoorbeel alcohol (wat mij betreft een harddrug en overal te koop en geaccepteerd) gevaarlijker kan zijn dan xtc!
Je hebt zo'n fijne band met je ouders, het lijkt me heel vervelend voor je om je zo schuldig te voelen. Ten eerste om je gebruik en ten tweede nog een dubbel schuldgevoel, omdat je het verzwijgt. Ik vertel mijn ouders wel over mijn gebruik (vooral mijn moeder reageert dan wel eens bezorgd), maar door open met elkaar te communiceren ontstaat er ook meer vertrouwen. Ik gebruik al ruim 12 jaar (hard)drugs, maar lig echt niet verslaafd in de goot. Ik ken mijn grenzen, dat zien mijn ouders ook wel, nu juist helemaal!

Nimph

Newbie
lysergine25 zei:
Kun jij wel 4 maanden zonder MDMA orgasmes ?
Tjaaa.. 4 maanden zonder dat geweldige gevoel is wel heel lang he. Maar als er op die manier het beste/meest gezonde resultaat behaald kan worden is het even niet anders!

Nimph

Newbie
takedown84 zei:
het blijft een drugs jah... maar alcohol ook :), niets mis met af en toe een pilletje
Ik vind alcohol dus echt helemaal niets. Naar mijn mening word dit goedje sterk onderschat. Als je kijkt naar het aantal alcoholisten dat er op deze aardkloot rondlopen. Ik vind alcohol eigenlijk bijna net zo erg als af en toe een pilletje. En het slechte is dat het gedoogd is :confused:.

Nimph

Newbie
TechNora zei:
fucking herkenbaar swa! ga lekker max eens per 2 maanden gebruiken, en echt max eens in de maand, maar stop dan per jaar een paar maanden, En als je t doet: geniet!!! Geniet ook als je het niet verdiend! En je moeder is van een andere generaTIE, dus je hoeft haar nmiet ion alles tevreden te stellen. Dit is jouw fucking leven

:beer:
Ben het met je eens. 'Als' ik het doe moet ik er inderdaad nog meer van genieten. :wink:

Nimph

Newbie
J86 zei:
Als je er verstandig mee om gaat is het plezier de kleine risico's echt zeker wel waard. Ik zelf doe max 1 avond per 2 maanden, en ik probeer eens in de 3 maanden maarja ik geniet er liever nu van nu ik nog jong ben want ik denk niet dat ik later nog steeds aan pillen kan komen.

Ik zie het inderdaad ook niet zitten om terwijl ik al achter mijn rollator loop nog steeds af en toe een pilletje naar binnen te tikken :P

Nimph

Newbie
Robdebob zei:
Ook je stukje over je moeder vind ik heel herkenbaar. Mijn moeder is echt de liefste van de hele wereld, maar ik ben zo bang dat ik haar verdriet zou doen... :( Ook het liegen is echt heel erg kut, maar ik denk dat dit gewoon de beste oplossing is.

Ik vind het ook echt minder om te liegen tegen haar. Maar aan de andere kant weet ik gewoon dat als ik het haar vertel ze zich nog bezorgder gaat gedragen als ze al is. En dit wil ik haar niet aan doen.

Sisa

Het liefdegevoel is echt goed omschreven, ook gevoel van de eerste x echt..
Ik zou nu geen 3 maanden zonder die euforie kunnen denk ik, het is gewoon een fijne afleiding altijd uit de sleur van het dagelijks leven ..

Little Monk

Ga ook eens na waarom je je zo schuldig voelt, waarschijnlijk gewoon door je opvoeding. Persoonlijk deel ik bijna alles met mijn ouders en ik denk dat je schuldgevoel minder wordt als je eerlijk bent tegen je moeder. Ook als ze het er niet mee eens is, technora zei al dat ze van een andere generatie is, hoeft dat niet te betekenen dat ze er boos om wordt. Je moet haar gewoon goed uitleggen, wat het is en waarom je het gebruikt. Verder ben je inderdaad zelf de baas over jou leven.

Als je voorzichtig wilt zijn is het inderdaad: minstens 3 maanden rust. En probeer altijd je hoofd leeg te maken van zorgen en zo als je gaat gebruiken. Verder:

Als je gebruikt, ga dan ook los en zit er niet over in. Als je je echt schuldig zou voelen zou je het niet doen. Luister naar jezelf naar dat wat goed voelt, en feest!

groetjes,

Monk(ey)

takedown84

Belezen gebruiker
Nimph zei:
takedown84 zei:
het blijft een drugs jah... maar alcohol ook :), niets mis met af en toe een pilletje
Ik vind alcohol dus echt helemaal niets. Naar mijn mening word dit goedje sterk onderschat. Als je kijkt naar het aantal alcoholisten dat er op deze aardkloot rondlopen. Ik vind alcohol eigenlijk bijna net zo erg als af en toe een pilletje. En het slechte is dat het gedoogd is :confused:.

Er moet volgens mij zoiezo een drugs zijn zonder drugs is er veel minder plezant om uit te gaan, alcohol kan je met mate innemen (1-2 biertjes), pilletje is gewoon knalle. en ik denk dat alcohol de meest geschikte drugs hiervoor is, minder verslavend als de rest en ook minder hersenschade op lange termijn denk ik... wel een kutdrug als je eraan verslaafd bent... maar welke drug niet? :)

-spaceman-

Badass junkie
Nimph zei:
takedown84 zei:

dat is ook zeker het geval... alcohol zorgt voor VEEEEEEEEEEEEEEL meer problemen... als de hele wereld is een keer met zn allen aan de xtc(mdma) zou gaan in plaats van de alcohol zou het VEEEEEEEEEEEEL beter gaan.... respect & begrip: daar draait het leven om! niet geld & macht: dat vergeet de wereld wel is... of nou ja, wel is... vrijwel altijd!

wat is verantwoord gebruik... ja daar komt de 3 maanden regel weer...
Je kan zo iets aanvoelen... wekelijks is teveel, probeer maandelijk... De meeste mensen die het hardst schreeuwen dat je om de 3 maanden moet gebruiken doen dat zelf zelden.... Ik heb ook meegedaan! :P

Rapido

-spaceman- zei:
De meeste mensen die het hardst schreeuwen dat je om de 3 maanden moet gebruiken doen dat zelf zelden.... Ik heb ook meegedaan! :P
hahaha true

maar na die 'bijna-huilbuien' kreeg ik toch een positieve klik: NOOIT meer binnen de maand :wave:

als ik toch meer dan 2 maanden kan wachten of het gwn vergeet ... BONNE CHANCE :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

p.s. we leven maar 1 keer :stoned:

Antigone

Belezen gebruiker
Hoi Nimph, wat een leuk verhaal van MysteryLand :)

Ik heb zo'n ongeveer hetzelfde meegemaakt, alleen niet op Mysteryland 2007, maar
op Mysteryland 1993. Hoe lang geleden ook, het blijft je bij alsof het pas gebeurd is :grin:

Het blijft moeilijk om met ouders te praten die zelf niet bekend zijn met drugs of zelfs
absoluut tegenstander zijn van drugs. Het lastige is dat je je misschien wel opgelucht
en lekker voelt als je er over praat met ze. Simpel ook omdat je het aangedurft hebt,
maar de eerste keer daarna dat je weer gaat feesten krijg je misschien toch een beetje
spijt of de neiging om maar niet te vertellen dat je naar een feest gaat. Want reken erop
dat ze dan enorm bezorgd zijn en krijg je meermaals te horen: "doe je wel voorzichtig?"

Als dat voor jou geen probleem is dan kun je het natuurlijk gewoon vertellen, maar
zelf word ik er altijd ontzettend kriegelig van als mensen zulke bezorgdheid tonen.

Heeft misschien ook wel met schuldgevoel te maken bedenk ik me nu ik dit typ :mrgreen:

Volgens mij is de norm voor veilig en verantwoord XTC gebruik 3 à 4 keer per jaar!!

Bovenaan