Mijn kweekset

Petard

Experimenterende gebruiker
Had ergens anders er al wat over gepost maar denk zal nou toch ff m'n eigen topicje maken.
Ik heb een kweeksetje aangeschaft bij de smartshop in de buurt en die staat nou een weekje al z'n ding te doen. Kanten zijn goed beslagen, zo niet dan spuit ik met een plantenspuit wat water tegen de binnenkant van de zak aan. Staat op de zolder, als t warm weer is is het daar echt warm dus dat vond ik wel een geschikte plek. Hier een foto van de 1e dag:

Bijlagen

• P140609_18.12.JPG
    P140609_18.12.JPG
    20,4 KB · Weergaven: 856

Petard

Eerste paddestoeltjes hebben het licht gezien, ga nou naar graspop, laat m'n broertje er voor zorgen verder, dan zet ik er ook wel wat foto's op :wink:

Petard

Gisteren teruggekomen en ze zijn flink gegroeid! =D
ik ga ze vandaag plukken, en jammer genoeg kan ik jullie geen foto's laten zien.
Mijn telefoon is namelijk gejat op Graspop =[
In ieder geval zo even weegschaal en schone handen meenemen en dan even kijken hoeveel het is geworden.

Petard

170 gram paddo's =] Alleen de onderkant van de meeste paddo's had een spierwit donslaagje onderaan de steel wat ongeveer 1/3 van de steel bedekte. Kan dit kwaad iemand?

Ook kan ik her en der wat ministipjes blauw vinden op de voedingsbodem. Is dit de gevreesde schimmel?

KoxBox

Badass junkie
Petard zei:
170 gram paddo's =] Alleen de onderkant van de meeste paddo's had een spierwit donslaagje onderaan de steel wat ongeveer 1/3 van de steel bedekte. Kan dit kwaad iemand?

Ook kan ik her en der wat ministipjes blauw vinden op de voedingsbodem. Is dit de gevreesde schimmel?

Dat donslaagje is normaal, zolang het niet heel de paddestoel bedekt want dan is je vochtigheidsgraad te hoog dacht ik.
Groene en zwarte plekken op je substraat zijn gevaarlijk, blauwe ben ik nog niet tegengekomen...
Gewoon in de gaten houden, als ze verkleuren, groter worden of het begint te stinken dan zal je set waarschijnlijk gecontamineerd zijn.

Petard

Binnen een week weer al paddo's plukklaar :confused: dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Een ding verontruste me... kleine witte spikkeltjes op sommige van de hoeden van de paddo's... Volgens mij op dit forum nog niks over gelezen. Iemand die weet of dit kwaad kan?

Petard

KoxBox

Badass junkie
Zo iets ja, 7-10 dagen. Je hoeft je geen zorgen te maken over die witte stipjes dat zijn gewoon restanten van het mycelium.

Petard

Na 4x geoogst te hebben zag de bak er een beetje luguber uit, heb 'm dus weggeflikkert. Afgelopen weekend van de oogst getript. Prima spul, maar moest wel meer nemen als ik dacht. Met lachgas kun je serieus de mooiste visuals krijgen. Vage tunnels, echt bijna precies zo als iemand hier die avatar heeft. Kan z'n naam even niet herinneren :P

Bovenaan