Mijn laatste drankje was een..

De Zandman

DF-koning
Ik heb een tijd gehad dat ik als slaapmiddel een bekerglas jonge jenever achterover sloeg.
Daarin just d'orange om de smaak aan te passen.
Deze methode werkt uiteindelijk niet want je slaat de rem slaap over.
Dan word je vermoeid wakker en moet je de hele dag nog door....

Kordie

DF-koning
Ik heb een tijd gehad dat ik als slaapmiddel een bekerglas jonge jenever achterover sloeg.
Daarin just d'orange om de smaak aan te passen.
Deze methode werkt uiteindelijk niet want je slaat de rem slaap over.
Dan word je vermoeid wakker en moet je de hele dag nog door....

Sow.
En dan lag je niet badend in het zweet en kneiter misselijk/duizelig op dat matras?

Kordie

DF-koning
Gladiator
Hertog Jan
Daarna begon het overschakelen naar Grolsch Kanon

Eerlijk is eerlijk.
Die laatste is echt wel oke van smaa.
Maar geen droodrinkertje, zoals nu wel gedaan

Even genoeg nu

Laatst bewerkt:

Kordie

DF-koning
Bijna een hele fles Pott rum van 54%......

Niet zo best. 🫣

Zou het helpen als je de fles uit zicht zet?
Ik herken me wel in het kunnen door accelereren qua drank. Maar zolang ik wat in schenk en de fles dan op berg of in de koelkast in de garage zet (40 meter verderop) krijg ik niet het verlangen om er naar toe te rennen. Ok; meestal niet dan.

Hippie Langwaus

DF-koning
Zou het helpen als je de fles uit zicht zet?
Ik herken me wel in het kunnen door accelereren qua drank. Maar zolang ik wat in schenk en de fles dan op berg of in de koelkast in de garage zet (40 meter verderop) krijg ik niet het verlangen om er naar toe te rennen. Ok; meestal niet dan.
Dat zal wel helpen, denk ik. Maar het is gewoon een drug waar ik beter vanaf kan blijven.

Jammer dat juist alcohol zo algemeen verkrijgbaar en geaccepteerd is. De oplossing ligt uiteraard bij mezelf.

Wauzeling

Belezen gebruiker
Ik had ook altijd een grote zwakte voor alcohol, vooral als ik het thuis in huis had was de drempele om het te pakken veel lager. Uiteindelijk heb ik ervoor gezorgt dat ik geen alcohol meer in m'n huis haal. Dacht echt: Gaat toch nooit lukken, werkt voor geen pepernoot.. Mark my words.

Heel eerlijk: Gaat hartstikke goed, mijn alcohol gebruik is echt vele male verminderd en haal het alleen voor speciale gelegenheden. Soms als ik in de supermarkt loop en zie bijv. 6-pack van (hier je favoriete biermerk) met korting heb ik altijd nog steeds de nijging om het te halen. Soms doe ik het ook en zijn al die 6 in 1 avond op. Maar zo heb je iig wel een grens dat je niet meer kan/wilt halen. Vallen en opstaan, en weer door.

Hippie Langwaus

DF-koning
Kap toch met die alcohol.
Zeker als je zoveel drinkt
Het brengt uiteindelijk niets dan ellende....
Dit is absoluut het beste advies aan mij. En aan vele anderen.

Het is me bijna 1,5 jaar gelukt er vanaf te blijven. Toch is het langzaam weer gebeurd dat ik weer begon te drinken en in het begin viel dat mee. Het liep niet uit de hand en er zaten meestal meerdere dagen tussen zonder drank. Daardoor dacht ik dat het wel weer kon.

Niets is minder waar.

Wauzeling

Belezen gebruiker
Daardoor dacht ik dat het wel weer kon.
Wat voor jou in deze situatie bijvoorbeeld als 2 weken voelt, is daadwerkelijk maar 4-5 dagen aan perceptie. Omdat je brein van die trucjes probeert uit te halen en je probeert over te halen met: "Ah joh, het is al zooooooo lang geleden, 2 weken geleden al toch? Nu kan het wel weer eventjes, toch? TOCH? Ik ben zo trots op mezelf dat het 2 weken was, je hebt dit verdiend! lovekissemojismileyface"

Niet in huis halen, limiteren tot speciale geledenheid (buiten de deur), met mensen wie je dan omgaat zeggen dat je probeert te minderen en geloven in jezelf, je hebt dit.

De Zandman

DF-koning
Er zijn zooooveeeel mensen, die na gestopt te zijn met drinken, die op een gegeven moment denken: ach, één glaasje kan wel weer.
En bij een groot gedeelte van die grote groep mensen gaat dit faliekant fout....
Ikzelf ben een niet drinkende alcoholist.
1 glas is teveel, 40 te weinig, ook al zijn er minstens 25 jaren verstreken toen ik stopte.
De verslavings duivel slaapt nu.
Ik maak hem liever niet meer wakker en voor dat wakker maken is één glas zonder twijfel al voldoende...
Nee dank u beleefd.
Deze ronde sla ik over!

Casrus

DF-koning
Er zijn zooooveeeel mensen, die na gestopt te zijn met drinken, die op een gegeven moment denken: ach, één glaasje kan wel weer.
En bij een groot gedeelte van die grote groep mensen gaat dit faliekant fout....
Ikzelf ben een niet drinkende alcoholist.
1 glas is teveel, 40 te weinig, ook al zijn er minstens 25 jaren verstreken toen ik stopte.
De verslavings duivel slaapt nu.
Ik maak hem liever niet meer wakker en voor dat wakker maken is één glas zonder twijfel al voldoende...
Nee dank u beleefd.
Deze ronde sla ik over!

Zag hem net door één van z'n ogen gluren, dat beest.

Die van mij lijkt nog een peuter, maar vanmiddag kon ik de mijne ook niet tegen houden. (NEP).

Hoop dat die Duivel die vervelende drag queen aanvallende Mahgrebijnse taxi-chauffeurs in de Reguliersdwarsstraat keihard met zijn neus in hun ballon knoop neukt (want er zit nog een heel gezicht waar wij heren onze edele delen hebben) -maar wel met een condoom om zijn neus- en dat ze daarna een pakje sigaretten gaan roken op hun kamer in het Amstel Hotel.

Bovenaan