Mijn Paddokweek (2de vlucht van een growset)

saxo_bel

Newbie
Begin :

later dezelfde week (ik zie al een opmerkelijke uitblinker)

[/mg]http://users.skynet.be/fa104808/DSC00250_1024x768.jpg[/img]

Nog wat later :

Nog later :

Bijna oogsttijd :

Oogst :

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Zien er goed uit, veel plezier ermee!

Het is alleen wel het beste om ze te plukken voor ze de sporen loslaten (als de hoedjes net opengaan). Die smaken nog eens extra sterk en je hele bak wordt zwart :(

btw, je hebt 2x dezelfde foto gepost :P

zaandammer

Experimenterende gebruiker
Goed gedaan, ik ben ze nu zelf ook aan het kweken.
Voor de eerste keer doe ik het, ik hoop dat het ook zo goed ga doen. :wink:
Eetsmakelijk en tripse. :grin:

saxo_bel

Newbie
Kweken met een zo'n setje is echt makkelijk geweun de handleiding volgen voor de rest hoef je niks te doen, de eerste keer had ik er wel heel veel, tweede keer wat minder en de derde keer nog wat minder.
De 4de keer kwam er groene schimmel op en heb ik het weggegooid.

Succes met het kweken !

mattskovic

Wijs gebruiker
saxo_bel zei:
Kweken met een zo'n setje is echt makkelijk geweun de handleiding volgen voor de rest hoef je niks te doen, de eerste keer had ik er wel heel veel, tweede keer wat minder en de derde keer nog wat minder.
De 4de keer kwam er groene schimmel op en heb ik het weggegooid.

Succes met het kweken !

hoe komt het dat die groen schimmel er in kwam ? die zak niet goed afgesloten ofzo ?

groene schimmel lekker :kots:

pepito

Bewuste gebruiker
schimmel komt voor in willekeurig welke kleurschakering je bedenken kunt. Van roze tot rood, van blauw tot groen..............Denk ns aan n stukje groendooraderde schimmelkaas bijv.....................

Jpilot

Experimenterende gebruiker
De groene schimmel is zeer waarschijnlijk peneceline. De meest voorkomende groene schimmel. Onder ander gebruikt in kaas. Op zich dus niet heel erg schadelijk ( alleen in zeer grote hoeveelheden over lange tijd )

Meestal komen dit soort infecties in de growkit door jezelf. Per ongeluk met je hand aan de aarden gezeten, stof binnen komen waaien, etcl..
Zodra je groene schimmel ziet zou je voor de gein eens de ondergrond, dus onder de zwarte turf moeten kijken. Als daar alles netjes wit is dan is de kans dat het door jezelf komt erg groot. Maar als alle korrels groen zijn zou het waarschijnlijk door je leverancier komen. Je moet dan wel meteen checken zodra je groen ziet, want na 1 week word simpelweg alles groen :grin:

The Used

Bewuste gebruiker
Ja, een typische latere vlucht ik zou het zelf op een derde vlucht schatten, de latere vluchten heb je altijd een paar enorme paddestoelen. In plaats van heel veel kleintjes :P.

Ik vind het allebei wel prima eigenlijk , alleen die extreem grote paddo's is ook altijd wel leuk:grin:

pythregius

Bewuste gebruiker
toffe foto's, pas wel op met zolaat plukken, als ik zie hoever de hoeden open staan, is te ver, je kweek set zal snel zo onder de paarse smurrie komen wat lijd tot groene schimmel, die zorgen voor een slechte volgende vlucht en waneer te veel schimmel moet je hem weg gooien :openmouth:

niet bij azarius bestellen, de zelfde kit voor 25 eu bij http://www.blauweengel.com/catalog/prod ... cts_id=276

ik heb er ook weer 2 staan :hearteyes:

Bovenaan