Een week of 3 geleden ben ik dan ook begonnen aan het kweken van eigen Paddo's. Je moet wat als je ze niet meer kunt kopen 
Nu staat mijn kweeksetje al zeker 3 weken, maar ik weet nu niet wat ik er mee aan moet. Na 2 weken dacht ik eigenlijk dat de groei er op zat. Jammergenoeg waren het maar een stuk of 6 paddo's. Eigenlijk wilde ik ze al gaan oogsten, maar ineens begonnen er een paar extra te komen (na een week helemaal niks). Nu vraag ik me af of ik de grote moet plukken en de rest moet laten. De grote lijken me namelijk goed voor de pluk.
Daarnaast is er een mislukte paddo als het ware ontploft, wat moet ik daarmee? Snel plukken voordat ik de rest infecteer of maakt dat niet uit? Ik krijg er helaas geen scherpe foto van (door de vocht). Ook is een hoed van een paddo open gespleten (zie foto)
Dus wat te doen met:
1. De grote paddo's (plukken of niet)
2. De 'ontplofte' paddo (die verrot is volgens mij)
3. De kleine paddo's (ook plukken of nog laten)
4. De half open gespleten paddo.
Hier plaatjes ter verduidelijking. Alvast bedankt
slechte paddo
Grote paddo's
1 half opengespleten
De kleintjes
Nu staat mijn kweeksetje al zeker 3 weken, maar ik weet nu niet wat ik er mee aan moet. Na 2 weken dacht ik eigenlijk dat de groei er op zat. Jammergenoeg waren het maar een stuk of 6 paddo's. Eigenlijk wilde ik ze al gaan oogsten, maar ineens begonnen er een paar extra te komen (na een week helemaal niks). Nu vraag ik me af of ik de grote moet plukken en de rest moet laten. De grote lijken me namelijk goed voor de pluk.
Daarnaast is er een mislukte paddo als het ware ontploft, wat moet ik daarmee? Snel plukken voordat ik de rest infecteer of maakt dat niet uit? Ik krijg er helaas geen scherpe foto van (door de vocht). Ook is een hoed van een paddo open gespleten (zie foto)
Dus wat te doen met:
1. De grote paddo's (plukken of niet)
2. De 'ontplofte' paddo (die verrot is volgens mij)
3. De kleine paddo's (ook plukken of nog laten)
4. De half open gespleten paddo.
Hier plaatjes ter verduidelijking. Alvast bedankt
slechte paddo
Grote paddo's
1 half opengespleten
De kleintjes