Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

_shikantaza

Badass junkie
ik heb periodes waarin ik er wat makkkelijker vanaf kan blijven dan sommige tijden

gelukkig is de woonvorm heel coulant en wordt ik er niet uitgeschopt

Het zou makkelijker worden voor je om er vanaf te blijven als ze jou een ultimatum zouden stellen. Niet dat ik je graag uit huis geschopt zie worden maar door het allemaal maar toe te staan houden ze in feite jouw verslaving in stand.

MR_CHIP

Badass junkie
dat is ook waarja dat wekt ook de indruk voor mij dan: ik kan toch alles doen wat ik wil als ik daarna maar zielig doe en zeg dat ik wil stoppen
nu al weer drugs gekocht, wil ik er mee stoppen (op dit moment dan ) hell no voel ik me kut daarna heel grote kans aangezien ik 6APB ga proberen

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dus je wilt niet stoppen.

Niks meer, niks minder.
Belangrijk inzicht om te hebben.

Vaak is "willen stoppen" eerder: "ik zou willen dat ik wilde stoppen". Dan wil je eigenlijk niet stoppen. Ja, als er een knop bestond die je verslaving weg nam en het gat die die verslaving achterliet zou opvullen, dan had je hem waarschijnlijk ingedrukt.

Maar beseffen dat je eigenlijk helemaal niet wilt stoppen, kan mogelijk een proces in gang zetten die je de ernst van je situatie en nood om te stoppen, doet inzien.

_shikantaza

Badass junkie
dat is ook waarja dat wekt ook de indruk voor mij dan: ik kan toch alles doen wat ik wil als ik daarna maar zielig doe en zeg dat ik wil stoppen
nu al weer drugs gekocht, wil ik er mee stoppen (op dit moment dan ) hell no voel ik me kut daarna heel grote kans aangezien ik 6APB ga proberen
Goed zelfinzicht. Je bent echt al stappen aan het maken. Maar als je echt stoer bent spoel je ‘t door de plee en vraag je de begeleiders om een ultimatum 😘

Maargoed, geniet er nog maar ff van. Straks na behandeling en als je naar meetings gaat enz dan is gebruiken niet fijn meer. Niet dat je dan gaat stoppen hoor, dat duurt dan nog ff :)

Laatst bewerkt:

MR_CHIP

Badass junkie
nu je het zegt idd meer van

ik zou willen dat ik wilde stoppen ik hoor van iedereen dat ik moet stoppen ik moet voordoen alsof ik wil stoppen maar eigenlijk wil ik dat nog niet zelf

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Hoe ver, hoe diep moet je nog gaan, voordat je echt wilt stoppen??
Hoeveel meer ellende wil je nog op je hals halen?
Stop toch met die zelfvernietiging!

_shikantaza

Badass junkie
Tsja, ik ging pas serieus energie in herstel steken toen het Stoppen of Sterven was geworden. Maar Rock Bottom is voor iedereen anders. @gekkemanlol is al een keer op de SEH beland maar dat heeft nog te weinig indruk gemaakt. Ieder bewandelt z'n eigen pad. Maar dat weerhoudt me er niet van om om deze man te geven en 'm kritische vragen te stellen en uit te dagen :)

MR_CHIP

Badass junkie
net gebeld door Antes

ze gaan in december iedereen uitnodigen voor kennismakingsgesprek (gelijk afspraak gemaakt voor 20dec )
en als het goed is gaat de sessie's starten op 10jan 2023

eerst was ik skeptisch tegenover groepsgesprekken ook omdat ik aangemeld ben voor individuele gesprekken echter er moet toch iets gebeuren

_shikantaza

Badass junkie
Schandalig dat ze je zo lang laten wachten zonder je te helpen.

Van groepssessies moet je ‘t hebben kerel. Superbelangrijk.

MR_CHIP

Badass junkie
effe niet meer hier gepost ik praat niet graag over wat ik heb gedaan
ik heb zelf gevraagd om bij de volgende keer dat drugs gebruik weer gebeurt mij er "'niet mee weg laten komen "
dan maar keihard gevolgen

doseringen waar ik dus geen reet van voelde zelf niet van de 6APB (to myself: hoe teringdom kan je zijn pas als je gestopts blijf met drugs komem de emoties weer terug )

06-12-2022

22:08
100mg mdphp

23:34
50mg mdphp

07-12-2022
00:41
130mg 6apb
03:20
130mg 6apb
04:17
50mg mdphp

nu weet ik waarom ik geet kut ervan voelde
6-APB presents cross-tolerance with all dopaminergic stimulants, meaning that after the consumption of 6-APB all stimulants will have a reduced effect.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
effe niet meer hier gepost ik praat niet graag over wat ik heb gedaan

Dat is iets dat je zult moeten doorbreken als je clean wilt worden. Je bent hier al een stuk opener geworden. Hou dat vol.

ik heb zelf gevraagd om bij de volgende keer dat drugs gebruik weer gebeurt mij er "'niet mee weg laten komen "
dan maar keihard gevolgen

Stoer 💪

doseringen waar ik dus geen reet van voelde zelf niet van de 6APB (to myself: hoe teringdom kan je zijn pas als je gestopts blijf met drugs komem de emoties weer terug )

06-12-2022

22:08
100mg mdphp

23:34
50mg mdphp

07-12-2022
00:41
130mg 6apb
03:20
130mg 6apb
04:17
50mg mdphp

nu weet ik waarom ik geet kut ervan voelde
6-APB presents cross-tolerance with all dopaminergic stimulants, meaning that after the consumption of 6-APB all stimulants will have a reduced effect.

En hoe is je kater?

MR_CHIP

Badass junkie
naja behalve dat ik niet goed slaap extreem erg droom
en me compleet leeg voel van binnen en lang leve brain zaps waarbij ik duizelig wordt en soms omval gaat het wel ok

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
naja behalve dat ik niet goed slaap extreem erg droom
en me compleet leeg voel van binnen en lang leve brain zaps waarbij ik duizelig wordt en soms omval gaat het wel ok
Soms helpt het mij juist om even te erkennen dat het niet oké gaat. Dat ik me leeg van binnen voel, lethargisch, verdrietig, of fysiek niet lekker. Anders is het alsof ik een dun laagje fineer van "oké zijn" bovenop mijn duidelijk niet oké zijn leg.

Dan bedoel ik niet zwelgen in mijn pijn en ellende, maar gewoon erkennen dat het er is. Voelen dat dit nu eenmaal is hoe ik me voel op het moment en dat dat oké is.

MR_CHIP

Badass junkie
ik zeg idd op alles wel, gaat wel/ok
misschien moet ik dat juist niet doen in dit geval

aka ik voel me extreem kut enderzijds omdat het bijna niks goeds deed anderzijds omdat ik onwijs boos/teleurgesteld ben in mezelf

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
ik zeg idd op alles wel, gaat wel/ok
misschien moet ik dat juist niet doen in dit geval
Ik denk dat velen wel die neiging hebben, ik soms wel in ieder geval. Ook wil je een ander niet "tot last zijn" met je dingen en "gewoon vrolijk" overkomen. Dit terwijl je mensen er vaak helemaal niet tot last mee bent als je zegt dat het niet zo goed gaat. Tenminste, als het wat meelevende mensen zijn.

aka ik voel me extreem kut enderzijds omdat het bijna niks goeds deed anderzijds omdat ik onwijs boos/teleurgesteld ben in mezelf
Het voelt misschien wat gek, maar ga gewoon eens zitten met die gevoelens. Gewoon die boosheid en teleurstelling voelen. En dan even zonder oordeel, maar gewoon voor wat het is.

Kan echt enorm therapeutisch werken als je dat echt rauw, zonder oordeel kunt doen. Je houdt jezelf dan namelijk niet voor de gek. Je doet niet alsof het oké is, terwijl je je dus eigenlijk extreem kut voelt. Extreem slecht voelen en "wel oké zijn" gaan niet samen. Klinkt logisch, maar wij als mensen zijn meesters in anderen en ook onszelf voor de gek houden.

Als je start vanuit wat waar is, kun je echte stappen in genezing maken.

_shikantaza

Badass junkie
Nu breekt er een interessante periode aan. Gebruik is niet fijn en het herstel is klote, maar toch blijf je het doen. Het gaat hem dus blijkbaar niet om het gevoel van de drugs zelf maar om iets anders. Dat andere daar ga je achterkomen maar dat lukt je niet alleen.

MR_CHIP

Badass junkie
intussen ga ik proberen weer zo veel mogelijk dingen buiten mijn appartement op te pakken thanks voor de tips dat het niet erg is om je kut te voelen en je dat beter over je heen kan laten gaan en niet faken alsof alles goed gaat @Mindless @dupont jullie waardeer ik echt heel veel klinkt misschien akward zo op afstand op het internet, maar tis wel zo :redheart:

_shikantaza

Badass junkie
Je bent ‘t waard man. En als je je inzet tijdens je behandeling, eerlijk zegt wat je denkt en voelt dan ga jij je ook zo over jezelf voelen 😊.

MR_CHIP

Badass junkie
haha ik hoop het al denk ik van wel

alle contactmomenten (die dus ook als inhoud zucht naar drugs kunnen hebben /andere problemen ) vinden niet meer plaats op appartement, ben verplicht om dan effe uit mijn omgeving te komen en naar een wat minder triggering kamer te gaan

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Denk nog maar eens rustig, na hoe lang jij na het bestellen op je Pyro’s hebt gewacht, zeëen van tijd om op de rem te trappen.
Mijn ervaring is, dat wanneer die pyro's in mij winkelmandje zitten, ik ga gebruiken. Punt uit!
Dan mag er 24 of 48 uur tussen zitten, maar iemand bellen? Ho maar. Retour sturen? Ho maar.

Nee, wanneer dat is gebeurt, zit ik vollop in oud terugval gedrag en is herstel ver te zoeken.

Verder uiteraard slim om veiligheid in te bouwen zoals een ultimatum. Maar ik hoor dit veel op meetings en het stoort me. Ik weet van veel andere RC gebruikers in herstel dat het voor hun ook zo werkt. Je drugs regelen en bestellen is immers het leukste deel voor een diehard verslaafde wiens lichaam de drugs heeft afgestoten. Dat weet iedereen die daar doorheen is gegaan.

Klinkt wel naar. Wat heb je er aan plezier voor terug gehad? Of is het alleen maar ellende?
En zo te lezen ben jij daar doorheen gegaan 😂

Key is om dat bestellen voor te zijn. Iemand bellen als je de neiging hebt die website te openen. Eigenlijk veeeeel eerder al.

@robinjoo1 ben je al weleens op een meeting geweest?

Het voelt misschien wat gek, maar ga gewoon eens zitten met die gevoelens. Gewoon die boosheid en teleurstelling voelen. En dan even zonder oordeel, maar gewoon voor wat het is.

Kan echt enorm therapeutisch werken als je dat echt rauw, zonder oordeel kunt doen. Je houdt jezelf dan namelijk niet voor de gek. Je doet niet alsof het oké is, terwijl je je dus eigenlijk extreem kut voelt. Extreem slecht voelen en "wel oké zijn" gaan niet samen. Klinkt logisch, maar wij als mensen zijn meesters in anderen en ook onszelf voor de gek houden.

Als je start vanuit wat waar is, kun je echte stappen in genezing maken.

Hele goeie dit! Wel erg lastig in het begin. Veel mensen spreken bij kutgevoel of zucht vaak over afleiding zoeken. Maar dat is net zo goed vluchten. Het is misschien beter om te Netflixen, te hobbyen, te wandelen, etc. dan drugsgebruik. Zeker in het begin. Maar dit, wat ze gevoelssurfen noemen, is eigenlijk veel effectiever op de lange termijn.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
ik ben nog nooit naar een meeting geweest vandaar toch echt de angst voor die groepsgesprekken volgend jaar
Ik zou zeggen, zoek er eens eentje op!

Als je er klaar voor bent om ècht bereid zijn te stoppen. En stap erin met een open mind en geef het een tijdje een kans!

Van groepssessies moet je ‘t hebben kerel. Superbelangrijk.
Ook mijn ervaring! Om zó veel redenen dat ik geen zin heb om ze op te noemen 😂

MR_CHIP

Badass junkie
ik heb btw niet meer de beveiligde bevestigingsmail over de kenninsmakingsgesprek die staat de 20ste gehad van diegene die de behandeling (cgt goepsgesprekken) gaat geven, ik had mijn curator gemaild of ik diegene mail adres mag hebben maar goed curator heeft vandaag niet gemaild as maandagochtend maar erachteraan bellen deze keer bij Antes zelf ik weet in ieder geval wel de naam van diegene

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hele goeie dit! Wel erg lastig in het begin. Veel mensen spreken bij kutgevoel of zucht vaak over afleiding zoeken. Maar dat is net zo goed vluchten. Het is misschien beter om te Netflixen, te hobbyen, te wandelen, etc. dan drugsgebruik. Zeker in het begin. Maar dit, wat ze gevoelssurfen noemen, is eigenlijk veel effectiever op de lange termijn.
Ik kan je zeggen, na vele jaren precies dit te hebben gedaan, of eerder: geprobeerd te hebben gedaan, is het nog steeds net zo moeilijk voor mij nu, als in het begin.

Dit hele "afleiding" fenomeen is zo'n gelaagd iets. Aan de oppervlakte is het overduidelijk, ongegeneerd wegvluchten van je gevoelens in wat jij zegt: afleidingen. Drugs, seks, rock & roll, je weet wel. Maar sta je dan eenmaal op het punt om al die externe vluchten even te laten voor wat ze zijn en eindelijk de directe confrontatie met je gevoelens aan te gaan, dan gaat de afleiding zich intern afspelen en dat is waar afleiding subtiel is. Lagen van steeds subtieler wordende afleidingen. Hoe hoger de bewustheid: het directe gewaarzijn van je gevoelens, hoe subtieler de manieren van de geest om tóch steeds daar weer van weg te kijken. Jou dus eigenlijk succesvol om de tuin te leiden.

Dus wordt dit wat je "meditatie" zou kunnen noemen, echt een spelletje waarin je jezelf op de meest listige manieren overtuigd dat er daadwerkelijk sprake is van meditatie, maar dat je in de werkelijkheid ergens weerstand zit te bieden, zit te vechten, zit te vluchten. Maar hier is het in tegenstelling tot vluchten in de buitenwereld dus subtiel.

En het is ook paradoxaal. Want ik zeg hierboven dat het nog steeds net zo moeilijk is voor mij als eerst, maar tegelijkertijd weet ik dat meditatie: echt absoluut geen weerstand bieden aan je gevoel, het allermakkelijkste is wat er bestaat. Want het is gewoon simpelweg zien/voelen en verder niets. Het is denk ik dan eerder een kwestie van dat ik het niet wil of zo. Ik wil juist weerstand bieden, ik wil vechten, ik wil vluchten. Dus hou ik mezelf bij die totale overgave vandaan. Omdat het beangstigend is wellicht. Maar dat is ook weer zo'n leugen, want ik weet dat er niets is om bang voor te zijn. De angst is juist de weerstand, dus hoe kan er angst zijn zonder weerstand.

Het is een vreemd fenomeen waar je flink verward van kunt worden als je er teveeel over nadenkt. De oplossing daarvoor is dan natuurlijk niet nadenken, maar gewoon zien, gewoon voelen. Voor een keer niets weten, maar gewoon zijn.

MR_CHIP

Badass junkie
ik heb nog nooit iets gedaan/gedacht aan meditatie e.d

maar denk dat jij zoeizo meer spirtueel ben aangelegd dan ik, ik lees vaak je bericht en vind je kijk op bepaalde dingen/hoe je erover denk/hoe je ermee omgaat fasicinerend

LucidLucy

Verslaafde in herstel

maar denk dat jij zoeizo meer spirtueel ben aangelegd dan ik, ik lees vaak je bericht en vind je kijk op bepaalde dingen/hoe je erover denk/hoe je ermee omgaat fasicinerend
Heb je Netflix?

Zo ja, kijk 'a guide to meditation' van headspace. Een hele simpele en heldere introductie tot mediteren. Elke aflevering een net iets andere techniek.

Echt een ideale manier om de basics te leren.

Als je het eens wilt proberen natuurlijk haha

MR_CHIP

Badass junkie
ik heb zeker netflix ja
ik sta er zeker voor open, "meerdere wegen die naar rome leiden " aka zo goed mogelijk (eventueel meerdere hulpmiddelen ) van verslaving afkomen
vraag me alleen niet om te geloven in jezus of andere goden of naar een kerk te gaan dat gaat niet gebeuren kan ik je beloven

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Een interesse hebben in spiritualiteit en daadwerkelijke meditatie zijn imo twee verschillende dingen.

Die interesse komt van de persoonlijkheid: door verschillende ervaringen is dit zo gegroeid. "Ik" ben gefascineerd geraakt door/over deze dingen en wil er meer over "weten".

Meditatie (imo de echte spiritualiteit) daarentegen komt niet van de persoonlijkheid. Het is niet een persoonlijke interesse. Iedereen heeft directe toegang tot meditatie (of spiritualiteit, als je het zo zou willen noemen). Iemand zoals ik met een fascinatie (obsessie soms eerder :wink: ) voor willen weten wat dit allemaal is, heeft geen voorsprong qua wat betreft tot meditatie te komen, niet eens een beetje. Sterker nog, al dat denken kan juist in de weg gaan staan van simpelweg zonder agenda zien/voelen (mediteren dus).

Het is ook het mooie eraan. Iemand kan jaren of zelfs decennia allemaal "wijsheid" hebben vergaard en "geoefend" met mediteren, maar is niets meer een "boeddha" dan degene die helemaal niets met al die spirituele shit heeft. :wink: Iedereen heeft directe toegang tot meditatie, zonder tussenkomst van kennis/leren, zonder tussenkomst van tijd, zelfs.

_shikantaza

Badass junkie
ik ben nog nooit naar een meeting geweest vandaar toch echt de angst voor die groepsgesprekken volgend jaar
Zeker een aanrader. Het is best weird de eerste paar keer maar je zit met lotgenoten en je kunt er vrijuit praten over je verslaving.
En als je goed luistert, zonder meteen te oordelen en je je ego aan de kant zet, kun je ook veel leren.

ca-holland.nl
na-holland.nl

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
vraag me alleen niet om te geloven in jezus of andere goden of naar een kerk te gaan dat gaat niet gebeuren kan ik je beloven
Ik had dit twee jaar geleden ook exact zo opgeschreven. Mocht je binnenkort of over een tijdje eens naar een meeting gaan, schrik daar niet van het woord God. Niemand daar zal je vertellen wat je moet geloven, maar het woord God wordt gebruikt om een hogere macht aan te duiden. Of die macht nou een fietspomp, een duif, of een overleden dierbare voor jouw is, dat maakt niet uit.

Ik had er in het begin echt een afkeer tegen, maar ik ben blij dat ik het een kans heb gegeven en niet ben afgehaakt na m'n eerste paar meetings.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik had dit twee jaar geleden ook exact zo opgeschreven. Mocht je binnenkort of over een tijdje eens naar een meeting gaan, schrik daar niet van het woord God. Niemand daar zal je vertellen wat je moet geloven, maar het woord God wordt gebruikt om een hogere macht aan te duiden. Of die macht nou een fietspomp, een duif, of een overleden dierbare voor jouw is, dat maakt niet uit.

Ik had er in het begin echt een afkeer tegen, maar ik ben blij dat ik het een kans heb gegeven en niet ben afgehaakt na m'n eerste paar meetings.
Het is wel heel begrijpelijk. "God" is zo'n beladen term geworden, vooral met al dat dreigen met naar de hel gaan als je niet precies zo gelooft als het in de bijbel staat (ook al is de bijbel op veel dingen multi-interpreteerbaar en daarnaast vaak ook duidelijk (imo) metaforisch bedoeld.

Maar dat angst aan willen jagen is mij ook enorm in het verkeerde keelgat geschoten. Des te meer omdat ik zelf van een christelijke achtergrond kom (niet heel streng gelukkig).

Maar toch gebruik ik het woord "God" nu regelmatig. Maar dan niet zoals deze bedoeld is in de bijbel, maar meer als naam voor die eigenlijk onnoemelijke 'hogere macht'. Die boven al die bangmakerij staat, die mensen eraan hebben gegeven. Je zou kunnen zeggen, gebruik er een ander woord voor, maar ergens vind ik het toch een goed woord ervoor.

Mooi om te zien dat het jou niet heeft afgeschrikt!

Bovenaan