Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

_shikantaza

Badass junkie
Precies. Luister goed naar wat er verteld wordt. "God zoals wij hem begrepen". Of dat nou je buurman is of de groep zelf maarkt niet uit. Het is niet religieus. Het gaat er om dat je een hogere macht kiest die anders is dan de drugs die jou in hun macht hebben, iets positiefs.

MR_CHIP

Badass junkie
update

vandaag gebeld met Antes gesproken met die persoon heeft mail verstuurd terwijl ik aan de telefoon zat en blijkbaar zet Gmail ondanks dat normale mail vanuit haar naar mijn wel naar de inbox gaat gaat de beveiligde mail naar submap "reclame" WTF ...
dus dat goed gezet als het goed is gaat het in de toekomst nu wel goed

MR_CHIP

Badass junkie
btw effe een kleine overwinning

vandaag naar moeder geweest
ik had nog een pakje met drugs liggen bij het postnl punt op de terug weg (waarvan ik weet dat ik het geld terugkrijg als ik het niet ophaal )
mijn verslaafde ik probeerde met de fiets toch naar huis (brr koud buiten :grin: ) met alle macht mijn lichaam over te nemen noem ik het dan maar om daarna toe te fietsen ipv woonvorm, gelukkig heeft de overname niet plaatsgevonden en ben ik zonder drugs thuisgekomen

kleine yay x)

MR_CHIP

Badass junkie
dat wordt automatisch gedaan
als ik hem niet ophaal

1670961408176.png

al zie ik nu ook de knop "nu retour sturen" die stond er eerder nog niet
zal die gelijk indrukken

nu staat er ook dit bij hopen dat verkoper zich aan zijn woord hou en het geld terugbetaald
1670961490445.png

MR_CHIP

Badass junkie
@robinjoo1 bijna 20 december kerel! Hoe voelt dat nu dat jouw behandeling dichterbij komt?
heel eng maar ben er wel blij mee eindelijk een lichtpuntje aan het einde van de tunnel en het begin aan de weg tegen verslaving

ben ook bezig met vragen opstellen met wat ik tijdens het intake gesprek zou willen zeggen

_shikantaza

Badass junkie
heel eng maar ben er wel blij mee eindelijk een lichtpuntje aan het einde van de tunnel en het begin aan de weg tegen verslaving

ben ook bezig met vragen opstellen met wat ik tijdens het intake gesprek zou willen zeggen
Is ook eng. Je moet alles gaan vertellen. Kun jij best!

Goed bezig met vragen opschrijven.

MR_CHIP

Badass junkie
dit is mijn vragenlijst tot nu toe misschien wel interresant

Vragenlijst Robin/Antes

Hoe zit de behandeling eruit? Uit hoeveel sessies bestaat de behandeling.
Hoe is de groepssamenstelling. Leeftijdscategorie?
Wat als groepsbehandeling niet aansluit?
Is er mogelijkheid om door te stromen naar individuele behandeling ?
Wat zijn de consequenties bij een terugval?
Hoe zit het met trauma’s?
Is er na een behandeling nazorg? Is dit telefonisch of op de locatie zelf?
Wat als het buiten de behandeling momenten om het slecht gaat met mij. Wie pakt dit op? Iemand vanuit Antes? Want FACT- team was alleen ter overbrugging. Nog onduidelijk wat hen nog voor Robin kunnen betekenen

_shikantaza

Badass junkie
Goede vragen. Groepsbehandeling is wel de methode bij verslaving hoor. Daar is (zat?) onderzoek naar gedaan. Heb je meer baat bij dan individueel. Maar daar heb je weer meer baat bij dan helemaal niks :grin:

MR_CHIP

Badass junkie
ik heb nu net iets gedaan wat ik nooit had gedacht dat ik ooit zou doen

ik heb net samen met begeleiding terwijl het -9 oid iets hardgelopen voor 10 min(rustig aan beginnen tho heb best wel overgewicht en niet zo goede conditie) heel die ervaring werd ik tijdens het lopen zo intens gelukkig van het overstijgde voor mijn wel het gevoel van drugs (hartslag gaf wel een waarschuwing op fitbit hartslag 160bpm, maar goed das logisch ) en heel de zucht was op dit moment nog nooit zo laag

misschien ga ik dit een vast onderdeel maken van mijn week 1x per week aan het einde van de week :grin:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Goede vragen!
Wees ook niet te schrikachtig voor het groepsgebeuren hoor. Dat zal zeker in het begin misschien onwennig zijn. Maar het kan ook hele mooie connectie en nieuwe vriendschappen opleveren!
Uiteindelijk zal iedereen toch een beetje het achterste van zijn tong moeten laten zien. Mooi proces om mee te maken.

Lekker bezig met sporten! Kan inderdaad heerlijk zijn dat gevoel van voldoening en het wegtrekken van spanning.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
ja ik zal het laten weten

vannacht echt mega slecht geslapen vanwege al de zenuwen en nu zit ik te janken
naja zal er wel bij horen
Het is een hele grote stap die je maakt, dat dat heel erg spannend is is alleen maar logisch. Je mag alles voelen wat je voelt, laat het lekker gaan ❤️

Succes met het gesprek!

MR_CHIP

Badass junkie
wat een kut zooi
net gesprek gehad en ze zien groepstherapie toch niet zitten dus ben geweigerd en moet echt nog onbepaalde tijd wachten op individuele therapie

ze hebben net pas weer de behandelovereenkomst gezien en toen kwamen ze erachter dat ik echt specifiek ben aangemeld voor cgt+

MR_CHIP

Badass junkie
gelukkig komt er iemand van FACT direct vanmiddag al langs dat stond eigenlijk voor as donderdag gepland maar die komen zometeen al gelukkig heel veel moeite om mijn verslaafde ik tegen te houden maar we komen er wel i guess

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Balen man!

Is er nu misschien een kleine kans dat je curator ook andere opties accepteert buiten Antes?

Anders zou ik je echt willen aanbevelen om je aan te melden bij Changes GGZ. Dan eerst 6 weken Zuid Afrika met gemixte therapievormen (cgt, dgt, schema, psycho-educatie, groep, individueel). En daarna eventuele (maar ik raad het zeker aan) nog de ambulante dagbehandeling (weet niet waar je woont tho, kan je mist ook beter alleen via pb vermelding haha). Die focust zich echt op schematherapie.

Wat een gedoe allemaal hè! Hopelijk krijg je snel de juiste hulp!

MR_CHIP

Badass junkie
als het goed is spreek ik haar as donderdag weer, mocht ik wat weten in de tussentijd (al denk ik het niet ) dan laat ik het weten

MR_CHIP

Badass junkie
ik heb vrij slecht geslapen maar wonder boven wonder heeft de verslaafde ik niet gewonnen gisteren dus nog steeds clean

ik had de hele tijd zo iets van ik kan wel stoppen met deze drugs en tegenslagen zonder dat spul beter verwerken
zeker na dat slechte nieuws van gisteren had ik de meeste moeite toen ook met zoveel mogelijk mensen gesproken fact , begeleiders ouders en dat allemaal bij elkaar gaf met de motivatie van ik heb die stomme drugs niet nodig in het leven

_shikantaza

Badass junkie
Het klopt helemaal wat je zegt - zonder drugs wordt het makkelijker. Mèt krijg je er alleen maar problemen bij.

Erg koel om te zien wat een gezonde inzichten je al aan het ontwikkelen bent. 👍

Bovenaan