Mijn Wiet Verslaving

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Zo, dag drie is aangebroken. De trek valt reuze mee. Hij is enorm heftig van 20.00 tot ongeveer 0.00 uur, waar ik op me kamer zit, verveling, niks te doen, ga elke gedachte uitbundig bestuderen. Ga vanavond proberen eens nuchter te chillen met n vriend. Ik moet ergens beginnen.

De cravings zijn niet het echte probleem. Het is de eenzaamheid, en de verveling die het mij zo moeilijk maken. Ik ga als ik thuis ben me kamer grondig opruimen en schoonmaken, dan ff huiswerk maken, en om n uur of 4 de stad in om wat kleren te kopen. Heb express geen contant geld in me portomonee, aangezien dat het makkelijk maakt 'ff een vijfje te halen'. Gister bij de coop gedacht van oh laat ik voor de zekerheid pinnen, dan kan ik als het niet te houden wordt toch nog ff snel halen. Niet gedaan, goeie keuze.

Men, wat sliep ik gister heerlijk! Was echt moe om half 12, ik ging liggen en bam. Sliep als n roosje! Werd wakker zonder brakke kop. Eindelijk. Het is dus wel mogelijk :P

Ik heb geleerd uit ervaring dat ik na 2 weken ga denken: oh, ik voel me prima, geen last van iets, dus waarom niet ff space? Punt is, dat moet ik juist NIET doen. Allen carr zegt et ook, een gestopte denkt na het stoppen dat het toch makkelijk is, en weer kan beginnen. Grootste fout ooit, kwou er niet aan geloven maar geleidelijk aan viel ik weer in me ouwe patroon, zelfs meer dan me oude patroon. Ik wachtte niet eens meer tot na het eten, maar begon gelijk bij thuiskomst als als een bezetene de ene joint na de andere naar binnen te lurken. Stoned als n garnaal aan tafel zitten, proberen normaal te doen

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
De cravings zijn niet het echte probleem. Het is de eenzaamheid, en de verveling die het mij zo moeilijk maken.
Merk je nou ook niet als je niet meer blowt dat je pakken socialer word, heb dit al ondervonden nou ik de wiet al tijdens de dag laat. Veel meer zin in initiatief en sociaal contact, nou kom ik weer elke dag ergens.

Men, wat sliep ik gister heerlijk! Was echt moe om half 12, ik ging liggen en bam. Sliep als n roosje! Werd wakker zonder brakke kop. Eindelijk. Het is dus wel mogelijk :P
Wow daar verschiet ik van, zonder wiet kan ik echt de slaap zo goed als niet vatten.
Mooi dat dit probleem dan ook weer van de baan is voor je!
Probeer uit je isolement te raken, ga bij de jeugdvereniging ofzo.
Of zoek via internet mensen met de zelfde interesse (piano,...), dan is de stap al snel gezet om een keertje af te spreken.

Nog veel succes en sterkte verder, positivisme aan jou!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Thanks man, komt goed.

Ja, ik weet niet hoe het kan maar ik sliep gister zo heerlijk, had echt het gevoel dat ik gewoon 'natuurlijk' moe was zegmaar. Bij die vorige stopperiode van mij had ik wel vaak last. En dan echt zweten, draaien, piekeren, wekker aftellen 2.00-3.00-4.00. Kom je op school en krijg je meteen gezeik. Ja sorry maar dan slaan er wat stoppen door bij mij.

De motivatie om te ondernemen zit er nog niet echt in. Ze zeggen dat het geen lichamelijke afkick heeft, maar dat is gelul... Heb barstende koppijn, overal stijf heel kut. En wat ik nog het vervelendste vind is dat ik voel dat ik zegmaar ehm... hoe leg je dat uit, een beetje op de normale wereld terugkom. Af en toe heb ik van die scheuten dat ik denk wow, wat is dit? Licht in me hoofd, en plotseling veel meer waarnemen, ook vooral in je ooghoeken (blikveld iets breder). Ik ga nu gewoon paar dagen uitzitten, daarna ff kijken wat ik allemaal kan ondernemen.

Maar eerst robotten :)

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
De motivatie om te ondernemen zit er nog niet echt in. Ze zeggen dat het geen lichamelijke afkick heeft, maar dat is gelul... Heb barstende koppijn, overal stijf heel kut.
Daar heb ik nou nog geen last van gehad toen ik een weekje niet gerookt heb, wel een super energetisch/springerig gevoel lijkt wel of een lijntje speed gesnoven heb, ook overmatig zweten en toch koude rillingen hebben, constant willen bezig zijn, te snel in de aanval gaan tegen iemand of reactie geven.

Ik ga nu gewoon paar dagen uitzitten, daarna ff kijken wat ik allemaal kan ondernemen.
Dat ondernemen en sociaal gedrag komt vanzelf wel weer na een tijdje niet blowen.
Op sociaal punt ga je toch echt een verandering moeten maken hoor, je moet omringt zijn met leuke mensen waar je mee kan grappen en dingen kan doen. Dan ga jij je gelijk beter in je vel voelen...

grts

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Nee precies, daar heb je gelijk in. Ik heb geen sociale contacten OMDAT ik blowde, dus moet ik eerst stoppen voordat ik weer sociale contacten krijg. Dat is heel kut, en ga deze weke hopelijk niet te depri worden. Maar komt wel goed.

Als het eenmaal zover is (is moeilijk in te schatten, maar denk dat ik na een maand of 2 al wel goed op weg ben) kan ik waarschijnlijk niet beseffen waarom ik dit al die tijd gedaan heb. Dan weet ik dat het zo echt niet langer door kon gaan, en krijg ik de rest van me leven veel meer zekerheid. Ik heb immers een verslaving overwonnen dan. En zoiets verandert niet meer.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
FOCK DIE KLOOTZAK! Bel hem op, zegt dat ie toch liever wil gaan smoken. Ik zeg nee we waren gestopt, hij ah man maakt nie uit gaan wel andere keer chillen. (zegt ie elke keer)

Laatste vriend zojuist weg, fock hem gewoon! Man wat heb ik zin om te blowen weer, godverdomme die trek was bijna weg ik had zin in n chille avond maar hij verkankert et weer!

We zullen eens zien wie hier het laatste lacht... Triest rotventje

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Andere blow-maat biecht op dat hij eigenlijk niet meer wilt chillen met mij, waarom wilt ie niet zeggen. Hij voelt zich nu nog groot. Wacht maar... Hij weet niet waartoe ik in staat ben op dit moment. Hij weet niet dat ik misschien ietwat uit me slof kan schieten als ie niet oppast. Zo ben ik normaal niet, maar hij moet echt oppassen ik wil hem niet wat aandoe...

Cooper

Bewuste gebruiker
Vervelend, maar probeer niet boos op hem te zijn. Hij heeft geen inzicht in de dingen die jij nu meemaakt, hij weet niet beter.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik vraag me toch zo af, hoe heeft het in godsnaam zo ver kunnen komen? Hoe heeft het zo kunnen gebeuren dat ik ermee door ging, en elke keer zei ik stop wel n keer, totdat ik er achter kwam dat het echt niet meer ging. En nu zit ik in deze shit. Ik voel me ziek, misselijk, hoofdpijn, verveling is wat minder aangezien ik aan het robotten ben als n malle (kamer opruimen, administratie doen, serie aant downloade voor vanavond, bakje chips erbij) vanavond gaat wel goedkomen.

Het feit dat mijn 2 vrienden, blowmaten of niet, ik kende ze al voor het blowen, mij zo laten vallen. Ik ben al ontzettend boos, ik voel al bij alles een blinde vlek, maar dat ze dit flikken... Dit was precies wat er fout ging vorige keer. Na 2 weken wou ik wel eens wat 'doen'. Maar het enige wat ik wist om te doen was blowen.

Achja, ze kunnen de tering krijgen ik bel ze niet meer. Nooit meer. Het zijn verwende klootzakken, vooral eentje. Opscheppen met ze dure kleding en dure ipad, terwijl hij goddomme weet hoe ik er financieel thuis voor sta! Hij is een verwend achterbaks mannetje, dat liegt en bedriegt. Hij zou een tijdje geleden langkomen om ff te bespreken wat we gaan ondernemen ivm het stoppen. 3 weken gewacht, bel ik em dan zegt ie ja ik was ff met collega chillen.

Hele dikke vinger kan ie krijgen :wink: Jij gaat niet stoppen mannetje, blow maar lekker verder met die collega van je, en die coke die je snuift ééns in de week. (laat me niet lachen man)

Hij heeft ook n keer xtc gedaan, en zit mij doodleuk te vertellen hoe hij het gaat inplannen: volgende week eentje, 2 weken daarna nog n keer haha ja ik geloof et. Wil ik em helpen door hem tips te geven van je moet uitkijken, dit wil je niet erbij hebben, wacht er zeker 3 maanden ofso mee, maar nee dan ben ik n bemoeial en een betweter.

Van je vrienden moet je et hebben he? :P

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ze zijn jou vriendschap niet waard man!
Als vriendschap om wiet moet draaien ben je ze beter kwijt dan rijk.

Probeer je wel wat in toom te houden :wink: , blijf er kalm onder en weet waarmee je bezig bent, jij hebt het verstand en het karakter om te stoppen daar heb jij je 'wietvriendjes' niet bij nodig integendeel zelfs.

Probeer ook eens een wierook stokje aan te steken en relaxte muziek, krijg je ook al gelijk een relaxtere staat van zijn. Doe je ogen dicht, geniet van de geur en de muziek en denk aan de positieve dingen des levens, of probeer juist aan helemaal niets te denken ( consentreer je op je ademhaling).

Morgen is er weer een dag verder dat je clean bent!
En je kan wss morgenochten er anders tegenaan kijken als vandaag.

grts

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Vanavond ging perfect. Heb me kamer piekfijn opgeruimd, me adminstratie gedaan, zoals loonstrookjes en rekeningen, en heb wat snacks gehaald voor vanavond. Wat series gedownload en even wat ademhalingsoefeningen gedaan. Voel me prima op dit moment.

Morgen is het weer een ander verhaal. Moet morgen weer robotten. Misschien ff wat huiswerk maken? Ik leef nu van dag tot dag. Helaas is het moeilijk voor te stellen dat het echt beter gaat worden omdat het zo'n geleidelijk proces is. En dan is er natuurlijk de eenzaamheid. Maarja, eerst moet de verslaving overwonnen worden. Hoe langer ik stop, hoe meer ik ga ondernemen, hoe meer levenslust ik krijg. De suicidale gedachtes die ik lange tijd had en de gedachtes om mensen iets aan te doen, wraak te nemen is op dit moment weg ge-ebt.

Ik vind het moeilijk. Het is lastig om zo bezig te blijven. Ik moet er veel moeite voor doen, maar zoals ik afgelope paar dagen bezig ben geweest moet het goedkomen. Robotten, wat een geniale tip van Yoram.

Ik zie het helemaal goed komen. Ik wil weer leven. Een normaal leven leiden. Ik wil niet meer met suicidale gedachtes rondlopen en met ideeen om daarbij ook andere mee de dood in te sleuren.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
De suicidale gedachtes die ik lange tijd had en de gedachtes om mensen iets aan te doen, wraak te nemen is op dit moment weg ge-ebt.

Das al een pak van me hart!
Zulke negatieve gedachten mogen geen deel uitmaken van je leven.
Ben al blij dat het op dat gebied al beter met je gaat :)

groetjes

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Precies, ben ik ook blij om. Vandaag moest ik werken en had nergens last van, maar nu ik thuis ben steekt de craving weer de kop op. Gelukkig heb ik de skills om ermee om te gaan. Ben ook al flink gezond aan het eten gegaan, en ga maandag een fitness kaart kopen bij een fitnesscentrum in de buurt. Vanavond dus weer ff robotten, me kamer is piekfijn opgeruimd dus dat is al wat stressverlagend enzo. Ook nog ff wat huiswerk maken, en dan vanavond weer lekker filmpje kijken :wink:

Heb trouwens gehoord dat melk de afbraak van slechte stoffen kan versnellen. Enig idee of dit waar is? Of is dit totale lulkoek?

Wat ik nog steeds neit begrijp is dat ik elke avond toch zo enorm lekker slaap :) Heel raar, had dit echt neit verwacht. het lijkt wel alsof ik eindelijk een keer écht moe ben, en niet in slaap space. Helaas nog geen dromen gehad, maar die komen wel weer denk ik. Ga maandag met me therapeut bespreken over meditatie en ontspanningsoefeningen tegen stress en piekeren. Dit kan ook helpen. Alle kleine beetjes die helpen moet ik uitvoeren. Elk piepkleine beetje is goed.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb trouwens gehoord dat melk de afbraak van slechte stoffen kan versnellen. Enig idee of dit waar is? Of is dit totale lulkoek?
Geen flauw idee dit is wel wat ik over melk voor je gevonden heb:
http://www.freewebs.com/whitepoison/waa ... 0goed.html
http://www.imtpraktijk.nl/artikelen/nieuwsbrieven/

Bij die onderste link word aangenomen dat melk ontgift en rustgevend werkt.
Lees nieuwsbrief 9..., ik vertel maar wat ik lees op internet.
Weet bijlange niet of het allemaal waar is.

Wat ik nog steeds neit begrijp is dat ik elke avond toch zo enorm lekker slaap :) Heel raar, had dit echt neit verwacht. het lijkt wel alsof ik eindelijk een keer écht moe ben, en niet in slaap space.

Ja dat vind ik ook raar, prijs jezelf gelukkig :) !
GRTS

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Het kan natuurlijk geen kwaad om melk te drinken, ik bedoel stel dat het niet gezond is, ongezond zal het nooit zijn lijkt me?

Ik ben zelf al heel veel dingen aan het plannen. Ook eet ik een heel stuk gezonder, wat ik van plan ben om vol te houden. Verder heb ik energiedrankjes afgezworen. Enige caffeine die ik binnekrijg is van het kopje koffie 's ochtends (ik kan absoluut niet zonder koffie bij het ontbijt. Wat een heilig lekker gevoel zeg :P) Flink aan de vitaminepillen en gezonde dranken zoals melk dus en sinaasappelsap en morgen eens ff die fitness-kaart kopen. Heb bakken met vrije tijd dus laat ik nou maar eens in plaats van die tijd wegblowen de tijd wegfitnessen. Vaarwel magere tengere Leon, tijd voor wat spierkweek :)

Ook probeer ik altijd bezig te zijn. Wat trouwens lastiger blijkt te zijn dan je zou denken. Kamer bijhouden en was bijhouden is een must nu, maar ik heb nog steeds de cannabis-luiheid. Heb net ff met me broer een film gekeken, hij was net hier, en dit bewijst dus weer dat zonder wiet je ook enorm plezier kan hebben. Ik ben nog maar n aantal dagen gestopt, maar voel nu al veranderingen. Niet alleen psychisch maar ook lichamelijk. Ik ben oppeens veel actiever geworden met huishoudelijke taken en bijvoorbeeld agenda's en planningen bijhouden. Het enige waar ik mee zit is de eenzaamheid. Maar hé, door te gaan blowen verandert daar niks aan. Ik begin bij het hoofdprobleem, en werk langzamerhand alle andere problemen weg. Gaat een hoop tijd kosten. En een hoop wilskracht. Maar elke beetjes helpen.

Ik wil weer een normaal leven leiden. Ik wil weer genieten. Juist dát vooruitzicht maakt het dragelijk. De trek valt reuze mee, als ik maar bezig blijf. Het is op dit moment meer een achtergrond gevoel. je kent het wel, net als bij roken. Geen lichamelijke ontwenning, alleen een zacht achtergrond stemmetje dat zegt:

'Doe niet zo flauw man, geniet ff, rook n jointje, eentje maar daarna stop je'.

Ik vernietig je, thc, je laatste kreten van paniek hebben op mij geen impact. De tijd dat je mij bestuurde is voorbij. Ik zal genieten als ik kijk hoe je je laatste adem uitblaast! Zonder mijn lichaam ben je niks!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vernietig je, thc, je laatste kreten van paniek hebben op mij geen impact. De tijd dat je mij bestuurde is voorbij. Ik zal genieten als ik kijk hoe je je laatste adem uitblaast! Zonder mijn lichaam ben je niks!

Das mooi verwoord :grin: :grin:
En idd blijven robotten!!! doen doen doen

Je bent op het goede pad beland heb ik de indruk, veel sterkte!!

grts

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Komt goed, dankje. Wat ik me trouwens afvroeg, misschien heel raar maar

gisteravond was ik dus vrij, en kheb van ongeveer 10 tot 2 uur savonds beetje series zitte kijken en spelletjes gedaan. Ik voelde me heel vreemd, echt duizelig en me hoofd was zwaar als steen met ook echt gewoon rode en hangende ogen erbij, en een gortdroge keel. Dan bedoel ik niet van oh beetje dorst maar echt zo droog dat je steken voelt bij slikken. Ik had niks gebruikt, en goed gegeten en gedronken. Kan dit een soort na effect van thc zijn? Heel raar vroeg het me af

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik had net echt intense cravings, bijna paniekerig omdat ik vergeten was hoe het voelde om stoned te zijn, en lekker te spacen. Het kwam uit het niets. Moest mezelf echt bedwingen. Er kwam hele tijd een stemmetje op die zei ' eentje maar! flauw! '.

Wat is dat een genot, om erachter te komen dat je opnieuw als winnaar uit de strijd bent gekomen. Het is vandaag 1-0 voor mij. Eens kijken wat de dag morgen brengt, dan ben ik lekker vrij en heb ik al wat dingen op de planning staan. Ik krijg mijn medicijnen met vertraagde afgifte vanaf nu gratis vergoed (lang verhaal) en dat is al punt 1. Punt 2 is dat ik donderdag aanstaande een fitness-kaart kan overkopen (vriendenprijsje) en daar intensief mee aan de slag ga.

Het enige wat ik komende tijd moet proberen te vermijden is de trek, die stem, die het zo aantrekkelijk maakt om toch nog ff te gaan. Ervaring leerde mij dat ik na 1 keer opnieuw gebruiken meteen weer hooked ben. Niet na een dag. Niet na 2. Maar het patroon slijt er weer in. en elke keer dat het er terug in slijt, is het moeilijker om het eraf te krijgen.

Voel me nu sterk. Tijd voor voorbereiding voor morgen :grin:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Punt 2 is dat ik donderdag aanstaande een fitness-kaart kan overkopen (vriendenprijsje) en daar intensief mee aan de slag ga.

Super initiatief van je!!
Wat ga je doen in de fitness? Aan de conditie werken of spieren kweken?

Het enige wat ik komende tijd moet proberen te vermijden is de trek, die stem, die het zo aantrekkelijk maakt om toch nog ff te gaan. Ervaring leerde mij dat ik na 1 keer opnieuw gebruiken meteen weer hooked ben. Niet na een dag. Niet na 2. Maar het patroon slijt er weer in. en elke keer dat het er terug in slijt, is het moeilijker om het eraf te krijgen.

je doet het tot hier toe echt goed man, als dit je de vorige dagen gelukt is gaat het je nou en morgen en overmorgen en....ook lukken!
Goed dat jezelf goed doorhebt hoe je verslaving werkt dat geeft je meer kracht om er met om te gaan.
Jij bent een kei man! respect! groetjes

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Het is wel moeilijk hoor, ik bedoel gister nergens echt last van gehad en vandaag na me stage echt zwaar klote gevoel. Wou eigenlijk gewoon dat klote gevoel weg werken ipv echt stoned worden.

Het 2e dillema. Ik moet stoppen met roken. Het put me uit en ik voel me er toch ontzettend beroerd van. Maar echt lichamelijk ziek. Ik ben buiten adem bij het minste of geringste. Ik heb die klote-nicotine echt nodig lijkt wel, terwijl ik weet dat het allemaal ilussie is, allen carr dit allen carr dat bla bla maar het lukt me niet.

Kwil op allebei focussen met fitness, met toch wel op 1 de kracht en spiermassa. Het roken is dus een obstakel waar ik ff overheen moet. Zit nog wel met het blowen, misschien beter om eerst die uit de weg te ruimen?

Wat denk jij?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is wel moeilijk hoor, ik bedoel gister nergens echt last van gehad en vandaag na me stage echt zwaar klote gevoel. Wou eigenlijk gewoon dat klote gevoel weg werken ipv echt stoned worden.
Als je terug toegeeft aan je verslaving en eentje opsteekt ga jij je zeker niet beter voelen, dan voel jij je nog kloteriger sowieso. Gelukkiger word je'r niet van.

Kwil op allebei focussen met fitness, met toch wel op 1 de kracht en spiermassa. Het roken is dus een obstakel waar ik ff overheen moet. Zit nog wel met het blowen, misschien beter om eerst die uit de weg te ruimen?

Wat denk jij?
Nou dat je niet meer blowt ga je wss veel meer sigaretten roken als voorheen, nee?
Ik denk dat het het gemakkelijkste voor je gaat zijn om met alles in 1 keer te kappen.
Nou stop je met de ene verslaving en word je andere verslaving wss groter/meer.

En idd in jou geval zou ik ook gaan voor kracht/spiermassa...
GRTS

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Als je terug toegeeft aan je verslaving en eentje opsteekt ga jij je zeker niet beter voelen, dan voel jij je nog kloteriger sowieso. Gelukkiger word je'r niet van.

Dat klopt. Het is een veel beter gevoel om erachter te komen dat je te de trek hebt uitgezeten. Gisteravond was dat dus best lastig, maar als je erachter komt dat je in elk geval weet dat het niks oplost, en je het niet gaat doen, en uiteindelijk beseft dat je het ook echt NIET gedaan hebt, geeft dat zo'n machtig en sterk gevoel. Goed voor m'n zelfbeeld. Is nogal gedaald laatste paar jaar.

Nou dat je niet meer blowt ga je wss veel meer sigaretten roken als voorheen, nee?
Ik denk dat het het gemakkelijkste voor je gaat zijn om met alles in 1 keer te kappen.
Nou stop je met de ene verslaving en word je andere verslaving wss groter/meer.

Klopt ook. Ik moet stoppen met alles. Toch wil ik eerst het blowen uit de weg ruimen. Ik ga zeker 2 weken nog stoppen met blowen, daarna kijk ik of ik roken meepak. Het feit dat ik niet meer rook mag inademen (klinkt dom) is heel, maar dan ook heel lastig voor mij. Maja je hebt gelijk, ik ben pas ontwaakt uit deze nachtmerrie als alle verslavingen zijn overwonnen.

Yoram schreef dat stoppen met blowen de grootste verandering in iemands leven gaat worden. Hij zei dat bij iemand die stopt en er voorgoed mee ophoudt een wonder gebeurd. De altijd zo luie en ongeintresseerde persoon verandert langzaamaan weer in de persoon die hij altijd was. Op het punt dat de verslaving werkelijk verdwenen is zal zo iemand sterker zijn en zo veel meer van het leven kunnen genieten. (nou ja, verdwenen. Zoiets verdwijnt nooit helemaal. Maar je begrijpt me wel denk ik. Ik bedoel dat als iemands leven niet meer om wiet draait, en hij een totale nieuwe levensstijl heeft.)

Een verslaving is een ingewikkeld iets. Het getuigt van de vrije keuze van de mens. Wij hebben geen instincten of impulsen als een olifant. Die hebben alleen maar impulsen. Wij kunnen verder denken, ons ontwikkelen, een persoonlijkheid hebben. Dieren hebben dat niet. Er is geen enkele koe die tijdens het grazen in de wei plotseling bij zichzelf denkt:

'Ja, wat schiet ik hier nou eigenlijk mee op?'

Een wiet verslaving is nog steeds taboe. 'Het is maar wiet, komop' zeggen ze dan. '
Alcohol is vele male erger, om maar te zwijgen van heroine'. Zo werkt het niet. Heroine is een slopend goedje, verslavend als een malle, en alcohol ook. Het maakt van mensen complete beeste. Heb het zelf meegemaakt met me vader. Maar waarom zou dat bij wiet niet zo kunnen zijn? Tuurlijk, het heeft een dempend en relaxend effect, maar dat wil toch niet zeggen dat het mensen niet kan slopen? En dan zo'n rechtse kloot die zegt: 'Ja, thc gehalte is wel verhoogd, maarja, dan worden mensen stoned met minder, dus gaan ze minder blowen omdat ze het minder nodig hebben.' Oh, de ironie :(

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Gisteravond heb ik een heel angstaanjagende ervaring meegemaakt. Ik was gestopt, maar was zo dom om te denken dat hasjboter wel zou kunnen. Dat was maar voor 1 keer, dus waarom niet? Afijn, ik had ongeveer 0,7/0,8 gram verwerkt in boter, goed laten trekken, en op een tosti gesmeerd en opgegeten. Het was avond, de volgende dag moest ik werken. Ik voelde na een uur nog niks. Het was op dat moment ongeveer half 12, dus mooie tijd om te gaan slapen. Eerst nog 2 afleveringen van een serie gekeken, wat ongeveer duurde tot half 1. Toen de laatste aflevering afgelopen was begon het te werken.

Ik raakte een beetje in paniek. Ik dacht als ik maar snel ga slapen merk ik er niet zoveel van. Maar het probleem was: ik kwam niet in slaap. Op het moment dat ik mijn ogen sloot zakte ik langzaamaan in een gat. Elke keer kwam ik in een soort vage droom terecht die toch goddomme realistisch overkwam. Ik zag dingen van vroeger terug, herinneringen, ik werd geconfronteerd met mijn verslaving en alles wat daarbij hoorde. Ik zag telkens gekleurde vlekken voor me ogen. Het leek net alsof ik niet 'mocht' slapen.

Het was vreselijk. Doodeng. Ik schoot letterlijk van de ene halve-lucide droom in de ander. Wat een gemeen tricky spul kan het zijn. Ik wil dit nooit meer, die confrontaties met mezelf... brrr

Heb werk vanochtend afgebeld. Voel me nu ook redelijk ziek, maar is denk ik gewoon een na-effect. Heb net trouwens overgegeven toen ik me bed uit stapte. (hoogslaper) Voelde me helemaal draaien alsof ik heen en weer werd geschud. En toen zei me lichaam, nee, dat moet eruit.

Please geen reacties dat het dom was. Dat weet ik zelf namelijk ook.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
0,8gr hasj oraal is ook niet niks hoor :)

Komt altijd veel later aanzetten dan wanneer je rookt en kan 'ellendig' lang doorduren.
Geconfronteerd worden met jezelf kan hard aankomen maar kan best leerrijk zijn erna.

Vlak na als ik een joint gerookt heb kan ik ook nooit slapen dat komt pas een dik uurtje of meer na me laatse hijsje...

kan voor jou misschien angstaanjagend geweest zijn maar het is toch geen ramp lees ik zo.
Zet het van je af...denk er niet meer aan terug.

grts

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik denk dat dat het beste is ja, het 'van me af zetten'. Ik heb er wel van geleerd, niet alleen het feit dat dit soort rare fratsen meestal fout uitpakken, maar ook heb ik geleerd over mezelf. Ik ben veranderd door de wiet. Dit moet ophouden.

Maar dat je ook daadwerkelijk beelden in je hoofd krijgt, die een soort lucide achtige droom lijken, waar je om de 10 minuten van wakker schikt? En paarse vlekken voor je ogen? Wist niet dat dit kon. Wist ook niet dat dit zo angstaanjagend en pijnlijk kan zijn.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
het gaat weer helemaal de foute kant op. Krijg weer die haat gevoelens, kwil er zo snel mogelijk vanaf. Heb me therapeut opgebeld om n afspraak te maken. Tijd om de lei weer schoon te vegen, en op te biechten. Ik moet er snel bij zijn, dan is het nog niet te laat.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Hopelijk kan je snel op consultatie....
Blijf aub van die wiet, hasj, hasjboter af; je hebt de vorige keer gezien dat je'r nog slechter uitkomt dan dat je gewoon niets neemt.

Maar dat moet ik je niet meer vertellen denk ik :wink:

Ga eens met die maat van je praten, denk dat het je goed zal doen...

grts

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Die maat van mij is geweldig, hij helpt mij echt. ik belde em net omdat ik ff in de shit zat zegmaar, en hij hielp me door me craving heen. Fantastisch toch, dat er toch zulke vrienden bestaan? Hij is nou ook gestopt, heeft het licht eindelijk gezien.

Nu ik nog. Het is hier nog zó donker...

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoe gaat het inmiddels met je?
Al een lange tijd niets meer van je gehoord...

Hopelijk gaat het je goed!

grts

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
I don't know... Wat kan ik zeggen he, t gaat weer fucked-up maar ik werk eraan. Wist je nog, dat ik zo zelfverzekerd was, toen op messenger? Zo zie je maar weer hoe het kan lopen.

De strijd is nog niet gewonnen, maar de vijand wordt zwakker en zwakker. Ik ga een plan maken om gelijk roken mee te pakken. Denk eerlijk gezegd dat daar de valkuil zat.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Dus je hebt inmiddels al weer geblowt dan, of begrijp ik het verkeerd?

Dat zelfvertrouwen komt wel weer terug naarmate je verder in je proces zit en dan kan je die 'vijand' helemaal met de grond gelijk maken.

Sterkte!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik heb inderdaad weer geblowd. Ik heb om precies te zijn 2 keer, en net geblowd. Voordat ik het bericht postte. Ik weet niet of het de thc is die praat, maar het lijkt opeens zo logisch dat het leven wat ik nu heb, en verkankerd vind, niet beter wordt met het blowen. Het is zo simpel. Wil je weer genieten van het leven, stop met de drugs. Ze zijn de oorzaak. Ik heb net mijn wiet weggegooid (ik ben eerlijk) En mijn pakje shag geef ik straks aan me moeder. Het moet eens afgelopen zijn. Waarom keek ik altijd jaloers naar andere niet-gebruikers? Precies ja, ze gebruikten niet. Zolang ik weet dat ik verslaafd ben, zal ik nooit kunnen ontspannen.

Het moet eens afgelopen zijn. Dit is krankzinnig, k stop met allebei tegelijk!

Ik voel al een aantal dagen een kloppende ader bij me slaap. Kan niet goed zijn lijkt me. Ben ook nog verkouden, wat maar niet over wilt gaan. Denk dat als ik stop ik weer gezonder en fitter kan worden.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Things got bad. Real Baaaaaad. Ben weer zo goed als terug bij af, en me therapeut is nog steeds ziek. Balen man, echt. Het ergste is dat ik lieg tegen me beste vriend... Tijd voor de waarheid, morgen, tijdens het chillen ga ik opbiechten.

Ik snap waarom dit moeilijk is om voorgoed op te geven. Wat voel ik nu precies? Ik kan nooit precies beschrijven. Daarom krijg ik ook altijd stop-gedachtes tijdens de space, maar nooit erna. Dan vergeet ik wat het was en lijkt het plotseling allemaal niet zo'n probleem meer. Pas als ik stoned ben krijg ik die onbeschrijfelijke intellectuele roes. Ik kan het niet uitleggen, maar ik zie alles zo duidelijk.

Het rare is dat ik tijdens het nuchter zijn een veel reeler beeld heb van alles meekrijg

(ik schreef gewoon 2 keer achter mekaar 'alles meekrijg' tijdens het schrijven. Dat doet die shit dus met mijn brein)

Maargoed, ik bedoel dus ik krijg alles veel echter binnen. Als ik stoned ben, hoef ik niet overal tegelijk evenveel aandacht aan te geven. Mijn brein filtert als het ware de invloeden van buitenaf, en zorgt dat ze allemaal precies gelijk en niet te hard binnenkomen. Ik, als add-patient (haha) zie het normale leven als een kermis. Overal geluid, bewegingen, intressante dingetjes, geklaag en gezeur noem maar op. Dan wil zo'n blow nog wel eens helpen ontspannen. Helpen normaal te voelen.

En toch voel ik me gelukkiger als ik niet blow. Ik heb ontdekt dat ik toen ik die periodes gestopt was, veel helderder en gelukkiger overkwam bij anderen. Dat hebben ze me zelfs verteld. Ze wisten dan niet dat het met blowen te maken had. Ik zei 'ah ja ik was beetje down laatste tijd, is weer goed nu'.

Waarom kan ik deze troep niet opgeven, als ik weet, en zelf heb ervaren, dat niet-blowen veel lekkerder is? Waarom schreeuwt mijn lijf om thc na de eerste week? Ik vind het echt moeilijk te begrijpen. Stoppen is easy as pie, gestopt blijven is het echte werk.

Zo. Ik lees het morgen wel. Ik ben zwaar flisofisch aan het denken, haha :P Tijd om het anti thc leger op te trommelen in me lijf (ik ga me schamen voor deze post morgen)

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Things got bad. Real Baaaaaad. Ben weer zo goed als terug bij af, en me therapeut is nog steeds ziek. Balen man, echt. Het ergste is dat ik lieg tegen me beste vriend... Tijd voor de waarheid, morgen, tijdens het chillen ga ik opbiechten.
Idd dat liegen is nergens goed voor zeker niet tegen je beste vriend, je beliegt uiteindelijk alleen jezelf.

Daarom krijg ik ook altijd stop-gedachtes tijdens de space, maar nooit erna

Hahahha klinkt bekend, als ik snachts me joint heb gerookt gebeurd dat ook soms.
Ik denk aan stoppen dan omdat ik juist voldaan stoned ben en de hunkering weg is, dan lijkt het zo makkelijk.

Verder hoef jij je helemaal niet te schamen voor deze post hoor :wink: :)

grts!!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Thanks man, je helpt me goed. Gister heb ik alles verteld aan die vriend, van het terugvallen, en shit gedachtes enzo, en hij nam 't goed op. Hij noemde me niet zwak, zoals ik verwacht had, maar zei he gast, het maakt niet zoveel uit, je leert ervan. En toen die 3 uur tijdens het chillen nergens last van gehad. Was eindelijk eens écht gezellig zegmaar. Zonder kunstmatig ingeademd geluk.

Me wiet is weggegooid, de kamer is weer netjes en opgeruimd, me medicijnen zijn weer op voorraad, en ik ga er weer tegenaan!

Ik ben weer zoveel dingen aant uitstellen, school werk administratie alles, dus ik moet ingrijpen voor het weer fout gaat zoals vorige *kuch* honderden keren

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Vandaag heb ik ruzie gehad met een collega op werk. Ik was zo woest, van alles, en zag gewoon een blinde vlek. Wou hem echt doodmaken op het moment. Gelukkig is het van vechten niet gekomen, maar toch... het was eng. Ik voelde alles opborrelen en kon me nog net beheersen. Ik dacht bij mezelf, ja tis toch oneerlijk dat ik me zo voel, waarom mag hij zich dan wel goed voelen? Ik wou hem laten voelen hoe het voor mij was, het kon me niet echt meer schelen, hij moest lijden, net als ik nu doe.

Net schold een jongen me op facebook uit. Er gingen gedachtes door me hoofd van ja ik weet waar hij woont, waarom niet? Kan ff langsgaan?

Ik heb echt dringend me psycholoog nodig, maar ze is nog steeds ziek. Stel dat ik echt iemand wat aan doe? Ik word serieus bang van mezelf. Wie ben ik en wat heb ik met l123R gedaan?!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Misschien lijkt een gevechtsport (boksen/judo/karate....) je wel wat? Denk dat het een goede manier is om je kwaadheid te leren kanaliseren en om je ff helemaal uit te leven...
Het is niet anderen hun schuld dat jij je zo voelt dus moet je niet knorrig gaan doen tegen mensen die er helemaal niets aan kunnen doen.

Waarom scheld er iemand jou uit op facebook? Geef daar toch geen aandacht aan, lekker ontvrienden en klaar toch?

Hou je meer vast aan de mensen die je wel dierbaar zijn zoals die maat van je of je ouders etc...

grts

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik heb net een gesprek gehad met de psycholoog, ga mrogen bellen met de huisarts om eens ff wat structuur en duidelijkheid te krijgen. Heb alles opgebiecht. En ik moest janken...

Why me? :confused:

Cooper

Bewuste gebruiker
Heel dapper hoe je nog steeds vecht tegen de verslaving, denk daaraan. Misschien ben je nu
alweer begonnen, maar de wil om te stoppen is er nog steeds. Dat opzich is al geweldig, ookal voelt het misschien niet zo, omdat je dan pas merkt hoe zwaar het is.

maar nogmaals, geef meditatie een kans. Mandragora kan dat wel be-amen denk ik. Als je niet stoned bent, ga liggen op de grond. sluit je ogen, en laat je meevoeren door de stroom aan gedachten. Het kan eng zijn, confronterend. maar probeer te blijven 'drijven' op de wir-war aan gedachten en gevoelens. aanschouw ze.

probeer het een paar keer, alsjeblieft! wie weet hoeveel het kan helpen.

Bovenaan