''Mind-Drug''

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ik heb een tijdje gezocht naar een topic over dit, maar vond niets dus maak ik zelf maar een :grin:
Ik heb uit eigen ervaring de indruk dat je het effect voor een groot deel zelf kunt bepalen, puur door te denken eigenlijk :tongueout:
Ik merkte van mezelf dat als ik dacht ; lekker pep deze nacht, lekker actief, stuiteren etc (positieve gedachten)
dat ik die nacht ook super lekker ging.
Maar als ik bv. twijfelde of ik 't wel zou doen omdat ik de volgende dag iets moest doen.
Of zoiets had van ; dit is niet zo'n goede shit, het werkt niet enzo
Dat het dan ook niet zo lekker liep, het lijkt alsof iets het effect dan tegen houd waardoor ik een ongemakkelijk gevoel krijg (logisch :tongueout:)

Maar die 'mind' theorie ondervond ik bij het grootste gedeelte van de 'trip'.
Peppara's vond ik niet erg, het had wel iets vond ik.
Als ik iemand naar me zag kijken of iemand iets hoorde zeggen, dan legde ik dat langs me neer ookal lijkt het soms zo echt. Als ik ze niet ken heb ik zoiets van lul dan maar.
Maar wat ik bij veel gebruikers zie (vooral expirimenterende en onverstandige gebruikers) is dat ze zichzelf compleet gek maken als ze iets zien of als hun hart snel klopt.
Dat ze met de gedachte zitten dat ze elk moment doodvallen.
Samengevat bang zijn voor vanalles en nog wat.
Als je buikpijn hebt of hoofdpijn of dergelijke dan kun je als je logisch nadenkt wel een oplossing vinden of de reden vinden. (uitdroging, overhit, teveel genomen, te weinig slaap, niets gegeten etc)
Op DF staat alle informatie om risicos te vermijden en toch lees ik elke dag topics over personen die denken dat ze dood gaan.
In vele gevallen schrijven ze de oorzaak er zelf bij, maar hebben ze gewoon niet nagedacht.

Ik heb het niet over het lichamelijke, als je niets eet/teveel neemt/te min slaap etc
Dan kun je beter stoppen.
Versneden troep nemen omdat je niets anders hebt is ook niet slim.
Als je niet weet wat je doet, doe het dan niet :)

Ik schrijf dit uit eigen ervaring, omdat ik verslaafd ben (blijf je)
Ik gebruik niet meer omdat het mij compleet veranderd heeft.
Ik denk anders, ben ongeduldiger, ik voel me anders.
Ik ben bitterder geworden naar mijn omgeving toe, onbewust en allemaal m'n eigen schuld.
Zoals ik die 'mind' theorie heb beschreven zo ervaarde ik het, ik heb speed tot de laatste keer positief gevonden, ook het effect wat ik ervaarde.
Ik ga niet zeggen doe het niet, dat heb ik ook niet gedaan.
Leer uit je fouten en gebruik je hersens!

Het is wat lang dat geef ik toe:tongueout:

kaasbaas

Badass junkie
Zolang je weet wat je doet en je niet tegen jezelf gaat liegen. Ik heb wel mensen goed ziek zien worden van de pep (en andere drugs) omdat ze maar bleven doorgaan met "het komt allemaal wel goed, het komt allemaal wel goed, het komt allemaal wel goed".

Jezelf opnaaien en weten dat je iets anders moet doen dan dat je aan 't doen bent.. Zoals juist niet meer bijnemen in plaats van meer bijnemen.

Sja, mensen zullen altijd fouten maken en meestal is een fantasie wereld dan toch wel leuker dan de harde realiteit.

Smokey046

Bewuste gebruiker
kaasbaas zei:
Zolang je weet wat je doet en je niet tegen jezelf gaat liegen. Ik heb wel mensen goed ziek zien worden van de pep (en andere drugs) omdat ze maar bleven doorgaan met "het komt allemaal wel goed, het komt allemaal wel goed, het komt allemaal wel goed".

Jezelf opnaaien en weten dat je iets anders moet doen dan dat je aan 't doen bent.. Zoals juist niet meer bijnemen in plaats van meer bijnemen.

Sja, mensen zullen altijd fouten maken en meestal is een fantasie wereld dan toch wel leuker dan de harde realiteit.

Klopt, maar ik wou duidelijk maken dat je de 'trip' voor een groot deel zelf in de hand hebt.
Dit is niet zozeer voor de lange gebruikers, meer voor diegene die het nog nooit heeft ervaren of er niet mee om kan gaan.
Met jezelf beliegen bedoel je ontkennen van verslaving of dergelijke?

Smokey046

Bewuste gebruiker
Chris Pontius zei:
Smokey046 zei:
Klopt, maar ik wou duidelijk maken dat je de 'trip' voor een groot deel zelf in de hand hebt.

Logisch. Dope + Set + Setting = trip
Of het nou een over psychedelica gaat, of over uppers.

Daarom, maar veel mensen maken zich bv om een hoge hartslag compleet gek
En een hoge hartslag is niet zo abnormaal op speed lijkt me.
Toch linken vele het meteen aan een hartstilstand en door al die gekte loopt je tikker nog sneller en worden ze alleen maar gekker.
Net zoals die hallucinaties door vermoeidheid
Logisch nadenken bied meestal een oplossing

kaasbaas

Badass junkie
Smokey046 zei:

Kan bij van alles zijn, een verslaving, niet oefenen voor een proefwerk op school, etc. Het ene doen terwijl je weet dat je het andere moet doen maar jezelf als nog overtuigen dat het ene toch een goede keuze is.

Simpel weg gezegt: Jezelf van de domme houden en daardoor gewoon domme acties doen.

En in combinatie met drugs, zoals bijvoorbeeld speed, kan dat fout uitpakken.

Smokey046

Bewuste gebruiker
kaasbaas zei:
Smokey046 zei:

Kan bij van alles zijn, een verslaving, niet oefenen voor een proefwerk op school, etc. Het ene doen terwijl je weet dat je het andere moet doen maar jezelf als nog overtuigen dat het ene toch een goede keuze is.

Simpel weg gezegt: Jezelf van de domme houden en daardoor gewoon domme acties doen.

En in combinatie met drugs, zoals bijvoorbeeld speed, kan dat fout uitpakken.

Ja klopt wat je zegt, had het zo niet bekeken

Ben het helemaal eens dat speed echt een drugs is die met name werkt op je geestelijke gesteldheid.

bijvoorbeeld, de 1ste keer speed heb ik meer als een gram afgesnoven omdat ik zoiets had van t werkt toch niet, totdat ik opeens strakker dan een hete luchtballon stond hha

en nu n 3 maanden, en dan is mijn gebruik naar mijn eigen mening nog best wel uit de hand gelopen ( jaah erg slecht dat weet ik xd ) maar nu neem ik een flink bommetje omdat ik sinds drie dagen echt een onbeschrijfelijke afkeer tegen het snuiven zelf heb gekregen (?) maaro p dat ene bommetje ( kschat rond 400mg ) heb ik me vanaf 11 tot 5 u sochtends kunnen vermaken ( ik heb t over 18-12-2010 xd ) en kheb geen moment eigenlyk de neiging gehad meer te pakken.

en tiss gewoon omdat ik de eerste paar keren maar blijf denken dat ik veel nodig had etc. etc., !

en @smokey's:
ik heb zelf inderdaad ook heel erg ondervonden dat wanneer ik dacht dat er iets ergs was dat ik dan bijna paranoia werd, gelukkig sta ik stevig in me "geest" en heb ik altijd binnen een seconde de "logische verklaring" gevonden. en met die hallucinaties kan ik echt niet snappen hoe je daar bang van wilt worden. en ik heb er toch al flinke gehad. Maarja mensen moeten zich eigenlijk gewoon beter inlezen of zich laten uitleggen door mensen die er ook genoeg vanaf weten. en niet zomaar hunzelf zo er mee in laten! ( geld natuurlijk niet voor iedereen! ieder persoon is een persoon op zich en dus anders )

pff toch weer n boel om te lezen zie ik hahaha

mvg

Smokey046

Bewuste gebruiker
pinoblowtsoms zei:
Ben het helemaal eens dat speed echt een drugs is die met name werkt op je geestelijke gesteldheid.

bijvoorbeeld, de 1ste keer speed heb ik meer als een gram afgesnoven omdat ik zoiets had van t werkt toch niet, totdat ik opeens strakker dan een hete luchtballon stond hha

en nu n 3 maanden, en dan is mijn gebruik naar mijn eigen mening nog best wel uit de hand gelopen ( jaah erg slecht dat weet ik xd ) maar nu neem ik een flink bommetje omdat ik sinds drie dagen echt een onbeschrijfelijke afkeer tegen het snuiven zelf heb gekregen (?) maaro p dat ene bommetje ( kschat rond 400mg ) heb ik me vanaf 11 tot 5 u sochtends kunnen vermaken ( ik heb t over 18-12-2010 xd ) en kheb geen moment eigenlyk de neiging gehad meer te pakken.

en tiss gewoon omdat ik de eerste paar keren maar blijf denken dat ik veel nodig had etc. etc., !

en @smokey's:
ik heb zelf inderdaad ook heel erg ondervonden dat wanneer ik dacht dat er iets ergs was dat ik dan bijna paranoia werd, gelukkig sta ik stevig in me "geest" en heb ik altijd binnen een seconde de "logische verklaring" gevonden. en met die hallucinaties kan ik echt niet snappen hoe je daar bang van wilt worden. en ik heb er toch al flinke gehad. Maarja mensen moeten zich eigenlijk gewoon beter inlezen of zich laten uitleggen door mensen die er ook genoeg vanaf weten. en niet zomaar hunzelf zo er mee in laten! ( geld natuurlijk niet voor iedereen! ieder persoon is een persoon op zich en dus anders )

pff toch weer n boel om te lezen zie ik hahaha

mvg

Volledig mee eens, soms duikt hier en daar toch wel eens iets onverwachts op,
En als je eenmaal je druk maakt erover dan is het soms moeilijk om het te laten gaan,
Daarom ben ik ook altijd wel met iets bezig en lig ik niet gewoon alles te inspecteren bij wijzen van spreken.
Hallucinaties/geluiden snap ik ook niet echt hoe je er bang van word, om een of andere reden weet ik altijd al meteen of 't echt is of niet en als ik ga twijfelen dan blijf ik bezig :grin:

Bovenaan