Wel, hoe die Champix werkt, ik weet het zelf niet. Ik was al 2 jaar tevergeefs pogingen aan het treffen met het stoppen met roken (stoppen met blowen ging me veel beter af eigenlijk, ik had er gewoon genoeg van), vanalles geprobeerd ... eigen methode, boek Allen Car, nicotine-pleisters ... maar na een rookstopbegeleiding bleek dat ik helemaal niet verslaafd was aan de nicotine, maar aan de gewoonte. Champix vermindert het verlangen en de verslavingssymptomen.
En daarom raadde men me Champix aan, dat is een pilletje dat je 2x per dag moet innemen, en wonder boven wonder, ik dacht helemaal niet aan roken. Ik stond soms op mijn bus te wachten, en pas als ik al 10 minuten op de bus zat, besefte ik dat ik niet 1 keer aan roken gedacht had (terwijl dat in mijn vorige stoppogingen altijd de valkuil was. Ik dacht continu aan roken, en was dan ook continu in discussie met mezelf. Je kent het wel, dat ene kwelduiveltje op je rechterschouder dat zegt "toe maar, doe maar, eentje kan heus geen kwaad" , en dat andere lieve engeltje maar schreeuwen "nee, komop, je gaat je toch niet zwak opstellen en je gewonnen geven, ben je gek?" ... maar na 10-tallen discussies werd ik daar zo moe van, en gaf ik toe ... eentje kan geen kwaad, maar worden er snel 2, en voor je het beseft loop je weer met een pakje op zak).
En ik ontdek net dat het zelfs online te bestellen is op:
https://secure.dokteronline.com/nl/index.php?pag_act=show_prod&prod_ID=375&rID=296
Moest je het proberen, hou me dan eens op de hoogte ...