minimaal 7 uur

Skirre

Bewuste gebruiker
Hallo DF leden,

Een vriend stelde voor om naar een indoor feest te gaan met z'n tweeën en dit kan ik uiteraard niet afwijzen. Het hele gebeuren duurt van 22.00 tot 7.00, het is niet mijn favoriete muziek maar ik wil graag de sfeer eens proeven. Mede hierdoor wil ik vanaf het begin iets in m'n systeem hebben waardoor ik net ff iets meer energie heb.

opties zijn;
- speed
- xtc

Mijn keuze valt eerder op speed aangezien de effecten langer merkbaar zijn. M'n vriend zijn voorkeur gaat uit naar XTC maar dit kan je maximaal tot 6 uur rekken (?).
Hij heeft al twee keer ruim meer dan zes uur op XTC gespaced en zegt dat dit goed te doen is. Hij is wel op de hoogte van de mogelijke schade maar hier ben ik niet echt een fan van.

Iemand een wetenschappelijke onderbouwing waardoor ik hem kan overtuigen / een antwoord op de "(?)"?

bvd voor de reacties!

skirre

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Eeeeeeeh ik heb zelf niet echt een middel nodig om de nacht mee door te komen. Als ik me instel op doorgaan tot 7 uur dan ga ik mooi door tot 7 uur, al is het op een paar biertjes, als de muziek maar goed is!

Het ligt er denk ik een beetje aan wat het specifieke effect van xtc op jou (en je vriend) is, want sommige mensen worden van pillen supersloom, maar anderen krijgen er weer heel veel energie van. Wat je ook kan doen is eerst een paar biertjes drinken en daarna overstappen op pillen, want dat effect kun je idd niet superlang rekken of zo. In het begin is het toch het leukst, en op het eind word je natuurlijk ook gewoon weer moe..
Om gewoon goed wakker te blijven en lekker energie te hebben om te kunnen dansen is speed wel de beste optie, maar een wetenschappelijke onderbouwing... Die ga je op dat gebied niet zo vinden denk ik :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Na 4-6 uur is vrijwel je volledige serotoninevoorraad uitgeput. Het gelukzalige gevoel is dan dus fysiek niet meer mogelijk. Je wordt dan alleen nog maar vaag en veel mensen krijgen dan meer de trippy en de speedy effecten van MDMA.

Mijn advies hierbij is altijd om wat later te beginnen met de XTC. Als het feest begint is het juist leuk de boel gewoon even met een biertje te verkennen en rustig op gang komen. Als je de eerste paar uurtjes nuchter feest onthoud je ook meer van het feest en ervaar je het feest dus eigenlijk beter.

Als het feest van 22:00 tot 07:00 duurt zou ik de pil pas om 02:00 nemen. Je kan dan lekker naar een climax bouwen en het laatste uurtje uitspacen bij de afsluiter. Is een stuk minder slecht dan van 22:00 tot 07:00 spacen en steeds bij nemen en het komt wat mij betreft het feest altijd ten goede.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
Na 4-6 uur is vrijwel je volledige serotoninevoorraad uitgeput. Het gelukzalige gevoel is dan dus fysiek niet meer mogelijk. Je wordt dan alleen nog maar vaag en veel mensen krijgen dan meer de trippy en de speedy effecten van MDMA.
goede.

Als toevoeging: Als het uitgewerkt was en ik nam nog euhm 130mg en er dan bij blowde ik enorme visuals en ook de andere die bij mij thuis waren kregen. Kan aan inhoud hebben gelegen maar was echt een niet te vergeten ochtend na een groot feest afteren bij mij :)

Zelf een ietwat andere ervaring tenzij dit er ook onder valt volgens jou.

ZERO- zei:
Eeeeeeeh ik heb zelf niet echt een middel nodig om de nacht mee door te komen. Als ik me instel op doorgaan tot 7 uur dan ga ik mooi door tot 7 uur, al is het op een paar biertjes, als de muziek maar goed is!

En de sfeer speelt ook een rol :)
Heb ook op wat drank eventueel (oke meestal) na dan, zelden dat ik uit me bol ga. Niet nodig vind het juist wel fijn nuchter mee te helpen organiseren e.d op zijn tijd.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
25tolife zei:
Als toevoeging: Als het uitgewerkt was en ik nam nog euhm 130mg en er dan bij blowde ik enorme visuals en ook de andere die bij mij thuis waren kregen. Kan aan inhoud hebben gelegen maar was echt een niet te vergeten ochtend na een groot feest afteren bij mij

Uiteraard. MDMA staat er om bekend visuals te geven bij uitwerking als je veel gehad hebt en wiet kan je ook goed van trippen. Dat versterkt elkaar.. Die 4-6 uur is puur het effect van de serotoninerush, dat lijkt me het hoofdeffect waar mensen het voor nemen. Dat zul je nooit langer kunnen rekken. Betekent natuurlijk niet dat je erna niet nog steeds helemaal spaced out kan zijn haha :wink:

Skirre

Bewuste gebruiker
Ik kan op alcohol en cafeïne prima de nacht doorkomen maar het is een hard-/rawstyle feest en ik ben normaal gesproken meer van de house/techno genres. Ik heb dus wel iets nodig dat me oppept. Mijn probleem is een beetje dat ik liever niet te veel xtc wil gebruiken omdat ik dan net met mijn stage begonnen ben.

De effecten van xtc zijn op ons allebei hetzelfde; energie, veel willen praten :hearteyes: , veel zweten :rolleyes: en :xtc:.
"Pas" om 2 uur iets pakken doe ik liever niet en dan met name omdat het niet echt mijn muziek is. De sfeer gaat geweldig worden en ik heb er ook oprecht zin in.

Hoe zit het met het bijdoseren van speed? Hier op het forum lees ik vaak genoeg dat mensen zonder moeite de nacht doortrekken. Het zal uiteraard niet bepaald gezond zijn maar klopt het wel dat het bijpakken van speed minder risico's met zich mee brengt dan XTC?

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Tsja, eigenlijk zijn er dan 2 opties:

1: Speed pakken en de nacht doortrekken, ligt een beetje aan de dosis maar met speed hoef je ook niet zo vaak bij te pakken (of ik pak altijd een hele hoge dosis :rolleyes: )

2: Je gaat lekker aan de schijven, en gaat lekker spacend de laatste paar uurtjes door komen. Vindt het zelf wel leuk eigenlijk, dat wazige gedoe aan het eind. Hoort er ook een beetje bij vind ik (voor mezelf dan).

Welk feest trouwens? Ben zelf een rawstyle liefhebber en wel benieuwd naar welk feest je gaat :)

Skirre

Bewuste gebruiker
Laatste uurtjes lekker space is mss wel te doen... We gaan er met zn 2e wel uitkomen en het duurt tog nog even voordat de tijd rijp is.

@MusicIsLife
Supremacy, eerste editie dit jaar met best een creatieve trailer moet ik zeggen :). Eén stage, je betaalt voor wat je te zien krijgt en het is makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Kost 40 euro ex fees, line up is bekend en de kenner (vriend van me) vond het echt een sterke line up met als toppunt minus militia.
Minus militia zou jaarlijks ongeveer zes keer in die formatie optreden om de act origineel / exclusief te houden en voor 40 euro wordt het een lekker feestje.

See you there?

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Whoaaaah!!! Dat feest is zo BAAS!
Die line-up is echt te ziek voor woorden met idd Minus Militia, maar verder ook B-Front (God of Rawstyle) en mijn persoonlijke held Digital Punk. Dat is echt een nacht HEFTIG knallen :rock:

Helaas zal ik daar waarschijnlijk zelf niet bij zijn :cry:
Mn vaste hardstyle partycrew gaat dan namelijk naar een drum n bass of crossbreed (of zoiets :confused: ) feestje en zie het niet zo zitten om helemaal alleen naar een feestje te gaan.

Maar veel plezier in ieder geval daar :wink:

Skirre

Bewuste gebruiker
Fijn om te horen dat het de 40 euro waard gaat zijn :grin: .
Misschien een idee om Supremacy voor te stellen ipv het drum n bass gebeuren haha.

Skirre

Bewuste gebruiker
enige probleem is dat het feest anderhalf uur met de trein/bus van mijn huis af is :'').
Paps en mams zullen rond negen uur smorgens op zondag wel lekker op de bank zitten als ik dan :xtc: thuiskom.

ooscaar

Wijs gebruiker
Als ik jou was zou ik zonder twijfel speed gaan gebruiken die avond. Als je al vroeg xtc gaat gebruiken is de kans groot dat je de muziek na vier uur niet meer leuk vindt, omdat het al niet echt jouw ding was. Dan ga je misschien opgepland teveel bijpakken (zonder energiek effect overigens), met een enorme kater en meer hersenschade tot gevolg. Ik denk dat je dan beter een keer xtc kan gebruiken op een house of techno feestje, als dat meer jouw ding is.

Op de speed zul je sowieso de hele nacht door kunnen, zelfs zonder bij te pakken. Bijpakken is ook niet echt een probleem met speed. Speed werkt vooral op je dopamine- en noradrenalinesysteem en dat is veel minder gevoelig voor uitputting en beschadiging dan je serotoninesysteem. Je kan hier dus langer energiek op blijven. Noch een voordeel van speed is dat de meeste mensen hier niet zulke doppen van krijgen als van xtc, vooral als de zon weer gewoon schijnt. Als je dan even in de buitenlucht bent geweest, trekken je ogen meestal weer enorm bij (verschilt wel per persoon natuurlijk in hoeverre je last hebt van grote pupillen). Het ligt eraan hoe hard je gaat uiteraard, maar ik zou op zo'n moment weer mijn gezicht aan mijn ouders kunnen laten zien zonder dat zij drugsgebruik vermoeden. Het nadeel van speed is dat je niet zal kunnen slapen als je om 08:30 thuiskomt.

Ik raad je dus speed aan. Dit kan ook prima als je vriend xtc gebruikt. Je zult nog steeds samen strak staan en hij zal niet echt veel minder cohesie met je voelen dan wanneer jij xtc zou hebben gedaan. Zelf ook wel eens speed gedaan terwijl anderen xtc deden, omdat ik tot de minderheid in mijn ravegroep behoor die zich wel aan de driemaandenregel houdt. Het is een ander effect dan xtc, maar niet per se minder leuk.

Wat je ook gaat nemen, ik wens je in ieder geval veel plezier die nacht! :rock:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Of je blijft slapen bij die vriend van je, ik slaap zelf nooit thuis na een feest. Bij speed zal je idd blij mogen zijn als je zondagavond eindelijk in slaap kan komen...

Skirre

Bewuste gebruiker
Duidelijke taal ooscaar, ik snap je insteek volledig maar het probleem is dat ik nog nooit speed heb gebruikt en de ander nog maar 2x. Hij was er zelf nog een beetje huiverig over ivm het doseren.
En dat het niet helemaal mijn muziek is betekent niet dat ik me ga vervelen hahaha

Ik ga hem je post zeker laten lezen!

MusicIsLife zei:
Of je blijft slapen bij die vriend van je, ik slaap zelf nooit thuis na een feest. Bij speed zal je idd blij mogen zijn als je zondagavond eindelijk in slaap kan komen...
wonen 3 minuten fietsen van elkaar af en zijn ouders zijn ook gewoon thuis :cry:

Skirre

Bewuste gebruiker
Update; vriend L gaat mee en aangezien hij voor de groep altijd drugs regelt/meeneemt is dat al een zorg minder. Pep had hij nog en het was al getest (op zuiverheid en door een paar andere vrienden afgelopen zaterdag) dus we hebben er zin in :)

Reportje gaat er waarschijnlijk ook nog wel komen.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Veel plezier! Pep op een hardstyle feest is ook erg chill!

Daarbij zullen (mits je een normale dosis neemt) je ouders er niks van merken. Ben wel eens onder invloed van pep geweest terwijl ik bij een vriend was die wel eens samen met mij iets gebruikt. Toen ik aan het eind vroeg of hij iets aan mij gemerkt had vroeg hij: "hoezo?". Dus het is wel veilig om te gebruiken als je thuis slaapt :)

Zorg wel dat je iets te doen hebt op je kamer want slapen zal niet lukken...

Skirre

Bewuste gebruiker
En anders heb ik nog altijd het excuus dat ik een nacht niet geslapen heb maar dat gaat idd wel goed komen.
Ben pas rond negen smorgens thuis dus zal wel tegen één à twee uur weer opstaan.

Tips zijn altijd welkom, zeker aangezien het de eerste keer wordt.

Skirre

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Haha okee
- doe het in capsules want snuiven is blijkbaar nogal smerig, zelf nog nooit gedaan maar heb ik gehoord.
- neem niet té veel want dan krijg je toch nog dat je gaat kaakschaatsen en grote doppen krijgt.
- het is veel subtieler dan xtc, je voelt je opgewekt, energiek en kraakhelder maar verwacht niet zo'n fantastisch effect als bij xtc.
- zorg dat een xbox, computer o.i.d. op je kamer hebt.
- bereidt je voor op een gigantisch brakke maandag want mijn ervaring is dat je blij mag zijn als je van zondag op maandag 5 uur slaap pakt.

En natuurlijk veel plezier en je helemaal naar de tering stampen! :grin:

hardhead

Newbie
Sleutelpuntjes:
Zeker wanneer je kwaliteit speed hebt, dan is het voor de eerste keer aan te raden om sleutelpuntje's te snuiven. Je hebt nog geen idee wat een lekkere dosering voor je is. En door het snuiven van kleine sleutelpuntje's kun je langzaam bij pakken tot wat voor jouw lekker voelt. Dit is bij ieder persoon weer anders. Dus je niets aantrekken van wat anderen naar binnen werken.
Met lijntje's, bommetje's en capsules kun je al snel teveel doseren de eerste keer. En door een te hoge dosering kun je veel negatieve effecten ervaren zoals hartkloppingen, benauwdheid en paranoia gevoel. Daarom beter punten.
En de smaak is echt niet zo vies als gezegd word. En dit trekt weg na het ophalen van je neus.

Om brakheid tegen te gaan is aan te raden om genoeg te eten en te drinken, ook tijdens gebruik. Al zal eten wel lastig worden voor je. Om de dip en het brakke gevoel erna tegen te gaan kun je extra vitaminen tot je nemen, Vooral vitamine C en E de antioxidanten. Ik nam altijd voor mijn gebruik 2000mg C en de dagen na het gebruik ook. Dit vangt de dip op. En zorgt voor een aanzienlijk minder brak gevoel.

Skirre zei:
En anders heb ik nog altijd het excuus dat ik een nacht niet geslapen heb maar dat gaat idd wel goed komen.
Ben pas rond negen smorgens thuis dus zal wel tegen één à twee uur weer opstaan.

Tips zijn altijd welkom, zeker aangezien het de eerste keer wordt.

Skirre

Na het gebruik van speed zal je wel niet slapen na thuiskomst. En gewoon de ochtend doortrekken richting de middag. Om ergens in de avond pas vermoeid te raken. Beste is om de speed gewoon uit te laten werken. Dus niet geforceerd proberen te gaan slapen. Want dit lukt toch niet. Frustreert alleen maar. En je lichaam geeft vanzelf wel aan dat die moe is.
Die dag dus lekker veel proberen te eten en te drinken. Wat vooral lekker is zijn drinkontbijt, yogurt, fruit, pasta met veel saus en soup. Beetje sappig spul dus,
En relaxte dingen doen tijdens het uitbrakken zoals gamen, films kijken, met brakke maatjes chillen, blowen of zwemmen/sauna. Dit deed mij altijd goed.

Skirre

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de reacties :)

Worden waarschijnlijk geen capsules maar inderdaad sleutelpuntjes. Heb het hier al even kort over gehad en de andere twee waren wel van plan gelijk aan het begin genoeg (niet TE veel) te pakken; ik pak wat degene die het bij heeft op de sleutel doet maar geef wel aan ff rustig te willen beginne (leuke paradox).

Vorige keer dat ik xtc had en de rest speed kon ik niet echt merken dat ze een minder euforisch gevoel hadden en uitstraalden. Heb er goede verwachtingen van en het kan eigenlijk niet tegen gaan vallen. Heb helaas geen TV op mn kamer maar ik krijg de tijd wel vol.
Smaak van x viel me ook reuze mee de eerste keer. Ik moest me al voorbereiden bijna over mn nek te gaan van de chemische smaak maar het smaakte precies hetzelfde als zo'n anti-nagelbijt lak (voor degene die het kennen).

Ik ga wel even op bed liggen anders gaat mams klagen dat ik wel even moet slapen :rolleyes:.
Probeer sowieso al wat meer te eten de laatste weken maar om bepaalde redenen (denk 100% natuurlijke serotinonine) krijg ik er niet veel in :(. Paar bakken yoghurt met fruit lukt trouwens altijd wel dus hope dat dat ook goed gaat komen.

En relaxte dingen doen tijdens het uitbrakken zoals gamen etc.

Fifa 15 :hearteyes:

Had wel nog een vraag mbt alcohol; "je moet de juiste balans vinden tussen alcohol en pep". Dat zou neerkomen op ongeveer zes tot tien pils op de hele avond. Dit is een beetje aftasten hoe ik reageer op speed neem ik aan en dus niet aan te raden?? Van wat ik erover gelezen heb onderdrukken amfetamines de merkbare effecten van alcohol deels(?).

Nogmaals bedankt! :wave:

hardhead

Newbie
Je kunt rustig als start 4 sleutelpuntje's nemen. Half uur tot drie kwartier wachten en wanneer je weinig voelt er nog 2 nemen. Dit doe je tot het moment dat jij je top voelt.
Ik kreeg de eerste keer van speed een ongelofelijk lekker, euforisch gevoel met een lekkere body rush. De praatkick was niet te stoppen en ik had energie voor 10. Echt een heerlijk gevoel!!! Alles gaat en voelt ook beter wanneer je onder invloed bent van speed. :hearteyes:

Ik vind de smaak van mdma veel ranziger dan de smaak van speed. Dit is natuurlijk persoonlijk. Maar mdma wekt echt kots neigingen bij mij op. Waarbij ik bij speed nergens last heb.

Skirre zei:
Ik ga wel even op bed liggen anders gaat mams klagen dat ik wel even moet slapen .
Probeer sowieso al wat meer te eten de laatste weken maar om bepaalde redenen (denk 100% natuurlijke serotinonine) krijg ik er niet veel in . Paar bakken yoghurt met fruit lukt trouwens altijd wel dus hope dat dat ook goed gaat komen.

De dagen rond je gebruik moet je goed eten en veel vitaminen tot je nemen. Helpt echt.
Het is altijd verstandig om na een feest goed te ontbijten en dan lekker op bed te gaan liggen. Ook al voel jij je niet moe door de werking van de speed, toch is het verstandig om enkele uren tot rust te komen. Dit heeft je lichaam echt nodig na een feest.

Skirre zei:
Had wel nog een vraag mbt alcohol; "je moet de juiste balans vinden tussen alcohol en pep". Dat zou neerkomen op ongeveer zes tot tien pils op de hele avond. Dit is een beetje aftasten hoe ik reageer op speed neem ik aan en dus niet aan te raden?? Van wat ik erover gelezen heb onderdrukken amfetamines de merkbare effecten van alcohol deels(?).

Ik drink ook vrij vaak bier wanneer ik amfetamine gebruik. Het klopt dat alcohol een downer is en speed een upper. In theorie werkt dit elkaar tegen. In de praktijk vind ik het gewoon erg lekker. Niets mis met een lekker biertje wanneer je onder invloed bent van speed. Gewoon lekker drinken zoals je normaal ook doet. En je gevoel volgen. En je zal merken dat je dan meer glazen alcohol kan consumeren. Je voelt minder van de alcohol doordat speed de werking hiervan onderdrukt. Maar wanneer de speed begint uit te werken zou je in theorie een klap kunnen krijgen van de alcohol, doordat het voelt alsof die opeens begint te werken. Beter gewoon normaal een glaasje drinken dus.
En alcohol + speed geeft een flinke kater de dagen erna. Hou daar rekening mee.

Skirre

Bewuste gebruiker
hardhead zei:
Je kunt rustig als start 4 sleutelpuntje's nemen. Half uur tot drie kwartier wachten en wanneer je weinig voelt er nog 2 nemen.

Ik begin eens met 1 :) ben sowieso vrij gevoelig voor drugs en liever bij pakken dan te veel in één keer. Waarschijnlijk als het na 1 goed gaat gaan de volgende 3 er ook makkelijker in maar dat zien we dan wel.

Nemen trouwens ook flink wat bier mee voor in de trein maar ik probeer me in te houden :mrgreen:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
- doe het in capsules want snuiven is blijkbaar nogal smerig, zelf nog nooit gedaan maar heb ik gehoord.

Dat is niet waar, het brand alleen in je neus maar het voelt niet ''smerig'' van binnen aan. Vaak heb je wel een bonus, dan krijg je plotseling een vies pep gevoel in je keel. Paar keer slikken en dit is zo voorbij.

Ik vind de smaak van mdma veel ranziger dan de smaak van speed. Dit is natuurlijk persoonlijk. Maar mdma wekt echt kots neigingen bij mij op. Waarbij ik bij speed nergens last heb.

Huuuuuuuuu smaak van MDMA ranziger? Ik vind een pil afbijten alles behalve vies, heb nog nooit kotsneigingen gehad of dergelijke. Afbijten, doorslikken, trippen, what's the deal? :mrgreen:

Pep daarentegen, dat is :kots: :kots: :kots:

Vaak nadat ik gesleuteld hebt lik ik het uiteinde van me sleutel nog af, omdat daar soms nog wat aan vast zit. Dat vind ik dus echt ranzig.

Bereid je er echter wel op voor dat je een slapeloze nacht krijgt. De 1 is hier wat gevoeliger voor dan de ander, maar doseer je te veel met pep dan sla je een nacht over. Ik kan zelf bij 3 nakjes al niet meer pitten, maar zonder speed slaap ik ook altijd pas tegen 4en.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
leipebaviaan zei:
Huuuuuuuuu smaak van MDMA ranziger? Ik vind een pil afbijten alles behalve vies, heb nog nooit kotsneigingen gehad of dergelijke. Afbijten, doorslikken, trippen, what's the deal? :mrgreen:

Pep daarentegen, dat is :kots: :kots: :kots:

Ik denk dat hij pure mdma bedoelt. In vergelijking met pure mdma is een pil namelijk letterlijk een snoepje. Pure MDMA is zooooo goor :kots: , dat is echt niet te doen, zeg maar het bitterste wat je je kan voorstellen, en dan nog 10x bitterder

Begin me overigens wel steeds kutter te voelen dat ik niet nar Supremacy ga :cry:

Skirre

Bewuste gebruiker
MusicIsLife zei:
Begin me overigens wel steeds kutter te voelen dat ik niet nar Supremacy ga :cry:

Zie nogsteeds kaarten aangeboden worden via ticketswap en FB ^^
Krijg er ook steeds meer zin in! Vanavond lekker met de twee andere bij elkaar zitte met wat bier; morgen werken en savonds knalle :hearteyes:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik denk dat hij pure mdma bedoelt.

Pure MDMA heb ik ook wel gehad, vingertopje bevochtigen en dippen maar. (leuk doseren is dat) Ik blijf er echter bij dat pep het aller viest is. Alleen die chemische geur al, alleen aan de geur kan je al herkennen dat het vies smaakt.

Supremacy lijkt mij inderdaad ook een topfeest, maar het is helemaal in het zuiden des lands, en ik woon in het hoge noorden. Was zeker het overwegen waard geweest als ik er dichter bij in de buurt had gewoond. :rock:

Skirre

Bewuste gebruiker
Die avond ga ik niet snel meer vergeten ^^

Waren net na het begin binnen (pakweg 22.15) en dronke eerst een paar biertjes. Beetje rondgelopen en gelijk een aantal bekende getroffen. Ik kon het niet laten om te vragen hoe laat de andere twee wilde "beginnen". Het was inmiddels 22.45 en redelijk vooraan was het al best druk; dus werd ik meegenomen naar voren en daar kwam het zakje tevoorschijn. Ik was als laatste en kon niet wachten totdat het begon te werken. Het was uiteraard al gezellig en de sfeer zat er ook goed in maar ik had het wel ff nodig. Dat terzijde, sleutelpuntje opgesnoven en voelde het redelijk achteraan m'n neus zitten. We hadden net drinken gehaald en die had ik ook zo leeg toen ik m'n neus ophaalde en de smaak in m'n keel kreeg :cry:. Stiekem vind ik het toch vele malen ranziger dan xtc puur en alleen omdat het zeker tien minuten duurde voordat die smaak niet steeds mijn keel inliep.

Vijf à tien minuten later kwam het naar mijn idee rustig opzetten. Ik had wel maar één puntje gepakt maar toch vond ik het wel fijn dat het geen klap was. Om elf uur begon ik dus met energie voor tien aan Ran-D :hearteyes:. Niet normaal hoe veel sfeer er was!

Er was me meermaals gevraagd of ik lekker en hard ging en mijn antwoord was steeds: Opzich wel ja. "Als je nog een wil moet je het zeggen he, ik pak ook zo bij". :rockband: Dus om 00:30 de tweede erbij gedaan en ik merkte toch wel dat ik ineens stukke harder ging maar totaal geen negatieve effecten zoals het te warm krijgen of misselijkheid, alleen maar focus, benen net ff iets lichter dan normaal en energie die door me heen schoot. Hoewel m'n hele avond niet meer stuk kon gaan drong het ineens tot me door dat Minus Militia over een half uur begon :rock:

Voor ons alle drie was dit toch wel DE act van de avond en dus moeste we daar wel hard genoeg voor gaan :sunglasses: "nog eentje dan"; flesje water gehaald en om kwart voor drie de kluisjessleutel erbij gepakt. Opkomst was echt supervet waarbij iedereen deze drie helden een warm welkom gaf. Helaas werd die warmte ook zeer goed opgenomen door de lucht om me heen en begon ik te zweten als een malle. Shirt had ik rond 1 uur al uitgedaan maar ik zweette ondanks het vele springen/stampen pas echt hard toen Minus begon. Dat nam ik wel voor lief want naast dit hemelse half uur vond ik het wel meevallen qua hitte.

Rond vier uur/half vijf kreeg ik last van mijn benen en heb ik de laatste keer bijgepakt. Dit was ruim voldoende om tot het einde te kunnen gaan.

Aantal dingen die ik hier nog niet in gezet heb zijn dat ik gewoon kon plassen als ik ff moest, ontzettend fijn om in de bus terug geen knijpende blaas te hebben die bij elk gat in de weg een stapje dichter bij knappen is. Moest wel ff twee keer kijken voordat ik m gevonden had maar hij begint z'n vorm/massa al aardig terug te krijgen :wink:
Toen ik om kwart voor tien thuiskwam heb ik toch nog drie uurtjes kunnen slapen waar ik erg blij mee was.

En als laatste m'n ogen... Ik heb pupillen die zich altijd erg makkelijk aanpassen aan het licht dat beschikbaar is en de eerste groepsfoto... Leek alsof ik schijven als avondeten had gehad :( Rond vier uur vroeg iemand me hoeveel pillen ik wel niet op had met zo'n ogen. Vriend van me hoorde dit en kwam niet meer bij :rolleyes: Hij moest toch echt op mijn woord geloven dat ik geen xtc had gehad.

Mijn persoonlijke conclusie is dat speed voor zulk soort feesten mijn uitkomst is. Xtc bewaar ik voor de house feesten waar het sociale naar mijn idee tog iets beter tot z'n recht komt.

Kortom; SEE YOU NEXT YEAR!! :wave:

P.s. 4fmp? Vrij veel mensen waren daar ook hard op aan het gaan zeg. Degene van mijn groep die normaal alle drugs regelt heeft zijn interesse hiervoor gewekt en dat lijkt me ook wel een leuke drug.

ENNN moest stiekem ook wel lache toen we om kwart over zeven smorgens bij de kluisjes stonden haha. Ik betwijfelde eerlijk gezegd altijd wel of 90% van de mensen op dit soort feesten drugs gebruikt maar nu geloof ik het wel ^^.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Mooi dat je een fantastische nacht hebt gehad!

Skirre zei:
ENNN moest stiekem ook wel lache toen we om kwart over zeven smorgens bij de kluisjes stonden haha. Ik betwijfelde eerlijk gezegd altijd wel of 90% van de mensen op dit soort feesten drugs gebruikt maar nu geloof ik het wel ^^.

Hahahaha :tearsofjoy: Jaaa mooi hè! Kan altijd wel genieten van deze momentjes. Het mooiste vind ik dan nog dat iedereen uit zn ogen kijkt alsof ie net uit een ei gekropen komt en dat iedereen HARTSTIKKE vriendschappelijk is :grin:

Skirre zei:
P.s. 4fmp? Vrij veel mensen waren daar ook hard op aan het gaan zeg. Degene van mijn groep die normaal alle drugs regelt heeft zijn interesse hiervoor gewekt en dat lijkt me ook wel een leuke drug.

Ja dit heb ik wel eens gehad, maar ik persoonlijk vind het te duur voor wat het oplevert. Het geeft een iets chillere lichamelijke 'buzz' dan speed maar het is wel veeeeel duurder. Ik vind dat je beter of xtc, of speed kan pakken.

Skirre zei:
Mijn persoonlijke conclusie is dat speed voor zulk soort feesten mijn uitkomst is. Xtc bewaar ik voor de house feesten waar het sociale naar mijn idee tog iets beter tot z'n recht komt.

Ben ik niet per se met je eens, heb als ik aan de xtc zit altijd 100 nieuwe vrienden op zo'n feest. :grin: Maar iedereen zijn eigen ding natuurlijk. Als dit voor jou perfect is moet je het zo doen :)

Heb je trouwens nog iets geslapen? :P

Skirre

Bewuste gebruiker
Ik heb van 11 tot half 2 / 2 uur geslapen :)
Is wel een aardige lap tekst nu het zo terugzie :tongueout:

Heel blij dat ik er ben geweest en maar als iedereen zo positief is over 4-fmp moet het tog wel een leuke balans zijn tussen de effecte van xtc en speed.

Fool

Badass junkie
Zo duur is 4-FMP toch niet? Je mag hier niet over prijzen praten, maar voor de prijs van 4 pilletjes heb ik ook echt wel een gram 4-FMP thuis hoor?

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik wou er inderdaad net op inhaken fool. 4-FMP is juist relatief goedkoper dan speed als je de juiste vendor met je juiste prijsklasse vindt. Ik vind dat er niet enorme verschillen tussen 4-FMP en pep bestaan, met pep sta ik alleen strakker voor mijn gevoel. Effecten wat mij betreft nagenoeg gelijk.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
hmja ik vind 4-FMP wat heftiger en langer duren. Het kost als ik het koop ongeveer 2x zoveel als een gram speed maar je krijgt ook 2x zoveel als je het mij vraagt.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Fool zei:
Zo duur is 4-FMP toch niet? Je mag hier niet over prijzen praten, maar voor de prijs van 4 pilletjes heb ik ook echt wel een gram 4-FMP thuis hoor?

Juist, maar dan heb ik dus liever 4 pilletjes :tongueout:

SmartieAndMe zei:
hmja ik vind 4-FMP wat heftiger en langer duren. Het kost als ik het koop ongeveer 2x zoveel als een gram speed maar je krijgt ook 2x zoveel als je het mij vraagt.

Ja vind ik dus niet, had er veel positieve verhalen over gelezen maar vond het een beetje tegenvallen. Ik hoorde idd dat het effect tussen pep en xtc in ligt, maar het neigde veeel meer naar de pep, daarom vind ik het een beetje duur

Fool

Badass junkie
Als je iets zoekt dat tussen pep en MDMA inzit en wat meer naar de MDMA neigt zou ik eens kijken naar 5/6-APB. Ik heb nu ook een grammetje 6-APB thuis liggen die ik met iets meer dan een maandje ga proberen, ben benieuwd. :)

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ja vind ik dus niet, had er veel positieve verhalen over gelezen maar vond het een beetje tegenvallen. Ik hoorde idd dat het effect tussen pep en xtc in ligt, maar het neigde veeel meer naar de pep, daarom vind ik het een beetje duur

Dat inderdaad ja, ik voelde ook totaal geen MDMA rush, eerder energievol en dergelijke.

Als je iets zoekt dat tussen pep en MDMA inzit en wat meer naar de MDMA neigt zou ik eens kijken naar 5/6-APB. Ik heb nu ook een grammetje 6-APB thuis liggen die ik met iets meer dan een maandje ga proberen, ben benieuwd.

Maak je dan een tripreport, ben wel benieuwd. :grin:

Fool

Badass junkie
Als het een interessante ervaring was zal ik er op zijn minst wel een stukje over schrijven ja. Of het genoeg wordt voor een tripreport zie ik t.z.t. wel :)

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Fool zei:
Als je iets zoekt dat tussen pep en MDMA inzit en wat meer naar de MDMA neigt zou ik eens kijken naar 5/6-APB. Ik heb nu ook een grammetje 6-APB thuis liggen die ik met iets meer dan een maandje ga proberen, ben benieuwd. :)

Ja dat klinkt interessant idd en staat ook op mn verlanglijstje, maar kan er op dit moment niet aan komen :(

Bovenaan